Thunderbird - komprimer mappe
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 16-11-07 10:17

Thunderbird 1.5.2 på Mandriva 2007 Free

Alert:
The folder 'NOGET' could not be compacted because writing to folder
failed. Verify that you have enough disk space, and that you have write
priveleges to the file system, then try again.

Og det gælder iøvrigt for alle folders.

Der er 17 Gb til rådighed,
jeg har skriverettighed til samtlige dirs + subdirs og
det gik fint med første gang idag jeg ckeckkede mails men derefter gik
det i udu.

Jeg har prøvet mange gange....

Mogen gode ideer?

Mvh / BJarne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-11-07 12:10

Den 16-11-07 10.16 skrev Bjarne Jensen følgende:
> [...]
> failed. Verify that you have enough disk space, and that you have write
> priveleges to the file system, then try again.

Jeg oplever det også nogle gange. Måske det skyldes, at flere
forskellige funktioner forsøger at tilgå filen på samme tid (fx
optimering og mailhentning). En genstart af Thunderbird og en
efterfølgende optimering af mapperne plejer at løse problemet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 16-11-07 12:13

Genstart af Thunderbird var det første jeg prøvede -
desværre uden positivt resultat. Optimering / komprimering
er en af de ting jeg ikke kan få den til.

Mvh / Bjarne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-11-07 14:38

Den 16-11-07 12.13 skrev Bjarne Jensen følgende:
> Genstart af Thunderbird var det første jeg prøvede -
> desværre uden positivt resultat. Optimering / komprimering
> er en af de ting jeg ikke kan få den til.

Øv, det har virket de gange, jeg har haft problemet. Fejlen kan måske
også skyldes en fejl i indeksfilen, som du kan prøve at slette. Den vil
automatisk blive genoprettet. Prøv løsning 2 på denne side:
http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Red_mails

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 16-11-07 20:16

Kim Ludvigsen skrev:
> løsning 2 på denne side:
> http://mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Red_mails

på trods af nogen nervøsitet fik jeg mig overtalt til at slette
indexfilen og den blev gendannet noget så nysseligt... det hjalp bare
ikke...!

Mvh / Bjarne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-11-07 20:54

Den 16-11-07 20.16 skrev Bjarne Jensen følgende:

> på trods af nogen nervøsitet fik jeg mig overtalt til at slette
> indexfilen og den blev gendannet noget så nysseligt... det hjalp bare
> ikke...!

Så har jeg desværre ikke flere løsningsforslag. Du kan evt. prøve at
spørge i Mozilladanmarks forum for Thunderbird:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewforum.php?f=2

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 16-11-07 21:29

Nå, tjae... det kan jo godt være det hjalp alligevel for nu (2 timer
efter) kan jeg både optimere og modtage igen.

Tak!

/Bjarne