El-stik adapter til USA...
Fra : Magnus

Dato : 08-11-07 19:51

Skal til USA og ville gerne have en lille kompakt adapter der gør jeg kan
lade mit kamera, bærbar, mobil osv. på mit hotel men jeg er meget i tvivl om
hvad det skal være for en. Der findes så mange og til hele verden men jeg
behøver kun en til USA.

Vil denne kunne bruges og udskifte han-stikket på en alm. forlængerledning
og hvad med nedjustereingen af spændingen fra 220 til 110 V samt frekvensen
fra 50 til 60 Hz

http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?cPath=341_358_364&products_id=8366&osCsid=fb1e9e1f3e0fc6bcbb19dc74c8adaf41

Var det ikke en let og billig løsning?

/Magnus

Fra : Esben

Dato : 08-11-07 20:29

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse

> Vil denne kunne bruges og udskifte han-stikket på en alm. forlængerledning

Ja.

> og hvad med nedjustereingen af spændingen fra 220 til 110 V samt
> frekvensen fra 50 til 60 Hz

Det kan den ikke ændre, men prøv at se om dine apparater ikke kan bruge både
110 og 220v - det kan de fleste små AC-adaptere.

> http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?cPath=341_358_364&products_id=8366&osCsid=fb1e9e1f3e0fc6bcbb19dc74c8adaf41
>
> Var det ikke en let og billig løsning?

Jo, hvis ikke fragten er for dyr.

--
Esben

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 09-11-07 08:59

> [...]
>
> Vil denne kunne bruges og udskifte han-stikket på en alm. forlængerledning
> og hvad med nedjustereingen af spændingen fra 220 til 110 V samt

Jo - Det var det da... Eller du kan goere som jeg gjorde.

Kig paa alle dine omformere til opladning af kamera'er, baerbare etc. - Alle
(eller de fleste ihvertfald) vil kunne lade baade med 220 og 110 volt... Det
staar paa dem... Noget i stil med INPUT: 100-240V 50-60Hz .

Goer de det saa er det bare at tage en alm. forlaenger ledning med en daase
paa - klippe det danske stik af - og naar du saa lander herovre fiser du ind
i det naermeste Wal-Mart, Sears eller lign. og koeber et alm. amerikansk
stik... Det koster 1.50$ eller deromkring...
Saa er du koerende...

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Bjarne

Dato : 09-11-07 21:17

Allan Rasmussen skrev:

> [...]
> (eller de fleste ihvertfald) vil kunne lade baade med 220 og 110 volt... Det
> staar paa dem... Noget i stil med INPUT: 100-240V 50-60Hz .

Er der ikke 110 Volt DC i USA?

Bjarne

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-11-07 21:55

> Er der ikke 110 Volt DC i USA?

Jo, 60 Hz DC.

Nej - de kører self. AC - og jeg er ikke bekendt med nogle der kører DC -
det giver da gevaldige problemer med korrosion af kablerne..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Bjarne

Dato : 09-11-07 22:22

Martin Sørensen skrev:
> [...]
>
> Nej - de kører self. AC - og jeg er ikke bekendt med nogle der kører DC -
> det giver da gevaldige problemer med korrosion af kablerne..

Det gør det nemmere. Det med DC er åbenbart udryddet.

Bjarne

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 10-11-07 02:49

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse
>>> 220 og 110 volt... Det staar paa dem... Noget i stil med INPUT:
>
> Jo, 60 Hz DC.

Hø hø... :)

Fra : Bjarne

Dato : 10-11-07 08:24

Allan Rasmussen skrev:
> "Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Hø hø... :)

Hest
Det morsomme i den kombination må næsten være at man har en pulserende
jævnspænding af en 30 Hz vekselspænding? Høh
Bjarne