Ny cykel :-)
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-07 10:52

Hej NG.

Vil lige dele min glæde med jer.

Jup' så lykkedes det at få fat i en 1150GS, der var lige et par ting der
skulle gå op i en højere enhed, men så var den også i vinkel

Cyklen er en 99' der aldrig har været indreg. den rundede 1600km ! med
undertegnede i sadlen på prøveturen ( i Thy ! ) så nu kan det kun gå for
langsomt med at forhandleren får den indreg.

Dækkene er selvfølgelig som nye, men de har jo alderen imod sig (Dot 049) så
der skal jo lidt nyt gummi på, der er PT monteret Metzeler Tourance, men
ville lige høre om det er det der skal på igen, eller ? ....den kommer jo
nok ikke til at se noget videre til offroad kørsel, men jeg kører da tit
selv om det regner , så dækkene skal have gode regnvejrs egenskaber

Nu når Orla kalder sin Bimse 'Makita' må denne her vel kva farven skulle
hedde 'DeWALT'

Her er et par billeder , skudt hos forhandleren i Fredag's

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18683&ipc=68394

--
Mvh.
Dennis Pedersen. DeWalt 1150GS

Fra : Dr. Enduro

Dato : 04-11-07 11:23

Tillykke, den er fe'!

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 04-11-07 11:30

Hej Dennis

Den ser sgu godt ud, og du bliver helt sikkert glad for den.
Den forgaffelkonstruktion er bare så god (har selv en 1100s).

Men bagskærmen??, Den der flyvende stænklap. Den ville jeg nok skifte ud med
noget der beskyttede cyklen lidt mere a'la en hugger fra Wunderlich.
Måske ikke helt så sejt designmæssigt, men meget !! mere funktionelt.
Specielt til en mc du har tænkt som brugscykel.

Pøj pøj med den

Henrik Damgaard

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-07 13:28

On Sun, 4 Nov 2007 11:30:12 +0100, Henrik Damgaard wrote:

> Den forgaffelkonstruktion er bare så god (har selv en 1100s).

Ja, den er ikke tosset, omend at man på S'en skal vænne sig til det
"vippende" styr.

> Men bagskærmen??,

Der er ikke bagskærm på BMW længere, "bagskærmen" er dine bukser :-/ Her
har man simpelthen gået forlangt i det hellige designs navn. Det er en af
de ting som jeg skal have kigget på over vinteren. Det samme med den totale
mangel på holdbar galvanisering på bolte :-|

Men ellers tillykke til Dennis

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-07 19:43

meddelelse news:29c62pqqriob.14vairgbytwss$.dlg@40tude.net...
> On Sun, 4 Nov 2007 11:30:12 +0100, Henrik Damgaard wrote:
>
>Det samme med den totale
> mangel på holdbar galvanisering på bolte :-|

jup, de er sq' ikke for gode, troede at jeg selv havde "ødelagt" dem ved
brug af en for aggresiv fælg og motor rens !

> Men ellers tillykke til Dennis

Takker

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-11-07 11:50

On Sun, 4 Nov 2007 10:52:00 +0100, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

Hej Dennis.

>Jup' så lykkedes det at få fat i en 1150GS, der var lige et par ting der
>skulle gå op i en højere enhed, men så var den også i vinkel

Tillykke med nyerhvervelsen.

>Nu når Orla kalder sin Bimse 'Makita' må denne her vel kva farven skulle
>hedde 'DeWALT'

Jeg vulle nok døbe den Woody.
På det billede der er taget fra siden minder den meget om Søren Spætte

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-07 19:48

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> On Sun, 4 Nov 2007 10:52:00 +0100, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
> <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:
>
> Tillykke med nyerhvervelsen.

Tak, for det

> Jeg vulle nok døbe den Woody.
> På det billede der er taget fra siden minder den meget om Søren Spætte

ja det var måske en ide, myggen - næbdyret eller Rhino har også været inde i
billedet

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-11-07 19:55

On Sun, 4 Nov 2007 19:48:29 +0100, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

Hej Dennis.

>ja det var måske en ide, myggen - næbdyret eller Rhino har også været inde i
>billedet

A'propos myggen så jeg for nogle år siden en munter lille vits hænge
på væggen ved blodbanken i Gentofte.
To myg svæver i luften udenfor blodbanken og ser en mand gå ind.
Den ene myg til den anden: "Det er utroligt - Der går han ind og lader
sig frivilligt tappe for ½ liter blod - Os ville han slå ihjel for en
dråbe"

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 04-11-07 12:03

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:

> Vil lige dele min glæde med jer.
> Jup' så lykkedes det at få fat i en 1150GS, ,,,nu kan det kun gå for
> langsomt med at forhandleren får den indreg.

Tillykke!
Jeg husker dig som af lavbenet statur, akkurat som mig selv, så jeg
forstår ikke lige helt hvor skamlen skal placeres under kørslen?

--
Armand.

Fra : Allan Bager Nielsen

Dato : 04-11-07 12:10

> [...]
> Jeg husker dig som af lavbenet statur, akkurat som mig selv, så jeg
> forstår ikke lige helt hvor skamlen skal placeres under kørslen?

Dennis stopper kun i nærheden af trappesten og ølkasser der står hovedet.
Resten af tiden holder han bare balancen
Tillykke med den, det er en rigtig fed maskine! Super flot i gul!
Allan Bager, PMC
900ss, RF600R

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-07 19:52

> Tillykke!
> Jeg husker dig som af lavbenet statur, akkurat som mig selv, så jeg
> forstår ikke lige helt hvor skamlen skal placeres under kørslen?

Jahh..... men sædet har en indstilling til dværge så er der "kun" 82 cm
til fast grund, det er lavt nok til en fodballe i hver side

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Hekto

Dato : 05-11-07 16:56

Armand laid this down on his screen :

> Tillykke!
> Jeg husker dig som af lavbenet statur, akkurat som mig selv, så jeg
> forstår ikke lige helt hvor skamlen skal placeres under kørslen?

Svaret havde man jo allerede for over 100 år
siden!

http://en.wikipedia.org/wiki/Mounting_block

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-11-07 13:01

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:

> Her er et par billeder , skudt hos forhandleren i Fredag's

Flot! - og knivskarpe billeder!
Hans
http://kortlink.dk/2rrz

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 04-11-07 15:04

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:95628$472d9634$55183f7d$18019@news.arrownet.dk...
> [...]
> hedde 'DeWALT'
>
> Her er et par billeder , skudt hos forhandleren i Fredag's

Der er godt nok mange her i gruppen, der er faldet for en "R".
Jeg tør snart ikke køre til Ølgod mere
(Hvis man køber én i en mere neutral farve, kan man jo bare kalde den
"Pu(d)sser")

Michael D
(K75C)

Fra : tp

Dato : 04-11-07 19:54

> Der er godt nok mange her i gruppen, der er faldet for en "R".

Jep. Det er nok fordi de er blevet til at betale, og kommet ned i et mere
realistisk prisniveau.. og de er jo ikke direkte dårlige vel

Mvh TP
R1100RS+CBR1K

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-07 19:55

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg tør snart ikke køre til Ølgod mere
> (Hvis man køber én i en mere neutral farve, kan man jo bare kalde den

Tak.

Jamen ta' bare derned, de har en 1200GS stående , men den blev _alt_ for
dyr til min pengepung , så jeg må "nøjes"

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : BigMac

Dato : 04-11-07 16:32

> [...]
> undertegnede i sadlen på prøveturen ( i Thy ! ) så nu kan det kun gå for
> langsomt med at forhandleren får den indreg.

Tillykke - og så må man håbe at den overholde de nye EU krav til
forurening!!

Fra : Bongo

Dato : 04-11-07 21:57

> Tillykke - og så må man håbe at den overholde de nye EU krav til
> forurening!!

