USA, sydstaterne
Fra : Kennet og Pernille

Dato : 12-11-07 20:39

Hej

overvejer en tur til sydstaterne, men jeg kan ikke finde en guidebog til
Alabama, Georgia mv. Nogen der har ideer?

Kennet

--
www.pernille-kennet.dk
nu opdateret med rejsebeskrivelser fra vores "2007 jorden-rundt-tur"

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 12-11-07 22:16

"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> overvejer en tur til sydstaterne, men jeg kan ikke finde en guidebog til
> Alabama, Georgia mv. Nogen der har ideer?
>
> Kennet

Hej Kenneth.
Vi har været rundt dernede , og brugte Lonely Planets "Deep South", til
Georgia, Florida, Alabama, Mississippi og Louisiana, og den kan anbefales.
Skulle jeg komme med et råd til Jer, så er det at holde jer så langt væk fra
Interstate 10 når I bevæger jer på tværs. Den er simpelthen noget af det
mest r**kedelige i hele USA, og vi har efterhånden været rundt i over 30
stater.
Til marts kører vi fra N.Y. Til Key West (igen) og glæder os egentlig ret
meget til North & South Carolina og Virginia, som spiller store roller i
borgerkrigen, men det var et sidespring.
Lonely Planet går I aldrig helt galt i byen med, men det ved i nok.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 12-11-07 22:23

> Hej Kenneth.
> Vi har været rundt dernede , og brugte Lonely Planets "Deep South", til
> Georgia, Florida, Alabama, Mississippi og Louisiana, og den kan anbefales.

Vi har kigget, men den er fra 2001. Vi vil nok besøge the Carolinas, men det
kan være, at vi må købe hele USA bogen (LP)

Kennet

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 12-11-07 22:34

> Vi har kigget, men den er fra 2001. Vi vil nok besøge the Carolinas, men
> det kan være, at vi må købe hele USA bogen (LP)
>
> Kennet
He he, det var også i 1999 at vi var der, og vores udgave er vist fra -97,
men anyway...det er nu nok mest omkring New Orleans at der er voldsomme
ændringer.
Mvh
Niels

Fra : Sten Schou

Dato : 13-11-07 01:52

"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> overvejer en tur til sydstaterne, men jeg kan ikke finde en guidebog til
> Alabama, Georgia mv. Nogen der har ideer?

Prøv Politikens "USA on the roads"...ellers er der masser af information at
hente på de enkelte staters turisthjemmesider.

Hilsen Sten

Fra : Bjarne

Dato : 13-11-07 11:54

> [...]
>
> --
> www.pernille-kennet.dk
> nu opdateret med rejsebeskrivelser fra vores "2007 jorden-rundt-tur"

Kommer I forbi New Orleans er der to ting som meget varmt kan anbefales, er
I til jazz så spiller "New Orleans Jazz Vipers" gratis hver fredag på "The
Spotted Cat"... Mere New Orleans'sk bliver det snart ikke...

Og en god morgenmad på Magazine St hos Slims Goodies, det er mums og
hyggeligt...

Evt. luksus middag på Arnauds kan anbefales, det er dyrt men i forhold til
kurs osv, så det meget billigere end herhjemme.

mvh
Bjarne