7. stik
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-11-07 12:20

Jeg har fået ny bil og monteret 13-polet stik til anhængertræk "med det
hele".

Nu viser det sig at min 7-polede campingvogn ikke har strøm indvendig - lys,
toilet, køleskab m.m.

Er det som det skal være, eller har værkstedet glemt noget?

Jeg har ikke haft mulighed for at checke om det 13-polede stiks andre
forbindelser er OK, da den indtil videre kun har været forbundet med
ovennævnte cv...

Jeg tvivler iøvrigt på at værkstedet har monteret en forbindelse uden at
fortælle mig noget om en skjult kontakt ...
--
Per

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-11-07 12:40

> Jeg har fået ny bil og monteret 13-polet stik til anhængertræk "med det
> hele".

Hej Per.

Bruger du en adabter mellem 7 pol og 13 pol. ?

Lyset i CV en er på ben 2 som på et 13 pol er tågelys, så din adapter sender
strømmen ud i den blå luft.

Mit råd til dig er sæt et tilsvarende stik på cv.
Hvilket type stik er det ?

Bemærk min sign.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-11-07 13:43

"Jørgen L." <nomail.nospam@noemail.nono> skrev i meddelelsen

> Bruger du en adabter mellem 7 pol og 13 pol. ?

Næh - jeg masser stikkene sammen med en skruetvinge når behovet er der ;)

> Lyset i CV en er på ben 2 som på et 13 pol er tågelys, så din adapter
> sender strømmen ud i den blå luft.

Så det vil formentlig hjælpe at tænde tåbelyset på bilen - krogen er
monteret på et VW-værksted, hvilket bl.a. bevirker dobbelt så hurtige blink,
hvis der er sprunget en pære et eller andet sted i blinklyskredsløbet... ??

> Mit råd til dig er sæt et tilsvarende stik på cv.

Dårligt råd - da vi lige netop efter mit spørgsmål er postet er begyndt at
snakke alvorligt om at skifte den ud :)

> Hvilket type stik er det ?

På cv´en 7-polet rundt standardstik af den slags der som 13-polet stik blot
er forsynet med ekstra kontakter hele
vejen rundt i kanten - på bilen 13 forbindelser i en blandet orden .. begge
stiktyper er på nederste billede her:

http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/Tilslutningsskema.asp

> Bemærk min sign.

Javel, ja :)

> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Skal der virkelig en 3-liter til for at ordne en Golf ... nah, den løber vel
ikke 216 km/t lige som Golf´en ...

> LMC Lord Ambassador 560 RD

Min tilsvarende er under udskiftning ... men bliver nok ikke så alt for stor
som din er :)

> Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12

Stadig Garmin 2820 her - såhh det :)

Hvilken del af signaturen var egentlig noget særligt? :)

--
Med megen højagtelse :)
Per

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-11-07 15:09

> Stadig Garmin 2820 her - såhh det :)
>
> Hvilken del af signaturen var egentlig noget særligt? :)

At der før stod sp 2610, 2650, gps 12
At jeg så endnu ikke har fået solgt 2610 er så en anden side

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Jørgen L.

Dato : 10-11-07 15:18

> Næh - jeg masser stikkene sammen med en skruetvinge når behovet er der ;)

> Så det vil formentlig hjælpe at tænde tåbelyset på bilen

Pas på med at overbelaste tågelyst udgangen.

> - krogen er monteret på et VW-værksted, hvilket bl.a. bevirker dobbelt så
> hurtige blink, hvis der er sprunget en pære et eller andet sted i
> blinklyskredsløbet... ??

Det kan være at der skal en relæ boks på,da det kan være at det at din CAN
bus ikke finde ud af der kommet mere belastning på.
Eller de har glemt at fortælle computeren at der er kommet anhænger stik på.

> Dårligt råd - da vi lige netop efter mit spørgsmål er postet er begyndt at
> snakke alvorligt om at skifte den ud :)

Det lyder spændene fortæl fortæl.
---
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-11-07 18:32

Nja - det var nu også for sjov jeg skrev det :)

> [...]
> bus ikke finde ud af der kommet mere belastning på.
> Eller de har glemt at fortælle computeren at der er kommet anhænger stik

Det tror jeg bestemt ikke de skal - vi rodede med computeren, men det var
for at få den til at vise km per liter i stedet for liter per hundrede :)

> Det lyder spændene fortæl fortæl.

Jeg venter pænt til handlen er i hus så jeg ikke bliver slået på målstregen
:)

--
Per

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-11-07 15:17

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har fået ny bil og monteret 13-polet stik til anhængertræk "med det
> hele".

Nåe Per, må vi ikke vide hvilken...?

> Nu viser det sig at min 7-polede campingvogn ikke har strøm indvendig -
> lys, toilet, køleskab m.m.
>
> Er det som det skal være, eller har værkstedet glemt noget?

Mit gæt er, at de slet ikke har monteret hverken konstant eller "via
tændingen" strøm. Det er set før, at det kun er trafiklysene der er ført
igennem.

> Jeg tvivler iøvrigt på at værkstedet har monteret en forbindelse uden at
> fortælle mig noget om en skjult kontakt ...

Hehe, bare for at drille...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Gismo

Dato : 12-11-07 21:31

"Klip en masse"

Hej PHK. Du har sikkert fortalt vidt og bredt hvad du har købt i stedet,
på dk.fritid.bil.
Kan vi få en opdatering her?

Gismo.

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-07 11:47

> Nu viser det sig at min 7-polede campingvogn ikke har strøm indvendig -
> lys, toilet, køleskab m.m.

På de 7 benet stik er der kun 1 ben til overs, udover alm lys. Denne bliver
i reglen brugt til tagåebaglys på anhænger. De fleste biler vil faktisk også
have tågebaglys på dette ben. Nogle CV bruger så dette ben til strøm i CV.

Det 13 polet stik har så masser af ben, både til tågebaglys, strøm i CV,
baklys og lign. Så her der ikke noget problem. Men fordi det extra ben på 7
benet stik faktisk er brugt til tågebaglys, så vil dit adapter stik nok føre
tågebaglyset fra bilen over på dette stik. Prøv at tænde tågebaglyset på
bilen og se om du så ikke får lys i CV.

Løsningen er nok og få byttet dit 7 benet stik på CV ud med et 13 benet.

VH
Per