thailand nybegynder
Fra : Bjerretoft

Dato : 05-11-07 23:46

Vi skal for første gang til thailand
Har bestilt fly til Bangkok har 2 dage der, og skal videre til phuket hvor
vi skal være i 6 dage inden vi slutter på koh samui.i 7 dage.
er der nogen her der kan hjælpe med forslag til hvad vi kan se ture
udflugter og andet eller andre gode forslag PS. har aldrig været længere end
grand-kanaria om vinterien rejser 24 januar på forhånd tak

Fra : Steen Johansen

Dato : 06-11-07 04:14

"Bjerretoft" <h-j.espersen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Vi skal for første gang til thailand
> Har bestilt fly til Bangkok har 2 dage der,

Gå ned til floden tag flod bussen med strømmen til ende stationen gå 300
meter til BKK største frisk market
pris 15 Bath

Fra : ervin

Dato : 11-11-07 10:18

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Bjerretoft" <h-j.espersen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>

> Gå ned til floden tag flod bussen med strømmen til ende stationen gå 300
> [...]

Mvh
Ervi

Fra : Steen Johansen

Dato : 11-11-07 23:31

Fra : Carsten Keller

Dato : 06-11-07 08:30

"Bjerretoft" <h-j.espersen@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> udflugter og andet eller andre gode forslag PS. har aldrig været længere
> end grand-kanaria om vinterien rejser 24 januar på forhånd tak

Hvis i er i BKK i weekenden så tag på weekend market. Det er enormt. Bedst
hvis man tager det lige inden man skal hjem, vi plejer at slæbe en del med
derfra

Hvis alt ikke er lagt for fast kan I overveje at lave et stop i Khao Sok
nationalparken, ca midt i landet mellem Phuket og Surath Thani (hvor i
sikkert skal med færgen til Samui). Der er rigtig dejligt og man kan komme
på nogle gode ture ud i junglen.

Hvis I søger tilbage i gruppen kommer der sikkert en bunke hits om Samui og
Phuket-områderne, det er ikke lige dem jeg har opholdt mig mest i.

Keller

Fra : Peter Loumann

Dato : 12-11-07 15:49

On Tue, 6 Nov 2007 08:30:27 +0100, Carsten Keller wrote:

> Khao Sok nationalparken [...] Der er rigtig dejligt og man kan komme på
> nogle gode ture ud i junglen.

Fuld tilslutning herfra.

Hvad Phuket angår:

Undgå så vidt muligt Patong! Resten af øen er fin.
Tag en lokalbus over til Phuket by og gå en tur i de gamle kvarterer, helst
morgen/formiddag mens det store marked er åbent.
Kør en tur op til bjergene i nordøst, ikke langt fra Talang. Der er
vandfald, regnskov og på østsiden et rehab-center for gibbonaber.
Kom i det hele taget lidt rund på øen, væk fra chartercentrene på
vestkysten. Der er masser af smukke og uspolerede steder.

Ovenstående erfaringer er 7 år gamle og kan være delvis forældede. God tur!

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Steen Johansen

Dato : 13-11-07 10:08

"Peter Loumann" <loumann@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Fuld tilslutning herfra.
>
> Hvad Phuket angår:
>
> Undgå så vidt muligt Patong!

Jeg ved ikke hvad der er galt med Hr Loumann men at undgå Patong ville da
være helt tosset det er alt det der bliver talt mest om tivoli sex
tourismens højborg i Thailand der er virkeligt gang i den by, så det ville
da være helt tosset ikke at opleve det og midt på sex gaden Bangla er der et
supermarket ala Magasin der har Thailands bedste kopi tøj lidt dyere end
andre steder men et super køb!
Hvis man ikke som Hr Loumann kun er intereseret i en Robinson nade---Hvor så
besøge Phuket? Kanske at synet af de sexede lady boys har traumatiseret ham
i mega høj grad?

> [...]
> vandfald, regnskov

og på østsiden et rehab-center for gibbonaber.

Ja Ja det er det der kaldes en tourist fælde med de samme aber i de samme
bure år efter år
Jeg giver ikke 5 flade ører for Hr Loumanns"loumann.invalid" totale sludder
år efter år
Undskyld mig men jeg synes det er for galt med Hr Loumann
Mvh Steen

Fra : Rikke

Dato : 12-11-07 15:20

Vi var en tur på James Bond Island, da vi var på Phuket i foråret. Det var
en rigtig flot tur. Derudover skal Elephant trekking også prøves.
Rejser i med børn eller er det voksne????? Hvor skal i bo på Phuket?????

Hilsen

Rikke

b0f@dtext01.news.tele.dk...