|
| Honda cb 750: modelnr. Fra : Søren Bøgh Olsen |
Dato : 31-10-07 05:23 |
|
Hvordan finder jeg ud af hvilken model den pågældende cykel er.
--
Med venlig hilsen
Søren Bøgh Olsen
| |
Ukendt (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-10-07 09:33 |
|
"Søren Bøgh Olsen" <totalservice@e-box.dk> skrev i en meddelelse
news:47280333$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hvordan finder jeg ud af hvilken model den pågældende cykel er.
>
Du kan prøve at kaste os et stelnr., så er der sikkert mange der kan svare
ud fra det.
Kik evt på denne side, der findes også mange gode Honda oplysninger.
http://www.kleinjung.de/techdata/index.htm
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Søren Bøgh Olsen (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Søren Bøgh Olsen |
Dato : 31-10-07 17:54 |
|
"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:47283dfe$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Søren Bøgh Olsen" <totalservice@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan prøve at kaste os et stelnr., så er der sikkert mange der kan svare
> ud fra det.
> Kik evt på denne side, der findes også mange gode Honda oplysninger.
> http://www.kleinjung.de/techdata/index.htm
>
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Flemming Disc
> www.discteknik.dk
¨
stel : cb 750E-2376154
motor : 2105188
--
Med venlig hilsen
Søren Bøgh Olsen
| |
Richard (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 31-10-07 18:33 |
|
Søren Bøgh Olsen wrote:
>> Du kan prøve at kaste os et stelnr., så er der sikkert mange der kan svare
>> ud fra det.
> ¨
> stel : cb 750E-2376154
> motor : 2105188
Virkelig? - ingen prefix på motornummeret, eller har du byttet dem om?
Fra ca. 1980 har Honda's motornumre som regel et alfanumerisk modelprefix
på fire tegn efterfulgt af E, en bindestreg og det sekscifrede motornummer.
- alt andet lige er der 2 produktionsår mellem stel og motor (2' ciffer),
hvis modellen følger Honda's mest gængse praksis. Første ciffer = 2
indikerer en ikke-hjemmemarkedsmodel og sandsynligvis standardversion,
ikke en oprindelig droslet udgave.
Hvis det var til hjælp?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-10-07 18:10 |
|
Søren Bøgh Olsen skrev:
> Hvordan finder jeg ud af hvilken model den pågældende cykel er.
>
En CB 750'er er ikke bare sådan en CB 750'er, men det drejer sig vel om
en af de gamle OHC-modeller!?
Generelt heddder dé "K0"[kå-nul] til "K7", hvilket stort set følger
årstallet i 70'erne (K0 dog helt tilbage fra '68), hvorefter "F" og "F2"
overtog sidst i 70'erne - Koden fremstår i starten af stelnummeret!
--
Armand.
| |
Søren Bøgh Olsen (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Søren Bøgh Olsen |
Dato : 31-10-07 19:01 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4728b6bd$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Søren Bøgh Olsen skrev:
>> Hvordan finder jeg ud af hvilken model den pågældende cykel er.
>>
> En CB 750'er er ikke bare sådan en CB 750'er, men det drejer sig vel om en
> af de gamle OHC-modeller!?
> Generelt heddder dé "K0"[kå-nul] til "K7", hvilket stort set følger
> årstallet i 70'erne (K0 dog helt tilbage fra '68), hvorefter "F" og "F2"
> overtog sidst i 70'erne - Koden fremstår i starten af stelnummeret!
>
> --
> Armand.
Ja, du har ret der var byttet om på stel og motornr.
stel: 2105188
motor: cb 750E-2376154
den er indregistreret første gang marts 1975
Med venlig hilsen
Søren Bøgh Olsen
| |
Ukendt (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-10-07 19:17 |
|
"Søren Bøgh Olsen" <totalservice@e-box.dk> skrev i en meddelelse
news:4728c2d0$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
> Ja, du har ret der var byttet om på stel og motornr.
> stel: 2105188
> motor: cb 750E-2376154
> den er indregistreret første gang marts 1975
>
Og hvis du læser på stel, så står der sikkert også CB750-2105188.
Og det skulle så være en CB 750 K2 og da jeg mener at huske at K6 er fra
1976, så passer det meget godt med din er fra 1975, stelnr på K2 ligger fra
nr 2005737 til nr. 2199999
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Søren Bøgh Olsen (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Søren Bøgh Olsen |
Dato : 31-10-07 19:36 |
|
> Og hvis du læser på stel, så står der sikkert også CB750-2105188.
> Og det skulle så være en CB 750 K2 og da jeg mener at huske at K6 er fra
> 1976, så passer det meget godt med din er fra 1975, stelnr på K2 ligger
> fra nr 2005737 til nr. 2199999
> Venlig hilsen
> Flemming Disc
> www.discteknik.dk
Tak for hjælpen.
--
Med venlig hilsen
Søren Bøgh Olsen
www.sorenstotalservice.dk
| |
Armand (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-10-07 20:38 |
|
Flemming Disc skrev:
>
> "Søren Bøgh Olsen" <totalservice@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> news:4728c2d0$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>
>> Ja, du har ret der var byttet om på stel og motornr.
>> stel: 2105188
>> motor: cb 750E-2376154
>> den er indregistreret første gang marts 1975
>>
> Og hvis du læser på stel, så står der sikkert også CB750-2105188.
> Og det skulle så være en CB 750 K2 og da jeg mener at huske at K6 er fra
> 1976, så passer det meget godt med din er fra 1975, stelnr på K2 ligger
> fra nr 2005737 til nr. 2199999
>
Vil det sige at K'et ikke står som prefix i stelnummeret og det kun er
det første ciffet det angiver "K" hhv. årgang??
