/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GPZ 500 og GPZ 600
Fra : MikeDJ


Dato : 07-11-07 19:32

Hej derude.

Har en kammi, hvis Kawa GPZ 500 har kværnet motoren.

Er der nogen der ved om en motor fra en GPZ 600 passer i 500 stellet ?

På forhånd tak
Mike



 
 
Dan \"748\" Dethlefs~ (07-11-2007)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 07-11-07 20:02

MikeDJ skrev:
> Hej derude.
>
> Har en kammi, hvis Kawa GPZ 500 har kværnet motoren.
>
> Er der nogen der ved om en motor fra en GPZ 600 passer i 500 stellet ?
>

Ikke sådan lige

GPZ500 er 2 cyl. og GPZ600 er en 4 cyl. motor

Men alt kan da lade sig gøre

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

Armand (07-11-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-11-07 22:20

Dan "748" Dethlefsen skrev:
> MikeDJ skrev:
>> Hej derude.
>>
>> Er der nogen der ved om en motor fra en GPZ 600 passer i 500 stellet ?
>>
> GPZ500 er 2 cyl. og GPZ600 er en 4 cyl. motor
>
Og ikke nok med det: Arvefølgen er omvendt, eller sagt på en anden måde:
600'eren kom længe før 500'eren!
Normale opgraderings scenarier er indenfor samme motor-række og ofte
mere moderne udgaver med større volumen, som f.eks. en CB650f-motor i et
CB500f-stel, eller en GS1000-motor i et GS750-stel.

Udover selve monterings-problematikken (á andre beslag) er der et
problem omkring motorens bredde á forreste tandhjuls placering, og
600'eren er født med 10mm bredere dæk hviket kán indikere at
kædeforløbet et flyttet tilsvarende mod venstre - Hvor der måske ikke er
plads for stellet på 500'eren :-/

Endelig er der et uforudseelig problem omkring 500'erens stelrør, som
meget vel kan risikere at løbe ret ned forbi en 600'ers udstødningsporte

--
Armand.

MikeDJ (09-11-2007)
Kommentar
Fra : MikeDJ


Dato : 09-11-07 01:30

Takker for info.

Det bliver vist ikke lige en 600 maskiner der komme i denne gang...
Vi leder efter en ORIGINAL GPZ 500 motor i stedet...

Mike

"MikeDJ" <michael.dahl@SLETDETTEsol.dk> skrev i en meddelelse
news:473204a6$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej derude.
>
> Har en kammi, hvis Kawa GPZ 500 har kværnet motoren.
>
> Er der nogen der ved om en motor fra en GPZ 600 passer i 500 stellet ?
>
> På forhånd tak
> Mike
>



Armand (09-11-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-11-07 16:32

MikeDJ skrev:
> Takker for info.
> Det bliver vist ikke lige en 600 maskiner der komme i denne gang...
> Vi leder efter en ORIGINAL GPZ 500 motor i stedet...
>
Lige sådan bare for nysgerrighedens skyld: Hvad er der sket med den
gamle motor??

--
Armand.

MikeDJ (11-11-2007)
Kommentar
Fra : MikeDJ


Dato : 11-11-07 18:04

På forunderlig vis har den smuttet en ventil i hver cylinder - næsten
samtidig,'
og da den tilmed havde et ret hæftigt olieforbrug, så er det vist en større
omgang
at komme til bunds i..
Resten af maskinen er tiptop...)

mvh
Mike
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:47347d18$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> MikeDJ skrev:
>> Takker for info.
>> Det bliver vist ikke lige en 600 maskiner der komme i denne gang...
>> Vi leder efter en ORIGINAL GPZ 500 motor i stedet...
>>
> Lige sådan bare for nysgerrighedens skyld: Hvad er der sket med den gamle
> motor??
>
> --
> Armand.



Armand (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-11-07 18:31

MikeDJ skrev:
> På forunderlig vis har den smuttet en ventil i hver cylinder - næsten
> samtidig,'
>
"Smuttet"??

--
Armand.

Michael Dahlberg (11-11-2007)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 11-11-07 19:59


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:47373c00$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> MikeDJ skrev:
>> På forunderlig vis har den smuttet en ventil i hver cylinder - næsten
>> samtidig,'
>>
> "Smuttet"??
>
Ih altså, jeg er skuffet!
Jeg troede du af alle, kendte alle fagudtrykkene
Jeg nævner i flæng: Gået død; Smuttet; Gået i udu, Feset af, Fløjet, m.m.
Og om materiel/udstyr: Dimser, Dibbidutter, Tingester, Sjovere, Pjort'er,
Dingenoter, m.m.
Om de flest tillægsord kan som forstærkning anvendes: Skide, Hammer, Hyper,
Mega, Over; o. lign.
Jeg står med glæde til rådighed, hvis jeg kan hjælpe!
(^.¨.^)

Michael D



Armand (12-11-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-11-07 00:37

Michael Dahlberg skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:47373c00$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> MikeDJ skrev:
>>> På forunderlig vis har den smuttet en ventil i hver cylinder - næsten
>>> samtidig,'
>>>
>> "Smuttet"??
>>
> Ih altså, jeg er skuffet!
> Jeg troede du af alle, kendte alle fagudtrykkene
> Jeg nævner i flæng: .............
>
Ventiler kan: brændes; tabes eller bukkes!
Jeg regner GPZ-motoren for ganske solid hvorfor jeg er lutter øre når
det alligevel smutter for én!

--
Armand.

Michael Dahlberg (12-11-2007)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 12-11-07 08:33


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:47379199$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Michael Dahlberg skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:47373c00$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> MikeDJ skrev:
>>>> På forunderlig vis har den smuttet en ventil i hver cylinder - næsten
>>>> samtidig,'
>>>>
>>> "Smuttet"??
>>>
>> Ih altså, jeg er skuffet!
>> Jeg troede du af alle, kendte alle fagudtrykkene
>> Jeg nævner i flæng: .............
> >
> Ventiler kan: brændes; tabes eller bukkes!
> Jeg regner GPZ-motoren for ganske solid hvorfor jeg er lutter øre når det
> alligevel smutter for én!
>
Du har naturligvis ret, det var blot et lille forsøg på at være morsom.
Nu ved jeg godt, at det næppe er tilfældet her, men netop en ventil kan godt
smutte!
Det er når et fjols forsøger at demontere en ventil fra et topstykke uden
ordentligt værktøj, og det pludselig lykkes!


Venlig hilsen

Michael D



Armand (12-11-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-11-07 21:08

Michael Dahlberg skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:47379199$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Michael Dahlberg skrev:
>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:47373c00$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> MikeDJ skrev:
>>>>> På forunderlig vis har den smuttet en ventil i hver cylinder - næsten
>>>>> samtidig,'
>>>>>
>>>> "Smuttet"??
>>>>
>>> Ih altså, jeg er skuffet!
>>> Jeg troede du af alle, kendte alle fagudtrykkene
>>> Jeg nævner i flæng: .............
>>>
>> Ventiler kan: brændes; tabes eller bukkes!
>> Jeg regner GPZ-motoren for ganske solid hvorfor jeg er lutter øre når det
>> alligevel smutter for én!
>>
> Du har naturligvis ret, det var blot et lille forsøg på at være morsom.
> Nu ved jeg godt, at det næppe er tilfældet her, men netop en ventil kan godt
> smutte!
> Det er når et fjols forsøger at demontere en ventil fra et topstykke uden
> ordentligt værktøj, og det pludselig lykkes!
>
>
Klart, klart!
Ligesom at ventiler bedst stilles - - - hen på hylden!

--
Armand.
(stadig uden indsigt i hvorledes en GPZ-motor kværner ventiler)

MikeDJ (13-11-2007)
Kommentar
Fra : MikeDJ


Dato : 13-11-07 19:22

Rolig i 2....

Jeg ved ikke der er smuttet et gear, men historien er at den pludselig gik
død på motorvejen !!!
Andet ved jeg ikke.
Og uanset hvad, så dur lortet ikke længere, me njeg tror lidt på fyren, for
jeg har bemærket at
den piftede lidt i en ventil et stykke tid inden den røg i luften, så
manglende ventiljustering
"kunne" være en årsag, men også et mærkeligt tilfælde, at der smutter 2
ventiller samtidig.
Men en kompresion på 0,00 og 1,5 taler vel sit tydelig sprog - specielt, når
den drikke olie som den gør....

Ny maskine bliver svaret -. men ikke en 600 cmm maskine, og tak for hjælpen

/MikeDJ

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4738b266$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Michael Dahlberg skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:47379199$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Michael Dahlberg skrev:
>>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:47373c00$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>> MikeDJ skrev:
>>>>>> På forunderlig vis har den smuttet en ventil i hver cylinder - næsten
>>>>>> samtidig,'
>>>>>>
>>>>> "Smuttet"??
>>>>>
>>>> Ih altså, jeg er skuffet!
>>>> Jeg troede du af alle, kendte alle fagudtrykkene
>>>> Jeg nævner i flæng: .............
>>>>
>>> Ventiler kan: brændes; tabes eller bukkes!
>>> Jeg regner GPZ-motoren for ganske solid hvorfor jeg er lutter øre når
>>> det alligevel smutter for én!
>>>
>> Du har naturligvis ret, det var blot et lille forsøg på at være morsom.
>> Nu ved jeg godt, at det næppe er tilfældet her, men netop en ventil kan
>> godt smutte!
>> Det er når et fjols forsøger at demontere en ventil fra et topstykke uden
>> ordentligt værktøj, og det pludselig lykkes!
>>
>>
> Klart, klart!
> Ligesom at ventiler bedst stilles - - - hen på hylden!
>
> --
> Armand.
> (stadig uden indsigt i hvorledes en GPZ-motor kværner ventiler)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste