/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Induktionskogeplade.
Fra : Kim S


Dato : 08-11-07 15:26

Jeg skal lige ha' lidt undervisning.
Kan et klogt hovede ikke lige fortælle mig forskellen
på 4 af disse:
http://cgi.ebay.de/PROFI-INDUKTIONSPLATTE-INDUKTION-KOCHFELD-KOCHPLATTE_W0QQitemZ130168564966QQihZ003QQcategoryZ45746QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Og en decideret induktions- indbygningskogeplade som koster
over 10 gange så meget ?
Jeg HAR faktisk induktionsplader, men den ene side er gået i stykker,
så jeg har købt så'n en fætter, og den fungerer lisså godt som min
indbygningsplade. Så det er jo fristende, at lave en bordplade,
og fræse den til, så der er plads til 4 billige plader list nedsænket.

Mvh, Kim


 
 
Steen Jakobsen (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Steen Jakobsen


Dato : 08-11-07 16:03


"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
news:47331c68$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg skal lige ha' lidt undervisning.
> Kan et klogt hovede ikke lige fortælle mig forskellen
> på 4 af disse:
> http://cgi.ebay.de/PROFI-INDUKTIONSPLATTE-INDUKTION-KOCHFELD-KOCHPLATTE_W0QQitemZ130168564966QQihZ003QQcategoryZ45746QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
>
> Og en decideret induktions- indbygningskogeplade som koster
> over 10 gange så meget ?
> Jeg HAR faktisk induktionsplader, men den ene side er gået i stykker,
> så jeg har købt så'n en fætter, og den fungerer lisså godt som min
> indbygningsplade. Så det er jo fristende, at lave en bordplade,
> og fræse den til, så der er plads til 4 billige plader list nedsænket.


De fylder vel lidt mere og så tror jeg de har en dårlig waf.

Steen.



Kim S (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Kim S


Dato : 08-11-07 16:57

"Steen Jakobsen" <ingen@post.dk> skrev i meddelelsen
news:47332512$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> De fylder vel lidt mere og så tror jeg de har en dårlig waf.
>
Ja, men det har den fordel, at panderne ikke rager ind over hinanden.
WAF-faktoren kan forbedres væsentligt, når prisforskellen forklares

Mvh, Kim


Lars Knudsen (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 08-11-07 16:13

On Thu, 8 Nov 2007 15:25:38 +0100, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>Jeg HAR faktisk induktionsplader, men den ene side er gået i stykker,
>så jeg har købt så'n en fætter, og den fungerer lisså godt som min
>indbygningsplade. Så det er jo fristende, at lave en bordplade,
>og fræse den til, så der er plads til 4 billige plader list nedsænket.

Er det ikke noget bøvl at komme til at betjene de bagerste så?

Men ellers cool - det er da rigtig billigt.. Kanon smart til
sommerhuset fx... i stedet for det ekstremt langsomme og TRÆLSE komfur
med "klassiske" elplader der ikke er til at regulere.

Mht pladen i køkkenet.. Jeg købte en brugt BrandtBlombert
induktionsplade - helt fejlfri osv - til 2000 dkk i Den Blå Avis. Den
har nu fungeret i lidt over 3 år - det er vel OK

hilsen Lars


Kim S (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Kim S


Dato : 08-11-07 16:56

"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i meddelelsen
news:am96j39u25jksv65rgf4ehbr385kn8ndnh@4ax.com...
> On Thu, 8 Nov 2007 15:25:38 +0100, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
> wrote:
>
> Mht pladen i køkkenet.. Jeg købte en brugt BrandtBlombert
> induktionsplade - helt fejlfri osv - til 2000 dkk i Den Blå Avis. Den
> har nu fungeret i lidt over 3 år - det er vel OK
>
Jo, men det er en 80cm plade vi har, med 4 zoner + varmezone.
Så hvis du falder over en 80'er til dén pris, er jeg liebhaver

Mvh, Kim


Lars Knudsen (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 08-11-07 20:32

On Thu, 8 Nov 2007 16:55:34 +0100, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>> Mht pladen i køkkenet.. Jeg købte en brugt BrandtBlombert
>> induktionsplade - helt fejlfri osv - til 2000 dkk i Den Blå Avis. Den
>> har nu fungeret i lidt over 3 år - det er vel OK
>Jo, men det er en 80cm plade vi har, med 4 zoner + varmezone.
>Så hvis du falder over en 80'er til dén pris, er jeg liebhaver

Aaah.. Hehe.. Ja vores er en helt alm 60 cm plade. De er til at få til
menneskepenge. Men altså - selv om det ER billigt dem du har fundet -
de kommer IKKE til at pynte i ethvert køkken tror jeg


** Lars




Max (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 08-11-07 20:55

Hej Lars

> de kommer IKKE til at pynte i ethvert køkken tror jeg

De skal vel heller ikke pynte, men bruges i et køkken ? :)

--
Mvh Max



Per H (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 08-11-07 21:07

On Thu, 8 Nov 2007 20:54:35 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev:

>Hej Lars
>
>> de kommer IKKE til at pynte i ethvert køkken tror jeg
>
>De skal vel heller ikke pynte, men bruges i et køkken ? :)

Gu ved hvorfor mange så vælger designer køkkener, og f.eks B&o anlæg.

Jo det skal sku være flot, og indbydende at se på.
Vh Per
skype

Hauge (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 08-11-07 21:11

Per H wrote:
> Jo det skal sku være flot, og indbydende at se på.

Ja, og så skal det bruges til pizzaer fra Aldi
Især fordi de ikke kan finde ud af at lave andet mad, men det er blæret over
for gæsterne..

Mvh Hauge



Per H (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 08-11-07 21:30

On Thu, 8 Nov 2007 21:11:17 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
skrev:

>Per H wrote:
>> Jo det skal sku være flot, og indbydende at se på.
>
>Ja, og så skal det bruges til pizzaer fra Aldi
>Især fordi de ikke kan finde ud af at lave andet mad, men det er blæret over
>for gæsterne..
>
>Mvh Hauge
>
Desværrre ingen af delene.

Jeg ville da heller ikke købe en grim bil, bare fordi den var god.
Det er vigtigt at øjet bliver tilfredsstillet.
Vh Per
skype

Hauge (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 08-11-07 21:34

Per H wrote:
> Jeg ville da heller ikke købe en grim bil, bare fordi den var god.

Godt vi har hver vores holdning til det ;)

> Det er vigtigt at øjet bliver tilfredsstillet.

Ja ok, når det er pynteting, det vigtigste for mig på et værksted, som et
køkken er, er at det er funktionelt. Så kommer det "flotte" og kliniske
design i 4. eller 5. række.
Er forøvrigt glad for at det er mig selv der bestemmer hvordan tingene skal
se ud og være her i huset. Det gør livet dejligt rart, så undgår man alle de
der WAF-ting, som alle tøffelheltene har problemer med, selvom de ikke vil
indrømme det

Mvh Hauge



Per H (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 08-11-07 22:15

On Thu, 8 Nov 2007 21:34:14 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
skrev:

>Per H wrote:
>> Jeg ville da heller ikke købe en grim bil, bare fordi den var god.
>
>Godt vi har hver vores holdning til det ;)
>
>> Det er vigtigt at øjet bliver tilfredsstillet.
>
>Ja ok, når det er pynteting, det vigtigste for mig på et værksted, som et
>køkken er, er at det er funktionelt. Så kommer det "flotte" og kliniske
>design i 4. eller 5. række.

Man kan forhåbentlig godt få en god funktionalitet, samt lækkert
design i et.

Vh Per
skype

Hauge (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 08-11-07 22:21

Per H wrote:
> Man kan forhåbentlig godt få en god funktionalitet, samt lækkert
> design i et.

Ja man *kan*, men alle de køkken-steder jeg har kikket, er der kun een
eneste ting der står i snotten på sælgerne og biksen i det hele taget:
*design*
Resten er ret uinteressant for dem. Man skal kunne blære sig over for naboen
og gæsterne.

Mvh Hauge



Per H (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 08-11-07 23:03

On Thu, 8 Nov 2007 22:21:12 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
skrev:

>Per H wrote:
>> Man kan forhåbentlig godt få en god funktionalitet, samt lækkert
>> design i et.
>
>Ja man *kan*, men alle de køkken-steder jeg har kikket, er der kun een
>eneste ting der står i snotten på sælgerne og biksen i det hele taget:
>*design*

Kan de ikke generalt det samme?
Jeg troede du havede det du ønskede i dit køkken.

