RAM-hjælp: 4200/4300 - DUAL o.s.v.
Fra : Fly

Dato : 15-11-07 13:51

Hej!

Jeg har en stationær PC med 1 GB RAM, og den trænger til noget mere RAM
efter den blev overfaldet af Vista. Maskinen har 4 stk. RAM-slots og i de to
af dem sidder der RAM i forvejen:

Slot 1 / XMM1 (Blå sokkel): Her sidder der 512 MB
Slot 2 / XMM2 (Sort sokkel): Her sidder der ikke noget
Slot 3 / XMM3 (Blå sokkel): Her sidder der 512 MB
Slot 4 / XMM4 (Sort sokkel): Her sidder der ikke noget

Maskinen kan, så vidt jeg kan se, max håndtere 4 GB RAM. Jeg vil gerne have
2 GB RAM, men ved ikke om det skal være 2 x 1 GB eller 1 x 2 GB.
Og kan jeg beholde de eksisterende 2 x 512 MB RAM eller er det bedst at hive
dem ud for at udnytte den nye (og evt. hurtigere) RAM?

Det RAM der sidder i er ifølge test-programmet (se herunder) denne type:
DDR2 PC2-4300

....men på RAM-blokkens label står der 4200?!?!

Jeg er helt forvirret - håber nogen kan hjælpe med at finde noget brugbart
RAM.

Se foto af label på eksisterende RAM og info om PC'eren på dette link:
www.telefonfis.dk/RAM

-Peter