/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
Bonduelle majs - fy for satan!
Fra : Barney Gumble


Dato : 30-10-07 19:53

Jeg undskylder den ligefremme emnetekst, men i dag da jeg åbnede en dåse
majs fra Bonduelle var det seriøst det første der røg ud af munden på mig:

http://aycu23.webshots.com/image/32022/2001904317546861738_rs.jpg
el.
http://img219.imageshack.us/img219/1130/bonduellevw9.jpg

En seriøst klam blanding af fordærvede majs og mug var hvad dåsen
indeholdte!

Jeg har ikke før benyttet konservesdåser med bløde "alulåg" (eller hvad
det nu er) der kan hives af, og det er bestemt heller ikke noget jeg
kunne finde på at købe igen.


BG

(x-postet i dk.kultut.mad+drikke og dk.forbruger)

 
 
Kim Schulz (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Kim Schulz


Dato : 30-10-07 19:59

On Tue, 30 Oct 2007 19:52:30 +0100
Barney Gumble <nope@nospam.com> wrote:

> Jeg undskylder den ligefremme emnetekst, men i dag da jeg åbnede en
> dåse majs fra Bonduelle var det seriøst det første der røg ud af
> munden på mig:
>
> http://aycu23.webshots.com/image/32022/2001904317546861738_rs.jpg
> el.
> http://img219.imageshack.us/img219/1130/bonduellevw9.jpg
>
> En seriøst klam blanding af fordærvede majs og mug var hvad dåsen
> indeholdte!
>
> Jeg har ikke før benyttet konservesdåser med bløde "alulåg" (eller
> hvad det nu er) der kan hives af, og det er bestemt heller ikke noget
> jeg kunne finde på at købe igen.

Køber dem tit og har aldrig haft problemer. Konserves kan fra tid til
anden være beskadigt - det må man bare forvente. Jeg er sikker på at
hvis du sender de der billeder til producenten, så sender de dig et par
nye dåser


--
Kim Schulz | Blog: http://www.schulz.dk/
Email: Kim@schulz.dk | Work: http://www.devteam.dk/
Phone: +45 5190 4262 | Fun : http://www.chilifan.dk/

Barney Gumble (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 30-10-07 20:16

Kim Schulz skrev:

> Køber dem tit og har aldrig haft problemer. Konserves kan fra tid til
> anden være beskadigt - det må man bare forvente. Jeg er sikker på at
> hvis du sender de der billeder til producenten, så sender de dig et par
> nye dåser

Jeg har naturligvis også sendt de "lækre" billeder til producenten, og
skal nok lige følge op når der kommer et svar fra dem.

Mht. nye dåser, så skal de enten være levende eller påtrykt et ølmærke.
Jens Bruuns tunsalat (fra dk.kultur.mad+drikke, d. 20/10) kunne sagtens
undvære majs, og jeg synes ikke lige jeg umiddelbart jeg i denne omgang
har lyst til flere dåsemajs fra Bonduelle ;)


BG

Ukendt (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-10-07 20:24


"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:472782da$0$2672$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Kim Schulz skrev:
>
>> Køber dem tit og har aldrig haft problemer. Konserves kan fra tid til
>> anden være beskadigt - det må man bare forvente. Jeg er sikker på at
>> hvis du sender de der billeder til producenten, så sender de dig et par
>> nye dåser
>
> Jeg har naturligvis også sendt de "lækre" billeder til producenten, og
> skal nok lige følge op når der kommer et svar fra dem.
>
> Mht. nye dåser, så skal de enten være levende eller påtrykt et ølmærke.

Er der ikke liv nok i den på billedet?

MVH Claus



Barney Gumble (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 30-10-07 20:30

Claus skrev:

> Er der ikke liv nok i den på billedet?

Du får lige et nærbillede af indholdet. Så kan du jo selv vurdere om der
er liv! ;)

http://aycu16.webshots.com/image/32815/2000214367368763190_rs.jpg


BG

Holst (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 30-10-07 21:01


Barney Gumble wrote:

> Du får lige et nærbillede af indholdet. Så kan du jo selv vurdere om der
> er liv! ;)

Hvordan lugter det?

Barney Gumble (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 30-10-07 21:09

Holst skrev:
>
> Barney Gumble wrote:
>
>> Du får lige et nærbillede af indholdet. Så kan du jo selv vurdere om
>> der er liv! ;)
>
> Hvordan lugter det?

Umiddelbart bare "muggent", som hvis et rugbrud begynder at mugne. Har
dog ikke lyst til at tage et ordenligt "snus" helt nede i dåsen; dertil
er jeg sikkert sart, men alene billedet, som nu har sat sig fast, kan
give mig disse brækfornemmelser.

Billedet snyder i øvrigt også lidt. Det ser langt mere "saftigt" ud på
billedet end i virkeligheden (skyldes sikkert blitzen).


BG

Barney Gumble (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 30-10-07 21:16

Barney Gumble skrev:

> Billedet snyder i øvrigt også lidt. Det ser langt mere "saftigt" ud på
> billedet end i virkeligheden (skyldes sikkert blitzen).

Her et et billede uden blitz, men med noget kunstigt, og meget
"koldere", lys:

http://aycu08.webshots.com/image/31807/2004424082868019684_rs.jpg


BG

Peter Lykkegaard (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 30-10-07 21:20

Barney Gumble wrote:

> Her et et billede uden blitz, men med noget kunstigt, og meget
> "koldere", lys:

Hvor der er liv er der håb ...

Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Barney Gumble (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 30-10-07 21:30

Peter Lykkegaard skrev:
> Barney Gumble wrote:
>
>> Her et et billede uden blitz, men med noget kunstigt, og meget
>> "koldere", lys:
>
> Hvor der er liv er der håb ...

Ja, ja, ja. Det er altid nemt at prikke til ham der sidder med "lorten" :)

Det er jo ikke _dig_ der nu bliver nødt til at have krise-linjen i røret
hver gang du fremover skal åbne en dåse konserves... :)


BG

Holst (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 30-10-07 21:18


Barney Gumble wrote:

> Umiddelbart bare "muggent", som hvis et rugbrud begynder at mugne. Har
> dog ikke lyst til at tage et ordenligt "snus" helt nede i dåsen; dertil
> er jeg sikkert sart, men alene billedet, som nu har sat sig fast, kan
> give mig disse brækfornemmelser.

Så mangler vi bare at høre om konsistensen og smagen.

Barney Gumble (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 30-10-07 21:27

Holst skrev:

> Så mangler vi bare at høre om konsistensen og smagen.

Jeg skal sende den opfordring videre til Bonduelle hvis de skulle være
interesseret i at få fingrer i dåsen.

Selv ikke mine vildeste masokistiske fantasier indeholder noget om at
rode rundt i dåsen eller sågar smage på indholdet. Men hvis ikke
Bonduelle vil ha' dåsen skulle jeg måske sende den til Bjelkes Alle -
måske sidder der en dér som ville være helt tosset med at få lov til at
smage? :)


BG

Holst (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 30-10-07 21:41


Barney Gumble wrote:

> Selv ikke mine vildeste masokistiske fantasier indeholder noget om at
> rode rundt i dåsen eller sågar smage på indholdet. Men hvis ikke
> Bonduelle vil ha' dåsen skulle jeg måske sende den til Bjelkes Alle -
> måske sidder der en dér som ville være helt tosset med at få lov til at
> smage? :)

Det kan jo netop være, den tidligere har været forbi den adresse.

Rasmus M. Jensen (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 30-10-07 21:50

Barney Gumble wrote:
> Holst skrev:
>
>> Så mangler vi bare at høre om konsistensen og smagen.
>
> Jeg skal sende den opfordring videre til Bonduelle hvis de skulle være
> interesseret i at få fingrer i dåsen.
>
> Selv ikke mine vildeste masokistiske fantasier indeholder noget om at
> rode rundt i dåsen eller sågar smage på indholdet. Men hvis ikke
> Bonduelle vil ha' dåsen skulle jeg måske sende den til Bjelkes Alle -
> måske sidder der en dér som ville være helt tosset med at få lov til
> at smage? :)
>
>
> BG

jeg havde kontakt med Stryhns ved et lign. tilfælde og tilbød også at sende
leverpostejen til dem...
hehe... det var sjovt at høre medarbejderens reaktion... ehh øhhh uhhh nej
tak...

--
mvh
Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw



Peter Knutsen (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 31-10-07 09:02

Barney Gumble wrote:
> Holst skrev:
>> Hvordan lugter det?
>
> Umiddelbart bare "muggent", som hvis et rugbrud begynder at mugne. Har
> dog ikke lyst til at tage et ordenligt "snus" helt nede i dåsen; dertil
> er jeg sikkert sart, men alene billedet, som nu har sat sig fast, kan
> give mig disse brækfornemmelser.

Jeg er normalt ikke sart, mht. lugte, men lige netop lugten af mug gør
at jeg får det dårligt.

> Billedet snyder i øvrigt også lidt. Det ser langt mere "saftigt" ud på
> billedet end i virkeligheden (skyldes sikkert blitzen).

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Morten (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 31-10-07 11:58

"Peter Knutsen"

> Jeg er normalt ikke sart, mht. lugte, men lige netop lugten af mug gør at
> jeg får det dårligt.

Og i tilfældet mug er det også direkte sundhedsskadeligt at tage et
ordenligt snif. Årsagen er at mugsporer ikke er det bedste at få i lungerne.
Mange andre lugte er bare - ubehagelige (hvis man nøjes med at lugte ;)

Mvh
Morten



Thø (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Thø


Dato : 30-10-07 20:36


>> Jeg har ikke før benyttet konservesdåser med bløde "alulåg" (eller
>> hvad det nu er) der kan hives af, og det er bestemt heller ikke noget
>> jeg kunne finde på at købe igen.
>
> Køber dem tit og har aldrig haft problemer. Konserves kan fra tid til
> anden være beskadigt - det må man bare forvente. Jeg er sikker på at
> hvis du sender de der billeder til producenten, så sender de dig et par
> nye dåser

Jeg har også købt masser af konserves-dåser med riv-af låg - heriblandt
også bonduelle majs. Og jeg har aldrig set noget fordærvet - Du har
været meget uheldig, og jeg er da sikker på at både butikken og
producenten vil erstatte de rådne dåser du har fået. Konserves kan holde
i årevis (Minimum 3 år ifølge den Bonduelle-dåse jeg har stående)
Du har fået en utæt/dårlig dåse - Det sker...

--
Thø

Barney Gumble (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 30-10-07 20:57

Thø skrev:

> Jeg har også købt masser af konserves-dåser med riv-af låg - heriblandt
> også bonduelle majs. Og jeg har aldrig set noget fordærvet

Det har jeg heller ikke - heldigvis da. Dog har det altid været massive
riv-af-låg og ikke disse bløde låg (minder lidt om dem på en creme
fraise; dog lidt tykkere).

> - Du har
> været meget uheldig, og jeg er da sikker på at både butikken og
> producenten vil erstatte de rådne dåser du har fået.

Det er jeg naturligvis overhovedet heller ikke i tvivl om, men jeg er
dog pænt ligeglad med de 4-5 kroner som dåsen koster. Kunne ikke drømme
om, heller ikke for princippets skyld, at bringe den tilbage til
butikken (vil gerne bevare et anstændigt ry i forretningen ;) ).

Alt afhængig af Bonduelles svar kan jeg dog godt finde ud af noget med
at sende den til dem, hvis de skulle være interesseret. De kunne så
passende (og det mener jeg sgu :) ) sende et par dåsebajere tilbage for
besværet.

> Konserves kan holde
> i årevis (Minimum 3 år ifølge den Bonduelle-dåse jeg har stående)

Den her havde produktionsdato d. 26/08/2006 og mindst holdbar til d.
31/08/2010, så det er næppe fordi den er "blevet for gammel".

> Du har fået en utæt/dårlig dåse - Det sker...

Helt sikkert. Skal da også lige understrege, at min e-mail til dem på
ingen måde bar noget negativt præg. Den informerer dem blot om min
oplevelse.


BG

Holst (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 30-10-07 20:12


Barney Gumble wrote:

> En seriøst klam blanding af fordærvede majs og mug var hvad dåsen
> indeholdte!

Ja, det ser ikke for godt ud.

Jeg har dog i ny og næ brugt de majs tidligere, hvor det har været
ganske udmærkede. Men indimellem går der jo noget galt.

For nylig købte jeg noget rugbrød, der stadig havde tre dage til sidste
salgsdato, men alligevel var der mug på et par skiver. Sådan er det nu
engang med madvarer.

Men det kunne jo tænkes, at firmaet ville være interesseret i at modtage
dåsen, så de kan se nærmere på, hvad der måske er gået galt. Det er jo
de færreste firmaer, der med ligefrem har lyst til at sende sådanne
beskadigede produkter på handlen.

Barney Gumble (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 30-10-07 20:24

Holst skrev:
>
> Barney Gumble wrote:
>
>> En seriøst klam blanding af fordærvede majs og mug var hvad dåsen
>> indeholdte!
>
> Ja, det ser ikke for godt ud.

Næhhh. Selv det gamle råd om at lugte til maden og hvis det lugter som
det skal kan det spises, kom IKKE i brug ved denne dåse. Måske er jeg
bare sart? :)

> Jeg har dog i ny og næ brugt de majs tidligere, hvor det har været
> ganske udmærkede. Men indimellem går der jo noget galt.

Ja sådan er det jo. Dog vil jeg umiddelbart mene, at chancen for en utæt
dåse er mindre ved de almindelige dåser, som er af 100 % metal(?); dvs.
også "hårdt" låg. Det bliver i hvert fald den slags konservesdåser jeg
fremover vil gå efter.

> For nylig købte jeg noget rugbrød, der stadig havde tre dage til sidste
> salgsdato, men alligevel var der mug på et par skiver. Sådan er det nu
> engang med madvarer.

Netop med brød hiver jeg altid de bagerste fra hylden ned i kurven (dvs.
dem med længst mindst holdbarhedsdato). Der er også nogle butikker jeg
ikke gider at købe madvarer i, da varene ofte ligger tæt på sidste
salgsdato (det er dog en anden diskussion).

> Men det kunne jo tænkes, at firmaet ville være interesseret i at modtage
> dåsen, så de kan se nærmere på, hvad der måske er gået galt. Det er jo
> de færreste firmaer, der med ligefrem har lyst til at sende sådanne
> beskadigede produkter på handlen.

Nu har jeg i hvert fald i første omgang sendt dem en e-mail med
vedhæftet billede. De har også fået produktionskoden. Jeg kan da lige
gemme dåsen til i morgen, men så ryger den godt nok også ud. Har af gode
grunde ikke rigtig lyst til at have den stående ;)


BG

Holst (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 30-10-07 20:34


Barney Gumble wrote:

> Ja sådan er det jo. Dog vil jeg umiddelbart mene, at chancen for en utæt
> dåse er mindre ved de almindelige dåser, som er af 100 % metal(?); dvs.
> også "hårdt" låg. Det bliver i hvert fald den slags konservesdåser jeg
> fremover vil gå efter.

Måske. Jeg kan ikke mindes at have set den emballage, du omtaler. Jeg
bruger sjældent dåser, bortset fra koncentret tomatpuré.

> Nu har jeg i hvert fald i første omgang sendt dem en e-mail med
> vedhæftet billede. De har også fået produktionskoden. Jeg kan da lige
> gemme dåsen til i morgen, men så ryger den godt nok også ud. Har af gode
> grunde ikke rigtig lyst til at have den stående ;)

Jeg ville nok stoppe den i en plastpose og lukke den tæt og så enten
smide den i køleskabet eller måske endnu bedre i fryseren.

Men jeg kan da godt forstå, du ikke har megen lyst til at have den
stående

Barney Gumble (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 30-10-07 20:46

Holst skrev:

> Måske. Jeg kan ikke mindes at have set den emballage, du omtaler. Jeg
> bruger sjældent dåser, bortset fra koncentret tomatpuré.

