Pose garage?
Fra : Id

Dato : 08-11-07 08:49

Hej er der nogen her i gruppen som har erfaring med en "pose garage"

Jeg kender ikke dens rigtige navn, men jeg tænker på de plastposer der kan
trækkes ned over CV'en.
Hvad med fugt i CV, med en sådan en trukket ned over?
Er de så kraftige at de kan bruges til flere vintre?
Hvad med Tv antennen, går de i stykker der?

Jeg vil gerne høre om fordele og ulemper med en sådan pose.

Mvh.

Id

Fra : Gainsbourg

Dato : 09-11-07 10:05

Tror det hedder en "carcoon".

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Paulsen

Dato : 11-11-07 17:42

"Id" <ihjc@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad med Tv antennen, går de i stykker der?
>
> Jeg vil gerne høre om fordele og ulemper med en sådan pose.

Vi brugte en sidste år.

1: Antennen blev taget af og en plastbøtte sat over hullet. For at beskytte
dugen / antenne.

2: Plastbøtter over "skorstenen" for at beskytte dugen.

3: Vognen blev vasket godt og vokset før den blev pakket ind.

4: Vi satte 2 af disse fugtsamlere op. Dette gave ikke det store og vognene
lugtede ikke surt / muggent da vi åbned i foråret. den blev tilset ca. 1
gang pr måned.

5: Typen vi købte var med nylontop og bommuld sider.

6: Vores kan bruges igen i år.

Alt i alt så er vi tilfredse med den.

Vh
Carsten

Fra : Jens Alvosen

Dato : 12-11-07 06:42

Jeg har lagt en god 4 x 6 multiflex presenning over vognen.
Koster kr. 269 hos onkel Harald. Den dækker lige taget
og er ikke så tung, at det er nødvendigt at tage specielt hensyn til
den nedtrukne antenne og den lille storsten.
Det er på taget, at sneen lægger sig med de deraf følgende fugt skader.
Så har jeg loftklappen og et par vinduer på klem, så der nemt kommer
frisk luft ind og der dannes så ikke fugt.
Billigt og effektivt og kan bruges i flere år.

--
Hilsen Jens