( jeg har kun gammeldags plader)
Vh Per
skype

Hauge (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 08-11-07 23:14

Per H wrote:
> ( jeg har kun gammeldags plader)

Vinyl?

Mvh Hauge



Armand (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-11-07 23:22

Hauge skrev:
> Per H wrote:
>> ( jeg har kun gammeldags plader)
>
> Vinyl?
>
Gammeldags? Lak, snarere!

--
Armand.

Per H (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 08-11-07 21:31

On Thu, 8 Nov 2007 21:11:17 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
skrev:

>Per H wrote:
>> Jo det skal sku være flot, og indbydende at se på.
>
>Ja, og så skal det bruges til pizzaer fra Aldi

>
>Mvh Hauge

Har aldrig prøvet men laver man ikke pizza i en ovn?


Vh Per
skype

Hauge (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 08-11-07 21:35

Per H wrote:
> Har aldrig prøvet men laver man ikke pizza i en ovn?

Nej, direkte på induktionskogepladerne

Mvh Hauge



Carsten Keller (09-11-2007)
Kommentar
Fra : Carsten Keller


Dato : 09-11-07 13:59

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message
news:473372f3$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Per H wrote:
>> Har aldrig prøvet men laver man ikke pizza i en ovn?
>
> Nej, direkte på induktionskogepladerne

For at holde tråden af sporet kan jeg da fortælle at jeg har erfaret at en
god måde at genopvarme pizza på er direkte på massekogepladerne i et
industrikøkken. Og hvis man husker at komme bagepapir imellem sviner det
ikke engang (særlig meget).

Konceptet er godt hvis man er for beruset til at finde kogegrejerne frem og
til at gennemskue hvordan man tænder ovnen

Keller


Lars Knudsen (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 08-11-07 21:21

On Thu, 8 Nov 2007 20:54:35 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>> de kommer IKKE til at pynte i ethvert køkken tror jeg
>De skal vel heller ikke pynte, men bruges i et køkken ? :)

Ja men vi har jo alle hver især vores prioiteter i forhold til hvordan
vi indretter os. Personligt er jeg ikke ligeglad med hvordan mit
køkken ser ud, jeg bruger det meget og kan godt li' at det er
brugtbart, pænt og godt.


hilsen Lars



Jonas Kofod (09-11-2007)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 09-11-07 09:23

Lars Knudsen skrev:
> On Thu, 8 Nov 2007 20:54:35 +0100, "Max"
> <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
>
>>> de kommer IKKE til at pynte i ethvert køkken tror jeg
>> De skal vel heller ikke pynte, men bruges i et køkken ? :)
>
> Ja men vi har jo alle hver især vores prioiteter i forhold til hvordan
> vi indretter os. Personligt er jeg ikke ligeglad med hvordan mit
> køkken ser ud, jeg bruger det meget og kan godt li' at det er
> brugtbart, pænt og godt.

Du er altså ligeglad med hvordan dit køkken ser ud, men samtidigt glad
for det er pænt? Hmm!

Lars Knudsen (09-11-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 09-11-07 12:57

On Fri, 09 Nov 2007 09:23:23 +0100, Jonas Kofod <news@jlkofod.dk>
wrote:

>>>> de kommer IKKE til at pynte i ethvert køkken tror jeg
>>> De skal vel heller ikke pynte, men bruges i et køkken ? :)
>>
>> Ja men vi har jo alle hver især vores prioiteter i forhold til hvordan
>> vi indretter os. Personligt er jeg ikke ligeglad med hvordan mit
>> køkken ser ud, jeg bruger det meget og kan godt li' at det er
>> brugtbart, pænt og godt.
>
>Du er altså ligeglad med hvordan dit køkken ser ud, men samtidigt glad
>for det er pænt? Hmm!

Hvad mener du? Jeg skriver da.. "Personligt er jeg IKKE ligeglad"?

