|
| Honda 750 fra 70´erne uden papirer Fra : John |
Dato : 28-10-07 20:59 |
|
Hej
Knægten har købt en Honda 750 fra omkring midt 70´erne, cyklen er kommet til
landet for en årrække siden fra Tyskland. Der er imidlertid ingen papirer på
den, og derfor er mit spørgsmål nu om fremgangsmåden for en indregistrering,
og er det overhovedet muligt?
--
M.V.H.
John
Fjern "no_spam." ved mail.
| |
Armand (28-10-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-10-07 21:13 |
|
John skrev:
> Hej
>
> Knægten har købt en Honda 750 fra omkring midt 70´erne, cyklen er kommet til
> landet for en årrække siden fra Tyskland. Der er imidlertid ingen papirer på
> den, og derfor er mit spørgsmål nu om fremgangsmåden for en indregistrering,
> og er det overhovedet muligt?
>
Sprgsmålet er først og fremmest om han vover at fremstille den for
myndighederne - Uden papirer kan den ligesåvel være stjålet herhjemme,
selvom dét scenarie er tyndt, modellens alder taget i betragtning!
Dét jeg tilgængæld vil rode i er at køretøjer uden papirer bør anskues
som suspekte og derfor holdes fra livet med en ildtang.
At folk jævnligt kommer hjem til et tømt hjem, kan kun skyldes at der er
et afsætningsgrundlag for suspekte varer og hvis alle og enhver holdt
sig for god til at erhverve sig sådanne, ville chancen for at ens eget
hjem en dag er det der bliver tømt mindskes betragteligt :-|
--
Armand.
(lommemoralist)
| |
"J.C.Kløve" (28-10-2007)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 28-10-07 21:50 |
|
Armand skrev:
> Dét jeg tilgængæld vil rode i er at køretøjer uden papirer bør anskues
> som suspekte og derfor holdes fra livet med en ildtang.
> At folk jævnligt kommer hjem til et tømt hjem, kan kun skyldes at der er
> et afsætningsgrundlag for suspekte varer og hvis alle og enhver holdt
> sig for god til at erhverve sig sådanne, ville chancen for at ens eget
> hjem en dag er det der bliver tømt mindskes betragteligt :-|
>
Jup
Lige nøjagtigt
Så enkelt kan hovedparten af problemerne med tyveri løses, langt mere
effektivt end politi og straffe :-\
--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN# 745 - DMC - MCTC
| |
Michael Friis (28-10-2007)
| Kommentar Fra : Michael Friis |
Dato : 28-10-07 21:19 |
|
Det er nok nemmest at skaffe en anden med papir og
bruge den uden til reservedele
"John" <koksfyr@no_spam.yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4724e922$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej
>
> Knægten har købt en Honda 750 fra omkring midt 70´erne, cyklen er kommet
> til
> landet for en årrække siden fra Tyskland. Der er imidlertid ingen papirer
> på
> den, og derfor er mit spørgsmål nu om fremgangsmåden for en
> indregistrering,
> og er det overhovedet muligt?
>
>
> --
> M.V.H.
>
> John
>
> Fjern "no_spam." ved mail.
>
>
| |
Richard (29-10-2007)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 29-10-07 18:35 |
|
John wrote:
> Knægten har købt en Honda 750 fra omkring midt 70´erne, cyklen er kommet til
> landet for en årrække siden fra Tyskland. Der er imidlertid ingen papirer på
> den, og derfor er mit spørgsmål nu om fremgangsmåden for en indregistrering,
> og er det overhovedet muligt?
Uanset det mistænkelige aspekt, som de andre har nævnt, er fremgangsmåden
at søge Centralregisteret for Motorkøretøjer under Rigspolitiet om
tilladelse til at indregistrere køretøjet uden de originale papirer. Ring
til dem og hør fremgangsmåden.
Iøvrigt svarer de - for etaten - lynhurtigt og ganske detaljeret på
sådanne ansøgninger: Inden for 8 dage - men afdelingschefen hedder også
Rønn Hornbech, så der er uden tvivl styr på procedurerne derinde
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
John (29-10-2007)
| Kommentar Fra : John |
Dato : 29-10-07 22:17 |
|
> Uanset det mistænkelige aspekt, som de andre har nævnt, er fremgangsmåden
> at søge Centralregisteret for Motorkøretøjer under Rigspolitiet om
> tilladelse til at indregistrere køretøjet uden de originale papirer. Ring
> til dem og hør fremgangsmåden.
