Forsinkede mails...
Fra : Ukendt

Dato : 16-11-07 19:53

Hej alle

Jeg har 2 mailadresser hos TDC: *@mail.dk og *@post5.tele.dk

De sidste 4-5 måneder er mails sendt fra get2net til *@mail.dk ALTID
forsinkede (4-30 timer), mens mails sendt til *@post5.tele.dk ALTID kommer
med det samme!

Jeg har også en get2net-mailadresse og har sendt adskillige testmails fra
get2net webmail til
mine TDC-adresser med de ovennævnte resultater. (indrømmet 2 mails ud 50 er
ankommet med det samme hos *@mail.dk)

Jeg kender andre med get2net-adresser og når de sender til mig på
*@mail.dk så er mailsene også altid forsinkede!

Generelt modtager jeg ikke mails til *@mail.dk forsinket, det er kun når de
kommer fra get2net!

Jeg har forelagt TDC problemet og vedlægger 2 svar fra dem! De mener
ikke problemet ligger hos dem! Jeg kan ikke helt tyde om de har ret!

Jeg har også forelagt get2net (tele2) problemet, de henviser til TDC uden
nærmere
forklaring!

Jeg er ved at blive ret irriteret!
Kan et klogt hoved herinde fortælle mig, om det er TDC eller get2net jeg
skal efter?

Mvh Allan

----------

Mailsvar 1 fra TDC:

Jeg har nu haft vores postmaster til at undersøge den mailheader, du sendte
til mig.

Han har oplyst mig om, at han kunne se, at vi har lavet en hel del
"connection dropping" mod swip.net ([ 212.247.154.99]) i løbet af d. 9.
november. Det skyldes, at Get2Net har forsøgt at levere nogle mails til os,
som stammer fra ip-adresser, der er blokeret på en eller flere af RBL
listerne hos spamhaus.org.

Når vi afviser en mail fra dem, og afbryder forbindelsen til deres server,
vil der typisk gå et stykke tid, inden de prøver igen. Og har de mange
mails, som skal leveres til os, vil det sandsynligvis hobe sig op i deres
kø, og det vil således introducere den forsinkelse kunden oplever.

Get2net bør sørge for at de ip-adresser, deres kunder benytter, ikke er
listet på diverse RBL'er. Men det er jo emails natur, at der kan forekomme
forsinkelser, så det er ikke noget man kan gardere sig 100% imod.

Vi kan fra TDC's side altså ikke gøre noget ved problemet, men du kan
eventuelt kontakte Get2Net for at høre, om de har mulighed for at sikre, at
de ip-adresser, deres kunder bruger, ikke er listet på diverse RBL'er.

------
Mailsvar 2 fra TDC:

Jeg har nu talt med vores postmaster igen, og han kan ikke give nogen logisk
forklaring på dette. Han siger, at det muligvis kan være Get2Net, der har en
noget større kø på mails sendt til mail.dk, der skal afvikles, da der en del
flere kunder på mail.dk end på post5.tele.dk. Derfor vil der nok også være
flere kunder med mail.dk, hvis ip-adresser er spærret, som vi så afviser, og
der kan så efterfølgende danne sig en kø.

I alle tilfælde kan vi nok ikke hjælpe mere, men jeg vil da forslå, at du
kontakter Get2Net for at høre, om de kan forklare, hvad grunden kan være.
Det er muligt, at de kan se noget andet, end vi kan.

--------

Mailheader fra forsinket mail (sendt 9.11. 14.48, ankommet 10.11. 7.36)

From: "NN" <*@get2net.dk>
Subject: sendt 9.11. 14.48
To: *@mail.dk
Date: Fri, 09 Nov 2007 14:48:05 +0100

Fra : Hans

Dato : 17-11-07 12:33

Allan wrote:
> [...]
> forklaring!
>
> Jeg er ved at blive ret irriteret!
> Kan et klogt hoved herinde fortælle mig, om det er TDC eller get2net

Det er desværre ikke noget nyt at der kan opleves lange ventetider på
Tele2's smtp, hvilket fik mig til at skifte til CC dengang de definitivt
lukkede for port 25 begge veje.

Tele2 prøver bare at skubbe aben over til TDC, hvilket du ikke kan gøre
noget ved.

Hans