Det er også første gang jeg er stødt på dem (umiddelbart lægger man ikke
mærke til, at det er et blødt låg når de står i supermarkedet), men jeg
bruger netop heller ikke særlig tit konserves, udover tun, som jeg
aldrig har set med disse bløde låg.


>> Nu har jeg i hvert fald i første omgang sendt dem en e-mail med
>> vedhæftet billede. De har også fået produktionskoden. Jeg kan da lige
>> gemme dåsen til i morgen, men så ryger den godt nok også ud. Har af
>> gode grunde ikke rigtig lyst til at have den stående ;)
>
> Jeg ville nok stoppe den i en plastpose og lukke den tæt og så enten
> smide den i køleskabet eller måske endnu bedre i fryseren.

Om den så blev pakket ind som en aftjent atomreaktor fik den ikke lov
til at komme i mit køleskab eller fryser. Ikke at jeg ser nogen "fare"
ved det, men så fin behandling har denne dåse simpelthen ikke fortjent.


> Men jeg kan da godt forstå, du ikke har megen lyst til at have den
> stående

Jeg er faktisk ved at blive lidt bange for den. Måske begynder der snart
at kravle små dyr ud af den! ;)

Håber de der har set billedet har kunnet holde aftensmaden nede - Jens
Bruuns tunsalat (dog uden majs) er ikke røget op endnu :)


BG

Jens Bruun (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 30-10-07 22:00

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:47278a0a$0$1970$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> Håber de der har set billedet har kunnet holde aftensmaden nede - Jens
> Bruuns tunsalat (dog uden majs) er ikke røget op endnu :)

Du har min dybeste medfølelser. Håber, tunsalaten kunne spises alligevel.

Og så et lille tip (selvom det selvfølgelig er lidt sent, og selvom du nok
aldrig nogen sinde mere vil eksperimentere med den slags): Jeg bruger altid
frosne majs, som jeg rører i direkte fra fryseren. Det køler tunsalaten ned,
og giver nogle dejlige, næsten-friske majs. De er fuldstændigt optøede efter
5-10 minutter i tunsalaten.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Inger D. (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Inger D.


Dato : 31-10-07 19:54


> Og så et lille tip (selvom det selvfølgelig er lidt sent, og selvom du nok
> aldrig nogen sinde mere vil eksperimentere med den slags): Jeg bruger
> altid frosne majs, som jeg rører i direkte fra fryseren. Det køler
> tunsalaten ned, og giver nogle dejlige, næsten-friske majs. De er
> fuldstændigt optøede efter 5-10 minutter i tunsalaten.

Jeg er også mest til frosne majs. jeg overhælder dem blot med kogende vand
inden brug, så er de helt perfekte.

Inger D.



Barney Gumble (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 31-10-07 22:58

Jens Bruun skrev:
> "Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse
> news:47278a0a$0$1970$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
>
>> Håber de der har set billedet har kunnet holde aftensmaden nede - Jens
>> Bruuns tunsalat (dog uden majs) er ikke røget op endnu :)
>
> Du har min dybeste medfølelser. Håber, tunsalaten kunne spises alligevel.

Jeg lavede den faktisk også i sidste uge, så det var en opfølgning på en
succes :) Den er jo hurtig og nem at røre sammen; det eneste der lige
tager en smule tid er, at snitte løget, men ellers er der jo ingen
opvask og så tager den max 5 minutter at lave. Skal da også lige have
lavet mig en "natmad" med det sidste fra i går på et groft stykke
rugbrød med rigtig smør - dog stadig uden majs :) Og så lige en kølig
godnatbajer til...

> Og så et lille tip (selvom det selvfølgelig er lidt sent, og selvom du nok
> aldrig nogen sinde mere vil eksperimentere med den slags): Jeg bruger altid
> frosne majs, som jeg rører i direkte fra fryseren. Det køler tunsalaten ned,
> og giver nogle dejlige, næsten-friske majs. De er fuldstændigt optøede efter
> 5-10 minutter i tunsalaten.

Jeg ved faktisk ikke, hvorfor jeg ikke selv havde tænkt på det. Jeg
havde netop det problem med den omgang jeg lavede i sidste uge, at den
var "lidt lunken" da jeg lige havde lavet den - og jeg kunne naturligvis
ikke vente et par timer på at den skulle køle af i køleskabet :)

Den med de frosne majs er derfor købt. Måske kunne man også supplere med
frosne ærter, eller det ville måske være dumt?


BG

Jens Bruun (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Jens Bruun


Dato : 31-10-07 23:22

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:4728fa5c$0$1967$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> Den med de frosne majs er derfor købt. Måske kunne man også supplere
> med frosne ærter, eller det ville måske være dumt?

Nope. Jeg skifter ofte mellem ærter og majs, og bruger nogen gange begge
dele på samme tid. Men af én eller anden grund synes jeg bedst om
majs-udgaven, når det er på et stykke ristet brød.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.



Rasmus M. Jensen (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 31-10-07 23:59

Jens Bruun wrote:
> "Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse
> news:4728fa5c$0$1967$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
>
>> Den med de frosne majs er derfor købt. Måske kunne man også supplere
>> med frosne ærter, eller det ville måske være dumt?
>
> Nope. Jeg skifter ofte mellem ærter og majs, og bruger nogen gange
> begge dele på samme tid. Men af én eller anden grund synes jeg bedst
> om majs-udgaven, når det er på et stykke ristet brød.

altså... hvad er det for en tun-ting i allesammen snakker om??

