Holdbart seletøj?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-11-07 17:08

Findes der noget seletøj hvor låsene ikke er lavet af plastic?

Jeg sidder her med nr. x seletøj hvor låsene er gået i flere stykker.
Hans

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-11-07 17:20

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> writes:

> Findes der noget seletøj hvor låsene ikke er lavet af plastic?
>
> Jeg sidder her med nr. x seletøj hvor låsene er gået i flere stykker.

Jeg har set en del seletøj i læder med filtbesætninger. Her er låsene
lavet i metal af en art. Den slags er naturligvis dyrere end nylon
og plastik. Men det kan måske svare sig i det lange løb.

Denne her ville jeg købe, hvis jeg engang skulle få brug for en sele:
http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=7094&varenr=02-1300-140&varegrp=1300&page=1

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-11-07 17:42

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Jeg har set en del seletøj i læder med filtbesætninger. Her er låsene
> lavet i metal af en art. Den slags er naturligvis dyrere end nylon
> og plastik.

Den koster godt det dobbelte af nylontingene

> Men det kan måske svare sig i det lange løb.

Ja, dét kan det hér i familien!

Just i går begyndte *jeg* dog at gå med alm. halsbånd, men Zofia foretrækker
stadig sele

> Denne her ville jeg købe, hvis jeg engang skulle få brug for en sele:
> http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=7094&varenr=02-1300-140&varegrp=1300&page=1

Ser fin ud - har øremærket den som hyperlink

Tak skal du ha
Hans

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-11-07 18:23

> [...]
>
> Just i går begyndte *jeg* dog at gå med alm. halsbånd, men Zofia
> foretrækker stadig sele

> Ser fin ud - har øremærket den som hyperlink

Jeg kan godt anbefale netop denne her model, har den selv til min hanboxer,
Kenjan er kram, kvalitet og bare lækkert.
Og det er en sele der kan gå i "arv", hvis den passes lidt ind i mellem med
lidt læderpleje.

Mvh. Marie

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-11-07 18:32

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> Jeg kan godt anbefale netop denne her model, har den selv til min
> hanboxer, Kenjan er kram, kvalitet og bare lækkert.
> Og det er en sele der kan gå i "arv", hvis den passes lidt ind i
> mellem med lidt læderpleje.

Lyder lovende

Når den sidste nylonsele ryger bliver det den
Hans

Fra : Buffy

Dato : 13-11-07 18:55

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i

> [...]
> hanboxer, Kenjan er kram, kvalitet og bare lækkert.
> Og det er en sele der kan gå i "arv", hvis den passes lidt ind i mellem

Er den behagelig for hunden, at have på ?

Bruger pt. Premium Fleece seler ( sælges også hos de fleste dyrlæger, har
jeg opdaget ) til vovserne og har ikke haft bøvl med, at spænderne er gået i
stykker. Det er så nogen store spænder. Det er så også mest aktuelt ved de 2
store hunde, hvor Bingo dog stadig bruger halti og så bruger Bamse hendes
sele.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-11-07 20:25

"Buffy" <buffyFJERN@tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i stykker. Det er så nogen store spænder. Det er så også mest aktuelt ved
> de 2 store hunde, hvor Bingo dog stadig bruger halti og så bruger Bamse

Nu har jeg heller ikke nogensinde oplevet at en sele går i stykker.. jeg
har foruden kenjan`s "kanac" seler til dem alle 3, og dem kan jeg nu også
godt anbefale, de sidder godt ligesom Kenjans gør, har gode
reguleringsmulgheder.

Jeg er også lidt lun på "ezy dog" selerne, som jeg tror vil passe godt til
mine farlige muskelhunde (-;

Mvh. Marie
de har lidt mere polstring og et bredere stykke på bringen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-11-07 19:31

> Den koster godt det dobbelte af nylontingene

Jamen Hans, du skriver jo selv at du sidder med x antal seler med
plastic der er gået i stykker. Hvis du nu ofrer lidt mere på en
kvalitetssele, så er den jo tjent ind lynhurtigt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-11-07 19:38

Tove Krieger skrev:

> Jamen Hans, du skriver jo selv at du sidder med x antal seler med
> plastic der er gået i stykker. Hvis du nu ofrer lidt mere på en
> kvalitetssele, så er den jo tjent ind lynhurtigt.

Hvis du også læser de 2 næste linier står der:

"> Men det kan måske svare sig i det lange løb.

Ja, dét kan det hér i familien! "

Hans

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-11-07 20:36

> Hvis du også læser de 2 næste linier står der:
>
> "> Men det kan måske svare sig i det lange løb.
>
> Ja, dét kan det hér i familien! "

Nemlig, og så gør du jo også Zofia glad, hvis hun får en god sele
til Blackie.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-11-07 22:02

Tove Krieger skrev:

> Nemlig, og så gør du jo også Zofia glad, hvis hun får en god sele
> til Blackie.

Zofia vil godt vente til den sidste går i stykker også
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-07 22:02

prøv at kikke syd for grænsen

http://www.frabo.de/E-Shop/sportgeschirre/hetzgeschirre/hetzgeschirr.html

jeg bruger den på min schæfer han, og den giver bare en rigtig fin stytte

Søren Jensen
www.sph-spor.dk
www.kreds-81.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-11-07 22:11

Søren Jensen skrev:

> prøv at kikke syd for grænsen
>
> http://www.frabo.de/E-Shop/sportgeschirre/hetzgeschirre/hetzgeschirr.html
>
> jeg bruger den på min schæfer han, og den giver bare en rigtig fin
> stytte

Ca. 345 kr. omregnet - ser fin ud
Hans