|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | trx 85o Fra : Tommy
 | 
 Dato :  01-11-07 16:07
 | 
 |  | Hej Gruppe
 
 
 Overvejer at købe en trx . Er der nogle af jer der har erfaringer med denne
 maskine
 
 VH
 
 Tommy
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (01-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  01-11-07 17:35
 | 
 |  | > Overvejer at købe en trx . Er der nogle af jer der har erfaringer med
 > denne maskine
 
 Ja, jeg savner min. Skiftede kun fordi konen skulle kunne sidde bag på.
 Men sæt enten sinter-metal klodser foran, eller skift til nogle af de
 kalibre med de blå propper.
 De originale kalibre og organiske klodser er ikke en god kombination.
 
 Smid de originale sidespejle ud, og køb 2 sidespejle til en SZR 660.
 De passer på, hvis man lige fjerner afstandsstykkerne der er monteret på
 kåbestativet - afstandsstykket er støbt ind i SZR spejlene.
 Meget pænere spejle, og så rager de lidt længere ud.
 
 Kørte 38.000 problemfri km på min.
 
 Allan
 ZRX 1200 S
 (Den er nu heller ikke så ringe, men TRX'eren var nu fed.)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Tommy (01-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy
 | 
 Dato :  01-11-07 19:22
 | 
 |  | Vil det sige at den ikke er god at side bagpå ???
 
 Tommy
 
 "AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> wrote in message
 news:472a0050$0$1969$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
 >> Overvejer at købe en trx . Er der nogle af jer der har erfaringer med
 >> denne maskine
 >
 > Ja, jeg savner min. Skiftede kun fordi konen skulle kunne sidde bag på.
 > Men sæt enten sinter-metal klodser foran, eller skift til nogle af de
 > kalibre med de blå propper.
 > De originale kalibre og organiske klodser er ikke en god kombination.
 >
 > Smid de originale sidespejle ud, og køb 2 sidespejle til en SZR 660.
 > De passer på, hvis man lige fjerner afstandsstykkerne der er monteret på
 > kåbestativet - afstandsstykket er støbt ind i SZR spejlene.
 > Meget pænere spejle, og så rager de lidt længere ud.
 >
 > Kørte 38.000 problemfri km på min.
 >
 > Allan
 > ZRX 1200 S
 > (Den er nu heller ikke så ringe, men TRX'eren var nu fed.)
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (01-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  01-11-07 19:50
 | 
 |  | 
 "Tommy" <xxxtommer_vasa@hotmail.com(fjernxxx)> skrev i en meddelelse
 news:472a1963$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Vil det sige at den ikke er god at side bagpå ???
 
 Bingo. Passagersædet er en lille firkant som er hårdt som et brædt.
 Afstanden til fodhvilerne er elendig.
 Passagersædet er et "nødsæde".
 Hvis du ser en cykel hvor sædet er 2-delt i etager så er passagersædet
 næsten altid noget bras.
 
 Allan
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (01-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  01-11-07 19:55
 | 
 |  |  |  |  | 
  Jes Vestervang (03-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  03-11-07 17:35
 | 
 |  | "AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> writes:
 
 > Hvis du ser en cykel hvor sædet er 2-delt i etager så er
 > passagersædet næsten altid noget bras.
 
 SV1000 skulle efter sigende være en undtagelse, men der er sædet også
 6-7 cm tykt.
 --
 mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R
 
 
 |  |  | 
  Morten K (05-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten K
 | 
 Dato :  05-11-07 11:19
 | 
 |  | 
 