Hmmm.... Læsebriller?


hilsen lars



Jonas Kofod (09-11-2007)
Kommentar
Fra : Jonas Kofod


Dato : 09-11-07 21:42

Lars Knudsen skrev:
> On Fri, 09 Nov 2007 09:23:23 +0100, Jonas Kofod <news@jlkofod.dk>
> wrote:
>
>>>>> de kommer IKKE til at pynte i ethvert køkken tror jeg
>>>> De skal vel heller ikke pynte, men bruges i et køkken ? :)
>>> Ja men vi har jo alle hver især vores prioiteter i forhold til hvordan
>>> vi indretter os. Personligt er jeg ikke ligeglad med hvordan mit
>>> køkken ser ud, jeg bruger det meget og kan godt li' at det er
>>> brugtbart, pænt og godt.
>> Du er altså ligeglad med hvordan dit køkken ser ud, men samtidigt glad
>> for det er pænt? Hmm!
>
> Hvad mener du? Jeg skriver da.. "Personligt er jeg IKKE ligeglad"?
>
> Hmmm.... Læsebriller?

Jamen så er vi nok enige. Tingene skal kunne det hele

Max (09-11-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 09-11-07 21:56

Hej Jonas

> Jamen så er vi nok enige. Tingene skal kunne det hele

Ja, men kan en ting der ikke dur være pæn ?

--
Mvh Max



Maria Frederiksen (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 10-11-07 17:48

> Ja, men kan en ting der ikke dur være pæn ?

Sagtens - du skal bare finde et bo-bedre, så skal du se masser af flotte
ting, der er komplet uanvendelige.

Mvh Maria



Max (10-11-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 10-11-07 18:16

Hej Maria

> Sagtens - du skal bare finde et bo-bedre, så skal du se masser af
> flotte ting, der er komplet uanvendelige.

Hvis en ting ikke dur til det den er lavet til, så er den grim.

--
Mvh Max



Lars Knudsen (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 08-11-07 20:39

On Thu, 8 Nov 2007 15:25:38 +0100, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>Jeg skal lige ha' lidt undervisning.
>Kan et klogt hovede ikke lige fortælle mig forskellen
>på 4 af disse:
>http://cgi.ebay.de/PROFI-INDUKTIONSPLATTE-INDUKTION-KOCHFELD-KOCHPLATTE_W0QQitemZ130168564966QQihZ003QQcategoryZ45746QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
>
>Og en decideret induktions- indbygningskogeplade som koster
>over 10 gange så meget ?
>Jeg HAR faktisk induktionsplader, men den ene side er gået i stykker,
>så jeg har købt så'n en fætter, og den fungerer lisså godt som min
>indbygningsplade. Så det er jo fristende, at lave en bordplade,
>og fræse den til, så der er plads til 4 billige plader list nedsænket.

Så tag den her.. Den er i det mindste nogenlunde pæn:
http://cgi.ebay.de/BergHOFF-Glaskeramik-Induktion-Kochfeld-neu-H903_W0QQitemZ130170588652QQihZ003QQcategoryZ30318QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem



** Lars


Hauge (08-11-2007)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 08-11-07 20:43

Kim S wrote:
> Jeg skal lige ha' lidt undervisning.

Hvis jeg så fortæller dig at Bilka som oftest har samme model til under 400
kr., og ofte på tilbud til omkirng 300 kr., hvad så?

Du kan købe en induktionsplade med 4 på 60 cm. bredde i Harald Nyborg.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1111&n=10&KundeID=

Mvh Hauge



Anders Majland (09-11-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 09-11-07 11:31

> Kan et klogt hovede ikke lige fortælle mig forskellen
> på 4 af disse:
> http://cgi.ebay.de/PROFI-INDUKTIONSPLATTE-INDUKTION-KOCHFELD-KOCHPLATTE_W0QQitemZ130168564966QQihZ003QQcategoryZ45746QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Effekten er ikke ret høj med maks 1800W

> Så det er jo fristende, at lave en bordplade,
> og fræse den til, så der er plads til 4 billige plader list nedsænket.

Men jeg har set andre "løse" der var mere elegante og kan sagtens se ideen i
at sætte dem så der er plads til gryderne. Men dem i "lækkert design" var
ved 4 styk alligevel dyrere end bare at købe en voss induktionsplade i 70cm
(der jo også giver lidt ekstra plads). Mener vi gav lige godt 6000 hos
fleggard (afhentet i tyskland)

/A



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste