|
| Guzzis legendariske V8'er Fra : Armand |
Dato : 03-11-07 20:34 |
|
Jeg har længe kendt til subj. men erfarede i dag at det var mere på det
principielle plan
Jeg fik lejlighed til at surfe rundt efter faglitterære tilbud i
forekommende boghandler da huset var på indkøbstur, og stod pludselig
med en bog om historiske roadracing motorcykler.
Første skuffelse var at Benelli ikke var nævnt og anden skuffelse var et
billede af den legendariske Guzzi V8'er uden kåbe: Fuck en motor med
hjul
For at illustrere hvad der tales om har jeg billed-Googlet mig til et
yderst beskrivende billede:
http://www.oliepeil.nl/MG%20v8_3-thumb.jpg
--
Armand.
(der grundet Benelli's fravær, samt ditto tilbudspris ikke fik
fag-lekture med hjem idag)
| |
Leif (03-11-2007)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 03-11-07 21:02 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:472cccd8$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har længe kendt til subj. men erfarede i dag at det var mere på det
> principielle plan
> Jeg fik lejlighed til at surfe rundt efter faglitterære tilbud i
> forekommende boghandler da huset var på indkøbstur, og stod pludselig
> med en bog om historiske roadracing motorcykler.
> Første skuffelse var at Benelli ikke var nævnt og anden skuffelse var et
> billede af den legendariske Guzzi V8'er uden kåbe: Fuck en motor med
> hjul
>
> For at illustrere hvad der tales om har jeg billed-Googlet mig til et
> yderst beskrivende billede:
> http://www.oliepeil.nl/MG%20v8_3-thumb.jpg
>
> --
> Armand.
> (der grundet Benelli's fravær, samt ditto tilbudspris ikke fik
> fag-lekture med hjem idag)
Kommer lige fra stumpemarked, der udover at være et helt gedemarked, havde
masser af MC bøger på div. sprog.
Så ikke om Peternellien var med, men de gode gamle Kawa tripler er pænt
omtalt i de fleste.
Og så behøver jeg ikke andet at læse om..........
Leif
| |
Ole (03-11-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 03-11-07 21:13 |
|
Armand wrote:
> Jeg har længe kendt til subj. men erfarede i dag at det var mere på det
> principielle plan
> Jeg fik lejlighed til at surfe rundt efter faglitterære tilbud i
> forekommende boghandler da huset var på indkøbstur, og stod pludselig
> med en bog om historiske roadracing motorcykler.
> Første skuffelse var at Benelli ikke var nævnt og anden skuffelse var et
> billede af den legendariske Guzzi V8'er uden kåbe: Fuck en motor med
> hjul
>
> For at illustrere hvad der tales om har jeg billed-Googlet mig til et
> yderst beskrivende billede:
> http://www.oliepeil.nl/MG%20v8_3-thumb.jpg
>
Jep, den er smuk, jeg kan anbefale dig at smutte forbi
DeVoss, de havde i deres gamle værksted, en explomderet
tegning af Votteren hængende i værkstedet, lur mig
om den ikke hænger i det nye også.
nåå ja..
http://www.mgcycle.com/V8.html
Ole M
| |
Armand (03-11-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-11-07 23:35 |
|
Ole skrev:
> Armand wrote:
>> ....... anden skuffelse var et billede af den legendariske Guzzi
>> V8'er uden kåbe: Fuck en motor med hjul
>> http://www.oliepeil.nl/MG%20v8_3-thumb.jpg
>
> Jep, den er smuk,
>
Teknisk, nok. Men der er noget Münch Mammut -agtigt over sådan en klump
imellem et par motorcykelhjul
> ...DeVoss...gamle værksted, en explomderet
> tegning af Votteren hængende i værkstedet,
> nåå ja..
> http://www.mgcycle.com/V8.html
>
Desværre virker linkene på den side ikke
Især lyden kunne have været en oplevelse
--
Armand.
| |
Steen Gruby (03-11-2007)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 03-11-07 23:44 |
|
On Sat, 03 Nov 2007 23:35:15 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
Hej Armand.
>>
>Desværre virker linkene på den side ikke
>Især lyden kunne have været en oplevelse
Noget skuffende.
Den lyder som en R-4 der ikke går rent
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Michael Dahlberg (14-11-2007)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 14-11-07 20:29 |
|
"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:faupi3toqgqj1jut7ibtc6uqf22o8migb7@4ax.com...
> On Sat, 03 Nov 2007 23:35:15 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
> Hej Armand.
>>>
>>Desværre virker linkene på den side ikke
>>Især lyden kunne have været en oplevelse
>
> Noget skuffende.
> Den lyder som en R-4 der ikke går rent
>
> --
>
Er denne her bedre?
Hør tidspunktet hvor den lige netop starter
http://www.youtube.com/watch?v=8TG7f2imRQo
Venlig hilsen
Michael D
| |
Specks6812 (15-11-2007)
| Kommentar Fra : Specks6812 |
Dato : 15-11-07 11:34 |
|
"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> said in news:473b4c82$0
$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
> "Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> news:faupi3toqgqj1jut7ibtc6uqf22o8migb7@4ax.com...
>> On Sat, 03 Nov 2007 23:35:15 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
>> wrote:
>>
>> Hej Armand.
>>>>
>>>Desværre virker linkene på den side ikke
>>>Især lyden kunne have været en oplevelse
>>
>> Noget skuffende.
>> Den lyder som en R-4 der ikke går rent
>>
>> --
>>
> Er denne her bedre?
> Hør tidspunktet hvor den lige netop starter
>
> http://www.youtube.com/watch?v=8TG7f2imRQo
>
> Venlig hilsen
>
> Michael D
>
>
>
Så er der lige den her:
http://www.youtube.com/watch?v=8O_7zwGFGwI&feature=related
| |
Karsten (17-11-2007)
| Kommentar Fra : Karsten |
Dato : 17-11-07 08:30 |
| | |
Michael Dahlberg (17-11-2007)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 17-11-07 11:29 |
|
"Karsten" <no@spam.invalid> skrev i en meddelelse
news:6q5tj31p9h1gfsikro8f4ts8vcjtei8au2@4ax.com...
> Specks6812 <findit@hotmail.com>skrev:
>
>>Så er der lige den her:
>> http://www.youtube.com/watch?v=8O_7zwGFGwI&feature=related
>
> - OG lige den her:
> http://www.youtube.com/watch?v=rdxI3faucvM&feature=related
> derfor synes jeg Italien er dejlig,
> tykmavede midaldrende mænd med måner ræser rundt i byen,
> uden hjelm og i korte bukser , og ingen klager, men klapper!
> var det her i byen blev man meldt med det samme og polisen
> kom rendende med det samme og formanede
Jep. Og alle er begejstrede og glade på ejeren vegne, ikke misundelige.
Italien er et dejligt sted, og italienere er pragtfulde og gæstfri!
Hovsa, der lod jeg mig lige gribe af en stemning
Men det klip er (censureret) livsbekræftende !
v h
Michael D
| |
Ole (04-11-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 04-11-07 07:51 |
|
Armand wrote:
> Ole skrev:
>> Armand wrote:
>>> ....... anden skuffelse var et billede af den legendariske Guzzi
> >> V8'er uden kåbe: Fuck en motor med hjul
>>> http://www.oliepeil.nl/MG%20v8_3-thumb.jpg
>>
>> Jep, den er smuk,
> >
> Teknisk, nok. Men der er noget Münch Mammut -agtigt over sådan en klump
> imellem et par motorcykelhjul
>
>> ...DeVoss...gamle værksted, en explomderet
>> tegning af Votteren hængende i værkstedet, nåå ja..
>> http://www.mgcycle.com/V8.html
>>
> Desværre virker linkene på den side ikke
> Især lyden kunne have været en oplevelse
>
Hmm, lyden virkede for mig
Men som Steen nævner, den lyder ikke
fantastisk på den optagelse
Ole M
| |
Ukendt (04-11-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-11-07 10:36 |
|
On Sat, 03 Nov 2007 23:35:15 +0100, Armand wrote:
> Desværre virker linkene på den side ikke
> Især lyden kunne have været en oplevelse
Der er sneget sig et par "x" ind i linkene, fjern x'et, og så virker de
link dog. Resten kan jeg ikke finde ud af "krypteringen" på
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg
| |
Ukendt (04-11-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-11-07 15:50 |
| | |
Armand (04-11-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 04-11-07 18:20 |
|
Orla Pedersen skrev:
> On Sat, 03 Nov 2007 20:34:16 +0100, Armand wrote:
>
>> Første skuffelse var at Benelli ikke var nævnt
>
> Velsagtens fordi at de aldrig gjorde indtryk i 500 klassen. Gilera, og
> kopien MV-Agusta blev jo de kendte 4 cylindrede fra støvlelandet.
>
Jo, jo. Men nu hed bogen jo ikke "store legendariske RR-modeller", og De
små Benelli'er ses da ofte nævnt for deres kvaliteter og sejre
andetsteds :-/
Og det er heller ikke kronologien, for der var som sagt Guzzi V8 og en
del gammelt engelsk skrammel. Og blandt de nyere var end ikke MBA nævnt.
Jeg kan kun konstantere at det drejer sig om en ulødig tryksag, hvis
engelske forfattere er præget af tunnelsyn!
--
Armand.
| |
Ukendt (04-11-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-11-07 18:41 |
|
On Sun, 04 Nov 2007 18:20:01 +0100, Armand wrote:
> Jeg kan kun konstantere at det drejer sig om en ulødig tryksag, hvis
> engelske forfattere er præget af tunnelsyn!
Eller den typiske "Villy Poulsen", at emnet er for omfattende til at være i
én bog, og så ender beskæringen med at være tilfældig. :-/
Nyligt, da jeg stoppede ved Oxford Instruments, var afskedsgaven en
"Poulsen BMW bog-ting". Mage til rod, fejl, og direkte modsigelser i én bog
skal man lede længe efter :-/ Men så længe at l....t sælger.....
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg
| |
Hekto (05-11-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 05-11-07 17:05 |
|
Armand explained on 03-11-2007 :
> Jeg har længe kendt til subj. men erfarede i dag at det var mere på det
> principielle plan
> Jeg fik lejlighed til at surfe rundt efter faglitterære tilbud i
> forekommende boghandler da huset var på indkøbstur, og stod pludselig
> med en bog om historiske roadracing motorcykler.
> Første skuffelse var at Benelli ikke var nævnt og anden skuffelse var et
> billede af den legendariske Guzzi V8'er uden kåbe: Fuck en motor med
> hjul
>
> For at illustrere hvad der tales om har jeg billed-Googlet mig til et
> yderst beskrivende billede:
> http://www.oliepeil.nl/MG%20v8_3-thumb.jpg
For helt at forstå 'problemet' så skal man regne
lidt på det og så tænke tilbage på 1957.
Det er 500cc fordelt på 8 cylindre, med ventiler
(selvf.) og en karburator pr. cylinder. Oven i så
er det en V-motor (deraf navnet) med to
overliggende knaster pr 'V'. Hele herligheden
tandhjulstrukket (abede Hånda efter??)Så er der
lige det med tændingen ... platiner forstås!
- er der noget at sige til at den har været et
helvede at få til at køre i 1957???
http://www.ozebook.com/mcnews/mgV8/MotoGuzziV8.htm
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Uffe R. B. Andersen (06-11-2007)
| Kommentar Fra : Uffe R. B. Andersen |
Dato : 06-11-07 20:35 |
|
On Mon, 05 Nov 2007 17:05:14 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>For helt at forstå 'problemet' så skal man regne
>lidt på det og så tænke tilbage på 1957.
>
>Det er 500cc fordelt på 8 cylindre, med ventiler
>(selvf.) og en karburator pr. cylinder. Oven i så
>er det en V-motor (deraf navnet) med to
>overliggende knaster pr 'V'. Hele herligheden
>tandhjulstrukket (abede Hånda efter??)Så er der
>lige det med tændingen ... platiner forstås!
>
>- er der noget at sige til at den har været et
>helvede at få til at køre i 1957???
Arh, Hekto - det kan ikke være nogen undskyldning. Der fandtes mange
andre mangecylindrede V-motorer med overliggende knastaksel/aksler -
Merlin, Allison V-1710, DB 605, samt de fleste Rolls Royce
bil-motorer. Jeg tror ikke de har brugt brugt 8 sæt platiner, når man
godt kendte til strømfordelere.
