Maling af Treadmaster
Fra : Rasmus Riis

Dato : 14-11-07 15:21

Hej

Jeg har et treadmasterdæk som efterhånden ser lidt træt ud. Enkelte
steder er materialer mellem "dupperne" slidt væk og der er kommet lidt
trælse pletter rundt omkring. Men dækket sidder fint fast på
underlaget, så jeg vil være lidt ked af at skulle igennem en større
omgang med en egentlig udskiftning nu.

Men jeg har så hørt at man kan male treadmaster dækket med maling, der
findes ligefrem et treadmaster produkt til formålet.
http://www.tiflex.co.uk/marine/treadcote/treadcote.html
Er der nogen der kender til det eller har erfaringer med det? Kan man
evt. anvende "almindelige" dæksmalinger som hempel decolay i stedet?

Hvis bare jeg kunne forlænge dækkets levetid 3-5 år vil jeg være glad,
så kan det være jeg har mere energi til en egentlig udskiftning til
den tid.
Men som sagt er det et rent kosmetisk problem.

Mvh
Rasmus Riis

Fra : Lars Hansen

Dato : 14-11-07 18:50

Går ud fra, du allerede har Googlet dig til denne side?

http://www.sailguide.biz/forum/viewtopic.php?p=40959&sid=9f1b5dabaf3e00b2ff9b7bd76630bbf9

Ikke at der er alverden at hente...

VH,
Lars

Fra : Per Svendsen

Dato : 15-11-07 21:22

Hej
Jeg har også et treadmaster dæk, og det ser ud til at være malet
med oliemaling, ca glans 25. Jeg har tænkt mig at give det en gang
maling til foråret ( har prøvet med en lille plet i et "hjørne" oven på det
eks.
og det sidder endnu).

Decolay er godt, hvis du husker primeren. Men det tager imod snavs,
fodaftryk, håndaftryk, dybe udåndinger kort sagt alt og skal derfor males om
hvert år.

mvh Per