E-Mail
webnoob 5265
Problemer med danske tegn
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 16-11-07 20:39

Hej, jeg bruger Pan under Linux til nyhedslæser.

Jeg har bemærket at tit bliver beskederne ikke vist med danske tegn, og
jeg tror jeg har sporet mig frem til at de beskeder hvor de ikke viser er
afsendt med Outlook. Det der sker er at Pan simpelthen springer de danske
tegn over så man skal gætte sig lidt frem til hvad der står.

Jeg skal ikke gøre mig klog på om fejlen ligger i Pan eller Outlook, men
kan Pan på en eller anden måde sættes op til at vise tegnene alligevel?

Fra : Carl Drud

Dato : 16-11-07 23:47

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> writes:

> [...]
>
> Jeg skal ikke gøre mig klog på om fejlen ligger i Pan eller Outlook, men
> kan Pan på en eller anden måde sættes op til at vise tegnene alligevel?

Sikkert fordi hovedparten af OE brugerene ikke har sat deres nyhedslæser
op, så den angiver et tegnsæt.

Jeg ved ikke om det vil hjælpe men:

Under "Group Peferences" sætte "Character Encoding" til "iso-8859-1".

--
Carl