Men måske omdrejningstallet har gjort noget ved sagen? De fleste
husker vel den generelle moro, da Suzuki GSXR-250R (tror jeg den hed)
kom frem? Tænk, at nogen lavede en 4-cylindret 250ccm'er? Var 17K de
røde område startede ved? Helt så højt drejede Guzzi's V8'er nok ikke,
men den har givetvis rotéret noget hurtigere end en samtidig DBD34
Gold Star eller en Norton Manx, trods dennes overliggende knastaksel.
> http://www.ozebook.com/mcnews/mgV8/MotoGuzziV8.htm
Godt link!
--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/
'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart
| |
"J.C.Kløve" (06-11-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 06-11-07 21:29 |
|
Uffe R. B. Andersen skrev:
> On Mon, 05 Nov 2007 17:05:14 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>
>> Det er 500cc fordelt på 8 cylindre, med ventiler
>> (selvf.) og en karburator pr. cylinder. Oven i så
>> er det en V-motor (deraf navnet) med to
>> overliggende knaster pr 'V'. Hele herligheden
>> tandhjulstrukket (abede Hånda efter??)Så er der
>> lige det med tændingen ... platiner forstås!
>>
>> - er der noget at sige til at den har været et
>> helvede at få til at køre i 1957???
>
> Arh, Hekto - det kan ikke være nogen undskyldning. Der fandtes mange
> andre mangecylindrede V-motorer med overliggende knastaksel/aksler -
> Merlin, Allison V-1710, DB 605, samt de fleste Rolls Royce
> bil-motorer. Jeg tror ikke de har brugt brugt 8 sæt platiner, når man
> godt kendte til strømfordelere.
>
Nu er der fan' til forskel på at konstruere en fly motor og så en MC
motor, men du kunne jo smide en skitse i binær, med et forslag til
hvordan en MC med en Allison V-1710 kastet i vil komme til at se ud
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
Michael Dahlberg (07-11-2007)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 07-11-07 09:03 |
|
""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:4730ce7f$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Uffe R. B. Andersen skrev:
>> On Mon, 05 Nov 2007 17:05:14 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>>
>>> Det er 500cc fordelt på 8 cylindre, med ventiler
>>> (selvf.) og en karburator pr. cylinder. Oven i så
>>> er det en V-motor (deraf navnet) med to
>>> overliggende knaster pr 'V'. Hele herligheden
>>> tandhjulstrukket (abede Hånda efter??)Så er der
>>> lige det med tændingen ... platiner forstås!
>>>
>>> - er der noget at sige til at den har været et
>>> helvede at få til at køre i 1957???
>>
>> Arh, Hekto - det kan ikke være nogen undskyldning. Der fandtes mange
>> andre mangecylindrede V-motorer med overliggende knastaksel/aksler -
>> Merlin, Allison V-1710, DB 605, samt de fleste Rolls Royce
>> bil-motorer. Jeg tror ikke de har brugt brugt 8 sæt platiner, når man
>> godt kendte til strømfordelere.
>>
> Nu er der fan' til forskel på at konstruere en fly motor og så en MC
> motor, men du kunne jo smide en skitse i binær, med et forslag til hvordan
> en MC med en Allison V-1710 kastet i vil komme til at se ud
>
Den skal nok ikke placeres på tværs i stellet!
Michael D
| |
Armand (07-11-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-11-07 15:41 |
|
Michael Dahlberg skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> news:4730ce7f$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> ...men du kunne jo smide en skitse i binær, med et forslag til
>> hvordan en MC med en Allison V-1710 kastet i vil komme til at se ud
>>
> Den skal nok ikke placeres på tværs i stellet!
>
>
LOL!
--
Armand.
| |
Ole (09-11-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 09-11-07 13:27 |
|
J.C.Kløve wrote:
> Uffe R. B. Andersen skrev:
>> On Mon, 05 Nov 2007 17:05:14 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>>
>>> Det er 500cc fordelt på 8 cylindre, med ventiler
>>> (selvf.) og en karburator pr. cylinder. Oven i så
>>> er det en V-motor (deraf navnet) med to
>>> overliggende knaster pr 'V'. Hele herligheden
>>> tandhjulstrukket (abede Hånda efter??)Så er der
>>> lige det med tændingen ... platiner forstås!
>>>
>>> - er der noget at sige til at den har været et
>>> helvede at få til at køre i 1957???
>>
>> Arh, Hekto - det kan ikke være nogen undskyldning. Der fandtes mange
>> andre mangecylindrede V-motorer med overliggende knastaksel/aksler -
>> Merlin, Allison V-1710, DB 605, samt de fleste Rolls Royce
>> bil-motorer. Jeg tror ikke de har brugt brugt 8 sæt platiner, når man
>> godt kendte til strømfordelere.
>>
> Nu er der fan' til forskel på at konstruere en fly motor og så en MC
> motor, men du kunne jo smide en skitse i binær, med et forslag til
> hvordan en MC med en Allison V-1710 kastet i vil komme til at se ud
>
>
Bahh.. der burde være plads til denne V12
http://dynamotive.netfirms.com/merlin/
Ole M
| |
Hekto (09-11-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 09-11-07 13:34 |
|
Ole wrote on 09-11-2007 :
> J.C.Kløve wrote:
>> Uffe R. B. Andersen skrev:
>>> On Mon, 05 Nov 2007 17:05:14 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>>>
>>>> Det er 500cc fordelt på 8 cylindre, med ventiler
>>>> (selvf.) og en karburator pr. cylinder. Oven i så
>>>> er det en V-motor (deraf navnet) med to
>>>> overliggende knaster pr 'V'. Hele herligheden
>>>> tandhjulstrukket (abede Hånda efter??)Så er der
>>>> lige det med tændingen ... platiner forstås!
>>>>
>>>> - er der noget at sige til at den har været et
>>>> helvede at få til at køre i 1957???
>>>
>>> Arh, Hekto - det kan ikke være nogen undskyldning. Der fandtes mange
>>> andre mangecylindrede V-motorer med overliggende knastaksel/aksler -
>>> Merlin, Allison V-1710, DB 605, samt de fleste Rolls Royce
>>> bil-motorer. Jeg tror ikke de har brugt brugt 8 sæt platiner, når man
>>> godt kendte til strømfordelere.
>>>
>> Nu er der fan' til forskel på at konstruere en fly motor og så en MC
>> motor, men du kunne jo smide en skitse i binær, med et forslag til
>> hvordan en MC med en Allison V-1710 kastet i vil komme til at se ud
>>
>>
>
> Bahh.. der burde være plads til denne V12
>
> http://dynamotive.netfirms.com/merlin/
>
> Ole M
Go full Monty!!!!
Bedre HK/power ratio med en Napier Sabre:
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Napier_Sabre01.jpg
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Hekto (09-11-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 09-11-07 13:41 |
|
It happens that Hekto formulated :
> Ole wrote on 09-11-2007 :
>> J.C.Kløve wrote:
>>> Uffe R. B. Andersen skrev:
>>>> On Mon, 05 Nov 2007 17:05:14 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>>>>
>>>>> Det er 500cc fordelt på 8 cylindre, med ventiler
>>>>> (selvf.) og en karburator pr. cylinder. Oven i så
>>>>> er det en V-motor (deraf navnet) med to
>>>>> overliggende knaster pr 'V'. Hele herligheden
>>>>> tandhjulstrukket (abede Hånda efter??)Så er der
>>>>> lige det med tændingen ... platiner forstås!
>>>>>
>>>>> - er der noget at sige til at den har været et
>>>>> helvede at få til at køre i 1957???
>>>>
>>>> Arh, Hekto - det kan ikke være nogen undskyldning. Der fandtes mange
>>>> andre mangecylindrede V-motorer med overliggende knastaksel/aksler -
>>>> Merlin, Allison V-1710, DB 605, samt de fleste Rolls Royce
>>>> bil-motorer. Jeg tror ikke de har brugt brugt 8 sæt platiner, når man
>>>> godt kendte til strømfordelere.
>>>>
>>> Nu er der fan' til forskel på at konstruere en fly motor og så en MC
>>> motor, men du kunne jo smide en skitse i binær, med et forslag til
>>> hvordan en MC med en Allison V-1710 kastet i vil komme til at se ud
>>>
>>>
>>
>> Bahh.. der burde være plads til denne V12
>>
>> http://dynamotive.netfirms.com/merlin/
>>
>> Ole M
>
> Go full Monty!!!!
>
> Bedre HK/power ratio med en Napier Sabre:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Napier_Sabre01.jpg
Få lige denne med:
http://www.khulsey.com/makoto_ouchi_napier_sabre.html
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
"J.C.Kløve" (09-11-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 09-11-07 22:18 |
| | |
Ole (10-11-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 10-11-07 23:59 |
| | |
Ole (11-11-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 11-11-07 00:02 |
| | |
Uffe R. B. Andersen (09-11-2007)
| Kommentar Fra : Uffe R. B. Andersen |
Dato : 09-11-07 18:11 |
| | |
Ole (06-12-2007)
| Kommentar Fra : Ole |
Dato : 06-12-07 20:11 |
| | |
Hekto (07-11-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 07-11-07 13:08 |
| | |
UffeRBA@gmail.com (08-11-2007)
| Kommentar Fra : UffeRBA@gmail.com |
Dato : 08-11-07 10:09 |
|
On 6 Nov., 21:28, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> Nu er der fan' til forskel på at konstruere en fly motor og så en MC
> motor, men du kunne jo smide en skitse i binær, med et forslag til
> hvordan en MC med en Allison V-1710 kastet i vil komme til at se ud
For så vidt angår gangkultur kan jeg ikke se den store forskel. I
midten af halvtredserne var V8'ere og V12'ere ganske almindelige
motorkonstruktioner, både i biler i fly. Der har altså været masser af
erfaring med indjustering af mange karburatorer og avancerede
tændingsanlæg. Derfor mener jeg ikke det kan være forklaringen, hvis
Guzzi's V8'er har gået ujævnt. Men en RR Merlin-motor ydede sit
maksimum ved 3000 rpm og Guzzi's motor har sikkert roteret 3 gange så
hurtigt og det forekommer mig mere sandsynligt som årsag til ujævn
gang.
Man skal nok også tage kvaliteten af lydklippet i betragtning - den
har sikkert larmet så meget, at optagelsen "klipper" i lyden og dermed
gør den mere ujævn, end den reelt har været.
--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/
'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart
| |
UffeRBA@gmail.com (08-11-2007)
| Kommentar Fra : UffeRBA@gmail.com |
Dato : 08-11-07 10:15 |
|
On 7 Nov., 13:08, Hekto <ur...@urxgb.qxROT13> wrote:
> Aaaaarh jo! - der er forskel på 500cc og 20 liter
> (eller deromkring)
Men tændingsrækkefølgen har nok været den samme.....
> Ret beset var det noget 'dukketøj' og sikkert
> presset det man kunne. Det kniber lidt med
> detaljer omkring tændingsanlægget, men man kan da
> på nogle billeder ane et større ledningsbundt!
Jeg synes det ligner tændrørskabler og det understøtter teorien om
strømfordeler - der har næppe siddet 8 tændspoler på forsiden af
motoren, hvor de kabler kommer fra.
Men vi kan da tage til Mandello og kigge på den, i stedet for at
skændes her
--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/
'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart
| |
Hekto (08-11-2007)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 08-11-07 11:28 |
|
UffeRBA@gmail.com brought next idea :
> Men vi kan da tage til Mandello og kigge på den, i stedet for at
> skændes her
Der var vist en tur til Mandello her i sommers?
Det var noget kaotisk har jeg hørt.
Kunne være sjovt at se den splittet ad - live!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Uffe R. B. Andersen (09-11-2007)
| Kommentar Fra : Uffe R. B. Andersen |
Dato : 09-11-07 18:58 |
|
On Thu, 08 Nov 2007 11:28:14 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT13> wrote:
>Der var vist en tur til Mandello her i sommers?
Mon ikke der er Guzzi-kørere, der valfarter til Como-søen, hvert
eneste år?
>Det var noget kaotisk har jeg hørt.
That's Italy! :)
>Kunne være sjovt at se den splittet ad - live!
Ja, det ved jeg så ikke om du skal regne med at få lov til, men den
står på museet - jeg har selv set den :)
--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/
| |
|
|