>
> Iøvrigt svarer de - for etaten - lynhurtigt og ganske detaljeret på
> sådanne ansøgninger: Inden for 8 dage - men afdelingschefen hedder også
> Rønn Hornbech, så der er uden tvivl styr på procedurerne derinde
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>
Tak for svarene, det er fuldstændig korrekt at alt ville være nemmere hvis
der var papirer på cyklen, hvor og hvornår de måtte være bortkommet kan der
kun gisnes om, og havde cyklen ikke haft 30 år på bagen havde han helt
sikkert heller ikke investeret en krone i den.
Vi prøver at tage kontakt med Centralregisteret.
Hvis alt andet kikser er der stadig muligheden for at en polak kan få den
fjernindregistreret i Polen, og derefter er det jo kun et spørgsmål om at få
konverteret de polske papirer til danske
--
M.V.H.
John
Fjern "no_spam." ved mail.
| |
Thomas Jensen (01-11-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 01-11-07 20:41 |
|
> Uanset det mistænkelige aspekt, som de andre har nævnt, er fremgangsmåden
> at søge Centralregisteret for Motorkøretøjer under Rigspolitiet om
> tilladelse til at indregistrere køretøjet uden de originale papirer. Ring
> til dem og hør fremgangsmåden.
kan man også det med en mc som aldrig har været indregistreret i dk ?
Har kig på en uden papirer fra udlandet. Frygter lidt jeg får en fandens
bøvl med at bevise den ikke er stjålet i det land osv. osv.
--
mvh
Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099
| |
Richard (01-11-2007)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 01-11-07 21:14 |
|
Thomas Jensen wrote:
>> Uanset det mistænkelige aspekt, som de andre har nævnt, er fremgangsmåden
>> at søge Centralregisteret for Motorkøretøjer under Rigspolitiet om
>> tilladelse til at indregistrere køretøjet uden de originale papirer. Ring
>> til dem og hør fremgangsmåden.
> kan man også det med en mc som aldrig har været indregistreret i dk ?
> Har kig på en uden papirer fra udlandet. Frygter lidt jeg får en fandens
> bøvl med at bevise den ikke er stjålet i det land osv. osv.
Tjah, det kommer jo an på, hvor let du i mangel af køretøjets tidligere
registreringsattest i original kan skaffe:
* kopi af køretøjets reg.attest attesteret af den udenlandske myndighed
eller
* anden dokumentation, som giver oplysning om køretøjets oprindelse,
registreringsperiode, registreringsnummer, mærke og stelnummer eller
* anden dokumentation fra den udenlandske myndighed, der kan
sandsynliggøre, at køretøjet har været registreret i landet og er
ekporteret til DK.
For det er, hvad CRM vil have tilsendt for at tillade at du kan få synet
og registreret køretøjet uden at fremlægge dokumentation for tidligere
regsitrering. Lovgrundlaget er §27 i Skatteministeriets bekendtgørelse af
11. november 2005 om registrering af køretøjer m.v.
Hvad har du købt?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Thomas Jensen (01-11-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 01-11-07 21:43 |
| | |
Armand (01-11-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-11-07 22:10 |
|
Thomas Jensen skrev:
>> Uanset det mistænkelige aspekt, som de andre har nævnt, er fremgangsmåden
>> at søge Centralregisteret for Motorkøretøjer under Rigspolitiet om
>> tilladelse til at indregistrere køretøjet uden de originale papirer. Ring
>> til dem og hør fremgangsmåden.
>
> kan man også det med en mc som aldrig har været indregistreret i dk ?
> Har kig på en uden papirer fra udlandet. Frygter lidt jeg får en fandens
> bøvl med at bevise den ikke er stjålet i det land osv. osv.
>
Og deri tror jeg egentlig at du har ret!
Det er kun DK-importerede at sheriffen har mulighed for at verificere
papirerne på. En udenlandsk uden papirer er således ganske ikke
eksisterende i etatens øjen og vil du have opmærksomhed, kræver det at
du stiller med nogle papirer (læs: skaf dem selv) :-/
Mon ikke at den gamle CB750'er trods fordums titel som superbike, nu
slet og ret er klassificeret som varm kartoffel :-/
--
Armand.
| |
Steen Gruby (01-11-2007)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 01-11-07 22:26 |
|
On Thu, 01 Nov 2007 22:09:41 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
Hej Armand.
>>
>Og deri tror jeg egentlig at du har ret!
>Det er kun DK-importerede at sheriffen har mulighed for at verificere
>papirerne på. En udenlandsk uden papirer er således ganske ikke
>eksisterende i etatens øjen og vil du have opmærksomhed, kræver det at
>du stiller med nogle papirer (læs: skaf dem selv) :-/
>
Du har helt ret.
Jeg har skrevet dette før da jeg var møllen igennem med min NSU Super
Fox.
Sheriffen og hans svende lider af en panisk skræk for at være
medvirkende til at "hvidvaske" køretøjer der kommer fra et andet land.
Ingen papirer, ingen DK identitet.
Undtagelsen er hvis det kan godtgøres at køretøjet er erhvervet på
legal vis, og at det har været indregistreret i Danmark tidligere.
Og det til trods er det bestemt ikke nogen nem sag at bokse med.
>Mon ikke at den gamle CB750'er trods fordums titel som superbike, nu
>slet og ret er klassificeret som varm kartoffel :-/
Du glemmer Miss Seely - En samlet 4. plads i klassen i år er da meget
godt gået - ikk' ?
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Armand (01-11-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-11-07 22:38 |
|
Steen Gruby skrev:
> On Thu, 01 Nov 2007 22:09:41 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>> Mon ikke at den gamle CB750'er trods fordums titel som superbike, nu
>> slet og ret er klassificeret som varm kartoffel :-/
>
> Du glemmer Miss Seely - En samlet 4. plads i klassen i år er da meget
> godt gået - ikk' ?
>
Åh jo. Tillykke med dét.
Kommentaren var også mere møntet på dén CB750'er!
--
Armand.
| |
Steen Gruby (01-11-2007)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 01-11-07 22:40 |
|
On Thu, 01 Nov 2007 22:38:14 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
Hej Armand.
>>
>Åh jo. Tillykke med dét.
>Kommentaren var også mere møntet på dén CB750'er!
Jeg forstod dig godt
Det var blot mit que til at blære "os" lidt )
Det er da trods alt en CB750 motor der sidder i Seely stellet.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Thomas Jensen (01-11-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 01-11-07 22:46 |
|
>>>
>>Og deri tror jeg egentlig at du har ret!
>>Det er kun DK-importerede at sheriffen har mulighed for at verificere
>>papirerne på. En udenlandsk uden papirer er således ganske ikke
>>eksisterende i etatens øjen og vil du have opmærksomhed, kræver det at
>>du stiller med nogle papirer (læs: skaf dem selv) :-/
>>
> Du har helt ret.
> Jeg har skrevet dette før da jeg var møllen igennem med min NSU Super
> Fox.
> Sheriffen og hans svende lider af en panisk skræk for at være
> medvirkende til at "hvidvaske" køretøjer der kommer fra et andet land.
> Ingen papirer, ingen DK identitet.
> Undtagelsen er hvis det kan godtgøres at køretøjet er erhvervet på
> legal vis, og at det har været indregistreret i Danmark tidligere.
> Og det til trods er det bestemt ikke nogen nem sag at bokse med.
tak for svarene, den holder jeg nallerne fra.
--
mvh
Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (02-11-2007)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 02-11-07 08:11 |
|
>> Sheriffen og hans svende lider af en panisk skræk for at være
>> medvirkende til at "hvidvaske" køretøjer der kommer fra et andet land.
>> Ingen papirer, ingen DK identitet.
>> Undtagelsen er hvis det kan godtgøres at køretøjet er erhvervet på
>> legal vis, og at det har været indregistreret i Danmark tidligere.
>> Og det til trods er det bestemt ikke nogen nem sag at bokse med.
>
> tak for svarene, den holder jeg nallerne fra.
Hej Thomas
En anden løsning kunne at være at købe et tysk stel med papire og så flytte
cyklen over på det tyske stel.
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '88, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
|
|