/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Brændt hul i stempel
Fra : Janitor


Dato : 30-10-07 06:41

Kan der være andre årsager end for mager blanding?

Pågældende cykel er Honda CB450s med et ukendt antal kilometer på klokken
siden seneste motor "renovering" (ja, vi ved ikke hvad den har omfattet).
Cyklen er blevet droslet med verdens dyreste lille blikskilt, der forhindrer
at der bliver åbnet fuldt for karburatorerne (2 stk., én til hver cylinder).
På tur hjem fra Norge i sommer får den bundgas (droslet=ca. 135 km/t),
mister kraften og det kan konstateres at der kommer olie ud af
udstødningsrøret og at der mangler kompression. I går blev den så skilt ad
og der var et hul på størrelse med en 1-krone i stemplet. Tilsyneladende
ellers ingen skader.

Spændende!

Mange hilsner
Klaus


 
 
Hans Paulin \(6310\) (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 30-10-07 06:53

Janitor skrev:

> Kan der være andre årsager end for mager blanding?

For tidlig tænding / for meget sejtrækning.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Jan Buchwald (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Jan Buchwald


Dato : 30-10-07 07:07


Hans Paulin (6310) skrev:
> Janitor skrev:
>
> > Kan der være andre årsager end for mager blanding?
>
> For tidlig tænding / for meget sejtrækning.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd

For korte tændrør


Mureren (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Mureren


Dato : 30-10-07 08:52


"Jan Buchwald" <jan_buchwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:1193724406.795519.326770@50g2000hsm.googlegroups.com...

Hans Paulin (6310) skrev:
> Janitor skrev:
>
> > Kan der være andre årsager end for mager blanding?
>
> For tidlig tænding / for meget sejtrækning.
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd

For korte tændrør

Eller bare en forkert type tændrør
(sådan smadrede jeg engang min DT125R

Mvh.
Mureren



Ukendt (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-10-07 09:28


"Janitor" <hemme@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:4726c414$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kan der være andre årsager end for mager blanding?
>
> Pågældende cykel er Honda CB450s med et ukendt antal kilometer på klokken
> siden seneste motor "renovering" (ja, vi ved ikke hvad den har omfattet).
> Cyklen er blevet droslet med verdens dyreste lille blikskilt, der
> forhindrer at der bliver åbnet fuldt for karburatorerne (2 stk., én til
> hver cylinder). På tur hjem fra Norge i sommer får den bundgas
> (droslet=ca. 135 km/t), mister kraften og det kan konstateres at der
> kommer olie ud af udstødningsrøret og at der mangler kompression. I går
> blev den så skilt ad og der var et hul på størrelse med en 1-krone i
> stemplet. Tilsyneladende ellers ingen skader.

Ja, sikkert nok på grund af drosling, hvor kabs ikke er blevet just ind til
drosling.
Det dyre blik du omtaler, har jeg heller ikke set at der nævnes noget om om
just. af kabs, men på "fabriks" droslinger, er der tit mont andre strålrør
og dyser. Og ikke altid mindre dyser!!!
Forkerte tændrør, eller defekt rør, kan selvfølgelig også være en årsag.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk


Janitor (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Janitor


Dato : 30-10-07 19:19


> Ja, sikkert nok på grund af drosling, hvor kabs ikke er blevet just ind
> til
> drosling.
> Det dyre blik du omtaler, har jeg heller ikke set at der nævnes noget om
> om just. af kabs, men på "fabriks" droslinger, er der tit mont andre
> strålrør og dyser. Og ikke altid mindre dyser!!!
> Forkerte tændrør, eller defekt rør, kan selvfølgelig også være en årsag.

Det dyre blik er en lille stump, der er fastskruet udvendigt og forhindrer
at man kan åbne fuldt for gasspjældet, det er ikke noget fysisk indgreb i
selve karburatoren.

Enhver kunne have lavet stumpen med en fil og en stump blik og bagefter
skruet det på siden af karburatoren, men så ville der jo ikke have fulgt et
stykke officielt udseende papir med, hvorpå stelnummeret er noteret. Dette
betød også at prisen var langt på den forkerte side af de 1000 kr......

Vi tjekker karburatorer, tændrør og tænding når motoren er sat sammen igen.
Takker for indspark!


Ukendt (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-10-07 21:55


"Janitor" <hemme@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:472775de$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det dyre blik er en lille stump, der er fastskruet udvendigt og forhindrer
> at man kan åbne fuldt for gasspjældet, det er ikke noget fysisk indgreb i
> selve karburatoren.

Ja, så skulle der jo bestemt ikke være nødvendig at ændre kabs, der må være
en fejl i kabs, evt delvis stoppet dyse.
Kan også være mangel af modstand efter kabs. evt mangel af filter eller
utæthed luftfilterkasse.
Det kan jo også stadig være fejl på tændrør eller en meget utæt udstødning,
eller mangel på samme

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk


Armand (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-10-07 01:33

Flemming Disc skrev:
>
> "Janitor" <hemme@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4726c414$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Kan der være andre årsager end for mager blanding?
>> Cyklen er blevet droslet med verdens dyreste lille
>> blikskilt, der forhindrer at der bliver åbnet fuldt for karburatorerne
>
> Ja, sikkert nok på grund af drosling, hvor kabs ikke er blevet just ind
> til drosling.
>
Næppe!
Pågældende blik er en simpel begrænsning af gasgivningen, og man plejer
ikke at brænde stempler af ved at "køre med halv gas" :-|

--
Armand.

Ukendt (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-10-07 09:22


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4727cd1e$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Flemming Disc skrev:
>>
>> "Janitor" <hemme@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4726c414$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Kan der være andre årsager end for mager blanding?
>>> Cyklen er blevet droslet med verdens dyreste lille blikskilt, der
>>> forhindrer at der bliver åbnet fuldt for karburatorerne
>>
>> Ja, sikkert nok på grund af drosling, hvor kabs ikke er blevet just ind
>> til drosling.
>>
> Næppe!
> Pågældende blik er en simpel begrænsning af gasgivningen, og man plejer
> ikke at brænde stempler af ved at "køre med halv gas" :-|
>

Ja, jeg får ikke altid læst hele indlæget ordenligt
De blikstykker jeg har haft mont, er mellem top og indsugningsgummi, med et
mindre hul til ca 1400 kr.
Det var dem jeg tænkte på som dyrt blik :-|

--

Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk


Armand (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-10-07 01:38

Janitor skrev:
> Kan der være andre årsager end for mager blanding?
>
> Pågældende cykel er Honda CB450s med et ukendt antal kilometer på
> klokken siden seneste motor "renovering"
>
Motortypen har det ikke som mig bekendt svaghed, men et flækket
topstykke kan også være årsag til udslagsgivende falske luft.
For voldsom kørsel med kold motor kán anyhow tage livet af ethvert
topstykke, så kontrollér lige for dét!
det gøres lettest ved at inspicere gevindet i tændrørs-hullet: Er der en
tydelig sort streg ned gennem gevindet (på "udstødnings-siden"), er den gal!

--
Armand.

Ukendt (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-11-07 17:21

On Tue, 30 Oct 2007 06:40:50 +0100, Janitor wrote:

> Kan der være andre årsager end for mager blanding?

Tændingsindstilling, men også en benzinhane med forstoppelse kan være
årsagen.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/clearout restdele til salg

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste