Øj-øj
Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 19:24

Man kan da heller ikke være væk bare en week-end. Øj hvor i hygger jer

Jeg er nu ret imponeret over at Jan så sikkert kan vurdere hastigheden på
en mod/forbikørende. Jeg ville ikke kunne vurdere en differenshastighed på
200 Km./t. mod 250 Km./t. :-/

Ellers kan jeg anbefale et kig ind i London Motorcycle Museum

http://www.motorcycle-uk.com/lmm/inventory.html

hvis at i kommer på de kanter.

Her fornøjede jeg mig med BSA Rocket 3, og Triumph Trident prototyper med
remtrukket overliggende knastaksel, den sjældne BSA Fury twin med DOHC. Og
Trident prototypen "1965 Triumph P1 (Trident prototype) 750cc", så tidligt
var den faktisk i støbeskeen, og i et ganske almindeligt Bonneville stel.

Ellers var der en 1993 Enfield Bullet 500cc (Unique - ridden from Arctic to
Antarctic by the late Greg Staves in aid of Cancer Relief)

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Fra : Armand

Dato : 31-10-07 01:46

Orla Pedersen skrev:

> Ellers kan jeg anbefale et kig ind i London Motorcycle Museum
> http://www.motorcycle-uk.com/lmm/inventory.html

Øhh?!
Lidt for anglofilt for min smag :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-07 07:38

On Wed, 31 Oct 2007 01:45:48 +0100, Armand wrote:

> Øhh?!
> Lidt for anglofilt for min smag :-|

Nu har jeg jo selv kørt(læs ejet) BSA i mange år, og har da også stadig en
Triumph NSD fra 31, og en Sunbeam S8, så jeg er jo "tvunget" ud i det

Men! Det er nu mere de sidste års "forkrampede" udviklingsgistorie, der
interesserer mig. Op til et sted i tredserne synes jeg at englænderne
virkede ganske inovative, omend ikke så dygtige i kvalitetskontrollen. Men
senere synes hele udviklingen at eksplodere i alle mulige retninger, som så
ender med alligevel at blive små-modificeringer på eksisterende materiel.

En perle er der dog fra den senere udvikling, Ariel Arrow, som burde kunne
have holdt stand mod Honda's CB-twin serie, og de håbløst upålidelige
Yamaha fra den tid. Arrow'en har detaljer, som igen er ved at finde indpas,
(som tank under sædet).