Blog
Fra : Henrik Woer

Dato : 28-10-07 23:35

Jeg har tænkt mig at lave en blog, men ved ikke helt hvordan jeg skal
håndtere brugernes mulighed for at påvirke formatteringen, for eks hvis de
ønsker linjeskift i deres tekst. Hvad gør jeg?

HEnrik

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-10-07 00:00

"Henrik Woer" skrev...

> Jeg har tænkt mig at lave en blog, men ved ikke helt hvordan jeg skal
> håndtere brugernes mulighed for at påvirke formatteringen, for eks hvis de
> ønsker linjeskift i deres tekst. Hvad gør jeg?

Hvis det er for at konvertere fra text-area i en form f.eks., så er
grundidéen
BlogText = Replace(BlogText,vbCrLf,"<br />")

....men kan du uddybe lidt? Er det fordi du vil tilbyde mulighed for andre at
oprette blogs hos dig? Det er vel smart, hvis man ved, hvordan det er tænkt
kodet, så...

Har jeg misforstået dig??

MVH
Rune Jensen

Fra : Henrik Woer

Dato : 28-10-07 23:59

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at oprette blogs hos dig? Det er vel smart, hvis man ved, hvordan det er

Nej - jeg skriver et indlæg og efterfølgende kan mine læsere kommentere. Jeg
vil bare gerne have at de kan foretage den mest simple form for
formattering selv, for eksempel linjeskift, fed og understregnig.

Henrik

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-10-07 01:39

"Henrik Woer" skrev...

> Nej - jeg skriver et indlæg og efterfølgende kan mine læsere kommentere.
> Jeg vil bare gerne have at de kan foretage den mest simple form for
> formattering selv, for eksempel linjeskift, fed og understregnig.

Hmmm... Bruger du database? eller hvordan?

Du kan prøve at tage et kig på min måde at løse det på.

- ét vbCrLf bliver til <br />, alt over, det sætter automatisk et afsnit <p>
og </p>, og <br /> slettes. Det giver så ikke mere end maks. to visuelle
linjeskift, men mere mener jeg egentlig heller ikke, der er behov for. Det
er en kommentar, ikke en roman

- Og så ska du lige sørge for, der ikke kan laves HTML-injection. Man kan
bruge HTMLencode, men eftersom du gerne vil have, der skal være mulighed for
fed, understregning osv. så må du lave dine egne koder til det, før du
bruger HTMLencode. Det er sikkert ikke svært at finde scripts, som med
JavaScript kan give en indhegnet tekst sådan en [f] og [/f] for fed skrift,
f.eks.

Jeg har som sagt forsøgt mig. Jeg bruger så £lt; for < og £gt; for >. Og
lige de koder, sørger jeg så for, brugeren ikke kan indtaste.

http://www.runejensen.dk/tips/asp/kommentar_script.asp

MVH
Rune Jensen

Fra : Andreas Andersen

Dato : 29-10-07 09:09

"Henrik Woer" <henrik@Xwoer.dk> wrote in message
> Jeg har tænkt mig at lave en blog, men ved ikke helt hvordan jeg skal
> håndtere brugernes mulighed for at påvirke formatteringen, for eks hvis de
> ønsker linjeskift i deres tekst. Hvad gør jeg?

Jeg har flere gange brugt TinyMCE - http://tinymce.moxiecode.com/. Det er en
javascriptløsning, der gør at brugeren får mulighed for mange forskellige
slags formattering, og serverside kan man bare sætte teksten fra feltet
direkte ind i databasen, eller hvor det nu skal hen.

--
Andreas