Så er jeg tilbage... sådan da
Fra : Dak

Dato : 24-10-07 19:57

Hej igen til alle i NG.

Så er min trang til at få mc igen blevet så stor at det ikke er til at holde
ud! så til foråret så skal det være, efter 2 års fravær(fra mc og denne
NG) til fordel for en bil.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal have denne gang men følgende 4 ting skal der
lægges vægt på:

"sej/sporty/race/fuldkåbe" udseende
Hurtig acceleration
prisleje max 60000
Et passagersæde

Har lidt øje på en Honda cbr 600 F men hvad er jeres bud på?

og til dem som har haft en cbr600, hvor er det billigst at få forsikret
sådan en? spurgte hos TopDanmark hvor jeg havde min tidligere forsikring og
der blev prisen sådan ca. 8000kr for ansvar alene. og jeg har 3år på mc
og 2 år i bil, alle skadesfri og er 27år. Så hvis jeg ikke kan komme længere
ned i forsikring så køber jeg en bil i stedet for.

Dak
"Tidligere Suzuki GS500Ev ejer"

Fra : bøv

Dato : 24-10-07 21:05

"Dak" <dak_nFjernmigvenligst@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på mc og 2 år i bil, alle skadesfri og er 27år. Så hvis jeg ikke kan komme
> længere ned i forsikring så køber jeg en bil i stedet for.

Hvad med en FZS600 , den er ihvertfald billigere at forsikre og kan Næsten
følge Honda´en.

Bøv

Fra : Dak

Dato : 24-10-07 22:22

> Hvad med en FZS600 , den er ihvertfald billigere at forsikre og kan Næsten
> følge Honda´en.

tjaa... den opfylder ikke helt kravet om udseendet med, de ca. 5 stk. som er
til rådighed i dba lige pt. der er ikke fuldkåbe på dem. denne er vist den
eneste med kåbe på
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52246178 Synes kåben
virker lidt halvkåbe-agtig? eller måske er det bare mig.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 24-10-07 22:23

Dak <dak_nFjernmigvenligst@hotmail.com> wrote:

> tjaa... den opfylder ikke helt kravet om udseendet med, de ca. 5 stk. som er
> til rådighed i dba lige pt. der er ikke fuldkåbe på dem. denne er vist den
> eneste med kåbe på

Så smid et R på, FZR600 eller to R'er .. FZR600R

--
-René

Fra : Dak

Dato : 24-10-07 22:40

> Så smid et R på, FZR600 eller to R'er .. FZR600R

ja se det er mere det jeg efterlyser. men til fzr600 så er der kun 5
stk. at vælge imellem og den ene er udelukket pga. motorskift mm.

og til dem med 2 r'er så er der 3 stk. at vælge imellem, og det skulle være
højsæson , hvor den ene af dem er genganger fra 1xR kategorien.

men ellers var denne dog interessant
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=51916862

men hvad er forskellen på en US model og en "rigtig"? en af forhandlerne
nævner det...

Fra : Armand

Dato : 25-10-07 00:32

Dak skrev:

> [...]
> og til dem med 2 r'er så er der 3 stk. at vælge imellem, og det skulle være
> højsæson , hvor den ene af dem er genganger fra 1xR kategorien.

Har kun lige set et par af billederne af den:
Den er tydeligvis tidligere skadet med en nyrenomalet sort kåbe uden så
meget som en fartstribe til dekoration :-|
Se hvorledes den til forskel nærmest er voldsomt dekoreret originalt på:
http://home.versatel.nl/bossinkadsl/FZR600R/FZR600Rnr1.jpg

> men hvad er forskellen på en US model og en "rigtig"? en af forhandlerne
> nævner det...

Her er lige FZR-historien lagt lidt firekantet ud:
- De tidligste hed FZ600 og så således ud:
http://dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=16837&m=full
Bemærk de markante rektangulære stelrør af middelmådig dimension!
Modellen havde også en klart rektangulær forlygte (som ikke ses på
billedet)!

- Sidenhen kom FZR600 i dette udseende:
http://www.mv.helsinki.fi/twsalmin/vanhat/fzr.jpg
Bemærk at stellet er ganske anderledes voldsomt dimensioneret.
De dobbelte forlygter er ligeledes et særkende blandt modeller/årgange!

- Ikke længe efter kom modellen dog med en firekantet enkelt-forlygte
der faldt bedre ind i designet end FZ600's oprindelige "madkasse":
http://pics.dysem.com/fzr/7.jpg
Modellen havde bl.a. også andre forbremser (á tydeligt at se på
caliberen: to stempler ved siden af hinanden!)
Men ikke længe efter igen fik den danske Yamaha-import fat i et
amerikansk restlager af dobbelt-lygtede og således gik det til at FZR600
i Danmark atter fik dobbelte forlygter - Dette er de såkaldte
US-modeller, men stadig FZR600!

- Med FZR600R skete der et spring i såvel chassis, som ydre -design, og
det er dén du linker til:
Bemærk det tydeligt anderledes stel med bløde "svung", samt de to
forlygters form á "skæve firkanter", som den havde fra den samtidige
YZF750R. Monteringen af forbremsecaliberne på en "lang skrå-stiver"(*)
er også markant blandt FZ(R)600'erne.
Med FZR600R meldte Yamaha sig ind i 600'er/100Hk -klassen, der et par år
havde domineret de noget svagere FZR600.

Sidenhen kom YZF600 Thundercat og R6'eren; men det er jo en helt anden
historie!

(*):
Bemærk forøvrigt den lille detalje at man ved hjælp af dén montering,
samt en guldfarvning af forgaflen har designet en falsk USD-forgaffel

--
Armand.

Fra : Dak

Dato : 25-10-07 18:26

snip..

> Armand.

Okay så du siger at hvis jeg køber så skal jeg bare kigge efter udseendet

Dak

Fra : Armand

Dato : 25-10-07 20:27

Dak skrev:
> snip..

> Okay så du siger at hvis jeg køber så skal jeg bare kigge efter udseendet

Næh!
Du spurgte til den for mange banale US-detalje, hvorfor du fik hele
udtrækket.
Essensen er at US'erne var hengemte tilbud i et par år og i grunden er
det dém der sætter prislejet for de brugte. Man kan måske nok
argumentere for at den uden dobbeltlygte er knap så ofte forekommende og
derfor kan holde en højere pris, men det bør kun være marginalt :-|

Hvad angåe FZR600R så fik du sikkert øje på dén du henviste til alene ud
fra billigste pris. Men jeg syntes at du fortjente at blive gjort
opmærksom på at den så langtfra var original (i lakken) og at det er dét
der ligger i prisen!
600R og dens YZF-storesøster blev leveret i endog meget spraglede
farver, som mange sikkert vil genkende, hvorved den primært sorte 600'er
vil falde i øjnene på mange!
Solo sort er sædvanligvis dén farve som man med sikkerhed kan kommentere
med: "Nå, styrtede du?!"

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 25-10-07 20:56

Armand skrev:
> [...]
zip

> [...]
> Solo sort er sædvanligvis dén farve som man med sikkerhed kan kommentere

Med den lange liste over "små fjollede tilt" der findes for denne
udmærkede NG, burden den første tanke når man ser en lakeret MC ikke
være styrt, idet sandsynligheden for "tilt" er noget større.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Dak

Dato : 25-10-07 22:07

> Med den lange liste over "små fjollede tilt" der findes for denne
> udmærkede NG, burden den første tanke når man ser en lakeret MC ikke være
> styrt, idet sandsynligheden for "tilt" er noget større.

især for mit vedkommende. i de 3 år jeg havde min GS500 så smuttede den
flere gange end du kan tælle på to hænder. Så har ikke noget imod
nymalede kåber. fordi så behøver jeg ikke selv at gøre det.

Men jeg går nu mere op i at der ikke er for mange ridser osv. på motor og
stel.

Fra : SB

Dato : 25-10-07 16:25

"Rene Joergensen" <nospam@fzr.dk> skrev i en meddelelse

> Så smid et R på, FZR600 eller to R'er .. FZR600R
>
> --
> -René

De der ekstra R gør din forsikringe går væsentlig op, R står for racer i
deres sprog, på samme måde som GTI på en bil får deres røde lygter til at
lyse
ved det, har en kone der arbejder i brancen

Søren

Fra : Dak

Dato : 25-10-07 18:28

> [...]
> lyse
> ved det, har en kone der arbejder i brancen

Men hvis du læser angående gf-forsikring så skulle det ikke gøre noget
forskel? eller kender du nogen som har erfaring med dem på det punkt?

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 24-10-07 21:58

> [...]
> sådan en? spurgte hos TopDanmark hvor jeg havde min tidligere forsikring
> og der blev prisen sådan ca. 8000kr for ansvar alene.

Prøv GF, der burde du kunne få en ansvar til omkring 1.500kr, hvis man har 2
år ancinnitet eller mere.

De tegner dog ikke mc-kasko til folk under 30 år.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : Dak

Dato : 24-10-07 22:47

> Prøv GF, der burde du kunne få en ansvar til omkring 1.500kr, hvis man har
> 2
> år ancinnitet eller mere.

ja ifølge deres beregner men den er jo fastlægger jo bare efter om mc'en er
størrre end 179ccm og om man har mere end 2 år? har de overhovedet ikke
nogen kriterier ud over dem? :-/ fordi det lyder da for godt til at være
sandt

Fra : Martin Wittrock

Dato : 24-10-07 23:11

> [...]
> nogen kriterier ud over dem? :-/ fordi det lyder da for godt til at være

Da jeg tegnede forsikring hos GF fik jeg over telefonen at vide at jeg ikke
kunne tegne en forsikring (ansvar) hos dem idet jeg ikke havde haft
MC-kørekort i 2 år endnu. Men jeg havde ikke desto mindre (af nysgerrighed)
udfyldt skemaerne på deres hjemmeside og pludselig fik jeg et underskrevet
tilbud ind ad døren - og så fangede bordet selv om de ikke var helt glade
ved det.