--
mvh
Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw



Barney Gumble (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 01-11-07 00:17

Rasmus M. Jensen skrev:

> altså... hvad er det for en tun-ting i allesammen snakker om??

http://shorterlink.com/?167S32

Det er såmænd "blot" en opskrift som Jens Bruun kom med i
dk.kultur.mad+drikke d. 20 oktober. Den kan klart anbefales, men vær
omhyggelig med hvilke majs du vælger ;)


BG

Max (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 30-10-07 22:10

Hej Barney

> Det er også første gang jeg er stødt på dem (umiddelbart lægger man
> ikke mærke til, at det er et blødt låg når de står i supermarkedet),
> men jeg bruger netop heller ikke særlig tit konserves, udover tun,
> som jeg aldrig har set med disse bløde låg.

Det er jo desværre den slags ting der sker, men tænk på at havde
du grise, ja så spiste de såmændt dåsens indhold uden problemer :)

--
Mvh Max



Holst (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 30-10-07 22:12


Max wrote:

> Det er jo desværre den slags ting der sker, men tænk på at havde
> du grise, ja så spiste de såmændt dåsens indhold uden problemer :)

Ja, og bagefter spiste man selv grisen uden problemer. Det kan man jo så
tænke lidt over.

Max (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 30-10-07 22:58

Hej Holst

> Ja, og bagefter spiste man selv grisen uden problemer. Det kan man jo
> så tænke lidt over.

Præcis min tanke :)

--
Mvh Max



Peter Knutsen (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 31-10-07 09:05

Holst wrote:
> Max wrote:
>> Det er jo desværre den slags ting der sker, men tænk på at havde
>> du grise, ja så spiste de såmændt dåsens indhold uden problemer :)
>
> Ja, og bagefter spiste man selv grisen uden problemer. Det kan man jo så
> tænke lidt over.

Mug er jo ikke tungmetaller eller andre kemisk giftige stoffer, som
ophobes i fedtvæv eller lignende. Det er bare noget uhensigtsmæssig
biologi (set fra vores synsvinkel), og jeg formoder at det slet ikke
formår at slippe gennem grisens tarmvæg i funktionel tilstand.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Max (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 31-10-07 09:24

Hej Peter

> Mug er jo ikke tungmetaller eller andre kemisk giftige stoffer, som
> ophobes i fedtvæv eller lignende. Det er bare noget uhensigtsmæssig
> biologi (set fra vores synsvinkel), og jeg formoder at det slet ikke
> formår at slippe gennem grisens tarmvæg i funktionel tilstand.

Pointen er vel også at det der er ulækkert for nogle
kan være mad for andre.

--
Mvh Max



Peter Knutsen (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 31-10-07 17:57

Max wrote:
> Hej Peter
>
>>Mug er jo ikke tungmetaller eller andre kemisk giftige stoffer, som
>>ophobes i fedtvæv eller lignende. Det er bare noget uhensigtsmæssig
>>biologi (set fra vores synsvinkel), og jeg formoder at det slet ikke
>>formår at slippe gennem grisens tarmvæg i funktionel tilstand.
>
> Pointen er vel også at det der er ulækkert for nogle
> kan være mad for andre.

Jeg opfattede Holsts indlæg som en insinuering af at der er en målbar
fysiologisk effekt af at spise kød fra en gris som har spist noget muggent.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Holst (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 31-10-07 21:39


Peter Knutsen wrote:

> Jeg opfattede Holsts indlæg som en insinuering af at der er en målbar
> fysiologisk effekt af at spise kød fra en gris som har spist noget muggent.

Tværtimod. Hvad jeg ville sige var, at selvom grisen spiser noget møg,
så kan vi sagtens spise grisen uden problem.

Max (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 31-10-07 21:43

Hej Holst

> Tværtimod. Hvad jeg ville sige var, at selvom grisen spiser noget møg,
> så kan vi sagtens spise grisen uden problem.

Nøjagtig sådan havde jeg også forstået dit indlæg. Det er jo eventyrligt
at grisen går og roder i jorden og spiser vores skrald, og ender med
at blive velsmagende koteletter på panden.

--
Mvh Max



Holst (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 31-10-07 22:01


Max wrote:

> Nøjagtig sådan havde jeg også forstået dit indlæg. Det er jo eventyrligt
> at grisen går og roder i jorden og spiser vores skrald, og ender med
> at blive velsmagende koteletter på panden.

Men det viser jo også hvor svær skriftlig kommunikation kan være.

Max (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 31-10-07 22:04

Hej Holst

> Men det viser jo også hvor svær skriftlig kommunikation kan være.

Det gælder også andre steder, min kone tror hun ved hvad jeg
mener og tænker, men hun tager ofte fejl :)

--
Mvh Max



Tove Krieger (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 01-11-07 13:33

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4728edbd$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> Hej Holst
>
>> Men det viser jo også hvor svær skriftlig kommunikation kan være.
>
> Det gælder også andre steder, min kone tror hun ved hvad jeg
> mener og tænker, men hun tager ofte fejl :)


Det går helt sikkert begge veje.........tror du ikke ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Ole Larsen (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Ole Larsen


Dato : 01-11-07 13:39

Tove Krieger skrev:
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4728edbd$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>> Hej Holst
>>
>>> Men det viser jo også hvor svær skriftlig kommunikation kan være.
>>
>> Det gælder også andre steder, min kone tror hun ved hvad jeg
>> mener og tænker, men hun tager ofte fejl :)
>
>
> Det går helt sikkert begge veje.........tror du ikke ?
>

Den er lidt sjov: Nogle hører det der siges, andre hvad de tror der
menes.... Kønsfordeling på det overlades den enkelte..

