Tempo 100
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-11-07 20:02

Visse ting skal være i orden når man bliver godkendt til Tempo 100. Men det
er campingvognen der bliver godkendt til synsfri træk og tempo 100, så
spørgsmålet er om campingvognen kan synes med en bil der ikke overholder
betingelserne for tempo 100, f.eks.:

Skal den trækkende bil ved synet være forsynet med ABS?
Skal vægtforholdet ved synet være i orden for at campingvognen kan synes til
tempo 100?

Og et enkelt spørgsmål som er ovenstående spørgsmål uvedkommende:
Jeg har en campingvogn der skal synes inden indregistrering - kan den
godkendes til tempo 100 ved samme syn (og dermed til samme penge)?

--
Per

Fra : Jørgen L.

Dato : 12-11-07 00:16

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal den trækkende bil ved synet være forsynet med ABS?
> Skal vægtforholdet ved synet være i orden for at campingvognen kan synes

Ja jeg har hørt at bilen skal være i orden ved et tempo 100 syn. Men vil
samtidig sige at jeg ikke er 100% sikker på det.

> Og et enkelt spørgsmål som er ovenstående spørgsmål uvedkommende:
> Jeg har en campingvogn der skal synes inden indregistrering - kan den
> godkendes til tempo 100 ved samme syn (og dermed til samme penge)?

Du kan godt få den temp 100 godkendt, men du skal stadig betale for det, en
del af pengene går til de tyske myndigheder.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-11-07 03:31

"Jørgen L." <nomail.nospam@noemail.nono> skrev i meddelelsen

> Du kan godt få den temp 100 godkendt, men du skal stadig betale for det,
> en del af pengene går til de tyske myndigheder.

Så kan de glemme det, kan de!

Kan du ikke lige dechifre .. decif ... dekode min emailadresse og sende mig
en mail så jeg har din adresse - skal bruge den i morgen :)

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-07 08:20

> [...]
> spørgsmålet er om campingvognen kan synes med en bil der ikke overholder
Bilen behøver at opfylde betingelserne. Det var før i tiden at bil og
campingvogn blev synet sammen. I dag får du et papir der skriver hvislket
krav der er til bilen for at din 100 godkendelse gælder (Det er især bilens
køreklare vægt).

> Og et enkelt spørgsmål som er ovenstående spørgsmål uvedkommende:
> Jeg har en campingvogn der skal synes inden indregistrering - kan den
> godkendes til tempo 100 ved samme syn (og dermed til samme penge)?

Det tror jeg ikke, det er 2 forskellige ting, så det er 2 gange betaling.

VH
Per