Forøvrigt har jeg, som ellers ulyndig Honda-hader, tilsyneladende stolet
lidt for ordret på devicen: "K"-nummer = 70'er-årgang: Faldt lige over
en opsummeren der først bekræftede designations-rækkefølgen, og så ikke
alligevel. Jeg citerer: "1975 - CB750K5 (US-only, K2/K4 elsewhere)"
"US only", altså!
Det var så anden gang inden for et døgn at jeg faldt i US-only fælden
--
Armand.
| |
Ukendt (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-10-07 20:45 |
| | |
Ukendt (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-10-07 20:57 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4728d951$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Vil det sige at K'et ikke står som prefix i stelnummeret og det kun er det
> første ciffet det angiver "K" hhv. årgang??
>
> Forøvrigt har jeg, som ellers ulyndig Honda-hader, tilsyneladende stolet
> lidt for ordret på devicen:
Osse dem ))
K står kun under type, lige så skørt når en GPZ, GPX, ZZR hedder ZX i
stelnr. og hos Kawasaki skal man lede under ZX for at finde dem.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Armand (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 31-10-07 21:16 |
|
Flemming Disc skrev:
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4728d951$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Vil det sige at K'et ikke står som prefix i stelnummeret og det kun er
>> det første ciffet det angiver "K" hhv. årgang??
>>
>> Forøvrigt har jeg, som ellers ulyndig Honda-hader, tilsyneladende
>> stolet lidt for ordret på devicen:
>
> Osse dem ))
>
> K står kun under type, lige så skørt når en GPZ, GPX, ZZR hedder ZX i
> stelnr. og hos Kawasaki skal man lede under ZX for at finde dem.
>
Til gengæld er det stelnummerets prefix der til daglig bruges til at
adskilel f.eks. netop GPZ900'erne hhv. de senere ZX9'ere á: A2 (til A7)
og B1 (m.fl.), som er de to GPZ900'ere, hvorefter det bliver C'ere med
videre!
Min GPZ900R "A2" havde således et stelnummer der lød: ZX900A2XXXXXX.
Det samme gør sig også gældende omkring designationen af de efterhånden
talrige modeller af CBR 600, og for den sags skyld -900'ere v.h.a. for
600'erens vedkommende de forekommende "PC"-numre :-|
--
Armand.
| |
Allan Bojesen (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 31-10-07 20:01 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4728b6bd$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> En CB 750'er er ikke bare sådan en CB 750'er, men det drejer sig vel om
> en af de gamle OHC-modeller!?
> Generelt heddder dé "K0"[kå-nul] til "K7", hvilket stort set følger
> årstallet i 70'erne (K0 dog helt tilbage fra '68), hvorefter "F" og "F2"
> overtog sidst i 70'erne - Koden fremstår i starten af stelnummeret!
Lige for at få detaljerne på plads
K6 kørte sideløbende med F i 76 og K7 kørte sideløbende med F2 i 77 og 78.
Forskellen på K'erne og F'erne var at K'erne havde 4 i 4 udstødning og 7 hk
færre end F'erne, der tillige havde 4 i 1. I 79 startede så DOHC æraen.
Mange hilsner
Allan Bojesen
| |
Leif (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Leif |
Dato : 31-10-07 22:48 |
|
"Allan Bojesen" <allan@nospamdkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:4728d122$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4728b6bd$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > En CB 750'er er ikke bare sådan en CB 750'er, men det drejer sig vel om
> > en af de gamle OHC-modeller!?
> > Generelt heddder dé "K0"[kå-nul] til "K7", hvilket stort set følger
> > årstallet i 70'erne (K0 dog helt tilbage fra '68), hvorefter "F" og "F2"
> > overtog sidst i 70'erne - Koden fremstår i starten af stelnummeret!
>
> Lige for at få detaljerne på plads
> K6 kørte sideløbende med F i 76 og K7 kørte sideløbende med F2 i 77 og 78.
> Forskellen på K'erne og F'erne var at K'erne havde 4 i 4 udstødning og 7
hk
> færre end F'erne, der tillige havde 4 i 1. I 79 startede så DOHC æraen.
>
>
Jeg kan da supplere med flg.: Min fra ny købte 1978 F2'er havde andre karb
end K-modellerne. Samt
fælge med pånittede eger, der på efterflg. Bol D'or modellerne blev vendt
så ombukket vendte udad,
hvilket gjorde det en nemmere at pudse.
Mvh,Leif
| |
Ib Jakobsen (31-10-2007)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 31-10-07 23:52 |
|
Leif skrev:
> Jeg kan da supplere med flg.: Min fra ny købte 1978 F2'er havde andre karb
> end K-modellerne. Samt
> fælge med pånittede eger, der på efterflg. Bol D'or modellerne blev vendt
> så ombukket vendte udad,
> hvilket gjorde det en nemmere at pudse.
Samt større ventiler. Og et stel der var ændret ved fodhvilerophæng.
Mener det var de bageste der nu sad på en alu-konsol.
--
MVH
Ib Jakobsen
| |
Hans Paulin \(6310\) (01-11-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 01-11-07 00:14 |
|
Ib Jakobsen skrev:
> Samt større ventiler. Og et stel der var ændret ved fodhvilerophæng.
> Mener det var de bageste der nu sad på en alu-konsol.
Samt et dobbelt så bredt leje ved det forreste kædehjul som betød at man
ikke "bare" kunne lægge en "tilfældig" CB 7½-motor i uden at kæden løb skævt
:-/
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
|
|