--
-and gallantly handed her my very last piece of gum-
---------------------------------------------
New Images: http://olelarsen.eu/78/index.html

Max (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 01-11-07 14:46

Hej Tove

> Det går helt sikkert begge veje.........tror du ikke ?

Nej da, hun er jo kvinde, så hun tænker jo ikke :)

--
Mvh Max



Peter Knutsen (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 01-11-07 09:58

Holst wrote:
> Peter Knutsen wrote:
>> Jeg opfattede Holsts indlæg som en insinuering af at der er en målbar
>> fysiologisk effekt af at spise kød fra en gris som har spist noget
>> muggent.
>
> Tværtimod. Hvad jeg ville sige var, at selvom grisen spiser noget møg,
> så kan vi sagtens spise grisen uden problem.

Okay, så misforstod jeg dig 180 grader.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Holst (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 01-11-07 10:05


Peter Knutsen wrote:

> Okay, så misforstod jeg dig 180 grader.

Ja, sådan går det, når man ikke er tydelig nok i sin kommunikation.

Peter Knutsen (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 01-11-07 11:00

Holst wrote:
> Peter Knutsen wrote:
>> Okay, så misforstod jeg dig 180 grader.
>
> Ja, sådan går det, når man ikke er tydelig nok i sin kommunikation.

Hvis vi skal gå helt ned i detaljer, så kunne du måske have skrevet
"spiser" i stedet for "spiste":

> Ja, og bagefter spiste man selv grisen uden problemer. Det kan man jo så tænke lidt over.

Det ville nok gøre det sværere at læse forgiftningsparanoia ind i sætningen.

Alternativt kunne jeg bare have hæftet mig grundigere ved "uden
problemer"-delen.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Kim2000 (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 30-10-07 22:49


"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
news:47278719$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Barney Gumble wrote:
>
>> Ja sådan er det jo. Dog vil jeg umiddelbart mene, at chancen for en utæt
>> dåse er mindre ved de almindelige dåser, som er af 100 % metal(?); dvs.
>> også "hårdt" låg. Det bliver i hvert fald den slags konservesdåser jeg
>> fremover vil gå efter.
>
> Måske. Jeg kan ikke mindes at have set den emballage, du omtaler. Jeg
> bruger sjældent dåser, bortset fra koncentret tomatpuré.
>
>> Nu har jeg i hvert fald i første omgang sendt dem en e-mail med vedhæftet
>> billede. De har også fået produktionskoden. Jeg kan da lige gemme dåsen
>> til i morgen, men så ryger den godt nok også ud. Har af gode grunde ikke
>> rigtig lyst til at have den stående ;)
>
> Jeg ville nok stoppe den i en plastpose og lukke den tæt og så enten smide
> den i køleskabet eller måske endnu bedre i fryseren.
>
> Men jeg kan da godt forstå, du ikke har megen lyst til at have den stående
>

Og i morgen er den vist gående



Rado (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 30-10-07 22:51

On Tue, 30 Oct 2007 19:52:30 +0100, Barney Gumble <nope@nospam.com>
wrote:

>En seriøst klam blanding af fordærvede majs og mug var hvad dåsen
>indeholdte!
>
>Jeg har ikke før benyttet konservesdåser med bløde "alulåg" (eller hvad
>det nu er) der kan hives af, og det er bestemt heller ikke noget jeg
>kunne finde på at købe igen.

Jeg er også spændt hver gang jeg åbner en (bruger nogle stykker om
ugen) - det må gå galt en gang imellem med et så spinkelt låg. Har dog
ikke selv oplevet det endnu.



--
Rado

"The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge."

Preben Andersen (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 31-10-07 08:48


"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:47277d6f$0$2682$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Jeg undskylder den ligefremme emnetekst, men i dag da jeg åbnede en
> dåse majs fra Bonduelle var det seriøst det første der røg ud af
> munden på mig:

De smager altid ad helvede til uanset hvad.

mvh/Preben



Holst (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 31-10-07 08:56


Preben Andersen wrote:

>> Jeg undskylder den ligefremme emnetekst, men i dag da jeg åbnede en
>> dåse majs fra Bonduelle var det seriøst det første der røg ud af
>> munden på mig:
>
> De smager altid ad helvede til uanset hvad.

Nu er det snart nogle år siden jeg sidst har købt en sådan dåse, men
dengang jeg boede på kollegie købte vi altid dåsemajsene fra Bonduelle,
fordi de smagte bedre end andre dåsemajs.

At jeg så til enhver tid hellere vil købe en pose frosne majs, er så en
anden historie.

Max (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 31-10-07 09:25

Hej Preben

> De smager altid ad helvede til uanset hvad.

Nej, de gør da ej.

--
Mvh Max



Inger D. (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Inger D.


Dato : 31-10-07 20:00


>> dåse majs fra Bonduelle var det seriøst det første der røg ud af
>> munden på mig:
>
> De smager altid ad helvede til uanset hvad.

Når jeg endelig er blevet tvunget til at købe dåsemajs (fremfor frosne
majs), har Bonduelle altid været det bedste køb. Jeg har dog aldrig prøvet
dem med blødt låg.

Inger D.



Carsten (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 31-10-07 08:35


"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i meddelelsen
news:47277d6f$0$2682$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Jeg undskylder den ligefremme emnetekst, men i dag da jeg åbnede en dåse
> majs fra Bonduelle var det seriøst det første der røg ud af munden på mig:
>
> http://aycu23.webshots.com/image/32022/2001904317546861738_rs.jpg
> el.
> http://img219.imageshack.us/img219/1130/bonduellevw9.jpg
>
> En seriøst klam blanding af fordærvede majs og mug var hvad dåsen
> indeholdte!
>
> Jeg har ikke før benyttet konservesdåser med bløde "alulåg" (eller hvad
> det nu er) der kan hives af, og det er bestemt heller ikke noget jeg kunne
> finde på at købe igen.

Det er jo hvad der kan ske, dåsen har ikke været tæt, der er sluppet luft
ind og det ser ud til at de er begyndt at gære og mugne.
Klamt men ikke noget specielt, prøv at tænk over for mange dåse majs de
sælger, det kan ikke undgås at der er en defekt dås nogen gange og det kan
lige så godt være i butikken at det er sket, at dåsen er blevet utæt eller
hjemme hos dig selv, hvis du har haft den i længere tid.

Hvad koster sådan en dåse majs?
Smid den ud, er de par kroner værd at reklamere over?

Carsten


Rasmus M. Jensen (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 31-10-07 09:26

Carsten wrote:
>
> Hvad koster sådan en dåse majs?
> Smid den ud, er de par kroner værd at reklamere over?
>

når jeg henvender mig til div. firmaer ang. lign. tilfælde er det ikke så
meget for pengenes skyld...
faktisk bliver virksomhederne glade for henvendelserne - så ved de at der et
sted i kæden sker noget uhensigtsmæssigt...!!!
dermed kan/har de mulighed for at rette op på det...
Indtil videre har jeg henvendt mig til følgende fødevarevirksomheder:
Kelloggs
Stryhns
Flensted
Samsø Kartofler


--
mvh
Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw



Carsten (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 01-11-07 09:26


"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i meddelelsen
news:fg9e6h$1p3m$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> når jeg henvender mig til div. firmaer ang. lign. tilfælde er det ikke så
> meget for pengenes skyld...
> faktisk bliver virksomhederne glade for henvendelserne - så ved de at der
> et sted i kæden sker noget uhensigtsmæssigt...!!!
> dermed kan/har de mulighed for at rette op på det...
> Indtil videre har jeg henvendt mig til følgende fødevarevirksomheder:
> Kelloggs
> Stryhns
> Flensted
> Samsø Kartofler

Som virksomhed bliver man jo nødt at virke glad for alle henvendelser man
får fra sine kunder, man skal jo ikke ende i Ekstra Bladet.
Du er med sikkerhed ikke den første der har været uheldig at få sådan en
dåse, som før sagt, så sker det jo at en dåse bliver utæt og indholde bliver
fordærvet, det er nok den mest almenlige reklamation de får, du får et takke
brev og nogen nye dåser majs og mere bliver der ikke gjort ved det fra
producentens side.
Men hvis du havet fundet en død mus eller en skrue i en af deres dåser, så
kan vi snakke om uhensigtsmæssigt og noget de vil gå videre med, men så
havet du vel også gået til Ekstra Bladet


Holst (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 01-11-07 09:52


Carsten wrote:

> Men hvis du havet fundet en død mus eller en skrue i en af deres dåser, så
> kan vi snakke om uhensigtsmæssigt og noget de vil gå videre med, men så
> havet du vel også gået til Ekstra Bladet

Hvem siger, at der ikke ligger en død mus i bunden af dåsen?

Barney Gumble (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 01-11-07 16:07

Carsten skrev:

> Som virksomhed bliver man jo nødt at virke glad for alle henvendelser
> man får fra sine kunder, man skal jo ikke ende i Ekstra Bladet.
> Du er med sikkerhed ikke den første der har været uheldig at få sådan en
> dåse, som før sagt, så sker det jo at en dåse bliver utæt og indholde
> bliver fordærvet, det er nok den mest almenlige reklamation de får, du
> får et takke brev og nogen nye dåser majs og mere bliver der ikke gjort
> ved det fra producentens side.

Og her vil jeg mene, at du i den grad taler mod bedre vidende.

Jeg vil ikke gengive den e-mail-udveksling jeg har haft med Bonduelle
(det er en privat sag mellem dem og mig), men jeg skal da gerne oplyse
hvilken kompensation de sender til mig i morgen (kompensation (uden
yderligere specifikation) har de allerede lovet de vil sende til mig i
morgen, når de modtager den famøse dåse).

Hvis jeg var producent af dåsemajs med bløde låg (det bliver jeg nok
aldrig), så ville jeg da også gøre alt for, at ingen andre kunder skulle
risikere at få en dåse som den jeg fik. Om det så betyder, at de skal
tage deres bløde låg op til genovervejelse må være en intern diskussion
hos Bonduelle.

Kundehenvendelser fra kunder med fejlprodukter er da guld værd, idet de
stort set er gratis; i modsætning til diverse kontrolprocedurer, som
ethvert produktionsfirma med lidt repekt for sit produkt har (og ja, her
taler jeg af gammel erfaring fra vikarjobs hos en lang række
produktionsvirksomheder).


