| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Honda 750 fra 70´erne uden papirer Fra : John | 
  Dato :  28-10-07 20:59 |  
  |   
            Hej
 
 Knægten har købt en Honda 750 fra omkring midt 70´erne, cyklen er kommet til
 landet for en årrække siden fra Tyskland. Der er imidlertid ingen papirer på
 den, og derfor er mit spørgsmål nu om fremgangsmåden for en indregistrering,
 og er det overhovedet muligt?
 
 
 -- 
 M.V.H.
 
 John
 
 Fjern "no_spam." ved mail.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (28-10-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  28-10-07 21:13 |  
  |   
            John skrev:
 > Hej
 > 
 > Knægten har købt en Honda 750 fra omkring midt 70´erne, cyklen er kommet til
 > landet for en årrække siden fra Tyskland. Der er imidlertid ingen papirer på
 > den, og derfor er mit spørgsmål nu om fremgangsmåden for en indregistrering,
 > og er det overhovedet muligt?
 > 
 Sprgsmålet er først og fremmest om han vover at fremstille den for 
 myndighederne - Uden papirer kan den ligesåvel være stjålet herhjemme, 
 selvom dét scenarie er tyndt, modellens alder taget i betragtning!
 
 Dét jeg tilgængæld vil rode i er at køretøjer uden papirer bør anskues 
 som suspekte og derfor holdes fra livet med en ildtang.
 At folk jævnligt kommer hjem til et tømt hjem, kan kun skyldes at der er 
 et afsætningsgrundlag for suspekte varer og hvis alle og enhver holdt 
 sig for god til at erhverve sig sådanne, ville chancen for at ens eget 
 hjem en dag er det der bliver tømt mindskes betragteligt :-|
 
 -- 
 Armand.
 (lommemoralist)
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           "J.C.Kløve" (28-10-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : "J.C.Kløve" | 
  Dato :  28-10-07 21:50 |  
  |  
 
            Armand skrev:
 > Dét jeg tilgængæld vil rode i er at køretøjer uden papirer bør anskues 
 > som suspekte og derfor holdes fra livet med en ildtang.
 > At folk jævnligt kommer hjem til et tømt hjem, kan kun skyldes at der er 
 > et afsætningsgrundlag for suspekte varer og hvis alle og enhver holdt 
 > sig for god til at erhverve sig sådanne, ville chancen for at ens eget 
 > hjem en dag er det der bliver tømt mindskes betragteligt :-|
 > 
 Jup
 Lige nøjagtigt
 Så enkelt kan hovedparten af problemerne med tyveri løses, langt mere 
 effektivt end politi og straffe :-\
 -- 
 Dun@nt
 1K, SFau-R, White Gold
 http://www.dfmc.dk/?id=223  - DMCN# 745 - DMC - MCTC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Michael Friis (28-10-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Michael Friis | 
  Dato :  28-10-07 21:19 |  
  |   
            Det er nok nemmest at skaffe en anden med papir og
 bruge den uden til reservedele
 
 "John" <koksfyr@no_spam.yahoo.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4724e922$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Knægten har købt en Honda 750 fra omkring midt 70´erne, cyklen er kommet 
 > til
 > landet for en årrække siden fra Tyskland. Der er imidlertid ingen papirer 
 > på
 > den, og derfor er mit spørgsmål nu om fremgangsmåden for en 
 > indregistrering,
 > og er det overhovedet muligt?
 >
 >
 > -- 
 > M.V.H.
 >
 > John
 >
 > Fjern "no_spam." ved mail.
 >
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Richard (29-10-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  29-10-07 18:35 |  
  |  
 
            John wrote:
 > Knægten har købt en Honda 750 fra omkring midt 70´erne, cyklen er kommet til
 > landet for en årrække siden fra Tyskland. Der er imidlertid ingen papirer på
 > den, og derfor er mit spørgsmål nu om fremgangsmåden for en indregistrering,
 > og er det overhovedet muligt?
 Uanset det mistænkelige aspekt, som de andre har nævnt, er fremgangsmåden 
 at søge Centralregisteret for Motorkøretøjer under Rigspolitiet om 
 tilladelse til at indregistrere køretøjet uden de originale papirer. Ring 
 til dem og hør fremgangsmåden.
 Iøvrigt svarer de - for etaten - lynhurtigt og ganske detaljeret på 
 sådanne ansøgninger: Inden for 8 dage - men afdelingschefen hedder også 
 Rønn Hornbech, så der er uden tvivl styr på procedurerne derinde   
-- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           John (29-10-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : John | 
  Dato :  29-10-07 22:17 |  
  |  
 
