Zumo 550 stået af
Fra : KentBM

Dato : 08-11-07 22:35

Jeg har lige overfør data frem og tilbage til min Zumo 550 og nu vil den
ikke tænde.

Har andre haft samme problem?

Jeg bemærkede godt nok i går, at Zumoen var svær at tænde i forbindelse
med en pause på min fire timers tur i går.

--

Kent

Fra : Bongo

Dato : 08-11-07 23:19

> Jeg har lige overfør data frem og tilbage til min Zumo 550 og nu vil den
> ikke tænde.

Det kan være din tænd/sluk knap der er stået af. I så fald burde (hvis ikke
knappen hænger) den tænde når du sætter et computerforbundet USB stik i den?
Har du prøvet med stømforsyningen sat til? Det kan være dit batteri der er
færdigt, de holder ikke evigt.

Vh Bongo
Der kun har haft problemer med mc-holderen der ikke kan tåle så meget vand
som selve enheden.

Fra : Jonas

Dato : 09-11-07 12:08

> [...]
>
> Vh Bongo
> Der kun har haft problemer med mc-holderen der ikke kan tåle så meget vand

Har næsten besluttet mig for en Zumo 550, men bliver lidt usikker, når du
skriver at mc-holderen ikke tåler ret meget vand.

Kan du uddybe det lidt??
...og kan man mon afhjælpe problemet selv??
Hva´ sker der?? (ryger forbindelsen?)

/Jonas

Fra : Bongo

Dato : 09-11-07 13:27

> [...]
> skriver at mc-holderen ikke tåler ret meget vand.
>
> Kan du uddybe det lidt??
> ..og kan man mon afhjælpe problemet selv??

Hvis du gerne vil have en så køb den med ro i sjælen, men vær opmærksom
nedenstående problem. Bemærk især billederne som taler for sig selv.

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_frm/thread/c85dbc0fb2978f55/4599a6e00742c0af?hl=da#4599a6e00742c0af

Vh Bongo

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 09-11-07 14:00

"Bongo" <fake@fake.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du gerne vil have en så køb den med ro i sjælen, men vær opmærksom
> nedenstående problem. Bemærk især billederne som taler for sig selv.

> [...]
Jeg talte med en repræsentant for Garmin på MC-udstillingen i Herning for 2
uger siden.
Garmin erkender problemer med tidlige produktioner af ZUMO, og har nu ændret
materiale og udformning af plastic-dimsen til noget gummi-noget.
Garmin ombytter til den nye, og påstået forbedrede type.
Held og lykke!

Michael D

Fra : KentBM

Dato : 09-11-07 19:41

Bongo wrote:
> Der kun har haft problemer med mc-holderen der ikke kan tåle så meget
> vand som selve enheden.
I onsdags var jeg ude og køre en tur på 5 timer. GPSen tænder, når den
sættes i holderen, så der er strøm på stikket. I går havde jeg
tilsluttet den til PCen via en USB-hub med tilsluttet strømforsyning.
GPSen burde derfor modtage nok strøm via USB til at lade.

Men efterfølgende har jeg sat en USB-lader til enheden og den startede
uden problemer. Men det er ikke til at se, hvormeget strøm der er på
batteriet da der jo ikke findes en indikator.

Jeg har samme problem med revnet gummi på holderne. Og forleden var
gummiet røget af, så der var vand omkring stikket. Så det er muligt, at
GPSen ikke modtager nok ladestrøm og derfor er blevet afladt.

Så jeg må se at få byttet holderen til en bedre. Er det via Garmin.dk?

--

Kent

Fra : Bongo

Dato : 09-11-07 23:13

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> GPSen ikke modtager nok ladestrøm og derfor er blevet afladt.
>
> Så jeg må se at få byttet holderen til en bedre. Er det via Garmin.dk?

Det lyder som om du har nøjagtigt samme problem. Batteriindikatoren kan du
se når den køre på batteriet. Øverst til højre er 4 ikoner der "aflader".
Jeg vil prøve at bytte min via min forhandler hvor jeg købte den i foråret.

Vh Bongo

Fra : KentBM

Dato : 10-11-07 23:09

Bongo wrote:
> [...]
> du se når den køre på batteriet. Øverst til højre er 4 ikoner der
> "aflader". Jeg vil prøve at bytte min via min forhandler hvor jeg købte
Ja, selvfølgelig. Da jeg roede med GPSen efter at have ladt den op igen,
så havde jeg stadigvæk USB-laderen tilsluttet.

Og det fik mig til at huske, at da jeg tankede undervejs på min tur
forleden, så slukkede jeg GPSen men teksten "Batteri oplades. Tryk Power
knap for at tænde" kom ikke frem. Så det ser ud til, at GPSen registrere
strømmen i stikket siden den tænder ved i sætning i holder, men ikke får
strøm nok til at lade.

Så heldigvis kun en holder, som er stået af

Tak for hjælpen.

--

Kent

Fra : Fred Thiesen

Dato : 09-11-07 09:46

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i melding
> [...]
>
> Jeg bemærkede godt nok i går, at Zumoen var svær at tænde i forbindelse
> med en pause på min fire timers tur i går.

Har haft samme problem flere gange - men dog (måske) ikke pga overføring af
data.

Den første jeg havde var helt håpløs til at starte, og den fik jeg byttet
efter
en uges tid.
Den næste har flere gange haft de samme startproblemer. (reset-processen
virker ikke)
Og det er lidt irriterende at man på en motorsykkeltur - efter en lille
pause - skal til at finde frem en
unbrakonøgle for at ta af batteriet - og sætte det ind igen.
Denne procedure gør at min starter igen.

mvh

Fred T.