Hund på besøg hos katte
Fra : Sybil

Dato : 13-11-07 19:52

Hej
På lørdag skal lille Leffe med på besøg hos mine forældre. De har to
velvoksne hankatte. Den ene kat har haft dårlige oplevelser med hunde, for
nogle år siden (min Farmor lod sin terrier jagte ham, selvom det var kattens
hjem), Leffe skal selvfølgelig ikke have lov til at jage dem.
Kattene vejer minimum dobbelt så meget som Leffe, men jeg tror han er
frækkest.

Hvad skal vi gøre for at give alle dyr en ok oplevelse?
Hvad har I af erfaringer?

Mvh
Majken

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-11-07 20:21

"Sybil" <Butbut@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> frækkest.
>
> Hvad skal vi gøre for at give alle dyr en ok oplevelse?

Hav en lang snor, tøjsnor ell. lign på ham, så i lynhurtigt kan få fat i ham
hvis han laver ballade, han er gæst og skal opføre sig pænt (-;
Den metode har jeg selv brugt når jeg har skulle introducere kat og hund.

Mvh. Marie

Fra : Sybil

Dato : 15-11-07 17:35

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:4739f907$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> ham hvis han laver ballade, han er gæst og skal opføre sig pænt (-;
> Den metode har jeg selv brugt når jeg har skulle introducere kat og hund.

Mange tak.
Vi vil prøve at holde ham i line, uden at han vælter alt for mange af os
mvh
Majken

Fra : palle jensen

Dato : 18-11-07 19:17

> [...]
>
> mvh
> Majken du kan da også bare dægge ham af så han er ved dig så giver det

palle jensen med hund og kat

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-11-07 05:59

"palle jensen" <ptm(.)@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Med en fuld lydig hund er det selvfølgelig løsningen, men er det ikke, er
tøjsnoren god som "sikkerhedsline" i tilfælde af akut døvhed.. (-;
ideen med snoren er, at hunden ikke får succes med sine ugerninger, du kan
nå at bremse den..
skal du først redde en hund ud af gabet på katten, eller omvendt, da er det
forsent, det skal være før det går galt.

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 19-11-07 06:10

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> skal du først redde en hund ud af gabet på katten,

Seriøs kat

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-11-07 07:24

> Seriøs kat

nårhh ja, men ifølge spørgeren var hunden vist ikke særlig stor i forhold
til rovdyrene.. (o:
En chihuaua ville da blive betragtet som en rotte hos mine pænt store
missedyr.. (-;
så der ville jeg da blive alvorligt angst for sådan en størrelses helbred..
LOL..

Mvh. Marie

Fra : Sybil

Dato : 19-11-07 15:26

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:47412be3$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> missedyr.. (-;
> så der ville jeg da blive alvorligt angst for sådan en størrelses

LOL
Ja, Leffe er ikke så stor, ca. 3,5 kg, og 4 måneder gammel, så det med den
lydige hund, det kommer nok en dag lige nu lider han af selektiv hørelse
. Kattene vejer 7 og 9 kg, så de er noget større.
Besøget gik ok, han blev holdt i line når en af kattene var i nærheden, men
kattene holdt sig mest i deres ende af huset, hvor hunde ikke må komme. Men
han kom tæt nok på til at blive slået af den ene kat og få lidt respekt for
den. Men han ville gerne lege og det gad de bestemt ikke.
Men alle slap uden sår og større traume

Majken

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-11-07 18:25

> [...]
> komme. Men han kom tæt nok på til at blive slået af den ene kat og få lidt
> respekt for den. Men han ville gerne lege og det gad de bestemt ikke.

Det lyder godt at ingen blev spist.. (-:
Som regel finder de ret hurtigt ud af, at respektere hinanden, men nogle
individer kan være ret standhaftige i deres jagt.
Det kan være rigtigt grimt med kattekløer i sådan et hundeøje..
Derfor er det en glimrende løsning at bruge sådan en lang line til at starte
med, indtil de har fundet ud af at "arte" sig.

Mvh. Marie