            > Uanset det mistænkelige aspekt, som de andre har nævnt, er fremgangsmåden
 > at søge Centralregisteret for Motorkøretøjer under Rigspolitiet om
 > tilladelse til at indregistrere køretøjet uden de originale papirer. Ring
 > til dem og hør fremgangsmåden.
 >
 > Iøvrigt svarer de - for etaten - lynhurtigt og ganske detaljeret på
 > sådanne ansøgninger: Inden for 8 dage - men afdelingschefen hedder også
 > Rønn Hornbech, så der er uden tvivl styr på procedurerne derinde   
>
 > -- 
 > Richard Pade, Sorgenfri, DK
 >
 Tak for svarene, det er fuldstændig korrekt at alt ville være nemmere hvis
 der var papirer på cyklen, hvor og hvornår de måtte være bortkommet kan der
 kun gisnes om, og havde cyklen ikke haft 30 år på bagen havde han helt
 sikkert heller ikke investeret en krone i den.
 Vi prøver at tage kontakt med Centralregisteret.
 Hvis alt andet kikser er der stadig muligheden for at en polak kan få den
 fjernindregistreret i Polen, og derefter er det jo kun et spørgsmål om at få
 konverteret de polske papirer til danske   
-- 
 M.V.H.
 John
 Fjern "no_spam." ved mail.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas Jensen (01-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Jensen | 
  Dato :  01-11-07 20:41 |  
  |  
 
            > Uanset det mistænkelige aspekt, som de andre har nævnt, er fremgangsmåden 
 > at søge Centralregisteret for Motorkøretøjer under Rigspolitiet om 
 > tilladelse til at indregistrere køretøjet uden de originale papirer. Ring 
 > til dem og hør fremgangsmåden.
 kan man også det med en mc som aldrig har været indregistreret i dk ?
 Har kig på en uden papirer fra udlandet. Frygter lidt jeg får en fandens 
 bøvl med at bevise den ikke er stjålet i det land osv. osv.
 -- 
 mvh
 Thomas Jensen
 Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
 http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Richard (01-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Richard | 
  Dato :  01-11-07 21:14 |  
  |   
            Thomas Jensen wrote:
 
 >> Uanset det mistænkelige aspekt, som de andre har nævnt, er fremgangsmåden 
 >> at søge Centralregisteret for Motorkøretøjer under Rigspolitiet om 
 >> tilladelse til at indregistrere køretøjet uden de originale papirer. Ring 
 >> til dem og hør fremgangsmåden.
 
 > kan man også det med en mc som aldrig har været indregistreret i dk ?
 > Har kig på en uden papirer fra udlandet. Frygter lidt jeg får en fandens 
 > bøvl med at bevise den ikke er stjålet i det land osv. osv.
 
 Tjah, det kommer jo an på, hvor let du i mangel af køretøjets tidligere 
 registreringsattest i original kan skaffe:
 * kopi af køretøjets reg.attest attesteret af den udenlandske myndighed 
 eller
 * anden dokumentation, som giver oplysning om køretøjets oprindelse, 
 registreringsperiode, registreringsnummer, mærke og stelnummer eller
 * anden dokumentation fra den udenlandske myndighed, der kan 
 sandsynliggøre, at køretøjet har været registreret i landet og er 
 ekporteret til DK.
 
 For det er, hvad CRM vil have tilsendt for at tillade at du kan få synet 
 og registreret køretøjet uden at fremlægge dokumentation for tidligere 
 regsitrering. Lovgrundlaget er §27 i Skatteministeriets bekendtgørelse af 
 11. november 2005 om registrering af køretøjer m.v.
 
 Hvad har du købt?
 
 -- 
 Richard Pade, Sorgenfri, DK
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Thomas Jensen (01-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Jensen | 
  Dato :  01-11-07 21:43 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (01-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  01-11-07 22:10 |  
  |   
            Thomas Jensen skrev:
 >> Uanset det mistænkelige aspekt, som de andre har nævnt, er fremgangsmåden 
 >> at søge Centralregisteret for Motorkøretøjer under Rigspolitiet om 
 >> tilladelse til at indregistrere køretøjet uden de originale papirer. Ring 
 >> til dem og hør fremgangsmåden.
 > 
 > kan man også det med en mc som aldrig har været indregistreret i dk ?
 > Har kig på en uden papirer fra udlandet. Frygter lidt jeg får en fandens 
 > bøvl med at bevise den ikke er stjålet i det land osv. osv.
 > 
 Og deri tror jeg egentlig at du har ret!
 Det er kun DK-importerede at sheriffen har mulighed for at verificere 
 papirerne på. En udenlandsk uden papirer er således ganske ikke 
 eksisterende i etatens øjen og vil du have opmærksomhed, kræver det at 
 du stiller med nogle papirer (læs: skaf dem selv) :-/
 
 Mon ikke at den gamle CB750'er trods fordums titel som superbike, nu 
 slet og ret er klassificeret som varm kartoffel :-/
 
 --
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Steen Gruby (01-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  01-11-07 22:26 |  
  |  
 
            On Thu, 01 Nov 2007 22:09:41 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
 wrote:
 Hej Armand.
 >> 
 >Og deri tror jeg egentlig at du har ret!
 >Det er kun DK-importerede at sheriffen har mulighed for at verificere 
 >papirerne på. En udenlandsk uden papirer er således ganske ikke 
 >eksisterende i etatens øjen og vil du have opmærksomhed, kræver det at 
 >du stiller med nogle papirer (læs: skaf dem selv) :-/
 >
 Du har helt ret.
 Jeg har skrevet dette før da jeg var møllen igennem med min NSU Super
 Fox.
 Sheriffen og hans svende lider af en panisk skræk for at være
 medvirkende til at "hvidvaske" køretøjer der kommer fra et andet land.
 Ingen papirer, ingen DK identitet.
 Undtagelsen er hvis det kan godtgøres at køretøjet er erhvervet på
 legal vis, og at det har været indregistreret i Danmark tidligere.
 Og det til trods er det bestemt ikke nogen nem sag at bokse med.
 >Mon ikke at den gamle CB750'er trods fordums titel som superbike, nu 
 >slet og ret er klassificeret som varm kartoffel :-/
 Du glemmer Miss Seely - En samlet 4. plads i klassen i år er da meget
 godt gået - ikk' ?
 -- 
 Steen Gruby
 Suzuki XN85 Turbo
 Ducati Paso 750
 NSU MAX Special 1956
 NSU Super FOX 1958
 www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Armand (01-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  01-11-07 22:38 |  
  |   
            Steen Gruby skrev:
 > On Thu, 01 Nov 2007 22:09:41 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
 > wrote:
 > 
 >> Mon ikke at den gamle CB750'er trods fordums titel som superbike, nu 
 >> slet og ret er klassificeret som varm kartoffel :-/
 > 
 > Du glemmer Miss Seely - En samlet 4. plads i klassen i år er da meget
 > godt gået - ikk' ?
 > 
 Åh jo. Tillykke med dét.
 Kommentaren var også mere møntet på dén CB750'er!
 
 -- 
 Armand.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Steen Gruby (01-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen Gruby | 
  Dato :  01-11-07 22:40 |  
  |  
 
            On Thu, 01 Nov 2007 22:38:14 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
 wrote:
 Hej Armand.
 >> 
 >Åh jo. Tillykke med dét.
 >Kommentaren var også mere møntet på dén CB750'er!
 Jeg forstod dig godt   
Det var blot mit que til at blære "os" lidt   )
 Det er da trods alt en CB750 motor der sidder i Seely stellet.
 -- 
 Steen Gruby
 Suzuki XN85 Turbo
 Ducati Paso 750
 NSU MAX Special 1956
 NSU Super FOX 1958
 www.gruby.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Thomas Jensen (01-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Jensen | 
  Dato :  01-11-07 22:46 |  
  |   
            
>>>
 >>Og deri tror jeg egentlig at du har ret!
 >>Det er kun DK-importerede at sheriffen har mulighed for at verificere
 >>papirerne på. En udenlandsk uden papirer er således ganske ikke
 >>eksisterende i etatens øjen og vil du have opmærksomhed, kræver det at
 >>du stiller med nogle papirer (læs: skaf dem selv) :-/
 >>
 > Du har helt ret.
 > Jeg har skrevet dette før da jeg var møllen igennem med min NSU Super
 > Fox.
 > Sheriffen og hans svende lider af en panisk skræk for at være
 > medvirkende til at "hvidvaske" køretøjer der kommer fra et andet land.
 > Ingen papirer, ingen DK identitet.
 > Undtagelsen er hvis det kan godtgøres at køretøjet er erhvervet på
 > legal vis, og at det har været indregistreret i Danmark tidligere.
 > Og det til trods er det bestemt ikke nogen nem sag at bokse med.
 tak for svarene, den holder jeg nallerne fra.
 -- 
 mvh
 Thomas Jensen
 Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
 http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Jens Jacob Bager Jen~ (02-11-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ | 
  Dato :  02-11-07 08:11 |  
  |   
            >> Sheriffen og hans svende lider af en panisk skræk for at være
 >> medvirkende til at "hvidvaske" køretøjer der kommer fra et andet land.
 >> Ingen papirer, ingen DK identitet.
 >> Undtagelsen er hvis det kan godtgøres at køretøjet er erhvervet på
 >> legal vis, og at det har været indregistreret i Danmark tidligere.
 >> Og det til trods er det bestemt ikke nogen nem sag at bokse med.
 >
 > tak for svarene, den holder jeg nallerne fra.
 
 Hej Thomas
 
 En anden løsning kunne at være at købe et tysk stel med papire og så flytte 
 cyklen over på det tyske stel.
 
 -- 
 Jens Jacob Bager Jensen
 CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '88, XR650L '95
 Polyteknisk MC og Ténéré.dk 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |