Rolig i 2....
Jeg ved ikke der er smuttet et gear, men historien er at den pludselig gik
død på motorvejen !!!
Andet ved jeg ikke.
Og uanset hvad, så dur lortet ikke længere, me njeg tror lidt på fyren, for
jeg har bemærket at
den piftede lidt i en ventil et stykke tid inden den røg i luften, så
manglende ventiljustering
"kunne" være en årsag, men også et mærkeligt tilfælde, at der smutter 2
ventiller samtidig.
Men en kompresion på 0,00 og 1,5 taler vel sit tydelig sprog - specielt, når
den drikke olie som den gør....
Ny maskine bliver svaret -. men ikke en 600 cmm maskine, og tak for hjælpen
/MikeDJ
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4738b266$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Michael Dahlberg skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:47379199$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Michael Dahlberg skrev:
>>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:47373c00$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>> MikeDJ skrev:
>>>>>> På forunderlig vis har den smuttet en ventil i hver cylinder - næsten
>>>>>> samtidig,'
>>>>>>
>>>>> "Smuttet"??
>>>>>
>>>> Ih altså, jeg er skuffet!
>>>> Jeg troede du af alle, kendte alle fagudtrykkene
>>>> Jeg nævner i flæng: .............
>>>>
>>> Ventiler kan: brændes; tabes eller bukkes!
>>> Jeg regner GPZ-motoren for ganske solid hvorfor jeg er lutter øre når
>>> det alligevel smutter for én!
>>>
>> Du har naturligvis ret, det var blot et lille forsøg på at være morsom.
>> Nu ved jeg godt, at det næppe er tilfældet her, men netop en ventil kan
>> godt smutte!
>> Det er når et fjols forsøger at demontere en ventil fra et topstykke uden
>> ordentligt værktøj, og det pludselig lykkes!
>>
>>
> Klart, klart!
> Ligesom at ventiler bedst stilles - - - hen på hylden!
>
> --
> Armand.
> (stadig uden indsigt i hvorledes en GPZ-motor kværner ventiler)