Så jeg fik en ansvar til 5.200 om året med en 500 kubik maskine - og en
ulykkesforsikring til 300 kr om året. Det synes jeg ikke er dårligt til
trods for nul erfaring og 21 år. Og efter to års kørsel falder præmien
markant. Det er billigere hvis man bor ude for kbh.

Jeg ved ikke om de har lukket hullet på deres hjemmeside, men ellers er det
et ret godt tilbud. Forsikringen er helt uafhængig af hvilken maskine du
kører på (medmindre den er mindre end 179 ccm) og alder. Det synes jeg er
ok. Jeg ved intet om kasko, har ingen.

--
Martin Wittrock (4400 / 2800)
Kawasaki Gpz 500 88 - en dejlig maskine

Fra : Rene Joergensen

Dato : 25-10-07 07:13

Martin Wittrock <martin-is-afraid-of-sp@m.dk> wrote:

> [...]
> tilbud ind ad døren - og så fangede bordet selv om de ikke var helt glade

Jeg fik på min FZR600 i en alder af 24, der var ikke nogen problemer.

--
-René

Fra : Dak

Dato : 25-10-07 18:28

> Jeg fik på min FZR600 i en alder af 24, der var ikke nogen problemer.

okay, lyder betryggende. så jeg skal regne med at slippe afsted med mindst
5000kr for sådan et bæst?

Fra : Rene Joergensen

Dato : 25-10-07 19:37

Dak <dak_nFjernmigvenligst@hotmail.com> wrote:

> okay, lyder betryggende. så jeg skal regne med at slippe afsted med mindst
> 5000kr for sådan et bæst?

Det kommer an på hvor du bor, jeg bor på røvland, så jeg slap med 2500,-
og det er nu faldet til 1500,- om året. For ansvar altså.

--
-René

Fra : Dak

Dato : 25-10-07 22:07

> Det kommer an på hvor du bor, jeg bor på røvland, så jeg slap med 2500,-
> og det er nu faldet til 1500,- om året. For ansvar altså.

tjaa... kan du sige dyrest sted muligt? Bor i 2300 københavn S.

Fra : Dak

Dato : 25-10-07 22:08

> tjaa... kan du sige dyrest sted muligt? Bor i 2300 københavn S.

PS: og så står den på åben gade.

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-10-07 22:47

> [...]
> prisleje max 60000
> Et passagersæde
>
> Har lidt øje på en Honda cbr 600 F men hvad er jeres bud på?

Honda CBR1000 - VFR 750 RC36, de er begge med rimelig bagsædekomfort og den
langsomme går 0-100 på 3,6sek og følger en FJ1100 op til hastigheder der
ikke behøver at komme på skrift.....
Eller disk op med 90K og tag en ny GSX750F.....
--
Brian Sørup Lang
VFR 750 F RC36

Fra : Dak

Dato : 25-10-07 18:37

> Honda CBR1000 - VFR 750 RC36, de er begge med rimelig bagsædekomfort og
> den
> langsomme går 0-100 på 3,6sek og følger en FJ1100 op til hastigheder der
> ikke behøver at komme på skrift.....

Hondaen er vist lidt over min pris hvis jeg skal have en nogenlunde cykel
med afgift. Især når jeg først køber til foråret.

vfr er et bud men så skal den ihvertfald ikke være i perlemor hvid!

> Eller disk op med 90K og tag en ny GSX750F.....
> --

Har ikke lyst til at købe nyt endnu. for mange service og begrænsninger på.

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-10-07 06:40

Dak wrote:
> Hej igen til alle i NG.

Velkommen tilbage. Du har i sandhed været længe væk når du tror at man
kan vælge en bil i stedet for en MC..

--
vh
Torben

Fra : Dak

Dato : 25-10-07 18:40

> Velkommen tilbage. Du har i sandhed været længe væk når du tror at man kan
> vælge en bil i stedet for en MC..

tak tak... ja men man må hyle med ulvene, eller hvad det nu hedder. Hvis man
er omgået er bilfreaks, har gået på TEC de sidste 2 år, så bliver man
desværre konverteret! men nu omgås jeg igen flere mc folk(en af dem
kører en geely så han tæller nok ikke ) så er jeg blevet konverteret
tilbage igen. Så nu er familiepresset ikke længere nok til at kunne
modstå købet af mc.