Rustbeskyttelse
Fra : Per

Dato : 06-11-07 20:27

Hej
Jeg har købt mig en crosser på 110cc. Det er en Kina model.

Hvordan passer jeg bedst på den så den ikke ruster?

Min far har spray med WD40, Silikone og også noget bilvoks/lakforsegler.

Er der noget af dette er er godt eller skal jeg købe noget andet at smøre
den ind i?

Jan, 13 år

Fra : Bo Bjerre

Dato : 06-11-07 20:47

"Per" <abc@abc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der noget af dette er er godt eller skal jeg købe noget andet at smøre

Tjek evt. dette link

--
\ ! /
(@ @)

Bo Bjerre
XV750SE (1981)

Fra : Bo Bjerre

Dato : 06-11-07 20:49

Ups

http://www.toeffedyrene.dk/index_all.htm

--
\ ! /
(@ @)

Bo Bjerre
XV750SE (1981)

Fra : Dr. Enduro

Dato : 07-11-07 20:25

Per skrev:
> [...]
>
> Er der noget af dette er er godt eller skal jeg købe noget andet at smøre

Hej Jan

WD40 er bedre end ingenting (men pas på gummidele, de bliver møre),
efter min erfaring holder det dog ikke rusten fra døren fuldstændigt. Du
skal nok ikke køre særlig meget på steder, hvor der er blevet saltet, så
hvis du bare bruger godt med WD40 og skyller den grundigt en gang
imellem så tror jeg ikke du kan gøre mere.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 08-11-07 07:45

> Hej
> Jeg har købt mig en crosser på 110cc. Det er en Kina model.
>
> Hvordan passer jeg bedst på den så den ikke ruster?

Proev den her:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4316&n=60100

Og husk endelig at komme IND I stellet hvis du kan... Du kan faa en speciel
plastic slange til at komme ind i hulrum etc.

Mvh
Allan