|
| Køb af fælge til egerhjul, hvor ? Fra : Thomas Jensen |
Dato : 15-11-07 11:31 |
| | |
Anders Majland (15-11-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 15-11-07 12:58 |
|
> jeg vil gerne sætte et nyt fælg på et baghjul til en Honda XL350R.
> Hvor kan man købe sådan et løst fælg enten i DK eller udlandet ?
Prøv evt http://lolo.at
(Har kun købt dæk hos dem men da v ar servicen god)
/A
| |
Frank og Gerdur (15-11-2007)
| Kommentar Fra : Frank og Gerdur |
Dato : 15-11-07 13:09 |
|
Hej Thomas, www.Ebay.de var en mulighed der er masser af offroad stumper.
ellers prøv Brunn larsen der fik jeg et nyt fælg til min yamaha xs sidste år
til 650kr det syntes jeg var ok, hvad med egerne har du selv styr på det??
Frank T
"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
news:473c1ff2$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej,
>
> jeg vil gerne sætte et nyt fælg på et baghjul til en Honda XL350R.
> Hvor kan man købe sådan et løst fælg enten i DK eller udlandet ?
>
> mvh
>
> Thomas Jensen
> Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
> http://dfmc.dk/?id=11
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099
>
>
| |
Steen Lindved Nielse~ (16-11-2007)
| Kommentar Fra : Steen Lindved Nielse~ |
Dato : 16-11-07 09:58 |
| | |
Esben (15-11-2007)
| Kommentar Fra : Esben |
Dato : 15-11-07 11:18 |
|
ellers prøv at spørge på http://www.dormck.dk/Forum
der er masser af mudderracere.
men helt klart en god ide med en helt ny fælg. de fleste af de gamle
fælge har det ikke for godt.
så må du jo sige til når det skal egres op..
Hilsen Esben
| |
Thomas Jensen (16-11-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 16-11-07 08:17 |
| | |
Bill C. (16-11-2007)
| Kommentar Fra : Bill C. |
Dato : 16-11-07 20:27 |
| | |
Moller (16-11-2007)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 16-11-07 21:22 |
|
Bill C. wrote:
> Jeg har gode erfaringer med http://www.central-wheel.co.uk/ for fælgene
> (rims) og egerne (spokes), i
> forkromet-, rustfri- eller letmetal-udforelse.
> Bill
Perfect, de bruger samme målopgivelser osv. som Classic Race gør
herhjemme... håber de så kan levere, for nu har jeg vendtet nær 2 mdr. på
at classic Race kunne levere min sidste Eger bestilling.
---
VH
Moller
Som har fælg, nav osv... men ingen eger til det :(
| |
Ole (17-11-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 17-11-07 19:08 |
| | |
Moller (18-11-2007)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 18-11-07 16:35 |
|
Ole wrote:
Nu kom jeg lige til at tænke.. jep det sker, nu drømmer jeg
> også om nogle egerhjul på Guzzilla, jeg får nok ikke
> problemer med styrken, men er der en fingerregel for hvor
> mange HK der kan overføres på et egerhjul ?
Det kan man beregne ud fra tykkelse og længde af egerne ;)
| |
Torben Scheel (19-11-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 19-11-07 07:56 |
|
Moller wrote:
> Ole wrote:
>
> Nu kom jeg lige til at tænke.. jep det sker, nu drømmer jeg
>> også om nogle egerhjul på Guzzilla, jeg får nok ikke
>> problemer med styrken, men er der en fingerregel for hvor
>> mange HK der kan overføres på et egerhjul ?
>
> Det kan man beregne ud fra tykkelse og længde af egerne ;)
>
Mon ikke der mangler parametre som fælgstyrke og egermateriale?
I praksis tror jeg ikke en Guzzi kan trække niplerne ud af fælgen, der
findes trods alt en del relativt tunge maskiner med egerhjul og god
forbremse - det må i praksis være tæt på den samme maksimalbelastning.
--
vh
Torben
| |
Michael Dahlberg (19-11-2007)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 19-11-07 11:25 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4741337f$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Moller wrote:
>> Ole wrote:
>>
>> Nu kom jeg lige til at tænke.. jep det sker, nu drømmer jeg
>>> også om nogle egerhjul på Guzzilla, jeg får nok ikke
>>> problemer med styrken, men er der en fingerregel for hvor
>>> mange HK der kan overføres på et egerhjul ?
>>
>> Det kan man beregne ud fra tykkelse og længde af egerne ;)
>>
> Mon ikke der mangler parametre som fælgstyrke og egermateriale?
>
> I praksis tror jeg ikke en Guzzi kan trække niplerne ud af fælgen, der
> findes trods alt en del relativt tunge maskiner med egerhjul og god
> forbremse - det må i praksis være tæt på den samme maksimalbelastning.
>
Bare for sammenligningens skyld selvom det er en bil:
Aston Martin DB6
Vægt 1550 Kg
Effekt 325 HK
Drejningsmoment 400 NM
Standard monteret med egerhjul.
Den accellerede alle 1550 Kg fra 0-160, og bremsede ned til 0 igen på 16
sekunder!
Jeg tror ikke egerhjul i sig selv er en seriøs begrænsning, blot dimension
samt eger-styrke og -antal er tilpasset behovet.
(For øvrigt leverede Aston Martin også en udgave (Vantage) af DB6, med en
kraftigere motor, stadig med "trådhjul"!
venlig hilsen
Michael D
| |
Moller (19-11-2007)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 19-11-07 20:13 |
|
Michael Dahlberg wrote:
> Jeg tror ikke egerhjul i sig selv er en seriøs begrænsning, blot dimension
> samt eger-styrke og -antal er tilpasset behovet.
> (For øvrigt leverede Aston Martin også en udgave (Vantage) af DB6, med en
> kraftigere motor, stadig med "trådhjul"!
Så tror jeg godt mine nye 4mm Rustfrit stål eger kan klare de vilde
kræfter fra MZ'en vs. de gamle bøttejerns eger med crom på omkring 2,5-3mm
;)
| |
Moller (19-11-2007)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 19-11-07 20:13 |
|
Michael Dahlberg wrote:
> Jeg tror ikke egerhjul i sig selv er en seriøs begrænsning, blot dimension
> samt eger-styrke og -antal er tilpasset behovet.
> (For øvrigt leverede Aston Martin også en udgave (Vantage) af DB6, med en
> kraftigere motor, stadig med "trådhjul"!
Så tror jeg godt mine nye 4mm Rustfrit stål eger kan klare de vilde
kræfter fra MZ'en vs. de gamle bøttejerns eger med crom på omkring 2,5-3mm
;)
---
VH
Moller
MZ ETZ 300RV ... www.molnit.com
| |
Armand (19-11-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-11-07 20:43 |
|
Moller skrev:
> Michael Dahlberg wrote:
>> Jeg tror ikke egerhjul i sig selv er en seriøs begrænsning, blot
>> dimension samt eger-styrke og -antal er tilpasset behovet.
>> (For øvrigt leverede Aston Martin også en udgave (Vantage) af DB6, med
>> en kraftigere motor, stadig med "trådhjul"!
>
> Så tror jeg godt mine nye 4mm Rustfrit stål eger kan klare de vilde
> kræfter fra MZ'en vs. de gamle bøttejerns eger med crom på omkring
> 2,5-3mm ;)
>
Nu er det sådan at styrkemæssigt er det det rustfaste stål der er noget
bøttejern!
--
Armand.
| |
Moller (19-11-2007)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 19-11-07 21:03 |
|
Armand wrote:
> Nu er det sådan at styrkemæssigt er det det rustfaste stål der er noget
> bøttejern!
Æv :( nå, så må de tykkere eger + kortere længde vel opveje det :)
---
VH
Moller
| |
Torben Scheel (20-11-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 20-11-07 07:40 |
|
Moller wrote:
>
> Æv :( nå, så må de tykkere eger + kortere længde vel opveje det :) ---
>
Jeps - enhver ved jo at et kort tov er stærkere end et langt
--
vh
Torben
| |
|
|