Kan man sætte Captcha ind i Front Page?
Fra : Peter

Dato : 31-10-07 10:39

Hej NG!

Er der en eller anden som kan fortælle om man kan indsætte Captcha ved hjælp
af Front Page og hvis det er muligt hvordan?

http://en.wikipedia.org/wiki/Captcha

hilsen
Peter

Fra : enkvinde

Dato : 31-10-07 13:16

> Er der en eller anden som kan fortælle om man kan indsætte Captcha ved
> hjælp af Front Page og hvis det er muligt hvordan?

Hej Peter

Dit spørgsmål er meget åbent. Det svarer til at du spørger, om du kan bruge
mel til at lave mad med Og ja, det kan du sagtens *S*

Ser du... der er ikke noget specielt hokus pokus ved FrontPages, den laver
bare html kode til internetsider.

Hvis vi bliver i mad sproget, så svarer det til, at html er gryden på
komfuret. Hvad du så putter op i gryden af ingredienser, er der ingen
begrænsninger i, (andet end hvad din udbyder tillader)

Captcha bruges som spamsikring. Det er et lille billede der generere en
kode, som man skal taste ind i gæstebøger, forum og lign. Captcha bruges
udelukkende på sider som benytter et serversprog, så som php eller asp. Den
manuelle indtastning af koden sikrer, at spamrobotterne ikke kan afleverer
indlæg i gæstebogen, eller foraet.

Gæstebøger/forum og lign. er alle baseret på et serversprog, hvortil man kan
sende indlæg. Html sider er statiske og dem kan du ikke sende indlæg til.
Derfor er der ingen mening i at bruge captcha til html sider.

Captcha har altså ikke noget med hverken Frontpages eller html sider at
gøre. Hvor html er gryden, så er php og asp, eller hvad du nu leger med af
kode sprog, dine ingredienser i gryden.

Så for at bruge captcha skal du altså bruge et serversprog. FrontPages
sætter ingen begrænsinger for brug af hvilket serversprog du kan bruge - det
gør din udbyder derimod.

Håber du forstod bare lidt af, hvad jeg forsøgte at forklare

Hilsen Eva... hvis gæstebog selv bruger captcha

>www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Peter

Dato : 31-10-07 13:46

> [...]
> det gør din udbyder derimod.
>
> Håber du forstod bare lidt af, hvad jeg forsøgte at forklare
>
> Hilsen Eva... hvis gæstebog selv bruger captcha

Hej igen!

Min formular hvor jeg havde tænkt at bruge Captcha er lavet som "ganske
almindelig" HTML-side. (Jeg er meget ny-begynder) For at kunne inplementere
Captcha-delen skal jeg så bygge min formular-side op fra bunden igen i
serversprog eller kan jeg nøjes med at linke til et Captcha-script i
serversprog?

hilsen
Peter

Fra : enkvinde

Dato : 31-10-07 17:03

> [...]
> inplementere Captcha-delen skal jeg så bygge min formular-side op fra
> bunden igen i serversprog eller kan jeg nøjes med at linke til et

Forstår jeg dig ret? Du har en af frontpages formularer, hvor du ønsker at
benytte captcha?

Bare til orientering...Selv FP formularene kører serversprog, det er derfor
dit webhotel skal have extensions før end formularen virker

Jeg var inde og tjekke egen captcha funktion, for at se om det var til at
overføre. Men det er det langtfra. Før det første er min captcha funktion et
php script og for det andet, så er det flere sider langt. Det er altså ikke
noget for nybegyndere.

Jeg vil klart anbefale dig at finde en ny færdig formular som har indbygget
chaptcha funktionen. Og vi taler altså om en formular i et serversprog
Php eller asp. Alt afhængig af, hvad din udbyder tilbyder.

Et godt sted at lede efter den slags ting er på http://www.hotscripts.com/

God fornøjelse

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Peter

Dato : 31-10-07 17:34

> Forstår jeg dig ret? Du har en af frontpages formularer, hvor du ønsker
> at benytte captcha?

Ja!

> Bare til orientering...Selv FP formularene kører serversprog, det er
> derfor dit webhotel skal have extensions før end formularen virker

Ja, mit webhotel har FP Ext.

> Jeg vil klart anbefale dig at finde en ny færdig formular som har
> indbygget chaptcha funktionen. Og vi taler altså om en formular i et
> serversprog Php eller asp. Alt afhængig af, hvad din udbyder tilbyder.

Jeg havde en idé om at man kunne linke til f.eks en PHP eller ASP side med
Captcha på.

hilsen
Peter