Manual til uploadning af hjemmeside (for b~
Fra : Per René Neuhauge Go~

Dato : 24-10-07 22:00

Hej NG

Min kone har lavet en hjemmeside i Frontpage (2003). Så nu har vi en fil ved
navn "Hjemmeside" som vi gerne vil have uploaded inkl. billeder og det hele.

Men hvordan gør man - er der nogle af jer der ligger inde med en step by
step vejledning.

Vi har hentet et FTP-program til at uploade med (Filezilla) - så det er
klar.

Men hvordan skal dette Frontpage dokument gemmes, opdeles eller lignende?

Håber at eksperterne herinde kan hjælpe

Mvh. Per

Fra : enkvinde

Dato : 24-10-07 22:24

> [...]
> klar.
>
> Men hvordan skal dette Frontpage dokument gemmes, opdeles eller lignende?

Hej Per

Tillykke med projekt hjemmeside

Først og fremmeste, så skal I ikke bruge et eksternt FTP program, da
FrontPages har et ftp program indbygget. Bruger I andet end FrontPages eget
ftp program, så duer de smarte funktioner i FrontPages ikke.

Ellers er næste punkt, at I skal have et sted at lægge hjemmesiden op. Altså
en udbyder. Ikke en hvilken som helst udbyder, men det skal være en som
understøtter FrontPages udvidelser, hvilket ikke alle gør.

I skal også have et domæne navn... det bestiller I samtidig med webhotellet,
hos den udbyder I vælger.

Af udbyderen får I så et brugernavn og et password - det skal I bruge, når I
skal uploade hjemmesiden, så pak det ikke for langt væk

Måske skal I også selv aktiverer FrontPages udvidelserne oppe hos jeres
udbyder, før end de virker.

Jeres websted vil ikke fungerer lige med det samme - det tager lidt tid før
udbyderen får det aktiveret, og I kan begynde at lege. Så ha tålmodighed.

Første side som de besøgende skal starte på, skal hedde index.htm

Når siden skal på nettet, så går I op i "Filer" og vælger her "Udgiv
websted"
En box dukker op og spørger hvordan I ønsker den skal uploades. Her vælger I
at uploade med "FrontPage eller Share Point Services".
Og så er det nu, at I skal bruge informationerne fra udbyderen. I skal
nemlig fortælle ftp programmet, hvor på nettet siden skal ligge og det skal
se sådan her ud i "placering af websted" http://jeresdomainenavn.dk . Mere
burde I ikke behøve at indtaste før end I bliver spurgt hvad brugernavn og
password er til kontoen.

Dernæst burde I blive logget på og så er det "bare" at trykke på knappen
forneden "Upload hele webstedet" og I skulle nu gerne være i luften

God fornøjelse
Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Per René Neuhauge Go~

Dato : 24-10-07 22:49

Hej Eva

Vi har et domæne navn / en hjemmeside som er købt hos One.com - så jeg håber
da det understøtter Frontpage. Ligeldes har vi et brugernavn og et password.

Så jeg vil lige prøve at følge din vejledning

Mvh. Per

Fra : Per René Neuhauge Go~

Dato : 24-10-07 22:53

Hej igen

Stor rettelse er at det er Microsoft Publisher 2003 som vi har lavet
hjemmesiden i - det er mig der kludrede i det.

Nogen der kan hjælpe med denne løsning

Mvh. Per

Fra : enkvinde

Dato : 24-10-07 23:11

> Stor rettelse er at det er Microsoft Publisher 2003 som vi har lavet
> hjemmesiden i - det er mig der kludrede i det.
>
> Nogen der kan hjælpe med denne løsning

Publisher er beregnet til tryksager og ikke til hjemmesider. Sagen er at den
genererer en skod kode, som ikke alle browsere kan forstå.

Det er en ommer..... I alt fald, hvis I ønsker siden skal kunne ses af alle.

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Klaus H

Dato : 25-10-07 13:07

> Vi har et domæne navn / en hjemmeside som er købt hos One.com - så jeg
> håber da det understøtter Frontpage. Ligeldes har vi et brugernavn og et
> password.

I skal lige være opmærksomme på, at i de senere tider har nye kunder ikke
FrontPage extentions ved One.com.

Klaus H

Fra : Per René Neuhauge Go~

Dato : 29-10-07 17:23

Okay, Hustruen valgte at bruge skabelonen fra one.com.

Håber I kan læse siden alligevel: www.neuhauge.dk

Tak for hjælpen

/ Per