Den skal bare have plader på inden 1.januar 2008. Derefter må importørene
indregistrerer 10% af indeværende års salg under forudsætning af at
cyklerne var i landet før d. 1. januar 2008. Der gives også dispensation
hvis cyklen er produkceret i mindre end 5000 eksemplar. Sidstnævnte får
Dennis næppe glæde af. :).

Kilde: Bike nr. 10. s.12.

Vh Bongo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-11-07 17:08

> [...]
> hedde 'DeWALT'
>
> Her er et par billeder , skudt hos forhandleren i Fredag's

Stort tillykke

.... og kom så over det BMW pjat

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-07 19:57

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> Stort tillykke

Mange tak.

> ... og kom så over det BMW pjat

Det er ikke noget man kommer over ,det er noget der kommer med alderen !

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-11-07 07:53

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
>
> Mange tak.

> Det er ikke noget man kommer over ,det er noget der kommer med alderen !

...som briller og krykstokke? Tilykke med den.

--
vh
Torben - briller siden 1978

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-07 17:02

> ..som briller og krykstokke? Tilykke med den.

Ja ! lige netop, er nået til læsebrille stadiet, men der må godt gå mange
år før stokke stadiet

Tak'er

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : VJJ

Dato : 04-11-07 20:18

On 2007-11-04 10:52:00 +0100, "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)"
<dhp(snabela)dalbynet.dk> said:

> så der skal jo lidt nyt gummi på

har nu kørt 1150gs adventure een sæson, først på tourance, så på
bridgestone battle wing - de sidste klart de bedste til landevej, stort
set intet slid at se efter 6000 km, fine i regnvejr

mvh johs, v thyholm...

Fra : Richard

Dato : 04-11-07 20:27

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

Tillykke, Dennis, så fik du den højbenede mc, du overvejede sidste år

> Her er et par billeder , skudt hos forhandleren i Fredag's
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=18683&ipc=68394

Fin ser den ud, men gladest blev jeg nu ved at se Solgt-skiltet under din
gamle bimmer, ikke din fine XBR500 sølvpil

- håber den har indfriet forventningerne i den forgangne sæson...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-07 17:06

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> gamle bimmer, ikke din fine XBR500 sølvpil
>
> - håber den har indfriet forventningerne i den forgangne sæson...

Det har den, desværre er det ikke blevet til så mange km, som jeg gerne
ville have, da der har været andre projekter på matriklen der har gjort et
alvorligt indhug i fritiden,
men den har da været på Malerklemmen et par gange, det er for øvrigt sjovt
så mange nysgerrige den trækker til sig

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Richard

Dato : 05-11-07 18:01

> Det har den, desværre er det ikke blevet til så mange km, som jeg gerne
> ville have, da der har været andre projekter på matriklen der har gjort et
> alvorligt indhug i fritiden,

Ja, sådan kan det jo gå, kender det kun alt for godt. Men til næste år...

> men den har da været på Malerklemmen et par gange, det er for øvrigt sjovt
> så mange nysgerrige den trækker til sig

Tror det gerne; interessen idag for den type cykler lader til at være
omvendt proportional med salget i sin tid

--
Richard pade, Sorgenfri, DK

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-11-07 22:53

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
> [...]

> hedde 'DeWALT'
>
> Her er et par billeder , skudt hos forhandleren i Fredag's

Hej Dennis - det er da en gul "badeand".
Jeg mener: Den burde da kunne klare en vandpyt eller to, hva'?
Logik? Døm selv:
Badeænder er billige, de flyder ovenpå, uanset hvad man næsten gør ved dem,
de ser nuttede ud og så er de sjove at lege med.
Der er...*tæller* lammese...*tæller og tænker*...ihvertfald een ting, der
passer med bimmeren! Du må godt vælge selv!

Tillykke med den, den skal du sgu nok få megen glæde af.

Venlig hilsen

Aragorn. Hov, kom jeg til at røbe at jeg har en badeand??? *røddddddme*

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs.