Virago XV 750 kører skidt - Hjælp!
Fra : Tom Christensen

Dato : 07-11-07 18:15

Hej gruppe

Min Virago XV750 kører ikke ordentligt. Den forreste cylinder sætter ud når
den kommer op over 6000 omdrjninger i alle gear Jeg har tidligere her i
gruppen fået forslag til reservetank/snavs og evt hængende svømmer som
skulle have et gok. Intet hjalp desværre.

Jeg har den på værksted, og de har kæmpet med maskinen. Men de er ved at
blive gråhårede af at lede efter problemet uden resultat.

Den har nu fået et eftersyn med bl.a. adskillelse,rensning og justering af
begge karburatorer, indstilling af ventiler, udskiftning af tændrør.

En skrue som holdt en nål i en karburator var løs og har nok forårsaget
forbrændingsproblemer, men problemet er der stadig, blot i mindre grad.

Værkstedet har fra en anden Virago prøveskiftet tændingsboksen, tændspoler
og tændhætter, tændkabler og omdrejningstæller- uden held.

Kompressionen er flot på begge cylindre. Pick-upérne er blevet målt igennem
og ser fine ud.

Der er desuden "noget med" at Yamaha på nogle modeller har indsat en
begrænsning, så omdrejningerne ikke vedvarende kan ligge i det røde felt.

Dette skulle angiveligt ske ved en impuls i en ledning fra
omdrejningstælleren, som afbryder tændspolen på den ene cylinder. Men
værkstedet har forsøgsvis skiftevis afbrudt to forskellige ledninger fra
omdrejningstælleren uden resultat. Mistanken lige nu går på, at måske træder
omdrejningsbegrænsningen i kraft for tidligt?

Værkstedet har bl.a.konsulteret Yamaha Danmark for at søge råd og for at
skaffe et el-diagram. Desværre også her uden held.

(For fuldstændighedens skyld skal det siges, at jeg for et år siden kom til
at fylde diesel på maskinen og kørte nogle få hostende km, inden jeg fandt
ud af det. Hastværk er lastværk. Men det er som sagt et år og 2-3000 km

siden.)

Dette fører mig frem til to spørgsmål til dette kompetente forum:

1) Har nogen en ide til årsagen til den dårlige motorgang på min Virago?

2) Kan nogen låne/sælge mig et el-diagram for denne model? Eller give et
link eller en adresse? Det er en 55R fra 1984/85 importeret fra Japan, og
ingen Haynes-beskrivelser passer desværre.

Jeg trænger alvorligt til at komme ud at cykle inden vinteren...

På forhånd tak for jeres hjælp.

--

med venlig hilsen

Tom Christensen

Fra : fjern

Dato : 07-11-07 19:06

Tom Christensen skrev:
> [...]
> ingen Haynes-beskrivelser passer desværre.
>

> Jeg trænger alvorligt til at komme ud at cykle inden vinteren...

Nu ved jeg ikke om der er vakuum-bensinhaner på denne model, er det
tilfællet bør membranerne i hanerne tjekkes for huller.
Broberg

Fra : Tom Christensen

Dato : 07-11-07 20:04

Hej Broberg

Tak for dit forslag.

> Nu ved jeg ikke om der er vakuum-bensinhaner på denne model, er det
> tilfællet bør membranerne i hanerne tjekkes for huller.
> Broberg

Men så burde problemet vel være på begge cylindre?

mvh
Tom

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 07-11-07 20:09

Tom Christensen skrev:
> Hej Broberg
>
> Tak for dit forslag.
>
> Men så burde problemet vel være på begge cylindre?

Ikke nødvendigvis, hvis der er hul i din benzinhane membran åbner hanen
ikke nok (højre omdr. = mindre vacuum) og kan måske kun "føde" den
karburator der sidder tættest på hanen. Det er da værd at chekke men
alle de muligheder du har været igennem.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Tom Christensen

Dato : 07-11-07 22:44

Hej Dan

"Dan "748" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke nok (højre omdr. = mindre vacuum) og kan måske kun "føde" den
> karburator der sidder tættest på hanen. Det er da værd at chekke men alle

Jeg må indrømme, at jeg ikke havde tænkt i de baner, men kan godt se
logikken.
Tak.

mvh
Tom

Fra : Armand

Dato : 07-11-07 22:10

Tom Christensen skrev:

> [...]
> omdrejningstælleren uden resultat. Mistanken lige nu går på, at måske træder
> omdrejningsbegrænsningen i kraft for tidligt?

Til detektering af hvorvidt at det er et elektrisk problem (á tænding)
burde man kunne få en ledning viklet nogle gange omkring tændkablet til
at trække en lysdiode, som følgelig vil gå ud hvis tændingen udebliver :-/
Om der vedbliver lys/tænding når motoren mister pusten vil således
be/af-kræfte tændingsproblemer!

--
Armand.

Fra : Tom Christensen

Dato : 07-11-07 22:46

Hej Armand

> [...]
> trække en lysdiode, som følgelig vil gå ud hvis tændingen udebliver :-/
> Om der vedbliver lys/tænding når motoren mister pusten vil således

Det lyder som en god og logisk måde til at forsøge at afgrænse problemet.
Tak

mvh
Tom

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 08-11-07 15:35

Hej Armand
Det staldtips kendte jeg slet ikke. Kan du beskrive det nærmere. Jeg ligger
og bikser lidt med vores CX500 - den står vist til en ny stator, men man vil
jo så gerne prøve noget andet i stedet for

--
Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8

Fra : Armand

Dato : 08-11-07 16:52

Ivan Nielsen skrev:
> [...]
> og bikser lidt med vores CX500 - den står vist til en ny stator, men man vil
> jo så gerne prøve noget andet i stedet for

Jeg er ikke eksperten på elektronik-området; men hvis man vikler en tynd
ledning omkring tændkablet vil induktionen fra tændingsimpulsen kunne
skabe en spænding (alt efter antallet af viklinger) mellem de to ender,
der burde kunne få en lysdiode til at lyse!
Det er ikke megawatt der skal til, såvel som produceres, så det burde
kunne lade sig gøre, også uden at gnisten svækkes kritisk. Med en
frekvens fra ca. 1100 omdr. i tomgang > 500 impulser/min > 9Hz burde en
lysdiode omend ikke andet så under kørsel (=2500+ rpm) ikke blinke
bemærkelsesværdigt, hvorimod et tændings-udfald vil vises øjeblikkeligt
gennem slukket diode!

CX'erens stator har vel ikke noget med tændingen at gøre andet end at et
fladt batteri ikke kan slæbe tændingen. Problemer i dén retning
detekterer du lettets med en friskopladet akkumulator á: Med fyldt
akkumulator burde der ikke være de strøm/tændings-problemer som du
mistror statoren/manglende ladning for at være grund til!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-07 10:01

On Thu, 08 Nov 2007 16:52:14 +0100, Armand wrote:

> CX'erens stator har vel ikke noget med tændingen at gøre

Ork-jo, visse årgange af CX fodrer tændingsboksen direkte á magnettænding.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 09-11-07 23:30

> [...]
> der ikke være de strøm/tændings-problemer som du mistror
> statoren/manglende ladning for at være grund til!

Jo desværre - det er noget med at det system der forstiller tændingen er
indbygget i statoren, som desværre sidder dybt begravet inde midt i motoren.
Men først vil jeg lige prøve at skifte CDI-enheden. ´Jeg har fundet et
billigt eksemplar på EBAY.

--
Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8

Fra : Grunnet

Dato : 08-11-07 21:12

"Ivan Nielsen" <ivan@kloge.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligger og bikser lidt med vores CX500 - den står vist til en ny stator,
> men man vil jo så gerne prøve noget andet i stedet for

Har du målt modstanden i dine tændrørshætter ?
Et kendt problem på Honda CX/GL er for stor modstand i tændrørshætterne (på
grund af alder), hvilket giver sig udslag i udsættere når du kommer over
5-6000 omdr.
Mål modstanden, den bør ikke være over 10 kilo Ohm (normen er 5 kilo Ohm)

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : Tom Christensen

Dato : 08-11-07 21:50

Hej Steen

Tak for forslag.

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> over 5-6000 omdr.
> Mål modstanden, den bør ikke være over 10 kilo Ohm (normen er 5 kilo Ohm)

Du taler om Honda, men det lyder også som om det kunne ske på en Ymaha.

Det må også prøves.

mvh
Tom

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 09-11-07 23:27

> [...]
> over 5-6000 omdr.
> Mål modstanden, den bør ikke være over 10 kilo Ohm (normen er 5 kilo Ohm)

Ja - tændrør og hætter er skiftet.

--
Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8

Fra : Tom Christensen

Dato : 12-11-07 19:10

Hej gruppe

Tusind tak for de mange forslag.

> [...]
> trække en lysdiode, som følgelig vil gå ud hvis tændingen udebliver :-/
> Om der vedbliver lys/tænding når motoren mister pusten vil således

Jeg har ikke brugt en diode, men derimod sat et amperemeter på de to
forskellige tændledninger, og derved fundet ud af, at det er den bageste
cylinder, den kører periodisk på. Grunden til at jeg før har troet at det
var den forreste, var at ledningerne fra tændspolerne ligger så tæt, at jeg
har fået dem byttet om, når jeg har fulgt dem....

Så det er 100% sikkert at det er et elektronisk problem, for når jeg sætter
amperemeteret på tændledningen, viser den omdrejningerne. På den forreste
cylinder (hvor den kører ok) stiger omdrejningerne jævnt når man tager
gassen. På den bageste derimod hopper omdrejningerne op og ned, når den
kommer op i omdrejninger.

Jeg har endnu en gang i dag, skilt en anden virago ad, for at tage
tændingsboks og pick-ups, for at prøve at skifte begge dele på en gang- ud
fra en ide om, at den ene måske kunne have brændt den anden af. Sidst jeg
prøvede skiftede jeg dem enkeltvis. Resultatet er endnu en gang det samme.

Problemet må altså ligge et sted i ledningsnettet vil jeg tro, for jeg har
udskiftet alle mulige komponenter.

Kan nogen supplere med nogle ideer ud fra denne beskrivelse?

På forhånd tusind tak.

---

venlig hilsen

Tom Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-07 19:23

"Tom Christensen" <reenchri@nomailtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> udskiftet alle mulige komponenter.
>
> Kan nogen supplere med nogle ideer ud fra denne beskrivelse?

Ikke andet det jeg skrev før med at nogle af de gamle tændbokse ikke er
fyldt op med en masse til at holde komponenter fast, så lodninger har nemt
ved at knække, var også min første indskydelse, men da du skrev at du havde
prøvet at mont anden boks, udelukkede jeg det dengang.
Så hvis du kan få den til at virke med en anden tændboks, kan det være at
den defekte kan laves, har jeg haft gjort flere gange.
Lad os høre hvad du finder ud af.
Det lyder som en rigtig god ide du har fået med det amperemeter, rigtigt
flot.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 12-11-07 21:33

Flemming Disc skrev:

> [...]
>
> Ikke andet det jeg skrev før med at nogle af de gamle tændbokse ikke er
> fyldt op med en masse til at holde komponenter fast, så lodninger har

Tom hár jo allerede konstanteret for anden gang at en ny boks samt
pick-up ikke ændrer ved sagen :-|

I mine øjne er der ikke andet for end den klassiske med at skille
samtlige multistik for at rense forbindelserne og konservere med
siliconefedt - Og hvis dét ikke ændrer noget, så er det samme tur med
alle enkelt-stik, som alle ligesåvel kan få denne sikkert fornødne
servicering!

> Det lyder som en rigtig god ide du har fået med det amperemeter, rigtigt
> flot.

Jup! Respekt!!!
Jeg selv tænkte lidt i samme baner, men groede fast omkring et
tang-monteret stroboskop, som dog ville være for ubehjælpsomt undervejs.
ligesom at strobolampen heller ikke vil holde til kontinuerlig brug!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-07 22:23

> [...]
> tang-monteret stroboskop, som dog ville være for ubehjælpsomt undervejs.
> ligesom at strobolampen heller ikke vil holde til kontinuerlig brug!

Skulle lige prøve, men kunne ikke få mit til at vise noget.
Nogen der mon kan forklare?

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-07 23:59

On Mon, 12 Nov 2007 22:23:13 +0100, Flemming Disc wrote:

> Skulle lige prøve, men kunne ikke få mit til at vise noget.
> Nogen der mon kan forklare?

Mon ikke "amperremeter" dækker over et motor-multiinstrument med en
tændkabel klemme. :-/

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-11-07 07:11

Orla Pedersen wrote:

> Mon ikke "amperremeter" dækker over et motor-multiinstrument med en
> tændkabel klemme. :-/

Det samme tænkte jeg - der beskrives at det vises at omdrejningerne
stiger. Men burde en strobolampe ikke fungere ligeså godt til den test?

--
vh
Torben - der har et stroboskop liggende i rodekassen.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-07 09:45

> Det samme tænkte jeg - der beskrives at det vises at omdrejningerne
> stiger. Men burde en strobolampe ikke fungere ligeså godt til den test?

Først tænkte jeg smart, men da jeg skulle prøve, kunne jeg ikke forstå
hvorfor der kom flere amp. ved højre omdr. og det virkede heller ikke.
Orla har sikkert ret i at det er sådan et "auto alt i et instrument" , men
det skulle jo som Tom også har prøvet virke godt nok.

Men vedr. fejlen Toms Virago, som det her jo handler om så ved jeg ikke
om du, Tom, har prøvet at måle spænding (volt) over batteri, når du køre der
hvor den sætter ud. Det kunne godt være genrator eller regulatoren, der ikke
kunne holde spændingen oppe, når der virklig skal bruges strøm.

Dette er et alm. problem på XV 535, her er det en fejl i regulatoren, der
gør at den ikke kan følge med over 2000-2500 omdr.
Jeg har også haft et par GPZ 1100, der satte ud på grund af for lidt
spænding, når de skulle accelerere, men den har også en sprøjt, der nok er
lidt mere følsom for spændingsfald.

Lad os høre om der er noget at hente der.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 13-11-07 19:45

Flemming Disc skrev:

> [...]
> køre der hvor den sætter ud. Det kunne godt være genrator eller
> regulatoren, der ikke kunne holde spændingen oppe, når der virklig skal

Problemet er detekteret til kun ét tændkredsløb, ergo virker det andet
kredsløb og dermed må også elnettet som helhed være OK!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-07 20:37

> Problemet er detekteret til kun ét tændkredsløb, ergo virker det andet
> kredsløb og dermed må også elnettet som helhed være OK!

Du kan have ret, men så nøjagtig er elektronik ikke, feks så stod GPZ
1100'erne ikke af på alle cylindre.
Så en lille diff. på komponenterne, kan nemt komme til at hænge på den ene
kreds.
Lige så vel som at det kan være defekter på et del af ledningsnet eller et
defekt tændkabel.

Men det kan afprøves ved at sætte en anden tændspole på den "defekte"
cylinder og mont en plus direkte på den ene side af spolen og en ledning
direkte til tændsboksen fra den anden side af spolen. Hvis fejlen ligger i
ledningsnet, skulle fejlen være væk nu.

