|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Fjernelse af betonfundament Fra : Uffe R. B. Andersen
 | 
 Dato :  08-11-07 22:04
 | 
 |  | 
 
            Hvilken slags firma skal jeg have fat i, for at få fjernet ca. 1
 kubikmeter beton, i form af et fundament fra et grillbord? Det gik let
 nok med at banke bordet ned, men det afslørede en nidkær bygherre, der
 har støbt mindst ½ meter ned og sikkert helt ned til 90 cm - bordet
 har nok stået der i 45 år.
 -- 
 Med venlig hilsen - Sincerely
 Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/ |  |  | 
  Ukendt (08-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  08-11-07 22:30
 | 
 |  | 
 "Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse
 news:473379b6$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Hvilken slags firma skal jeg have fat i, for at få fjernet ca. 1
 > kubikmeter beton, i form af et fundament fra et grillbord? Det gik let
 > nok med at banke bordet ned, men det afslørede en nidkær bygherre, der
 > har støbt mindst ½ meter ned og sikkert helt ned til 90 cm - bordet
 > har nok stået der i 45 år.
 
 Er det støbt sammen med andet? Kan man ikke tage det med en grab på en
 lastbil? Der skal jo alligevel en lastbil til at fragte det væk?
 Ellers skal du have fat i en mand med en rendegraver med en hammer på - den
 klarer opgaven med at slå den i stykker på få minutter..
 Sådan fik jeg ihvertfald fjernet en sokkel, som et kæmpestort benzindrevet
 nedbrydningsbor havde givet op overfor.
 
 Mvh Tommy
 
 
 
 
 |  |  | 
  Uffe R. B. Andersen (09-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe R. B. Andersen
 | 
 Dato :  09-11-07 18:02
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 8 Nov 2007 22:29:46 +0100, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:
 >Er det støbt sammen med andet? Kan man ikke tage det med en grab på en 
 >lastbil? Der skal jo alligevel en lastbil til at fragte det væk?
 >Ellers skal du have fat i en mand med en rendegraver med en hammer på - den 
 >klarer opgaven med at slå den i stykker på få minutter..
 >Sådan fik jeg ihvertfald fjernet en sokkel, som et kæmpestort benzindrevet 
 >nedbrydningsbor havde givet op overfor.
 Der kan nok ikke komme noget større end en bobcat derom - det er i min
 baghave og der er en garage hhv. en nabogrund i vejen. Omvendt behøver
 klodsen jo ikke at blive fjernet helt, bare ned i 40-50 cm's dybde.
 Idéen med at sprænge den væk har strejfet mig - jeg har vist både
 acetone og npk-gødning i garagen    Hvilke typer firmaer har den slags udstyr? Skal jeg have fat i et
 nedbrydningsfirma?
 -- 
 Med venlig hilsen - Sincerely
 Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/ |  |  | 
   Armand (09-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  09-11-07 19:00
 | 
 |  | 
 
