Honda cb 750: modelnr.
Fra : Søren Bøgh Olsen

Dato : 31-10-07 05:23

Hvordan finder jeg ud af hvilken model den pågældende cykel er.

Søren Bøgh Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-07 09:33

"Søren Bøgh Olsen" <totalservice@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan finder jeg ud af hvilken model den pågældende cykel er.

Du kan prøve at kaste os et stelnr., så er der sikkert mange der kan svare
ud fra det.
Kik evt på denne side, der findes også mange gode Honda oplysninger.
http://www.kleinjung.de/techdata/index.htm

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Søren Bøgh Olsen

Dato : 31-10-07 17:54

"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> ud fra det.
> Kik evt på denne side, der findes også mange gode Honda oplysninger.

¨
stel : cb 750E-2376154
motor : 2105188

Søren Bøgh Olsen

Fra : Richard

Dato : 31-10-07 18:33

Søren Bøgh Olsen wrote:

> ¨
> stel : cb 750E-2376154
> motor : 2105188

Virkelig? - ingen prefix på motornummeret, eller har du byttet dem om?

Fra ca. 1980 har Honda's motornumre som regel et alfanumerisk modelprefix
på fire tegn efterfulgt af E, en bindestreg og det sekscifrede motornummer.

- alt andet lige er der 2 produktionsår mellem stel og motor (2' ciffer),
hvis modellen følger Honda's mest gængse praksis. Første ciffer = 2
indikerer en ikke-hjemmemarkedsmodel og sandsynligvis standardversion,
ikke en oprindelig droslet udgave.

Hvis det var til hjælp?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 31-10-07 18:10

Søren Bøgh Olsen skrev:
> Hvordan finder jeg ud af hvilken model den pågældende cykel er.

En CB 750'er er ikke bare sådan en CB 750'er, men det drejer sig vel om
en af de gamle OHC-modeller!?
Generelt heddder dé "K0"[kå-nul] til "K7", hvilket stort set følger
årstallet i 70'erne (K0 dog helt tilbage fra '68), hvorefter "F" og "F2"
overtog sidst i 70'erne - Koden fremstår i starten af stelnummeret!

--
Armand.

Fra : Søren Bøgh Olsen

Dato : 31-10-07 19:01

> [...]
> årstallet i 70'erne (K0 dog helt tilbage fra '68), hvorefter "F" og "F2"
> overtog sidst i 70'erne - Koden fremstår i starten af stelnummeret!

Ja, du har ret der var byttet om på stel og motornr.
stel: 2105188
motor: cb 750E-2376154
den er indregistreret første gang marts 1975

Med venlig hilsen
Søren Bøgh Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-07 19:17

> [...]
> stel: 2105188
> motor: cb 750E-2376154
> den er indregistreret første gang marts 1975

Og hvis du læser på stel, så står der sikkert også CB750-2105188.
Og det skulle så være en CB 750 K2 og da jeg mener at huske at K6 er fra
1976, så passer det meget godt med din er fra 1975, stelnr på K2 ligger fra
nr 2005737 til nr. 2199999

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Søren Bøgh Olsen

Dato : 31-10-07 19:36

> [...]
> Og det skulle så være en CB 750 K2 og da jeg mener at huske at K6 er fra
> 1976, så passer det meget godt med din er fra 1975, stelnr på K2 ligger

Tak for hjælpen.
Søren Bøgh Olsen

www.sorenstotalservice.dk

Fra : Armand

Dato : 31-10-07 20:38

Flemming Disc skrev:

> [...]
> Og det skulle så være en CB 750 K2 og da jeg mener at huske at K6 er fra
> 1976, så passer det meget godt med din er fra 1975, stelnr på K2 ligger

Vil det sige at K'et ikke står som prefix i stelnummeret og det kun er
det første ciffet det angiver "K" hhv. årgang??

Forøvrigt har jeg, som ellers ulyndig Honda-hader, tilsyneladende stolet
lidt for ordret på devicen: "K"-nummer = 70'er-årgang: Faldt lige over
en opsummeren der først bekræftede designations-rækkefølgen, og så ikke
alligevel. Jeg citerer: "1975 - CB750K5 (US-only, K2/K4 elsewhere)"

"US only", altså!
Det var så anden gang inden for et døgn at jeg faldt i US-only fælden

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-07 20:45

On Wed, 31 Oct 2007 20:38:16 +0100, Armand wrote:

> Det var så anden gang inden for et døgn at jeg faldt i US-only fælden

Du ender sgu' nok med en Harley

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-07 20:57

> [...]
> første ciffet det angiver "K" hhv. årgang??
>
> Forøvrigt har jeg, som ellers ulyndig Honda-hader, tilsyneladende stolet

Osse dem ))

K står kun under type, lige så skørt når en GPZ, GPX, ZZR hedder ZX i
stelnr. og hos Kawasaki skal man lede under ZX for at finde dem.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 31-10-07 21:16

Flemming Disc skrev:

> Osse dem ))
>
> K står kun under type, lige så skørt når en GPZ, GPX, ZZR hedder ZX i
> stelnr. og hos Kawasaki skal man lede under ZX for at finde dem.

Til gengæld er det stelnummerets prefix der til daglig bruges til at
adskilel f.eks. netop GPZ900'erne hhv. de senere ZX9'ere á: A2 (til A7)
og B1 (m.fl.), som er de to GPZ900'ere, hvorefter det bliver C'ere med
videre!
Min GPZ900R "A2" havde således et stelnummer der lød: ZX900A2XXXXXX.

Det samme gør sig også gældende omkring designationen af de efterhånden
talrige modeller af CBR 600, og for den sags skyld -900'ere v.h.a. for
600'erens vedkommende de forekommende "PC"-numre :-|

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 31-10-07 20:01

> [...]
> årstallet i 70'erne (K0 dog helt tilbage fra '68), hvorefter "F" og "F2"
> overtog sidst i 70'erne - Koden fremstår i starten af stelnummeret!

Lige for at få detaljerne på plads
K6 kørte sideløbende med F i 76 og K7 kørte sideløbende med F2 i 77 og 78.
Forskellen på K'erne og F'erne var at K'erne havde 4 i 4 udstødning og 7 hk
færre end F'erne, der tillige havde 4 i 1. I 79 startede så DOHC æraen.

Mange hilsner
Allan Bojesen

Fra : Leif

Dato : 31-10-07 22:48

"Allan Bojesen" <allan@nospamdkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> [...]
hk
> færre end F'erne, der tillige havde 4 i 1. I 79 startede så DOHC æraen.

Jeg kan da supplere med flg.: Min fra ny købte 1978 F2'er havde andre karb
end K-modellerne. Samt
fælge med pånittede eger, der på efterflg. Bol D'or modellerne blev vendt
så ombukket vendte udad,
hvilket gjorde det en nemmere at pudse.

Mvh,Leif

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-10-07 23:52

Leif skrev:

> [...]
> end K-modellerne. Samt
> fælge med pånittede eger, der på efterflg. Bol D'or modellerne blev vendt

Samt større ventiler. Og et stel der var ændret ved fodhvilerophæng.
Mener det var de bageste der nu sad på en alu-konsol.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-11-07 00:14

Ib Jakobsen skrev:

> Samt større ventiler. Og et stel der var ændret ved fodhvilerophæng.
> Mener det var de bageste der nu sad på en alu-konsol.

Samt et dobbelt så bredt leje ved det forreste kædehjul som betød at man
ikke "bare" kunne lægge en "tilfældig" CB 7½-motor i uden at kæden løb skævt
:-/
Hans
http://kortlink.dk/2hsd