Hvad der så er lettes, at lave den test eller at sætte et voltmeter over
batteri og køre en tur, det må Tom om, men begge test udelukker i hvertfald
nogle fejl eller finder dem.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Tom Christensen

Dato : 15-11-07 18:59

Jo!

mvh
Tom

Fra : Tom Christensen

Dato : 15-11-07 19:14

Hej gruppe

"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så hvis du kan få den til at virke med en anden tændboks, kan det være at
> den defekte kan laves, har jeg haft gjort flere gange.

Nye ledninger til/fra tændingsboksen løste det elektriske problem.
Nu hoster den ikke i de høje omdrejninger.

Tusind tak for alle jeres konstruktive forslag.

Den bøvler dog lidt stadig væk, idet den tilsyneladende får for fed blanding
ved høje hastigheder
(140+). Jeg har KN-luftfilter monteret, men hvis den kører uden luftfilter,
går den fint.
Som sagt har karburatorerne været adskilt, renset og justeret undervejs i
denne fejlsøgningsproces.

Den har så vidt jeg ved ikke væres omdysset, men den har kørt problemfrit i
flere år med KN-filteret på.
Jeg tænker, om de forvirrende vakuumslanger+ vakuumdåse på venstre side
(modsat luftfiltret kan være årsagen?
Som jeg husker det, havde den forrige ejer afproppet vakuumslangerne, men
jeg satte det "back to original" for nogle år siden.

Tom Christensen

Fra : Ager

Dato : 07-11-07 23:36

Hej
Haynes diagram side 9-6 passer da til min der også er japanerimport fra 84.
Der mangler et par sikkerhedskontakter samt lyset i omdr. tælleren der
tænder ved 80 km.
Jeg har rodet en del med det elektriske pga. en ikke virkende omdr. tæller.

MVH

Kai

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-11-07 23:42

On Wed, 7 Nov 2007 18:14:45 +0100, "Tom Christensen"
<reenchri@nomailtiscali.dk> wrote:

Hej Tom.

> [...]
>gruppen fået forslag til reservetank/snavs og evt hængende svømmer som
>skulle have et gok. Intet hjalp desværre.

Jeg har set den fejl før.
Jeg vil sætte ikke så lidt på en tændspole eller en pick-up.
Mest på en tændspole.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Flemming Disc

Dato : 08-11-07 11:29

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
> <reenchri@nomailtiscali.dk> wrote:
>
> Jeg har set den fejl før.
> Jeg vil sætte ikke så lidt på en tændspole eller en pick-up.

Jeg er også stødt på den fejl før, men jeg heller mere til tændboks.
Kunne godt være en af dem der ikke er fyldt op, så komponenterne, print og
lodninger kan knække og som nemt kan rep.
Det tyder jo bare på at Tom har prøvet dette, ved at ombytte de elektriske
dele.

Det med benzin hanen lyder også som en ide, nu er der vel ikke 2 haner på
den model, vel, ellers var det jo oplagt med en defekt hane, men som en
skriver kunne godt være en hane, der er defekt og ikke kunne føde begge.
Der sider på nogle XV'er et filter under svømmernål dysen, er det set efter
for skidt?

Jeg havde engang fat i en XV 920 med fejl som på Tom's, hvor der havde været
en del, der havde renset, just og byttet uden det hjalp.
Jeg fik den ind og troede først at det var boksen, men nej. Efter lidt roden
fandt jeg ud af, at den fik for meget saft på front cyl. når den skulle op i
omdr. Det viste sig at der oppe i luftkassen (stellet over motoren) lå et en
gummi studs, der skulle side i indsugningen, men lå så den lukkede delvis
for luften og motoren druknede ved høje omdr. og satte ud.

Jeg er ikke sikker på om der er en sådan gummi studs på din cykel Tom, der
er ikke på dem sidst i 80'erne.
Det er sku' også underligt hvis der skulle være 2 der har fået skubbet den
gummi studs op i "luftkassen"
Men man ved jo aldrig og man kan ikke se det, kun mærke det med fingerne op
i hullet

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Tom Christensen

Dato : 08-11-07 21:57

Hej Flemming og Steen

"Flemming Disc" <discSNABEL@discteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gummi studs op i "luftkassen"
> Men man ved jo aldrig og man kan ikke se det, kun mærke det med fingerne

Jeg kan se logikken med Armands diode-induktions-tændings-forslag.
Men hvordan finder man ud af, at den får for meget benzin oppe i omdr.?

Det er rigtig dejligt med alle de konstruktive forslag er i gruppen. Tusind
tak

mvh
Tom

Fra : Flemming Disc

Dato : 09-11-07 11:56

"Tom Christensen" <reenchri@nomailtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Flemming og Steen
>
> Men hvordan finder man ud af, at den får for meget benzin oppe i omdr.?

Kør en tur og kør nogle km med høj hastighed, der hvor den sætter ud og
derefter slå tænding fra.
Se herefter tændrør efter, hvis den får for meget vil den sode det rør til.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Tom Christensen

Dato : 08-11-07 22:03

> [...]
> skriver kunne godt være en hane, der er defekt og ikke kunne føde begge.
> Der sider på nogle XV'er et filter under svømmernål dysen, er det set

Der er kun een hane, og den er checket - også for utætheder.

mvh
Tom

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 08-11-07 23:05

Hej Tom

Jeg har også haft og har tilstadighed et problem med den forreste cylinder.
Min er en Japaner fra 85, et venligt menneske har sendt mig en kopi af nogle
manualer på CD-rom, jeg gængælder gerne tjenesten ved at sende dig en kopi
af samme, på samme vilkår. Nemli´ kvit og frit.

Men mit problem startede, som nogel her i gruppen måske husker, med at jeg
kom en halv tankfuld nitro 3000 i tanken. STOR FEJL.

Alt er ligeledes undersøgt og prøvet hos 5 forskellinge mekanikere.

Sidste bud er at karburatorerne på de tidlige modeller ikke er særlig gode
og skal udskiftes med nogle nyere. Jeg har igen glemt hvilke der er særligt
anbefaligsels værdige, men spørger gerne min mekaniker igen.

Mange hilsner

Charlotte-Korsør

Den grimme ælling (der stadig venter på et godt tilbud på at kunne blive til
en svane )

Fra : Tom Christensen

Dato : 09-11-07 00:18

Hej Charlotte

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:473387e1$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> og skal udskiftes med nogle nyere. Jeg har igen glemt hvilke der er
> særligt anbefaligsels værdige, men spørger gerne min mekaniker igen.

Det lyder dyrt med udskiftning af karburatorer?

Ja tak, jeg vil meget gerne have kopi af manual.
Jeg har sendt dig en mail med min adresse.
Tusind tak.

mvh
Tom

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 09-11-07 00:36

> Det lyder dyrt med udskiftning af karburatorer?

Ja, men et sæt gode brugte er vist til at skaffe. Det er ihvert fald noget
billigere end at blive ved med at få dem renset hos mekanikerne, der altid
tror at det er problemet.

Men om det så betyder at man skal til at forsøge sig frem med dysser igen,
er der nok én her der kan svare på.

> Ja tak, jeg vil meget gerne have kopi af manual.
> Jeg har sendt dig en mail med min adresse.
> Tusind tak.

Har svaret, og brændt CD.

Mange hilsner
Charlotte-Korsør
Der nu også har en bil der kun vil køre på 3 cylindere, det er vist mig der
smitter.

Fra : Flemming Disc

Dato : 09-11-07 12:23

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:47339d43$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Men om det så betyder at man skal til at forsøge sig frem med dysser igen,
> er der nok én her der kan svare på.

Det er rigtig at de første Hitachi kabs ikke er så lette at just, men det
skal kunne lykkes,
Det største problem er at der ikke laves alle dele til dem mere, men der
laves dog et komplet uorginalt reno kit.

Hvis man køber et par Mikuni fra senere XV'er, så skal hvis er til XV 750,
sætte nåle og dyser i til XV 750, så skulle den kunne køre,

Hvad gav du for et par Mikuni? Jeg syntes ikke at de priser jeg har set var
rimlige, men alt er relativt.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 09-11-07 13:18

> Det er rigtig at de første Hitachi kabs ikke er så lette at just, men det
> skal kunne lykkes,

I mit tilfælde er der, så vidt jeg kan forstå, en slags fælles skyder der
justerer dem begge, hvis den er slidt justerer den ikke ens på dem begge.
Var det en slags kulfiber den er lavet af, tror jeg. Men den fungerer i alle
tilfælde ikke særlig godt.

> Det største problem er at der ikke laves alle dele til dem mere, men der
> laves dog et komplet uorginalt reno kit.

Se det vidste jeg ikke. Findes der en hjemmeside?

> [...]
> sætte nåle og dyser i til XV 750, så skulle den kunne køre,
>
> Hvad gav du for et par Mikuni? Jeg syntes ikke at de priser jeg har set

Vi har tænkt på et sæt Mikuni, men jeg syntes at et andet navn er dukket op,
og det husker jeg ikke hvad han sagde. Men prisen på et sæt skulle være
omkring 2000-2500 kr., købt i Sverige hvor min mekaniker ofte kommer. Har
faktisk ingen anelse om hvad de ellers koster brugt.

Noget helt andet er at den kørte ret godt da luft justeringsskruen faldt ud
engang, men bragede noget.
Den får alt formeget benzin lige nu, men kører, og fik mig til Napoli uden
andre problemer end at jeg skulle rense tændrør af og til.

PS. Til Tom CD er sendt.

Mange hilsner

Charlotte Petersson

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-07 15:31

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:47344fd1$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> justerer dem begge, hvis den er slidt justerer den ikke ens på dem begge.
> Var det en slags kulfiber den er lavet af, tror jeg. Men den fungerer i

Det er næsten sikkert til at synkron dem, det er et lille hjul, der hvis
eller retter når det sætter sig lidt fast, bliver slidt skævt og kabs følges
ikke af, men her får jeg lavet et nyt hjul, og så plejer det at funke igen.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-07 15:49

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:47344fd1$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Se det vidste jeg ikke. Findes der en hjemmeside?

http://www.motorradbay.de/main/yamaha.php#

Kan sælges i DK til samme priser!!

> [...]
> være omkring 2000-2500 kr., købt i Sverige hvor min mekaniker ofte kommer.
> Har faktisk ingen anelse om hvad de ellers koster brugt.

Jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvad det så er for kabs, der skulle
passe!

> [...]
> Den får alt formeget benzin lige nu, men kører, og fik mig til Napoli uden
> andre problemer end at jeg skulle rense tændrør af og til.

Det passer meget godt med at den gik bedre uden blandeskrue, så fik den kun
luft den vej og derfor magere blanding, du skulle da tag at få just den
rigtigt, kan nemt "bare" være for høj svømmer og så bliver det lidt
billigere at køre til Napoli

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 09-11-07 16:31

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 09-11-07 16:34

> Jeg kunne da godt tænke mig at høre, hvad det så er for kabs, der skulle
> passe!

Ja, jeg håber på at kunne vende tilbage med yderligere indfo om et par dage.

> [...]
> kun luft den vej og derfor magere blanding, du skulle da tag at få just
> den rigtigt, kan nemt "bare" være for høj svømmer og så bliver det lidt

Ja det ville være rart, men indtil nu har 5 mekanikere med varierende held
forsøgt at rense, justere og omdysse mig ud af problemerne. Det er ved at
være meget træls, og har kostet en bondegård.

Fra : Flemming Disc

Dato : 09-11-07 17:13

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:47347dcf$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja det ville være rart, men indtil nu har 5 mekanikere med varierende held
> forsøgt at rense, justere og omdysse mig ud af problemerne. Det er ved at
> være meget træls, og har kostet en bondegård.

Det var godt nok voldsomt til en enkelt XV'er :-|

--

Venlig hilsen
Flemming Disc