BT igår
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-11-07 10:48

Der var en artikel i BT i går om en kattehandler.

Hele essensen i artiklen går på hvor synd det er for denne kattehandler. Jeg
har altid troet at en journalists fornemmeste opgave var at undersøge en
given sag til bunds, så han/hun kunne give et reelt billede, det er desværre
ikke sket her. (

Der nævnes ikke noget om dommen for vanrøgt, der nævnes intet om de
nuværende sigtelser.

Der fokuseres blot på at selvfølgelig kan katte være ude hele året, ikke et
ord om kattenes artspecifikke behov. Så jeg vil hermed give 10 "thumps-down"
til journalisten og BT. ((

Én ting journalisten fik nævnt var at en person i demonstrationen i
lørdags "moonede" kattehandleren og dennes kæreste, dette er desværre
korrekt, og det er usigeligt trist at en demonstration om en så alvorlig sag
skal trækkes ned på sådan et plan. ((

Det er svært nok at kæmpe for kattelov, kattevelfærd og mod kattehandlere,
uden også at skulle kæmpe mod latterliggørelse, tåbelig optræden og
useriøsitet fra nogle der burde være på samme side.

Så en bøn til alle der vil kattevelfærd, vis en sober og ulastelig adfærd,
lad være med at trække kattesagen ned på et plan hvor den ikke høre hjemme.

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-11-07 11:56

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> skrev i en
meddelelse news:473c15a6$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

Hej Marianne.

Jeg læste også artiklen, og blev mere end forbavset/forarget. Der
var da vist alt for meget "rosenrødt" fra den journalist, som jo
åbenbart ikke har været grundig nok i sin research. Det er kedeligt,
for BT's læsere får jo ikke et sandt billede af virkeligheden.

Jeg er også forarget over den demonstration. Hvis man ikke har
modargumenterne i orden, skal man afholde sig fra at optræde på den
måde, som "moonerne" gjorde. Det var en helt utrolig opførsel, som
vist kun bliver brugt når bagdelenes ejere ikke har for mange
brikker at flytte rundt med.

Kattevelfærd et jo et meget alvorligt emne, som ikke på nogen måde
fortjener at blive trukket ned på det plan, som "gadens parlament"
her udviste.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 15-11-07 13:03

> [...]

> lørdags
> lad være med at trække kattesagen ned på et plan hvor den ikke høre hjemme.

Håber, at dette svar kommer igennem - har postet fra hjemmesiden i går
og i dag uden resultat (?) - svar til AnneMaries newbie-spørgsmål.
1) Hvis nu alle kattevenner, der læser BT, skriver til dem, bare nok så
kort, og fortæller, at den artikel er helt galt afmarcheret, så lytter
de måske. Det er kunder og kroner, det handler om for dem. Al
opmærksomhed er god opmærksomhed i den optik.
Som eksempel kan jeg nævne den arme killing, man kunne se i Føtex'
reklameavis i sidste uge - den så syg og skidt ud, og da Føtex blev
gjort opmærksomme på det, trak de hele den serie fotos tilbage fra
reklamebrug.
2) Sober og høflig - om muligt venlig - kommunikation virker bedst et
langt stykke af vejen. Jeg tilslutter mig dit ønske om dette. Klodrianer
som mooneren ødelægger meget for kattenes sag.

Suk - måske forsvinder dette svar også ud i cyberspace....
Varme hilsner,
Siri & braksnude-banden plus smokingherren
- Tøm kattebakken ved privat svar