            > Overvejer at købe en trx . Er der nogle af jer der har erfaringer med denne
 > maskine
 Jeg er den stolte ejer af en TRX. Jeg har haft 2 pragtfulde sæsoner på
 den og det er en rigtig dejlig cykel. Den har en fed motor som kan
 lidt af hvert, hverdagskørsel i byen, de snoede landeveje og banedage.
 Samtidig syntes jeg at den ser godt ud med sit rørstel (smag og behag
 selvfølgelig) og lidt retro look.
 Men jeg giver Allan ret, bagsæder er ikke så brugbart, men det er jo
 blot en undskyldning for at kæresten/konen får sin egen maskine    Skriv endeligt hvis du har mere specifikke spørgsmål om modellen,
 ellers kan du også finde info på TRX klubbens hjemmeside www.trx-club.dk, som vi desværre ikke har haft tid til at gøre meget ved det sidste års
 tid ( vi skal jo ud og køre! ).
 mvh
 Morten K
 TRX 850 '98
www.dfmc.dk/?id=374 |  |  | 
  JimR (05-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JimR
 | 
 Dato :  05-11-07 15:54
 | 
 |  | "Tommy" <xxxtommer_vasa@hotmail.com(fjernxxx)> wrote in message
 news:4729eba3$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hej Gruppe
 >
 >
 > Overvejer at købe en trx . Er der nogle af jer der har erfaringer med
 > denne maskine
 >
 > VH
 >
 > Tommy
 Min 'erfaring' kommer fra en enkelt prøvetur i efteråret for at se om en TRX
 kunne være den logiske erstatning for min fede SZR660 enbanker.
 
 Motoren er lige noget for mig: Sejtrækkende og buldrende. Den har rigeligt
 med kræfter til mig.
 
 Men kørestillingen var alligevel for 'Ducati' til mig, hvilket også var
 grunden til at jeg skiftede SZR ud (læs: manden er blevet for gammel til
 racerkørestillingen...) og pladsen til en barnepassager er alligevel for
 dårlig til at jeg vil byde børnene det.
 
 Jeg endte med en Honda NTV650 som jeg egentlig er glad for men jeg overvejer
 alligevel om jeg ikke skulle se efter en TDM900 i stedet!
 
 JimR
 
 
 
 
 |  |  | 
  Torben Scheel (06-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  06-11-07 07:59
 | 
 |  |  |  |  | 
  hornsved@post6.tele.~ (05-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : hornsved@post6.tele.~
 | 
 Dato :  05-11-07 22:48
 | 
 |  | On 1 Nov., 16:07, "Tommy" <xxxtommer_v...@hotmail.com(fjernxxx)>
 wrote:
 > Hej Gruppe
 >
 > Overvejer at købe en trx . Er der nogle af jer der har erfaringer med denne
 > maskine
 >
 > VH
 >
 > Tommy
 
 At anbefale en bestemt MC fremfor en anden er altid vanskeligt, når
 man ikke kender ret meget til baggrunden for spørgsmålet.
 
 Som du nok allerede har luret udfra ovenstående, så er TRX'eren ikke
 den perfekte touringcykel, hvis konen/kæresten også skal med. Når det
 så er sagt har vi også afdækket modellen største svaghed.
 
 Hvis du derimod er interesseret i en sportslig MC med knivskarpe
 køreegenskaber og en bundsolid motor med masser af moment, ja så er
 sagen en helt anden. Så er TRX'eren et oplagt valg.
 
 De originale bremser stammer fra den gamle FZR750 og bremser OK, men
 heller ikke mere. Til gengæld passer de nyere monobloc kalibre (fra
 FJR1300, BT1100, R6, R1 mfl.) som nævnt ovenfor, direkte i
 monteringshullerne og giver en noget kraftigere bremsevirkning,
 særligt hvis du også skifter til stålbremseslanger.
 
 Det bliver også nævnt i tråden at kørestillingen er sportslig. Jeg har
 dog også tidligere haft en SZR660 og mener bestemt at TRX'eren har en
 mere oprejst kørestilling, der ikke giver ømme håndled ved bykørsel på
 samme måde som SZR'eren.
 
 Efter 4 sæsoner og en del snak med andre ejere af TRX'ere er jeg ikke
 bekendt med egentlige svagheder eller fejl på maskinen. Der er
 egentlig tale om et japansk industriprodukt, med alt hvad deraf
 følger. Dog har TRX'eren et snert af sjæl, i og med at modellen
 egentlig var et midthalvfemserforsøg på at kapre kunder fra Ducati og
 deres succesrige SS900 (med 14" tv-forlygten). Imidlertid skete der
 det at Ducati blot to år senere introducerede den Pierre Terreblanche
 designede SS900. Da Honda og Suzuki næsten samtidig introducerede hhv.
 VTR 1000 og TR1000 til næsten samme pris som TRX'eren, fik den ellers
 velkørende model dødsstødet. TRX'eren var ganske vist mere tro mod
 originalen, men det forhindrede ikke, især Suzuki fra at løbe med
 kunderne, primært pga. prisen.
 
 Udbuddet af maskiner herhjemme er lille (der er kun 42 TRX'ere
 indregistreret i DK). Prøv evt. mobile.de, hvor modellen havde større
 succes end hos os.
 
 Mvh
 Hornsved
 TRX850
 
 
 
 |  |  | 
  Tommy (08-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy
 | 
 Dato :  08-11-07 15:59
 | 
 |  | Hej
 Tak for alle jers meninger . Fedt
 
 Jeg tror at jeg tar konen med ud og prøve en . Det kunne jo være ,at hun
 godt kan side bagpå.  Hvilke muligherder er der af  "lækkert" udstyr. bla
 til mortoren ?
 
 Tommy
 "Tommy" <xxxtommer_vasa@hotmail.com(fjernxxx)> wrote in message
 news:4729eba3$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hej Gruppe
 >
 >
 > Overvejer at købe en trx . Er der nogle af jer der har erfaringer med
 > denne maskine
 >
 > VH
 >
 > Tommy
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Torben Scheel (09-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  09-11-07 09:17
 | 
 |  | Tommy wrote:
 
 > Jeg tror at jeg tar konen med ud og prøve en . Det kunne jo være ,at hun
 > godt kan side bagpå.  Hvilke muligherder er der af  "lækkert" udstyr. bla
 > til mortoren ?
 >
 Motoren _er_ det lækre udstyr på sådan en. Hvad tænker du på - tuning
 eller chrom?
 
 --
 vh
 Torben
 
 
 |  |  | 
   Tommy (09-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy
 | 
 Dato :  09-11-07 16:47
 | 
 |  | tuning
 
 VH
 Tommy
 "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
 news:4734176c$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
 > Tommy wrote:
 >
 >> Jeg tror at jeg tar konen med ud og prøve en . Det kunne jo være ,at hun
 >> godt kan side bagpå.  Hvilke muligherder er der af  "lækkert" udstyr. bla
 >> til mortoren ?
 >>
 > Motoren _er_ det lækre udstyr på sådan en. Hvad tænker du på - tuning
 > eller chrom?
 >
 > --
 > vh
 > Torben
 
 
 
 
 |  |  | 
    "J.C.Kløve" (09-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : "J.C.Kløve"
 | 
 Dato :  09-11-07 22:21
 | 
 |  | 
 
            Tommy skrev:
 > tuning
 > 
 > VH
 > Tommy
 > "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message 
 > news:4734176c$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Tommy wrote:
 >>
 >>>
 >> Motoren _er_ det lækre udstyr på sådan en. Hvad tænker du på - tuning 
 >> eller chrom?
 >>
 >> -- 
 >> vh
 >> Torben 
 > 
 > 
 Det vil være hærværk - intet mindre :-\
 ps
 Vil du være rigtig rar at svare under det du svare på og fjerne det du 
 finder irelevant i forhold til dit svar? (som jeg har gjort her)
 Det letter læsningen og er "almindeligt" brugt her i NG)
 -- 
 Dun@nt
 1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223   - DMCN# 745 - DMC - MCTC
            
             |  |  | 
     Ukendt (10-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  10-11-07 14:09
 | 
 |  | 
 >>
 >>
 > Det vil være hærværk - intet mindre :-\
 >
 >
 Ja + det vil gøre mc'en usælgelig , hvem vil købe en tunet mc !
 -- 
 Mvh.
 Dennis Pedersen.
 99' BMW R 1150 GS
 89' Honda XBR 500 S
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66 |  |  | 
      Torben Scheel (10-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  10-11-07 15:32
 | 
 |  | 
 
            Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
 >>>
 >> Det vil være hærværk - intet mindre :-\
 > 
 > Ja + det vil gøre mc'en usælgelig , hvem vil købe en tunet mc !
 > 
 I tyskernes forstand kan man jo godt tune lidt. En hvid fedtfarve til 
 dækbogstaverne, en anden potte og et superbike-lenker så der den klaret    Nej, helt enig - man skal ikke forsøge at hæve effekten på en MC 
 medmindre man har _stor_ erfaring eller råd til at smide det hele væk. 
 Erfaringen mangler vist siden der spørges her.
 En mere relevant tuning kunne være bedre dæk, R1 bremser, Öhlins 
 affjedring og et kørekursus, så skal farten nok komme op.
 -- 
 vh
 Torben
            
             |  |  | 
       "J.C.Kløve" (10-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : "J.C.Kløve"
 | 
 Dato :  10-11-07 21:23
 | 
 |  | 
 
            Torben Scheel skrev:
 > Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
 >>>>
 >>> Det vil være hærværk - intet mindre :-\
 >>
 >> Ja + det vil gøre mc'en usælgelig , hvem vil købe en tunet mc !
 >>
 > I tyskernes forstand kan man jo godt tune lidt. En hvid fedtfarve til 
 > dækbogstaverne, en anden potte og et superbike-lenker så der den klaret      > Nej, helt enig - man skal ikke forsøge at hæve effekten på en MC 
 > medmindre man har _stor_ erfaring eller råd til at smide det hele væk. 
 > Erfaringen mangler vist siden der spørges her.
 +1
 > En mere relevant tuning kunne være bedre dæk, R1 bremser, Öhlins 
 > affjedring og et kørekursus, så skal farten nok komme op.
 +1
 -- 
 Dun@nt
 1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223   - DMCN# 745 - DMC - MCTC
            
             |  |  | 
       Ukendt (10-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  10-11-07 23:53
 | 
 |  | 
 "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4735c14d$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
 >>>>
 >>> Det vil være hærværk - intet mindre :-\
 >>
 >> Ja + det vil gøre mc'en usælgelig , hvem vil købe en tunet mc !
 > Nej, helt enig - man skal ikke forsøge at hæve effekten på en MC medmindre 
 > man har _stor_ erfaring eller råd til at smide det hele væk. Erfaringen 
 > mangler vist siden der spørges her.
 >
 > En mere relevant tuning kunne være bedre dæk, R1 bremser, Öhlins 
 > affjedring og et kørekursus, så skal farten nok komme op.
 Ja, eller alternativt køre på mindre veje, så er de 80-85hk alt rigeligt !, 
 der er jo også vægt tuning !, personlig kunne jeg godt tåle at smide en 
 16-20 kilo, det ville sikkert give noget    -- 
 Mvh.
 Dennis Pedersen.
 99' BMW R 1150 GS
 89' Honda XBR 500 S
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=66 |  |  | 
        Armand (11-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  11-11-07 00:31
 | 
 |  | 
 
            Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
 > 
 > ...der er jo også vægt tuning !, personlig kunne jeg godt tåle at smide en 
 > 16-20 kilo, det ville sikkert give noget    > 
 Jup!
 Det minder mig om de fire klassiske tuningsformer:
 - Mere slagvolumen!
 - Højere kompression!
 - Skrappere knaster!
 - Bogense-pillen!
   -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
 |  |