frames problem i quake 3
Fra : Michael

Dato : 02-01-02 21:33

hej!
Når jeg står foran spejlet i den 1. bane i q 3, trækker min computer kun ca
20-30 frames i sec.
Det er lige meget om jeg sætter opløsningen til 800 gange 600 eller 1024
gange768, framsene er det samme....????
Når jeg flytter mig fra spejlet, stiger framesne til omkring 85.
Det er ikke kun foran spejlet at min comp. trækker så lidt frames også i
andre steder i andre baner.
Min computer består af
800 MHZ Duron(kan det være problemet, at min processor er for dårlig )
320 pc 133 RAM
Et daytona geforce2 pro 64 ddr RAM

Hilsen Michael

Ps.Hvad trækker i foran spejlet(for at se framesne skal man skrive
cg_drawFPS 1 og trykke tab), og hvor gode er jeres computere ?

Fra : Simon Nejmann

Dato : 12-07-01 21:17

On Wed, 2 Jan 2002 21:32:59 +0100, "Michael" <skatermann@get2net.dk>
wrote:

>Når jeg står foran spejlet i den 1. bane i q 3, trækker min computer kun ca
>20-30 frames i sec.

Det er fordi spejlet er lavet at rotere hele det område du er i, og så
tegne det hele en ekstra gang - altså dobbelt arbejde = halv fps.

>Det er lige meget om jeg sætter opløsningen til 800 gange 600 eller 1024
>gange768, framsene er det samme....????

Så er det din processor der er for lille! Processoren arbejder på den
rå geometri, og er derfor uafhængig af opløsningen - omvendt med
grafikkortet (forsimplet).

>Når jeg flytter mig fra spejlet, stiger framesne til omkring 85.

Fordi den så slipper for det dobbelte arbejde + lidt ekstra fordi du
ser på simplere geometri. I options kan du vist slå spejleffekter fra.
Prøv at stå stille foran spejlet og så slå spejlet til og fra - fps
burde blive halverede med spejl.

>Det er ikke kun foran spejlet at min comp. trækker så lidt frames også i
>andre steder i andre baner.

Andre steder med spejleffekter? Eller bare med mere kompliseret
geometri (f.eks. større baner)?

>(kan det være problemet, at min processor er for dårlig )

Ja.

Ps. Dit indlæg er sådan set OT her - det burde være stillet i
dk.spil.computer, her burde du kun spørge hvilken processor du skal
opgradere til...

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Atcox

Dato : 12-07-01 23:37

> Ps. Dit indlæg er sådan set OT her - det burde være stillet i
> dk.spil.computer, her burde du kun spørge hvilken processor du skal
> opgradere til...

Og det burde også være sendt med den rigtige dato, så vi andre ikke
behøver at se på det, det næste halve års tid!

Pelle.

Fra : Michael

Dato : 03-01-02 15:04

"Atcox" <atcox@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Og det burde også være sendt med den rigtige dato, så vi andre ikke
> behøver at se på det, det næste halve års tid!
>
> Pelle.

Haha!
Hmmmmm.....Hvordan ændre man om på dato og kl. ?
Hilsen Michael

Fra : Atcox

Dato : 13-07-01 20:09

Det burde bare være dit ur nede i hørnet som skal stilles.

Kan jeg ikke få dig til at cancle dine indlæg, og så evt sende dem igen med
ny dato?
Har du skrevet til dk.spil.computer har du sikkert også fået det at vide.

De gøres ved at markere dit indlæg. gå ind i menuen meddelelse og vælge slet
meddelelse.

Mvh,
Pelle Frederiksen.
--
Atcox' Diablo2 Speed up Tips & Tweaks
http://hjem.get2net.dk/atcox/d2

Fra : ¨¨°º©o.,,.o©º°¨¨

Dato : 17-07-01 10:10

> Haha!
> Hmmmmm.....Hvordan ændre man om på dato og kl. ?
> Hilsen Michael

Væk med ham. I kill filter.

Mogens

Fra : Ding-Dong

Dato : 31-10-01 16:53

Der er ingen grund til at smide ham i killfilter - han er gjort opmærksom på
at uret og datoen skal stilles og det er ham forhåbentlig så igang med.
Alle skal lære så længe de lever og man behøver ikke at sable folk ned fordi
de laver en fejl.

Ding-Dong

Fra : Madsen

Dato : 19-07-01 22:24

"Atcox" <atcox@get2net.dk> skrev:

> Og det burde også være sendt med den rigtige dato, så vi andre ikke
> behøver at se på det, det næste halve års tid!

Gå op i Rediger > Søg efter > Meddelelse.
Gå ned i feltet der hedder emne og skriv: "frames problem i
quake 3" (uden gåseøjne) - og klik så på "Søg nu"
Når den har fundet indlægget så marker det, højreklik på det
og vælg "Flyt til mappe."
Vælg en mappe som f.eks. "Slettet post" og klik på OK. og
voila. Indlægget kan ikke ses mere i gruppen. (Dette fif
virker ikke hvis OE er stillet til at være Offline. Man behøver
ikke at have ringet op til nettet, men offline-knappen må ikke
være trykket ned.

Du kan også lave et filter på manden, men herregud, det kan
vel smutte og jeg tvivler på han har gjort det med fuldt overlæg.
Han kan sikkert ikke få lov til at slette indlægget fra serveren
igen fordi han bruger OE. Sådan er det i hvert tilfælde ved
mange udbydere.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 18-07-01 00:13

Jeg får 113 fps det sted. Athlon 1333@1452 256 mb pc166 ram, pixelview
GeForce 2 64mb ram m/tv-out klokket til 450/225............

Jeppe Jensen
Remove 1 in e-mail