hvon er det lige med de dæk
Fra : tp

Dato : 09-11-07 07:42

Har fundet nogle meget billige dæk på ebay. En der har købt og alligevel
ikke skal bruge. Men sidst jeg skulle have nogen til at sætte dem på, blev
det en ren parodi, fordi de dybest set ikke gider når man ikke køber ved dem
:-/

ER det noget man skal gøre selv? Kan læse lidt tilbage at der er blandede
oplevelser.
Som jeg ser det :
en skruestik omkring gammelt gummi for at løsne
3 stk 30cm dækjern og noget sulfo og af med dem
af med dimsen i ventilen (er det nemt?, biltema har en dims til 25kr der
skulle kunne klare det)
nyt dæk på. Trykke ned og holde helt til siden og så en masse luft i.
afbalancere.... hov, mit baghjul er jo fra en enarmssvinger, så hvon fanden
lige her :-/

R1100RS (klienten ;) + CBR1K

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-07 10:01

On Fri, 9 Nov 2007 07:42:04 +0100, tp wrote:

> afbalancere.... hov, mit baghjul er jo fra en enarmssvinger, så hvon fanden
> lige her :-/

Nærmeste automekker, medbring en six-pack, nøddestang, eller bidrag til
kagekassen.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Kim Olsen

Dato : 09-11-07 14:15

> [...]
> nyt dæk på. Trykke ned og holde helt til siden og så en masse luft i.
> afbalancere.... hov, mit baghjul er jo fra en enarmssvinger, så hvon

Jeg har altid gjort det selv, men der er altid noget der driller, og midt i
processen har jeg tit spurgt mig selv hvorfor jeg gider at bruge tid på det.

Det er jo ikke svært, men det kan da godt være lidt besværligt at få lirket
dækket på uden at klemme slangen. Slangeløse dæk er lidt nemmere, men kræver
en kompressor.
Og hvis du alligevel skal have det afballanceret, så lad en proff om at
skifte det.

Kim

Fra : Anders Majland

Dato : 09-11-07 21:11

> Og hvis du alligevel skal have det afballanceret, så lad en proff om at
> skifte det.

Ja det kan nok være lidt sjovt at med nav til sådan en enkelsidet
bagvinger - men et normalt hjul er nemt. TP's kræver nogle koniske stykker
på akslen der kan justeres ind så det passer