            Uffe R. B. Andersen skrev:
 > On Thu, 8 Nov 2007 22:29:46 +0100, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:
 > 
 >> 
 >> Ellers skal du have fat i en mand med en rendegraver med en hammer på - den 
 >> klarer opgaven med at slå den i stykker på få minutter..
 >> Sådan fik jeg ihvertfald fjernet en sokkel, som et kæmpestort benzindrevet 
 >> nedbrydningsbor havde givet op overfor.
 > 
 > Der kan nok ikke komme noget større end en bobcat derom ...der er en garage
  >  hhv. en nabogrund i vejen. .......
 > Hvilke typer firmaer har den slags udstyr? Skal jeg have fat i et
 > nedbrydningsfirma?
 > 
 Ved mange materiel-udlejningsfirmaer kan man til-leje en 
 hydraulik-hammer til en minigraver. Minigraverne kan fåes smallere end 
 en Bobcat    -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
    Uffe R. B. Andersen (09-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe R. B. Andersen
 | 
 Dato :  09-11-07 21:32
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 09 Nov 2007 18:59:55 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
 wrote:
 >Ved mange materiel-udlejningsfirmaer kan man til-leje en 
 >hydraulik-hammer til en minigraver. Minigraverne kan fåes smallere end 
 >en Bobcat    Da jeg ikke lige har en minigraver skal jeg altså leje begge ting -
 vil det ikke være billigere at hyre en entreprenør til den times
 arbejde?
 Kunne en tryklufthammer ikke klare opgaven?
 -- 
 Med venlig hilsen - Sincerely
 Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/ |  |  | 
     Leonard (09-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  09-11-07 21:42
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 09 Nov 2007 21:31:51 +0100, Uffe R. B. Andersen wrote:
 > Da jeg ikke lige har en minigraver skal jeg altså leje begge ting -
 > vil det ikke være billigere at hyre en entreprenør til den times
 > arbejde?
 Sandsynligvis, hvis du kan finde en, der har tid.
 Du slipper så også for at hente og aflevere, leje trailer og måske bil,
 samt finde en med et kørekort, der er stort nok til at må køre med bil
 og trailer læsset med minigraver, samt at lære at betjene det hele
 rigtigt. Og du slipper for alle problemerne, hvis noget går istykker.
 -- 
 Leonard
 Minigraver: http://leonard.dk/micrograver |  |  | 
      Uffe R. B. Andersen (09-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe R. B. Andersen
 | 
 Dato :  09-11-07 22:11
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 9 Nov 2007 21:42:13 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
 wrote:
 >Sandsynligvis, hvis du kan finde en, der har tid.
 Ja, men hvor døvlen finder man sådan én? ;) Helst en i nærheden af
 Ballerup?
 >Du slipper så også for at hente og aflevere, leje trailer og måske bil,
 >samt finde en med et kørekort, der er stort nok til at må køre med bil
 >og trailer læsset med minigraver, samt at lære at betjene det hele
 >rigtigt. Og du slipper for alle problemerne, hvis noget går istykker.
 Ja, det var noget i den stil jeg selv tænkte. Tryklufthammeren ville
 jeg nok selv kunne forsøge mig med, men entreprenør-udstyr, selv i
 bonsai-udgave, det er nok at tage munden fuld. Ad transport, så skulle
 jeg nu "bare" låne en lastvogn - jeg kan min kørekorts-ABCD :)
 -- 
 Med venlig hilsen - Sincerely
 Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/ |  |  | 
       Ukendt (10-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  10-11-07 10:58
 | 
 |  | 
 "Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i meddelelsen 
 news:4734cccf$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > On Fri, 9 Nov 2007 21:42:13 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
 > wrote:
 >
 >>Sandsynligvis, hvis du kan finde en, der har tid.
 >
 > Ja, men hvor døvlen finder man sådan én? ;) Helst en i nærheden af
 > Ballerup?
 >
 >>Du slipper så også for at hente og aflevere, leje trailer og måske bil,
 >>samt finde en med et kørekort, der er stort nok til at må køre med bil
 >>og trailer læsset med minigraver, samt at lære at betjene det hele
 >>rigtigt. Og du slipper for alle problemerne, hvis noget går istykker.
 >
 > Ja, det var noget i den stil jeg selv tænkte. Tryklufthammeren ville
 > jeg nok selv kunne forsøge mig med, men entreprenør-udstyr, selv i
 > bonsai-udgave, det er nok at tage munden fuld. Ad transport, så skulle
 > jeg nu "bare" låne en lastvogn - jeg kan min kørekorts-ABCD :)
 >
 Har du set Leonards signatur?
 Nu ved jeg ikke om Leonard kører uden for fyn, men måske værd at spørge 
 til   --
 /HB 
            
             |  |  | 
        Leonard (10-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  10-11-07 11:15
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 10 Nov 2007 10:57:31 +0100, HB wrote:
 > Nu ved jeg ikke om Leonard kører uden for fyn, men måske værd at spørge 
 > til   Jeg kører skam gerne over hele landet, men så kommer der
 transportomkostninger oveni, som hurtigt spolerer det fornuftige i
 økonomien    -- 
 Leonard
 Mine biler: http://vw.leonard.dk/ |  |  | 
         Ukendt (10-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  10-11-07 11:42
 | 
 |  | 
 "Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:fkl84htqwtg$.90tsharcsl4g$.dlg@40tude.net...
 >
 > Jeg kører skam gerne over hele landet, men så kommer der
 > transportomkostninger oveni, som hurtigt spolerer det fornuftige i
 > økonomien    >
 Det er jo liige det..
 --
 /HB 
            
             |  |  | 
        Uffe R. B. Andersen (10-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe R. B. Andersen
 | 
 Dato :  10-11-07 12:21
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 10 Nov 2007 10:57:31 +0100, "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:
 >Har du set Leonards signatur?
 Ja, derfor også smiley'en ;)
 >Nu ved jeg ikke om Leonard kører uden for fyn, men måske værd at spørge 
 >til   Og derfor spørgsmålet om en i nærheden af Ballerup, for som Leonard
 skriver andetsteds, så tager han ikke gratis til landfæstet mellem
 Storebælts- og Øresundsbroerne :)
 -- 
 Med venlig hilsen - Sincerely
 Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/ |  |  | 
         Bendt Rasmussen (16-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bendt Rasmussen
 | 
 Dato :  16-11-07 21:22
 | 
 |  | 
 "Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse 
 news:47359425$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > On Sat, 10 Nov 2007 10:57:31 +0100, "HB" <hbOOsnabela.dk> wrote:
 >
 >>Har du set Leonards signatur?
 >
 > Ja, derfor også smiley'en ;)
 >
 >>Nu ved jeg ikke om Leonard kører uden for fyn, men måske værd at spørge
 >>til   >
 > Og derfor spørgsmålet om en i nærheden af Ballerup, for som Leonard
 > skriver andetsteds, så tager han ikke gratis til landfæstet mellem
 > Storebælts- og Øresundsbroerne :)
 >
 > -- 
 prøv hos ledøje udlejning - www.udlejer.dk btw. dine links til ingeniøren virker ikke
 mvh
 Bendt
 Honda Shadow - vt1100  - 1988 
            
             |  |  | 
       Leonard (10-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  10-11-07 11:14
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 09 Nov 2007 22:10:40 +0100, Uffe R. B. Andersen wrote:
 > Ja, men hvor døvlen finder man sådan én? ;) Helst en i nærheden af
 > Ballerup?
 Aner det ikke, men de gule sider kan måske hjælpe?
 Næsten enhver havemand, anlægsgartner, murer eller vognmand har enten
 materiellet eller kontakt til en der har.
 -- 
 Leonard
 Mine biler: http://vw.leonard.dk/ |  |  | 
        Uffe R. B. Andersen (10-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe R. B. Andersen
 | 
 Dato :  10-11-07 12:23
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 10 Nov 2007 11:13:46 +0100, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
 wrote:
 >Aner det ikke, men de gule sider kan måske hjælpe?
 >Næsten enhver havemand, anlægsgartner, murer eller vognmand har enten
 >materiellet eller kontakt til en der har.
 Jamen, det var egentlig det jeg gerne ville vide - hvad slags firma
 jeg skulle lede efter. Jeg skal have fat i en murer i anden anledning,
 så jeg kan jo starte der. Takker.
 -- 
 Med venlig hilsen - Sincerely
 Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/ |  |  | 
   Ukendt (09-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  09-11-07 19:16
 | 
 |  | 
 "Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> skrev i en meddelelse
 news:47349276$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > On Thu, 8 Nov 2007 22:29:46 +0100, "TBJ" <bruussnabelaosprikdk> wrote:
 > Hvilke typer firmaer har den slags udstyr? Skal jeg have fat i et
 > nedbrydningsfirma?
 
 Som Armand skriver, kan man leje en hydralik hammer til en minigraver - det
 er effektivt (iøvrigt samme løsning som jeg oprindeligt foreslog, bare lidt
 mindre).
 
 Jeg tror du skal søge på materiel udlejning, hvis du har mod på at gøre det
 selv. Alternativt, er det en entrepenør du skal have fat i.
 
 Mvh Tommy
 
 
 
 
 |  |  | 
  Carsten Keller (09-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Keller
 | 
 Dato :  09-11-07 13:53
 | 
 |  | 
 
            "Uffe R. B. Andersen" <urb@twe.net> wrote in message 
 news:473379b6$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Hvilken slags firma skal jeg have fat i, for at få fjernet ca. 1
 > kubikmeter beton, i form af et fundament fra et grillbord? Det gik let
 > nok med at banke bordet ned, men det afslørede en nidkær bygherre, der
 > har støbt mindst ½ meter ned og sikkert helt ned til 90 cm - bordet
 > har nok stået der i 45 år.
 Dem her kan i hvert fald få det hugget i nogle mere håndterlige stykker:
http://www.booom.dk/ Det er helt sikkert sjovere end en rendegraver og ødelægger ikke så meget af 
 omgivelserne, men stumperne skal stadig slæbes ud. Og det bliver nok heller 
 ikke meget billigere en rendegraveren.
 Keller 
            
             |  |  | 
  Fidolinux.dk (09-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fidolinux.dk
 | 
 Dato :  09-11-07 18:21
 | 
 |  | 
 > Hvilken slags firma skal jeg have fat i, for at få fjernet ca. 1
 > kubikmeter beton, i form af et fundament fra et grillbord? Det gik let
 > nok med at banke bordet ned, men det afslørede en nidkær bygherre, der
 > har støbt mindst ½ meter ned og sikkert helt ned til 90 cm - bordet
 > har nok stået der i 45 år.
 
 En ordentlig mukkert ;)
 
 Fjernede et stykke på fire meter i længden, 40 cm i bredden og 30 cm i
 dybden, da jeg gravede hele haven op, og fandt ud af at dem der havde støbt
 sokkel til garagen havde støbt forkert første gang :) Men hvad er også
 oddsene for der kommer en tosse 20 år senere og graver det op igen, hehe
 Vi var to der begyndte i hver sin ende, og det tog 1½ time, og nøj ens arme
 var færdige :P
 
 
 
 |  |  | 
  Uffe R. B. Andersen (09-11-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe R. B. Andersen
 | 
 Dato :  09-11-07 19:02
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 9 Nov 2007 18:21:22 +0100, "Fidolinux.dk"
 <fidolinux@FJERNMIGfidolinux.dk> wrote:
 >En ordentlig mukkert ;)
 6 kg gør det ikke....
 >Fjernede et stykke på fire meter i længden, 40 cm i bredden og 30 cm i 
 >dybden, da jeg gravede hele haven op, og fandt ud af at dem der havde støbt 
 >sokkel til garagen havde støbt forkert første gang :) Men hvad er også 
 >oddsene for der kommer en tosse 20 år senere og graver det op igen, hehe
 >Vi var to der begyndte i hver sin ende, og det tog 1½ time, og nøj ens arme 
 >var færdige :P 
 30 centimeter giver nok også lidt mere efter, end 90 centimeter. En 6
 kg mukkert slog splinter af overfladen og hjørnerne sprang af, men
 derefter gav den sig ikke en tøddel mere :-/
 -- 
 Med venlig hilsen - Sincerely
 Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/ |  |  | 
 |  |