Ram til HP laserjet 5000GN
Fra : Lars Hjortø

Dato : 15-11-07 20:16

Hej hardwareguruer..

Jeg har en HP laserjet 5000GN hvor der kun er det indbyggede RAM i, og det
er jo for lidt til mange ting.
Er her nogen der har erfaring med hvad RAM der kører ordentligt i sådan en?
Jeg er kommet frem til at det skal være RAM der specifikt er lavet til
printere der skal i, men der er jo flere der laver den type.
Skal jeg bare finde det billigste og stoppe i eller???
Jeg regner med at købe en enkelt 64 MByte klods.
Desuden melder den fejl på I/O2. Det er en lille harddisk der sidder i det
slot og det lader til at printeren virker som den skal alligevel. Hvad
funktion har den egentligt?

Venlig hilsen Lars.

Fra : Esben

Dato : 15-11-07 20:40

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospam.post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Skal jeg bare finde det billigste og stoppe i eller???
> Jeg regner med at købe en enkelt 64 MByte klods.

Køb en Kingston KTH-LJ4100/64, den koster ikke meget og virker.

> Desuden melder den fejl på I/O2. Det er en lille harddisk der sidder i det
> slot og det lader til at printeren virker som den skal alligevel. Hvad
> funktion har den egentligt?

Man kan bruge den til at lagre printjobs permanent, men den kan også blive
brugt på samme måde som RAM, hvis du fx vil printe flere kopier af et tungt
dokument, uden at jobbet skal overføres til printeren for hver kopi.

--
Esben

Fra : Lars Hjortø

Dato : 15-11-07 22:35

Hej Esben

> Køb en Kingston KTH-LJ4100/64, den koster ikke meget og virker.

Det var også en af dem jeg havde fundet frem til kunne bruges. Den koster ca
200 incl lidt porto, så det er da til at komme over.

> [...]
> brugt på samme måde som RAM, hvis du fx vil printe flere kopier af et
> tungt dokument, uden at jobbet skal overføres til printeren for hver kopi.

Så jeg skal altså bare enten pille den ud eller leve med fejlen. Men har jo
så også erfaret at printeren kører fint på nettet uden den.

Tak for svarene.

Venlig hilsen Lars.