BG

Holst (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 01-11-07 16:29


Barney Gumble wrote:

> Kundehenvendelser fra kunder med fejlprodukter er da guld værd, idet de
> stort set er gratis; i modsætning til diverse kontrolprocedurer, som
> ethvert produktionsfirma med lidt repekt for sit produkt har (og ja, her
> taler jeg af gammel erfaring fra vikarjobs hos en lang række
> produktionsvirksomheder).

Det er nemlig guld værd, hvis virksomheden vil udvikle sig.

Der holdes netop om få dagen en konference om kundeklager:

<http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/kundeklagekonference/>


Barney Gumble (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 01-11-07 17:29

Holst skrev:
>
> Barney Gumble wrote:
>
>> Kundehenvendelser fra kunder med fejlprodukter er da guld værd, idet
>> de stort set er gratis; i modsætning til diverse kontrolprocedurer,
>> som ethvert produktionsfirma med lidt repekt for sit produkt har (og
>> ja, her taler jeg af gammel erfaring fra vikarjobs hos en lang række
>> produktionsvirksomheder).
>
> Det er nemlig guld værd, hvis virksomheden vil udvikle sig.

Jeps. Men det kræver jo selvfølgelig (som du også skriver, selv om din
sætning vel kan forståes på 2 måder :) ) at virksomheden også finder det
interessant at udvikle sig og sit produkt - ellers er det spildte kræfter.

Jeg ville nok ikke spilde mange sekunder på et fejlprodukt fra fx Kina
eller et "no name" konservesdåsefirma fra danmark.

Folk jeg har vist billedet har også spontant sagt: "Jamen det er jo
Bonduelle - det lyder da mystisk at det kan ske for dem" (udover "fy for
satan" :) ), hvilket sikkert i høj grad kan tilskrives diverse
reklamer/"programmet er sponsoreret af" som har skabt en stor tillid til
produktet.

> Der holdes netop om få dagen en konference om kundeklager:
>
> <http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/kundeklagekonference/>

Hvis ikke det var fordi kattegatbroen endnu ikke er bygget (bor i
Århus), så kunne jeg faktisk godt have tænkt mig at deltage i den. Det
lyder umiddelbart som nogle interessante 'key speakers', når nu man har
lidt interesse for området.


BG

Rasmus M. Jensen (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 06-11-07 11:26

Barney Gumble wrote:
>
> Hvis jeg var producent af dåsemajs med bløde låg (det bliver jeg nok
> aldrig), så ville jeg da også gøre alt for, at ingen andre kunder
> skulle risikere at få en dåse som den jeg fik. Om det så betyder, at
> de skal tage deres bløde låg op til genovervejelse må være en intern
> diskussion hos Bonduelle.
>
hvilken kompensation fik du så?


--
mvh
Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw



Barney Gumble (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 06-11-07 13:26

Rasmus M. Jensen skrev:
> Barney Gumble wrote:
>> Hvis jeg var producent af dåsemajs med bløde låg (det bliver jeg nok
>> aldrig), så ville jeg da også gøre alt for, at ingen andre kunder
>> skulle risikere at få en dåse som den jeg fik. Om det så betyder, at
>> de skal tage deres bløde låg op til genovervejelse må være en intern
>> diskussion hos Bonduelle.
>>
> hvilken kompensation fik du så?

Den kom med posten i dag: Et gavekort på 200 kr. til Netto. Lidt
pudsigt, idet Netto hører til en af de butikker, som jeg her i denne
gruppe har kritiseret en del pga. deres "tilbudsaviser" som aldrig
holder vand :)


BG

Tove Krieger (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 06-11-07 16:37

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:47305d63$0$15003$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
> Rasmus M. Jensen skrev:
>> Barney Gumble wrote:
>>> Hvis jeg var producent af dåsemajs med bløde låg (det bliver
>>> jeg nok aldrig), så ville jeg da også gøre alt for, at ingen
>>> andre kunder skulle risikere at få en dåse som den jeg fik. Om
>>> det så betyder, at de skal tage deres bløde låg op til
>>> genovervejelse må være en intern diskussion hos Bonduelle.
>>>
>> hvilken kompensation fik du så?
>
> Den kom med posten i dag: Et gavekort på 200 kr. til Netto. Lidt
> pudsigt, idet Netto hører til en af de butikker, som jeg her i
> denne gruppe har kritiseret en del pga. deres "tilbudsaviser" som
> aldrig holder vand :)
>

Jeg var i Netto idag. Der var nogle gode tilbud jeg kunne tænke mig,
og jeg fik det hele uden undtagelse, så mon ikke du har været heldig
at få 200.- kr. Der er jo en masse andre gode tilbud hele tiden.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Rasmus M. Jensen (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 06-11-07 19:27

Barney Gumble wrote:
>
> Den kom med posten i dag: Et gavekort på 200 kr. til Netto. Lidt
> pudsigt, idet Netto hører til en af de butikker, som jeg her i denne
> gruppe har kritiseret en del pga. deres "tilbudsaviser" som aldrig
> holder vand :)
>
ja det var da en flot kompensation...
så kan det blive til 10 pakker tilbudsbonduellemajs i alt 60 dåser...


--
mvh
Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw



Rasmus M. Jensen (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 06-11-07 11:20

Carsten wrote:
>
> Som virksomhed bliver man jo nødt at virke glad for alle henvendelser
> man får fra sine kunder, man skal jo ikke ende i Ekstra Bladet.
> Du er med sikkerhed ikke den første der har været uheldig at få sådan
> en dåse, som før sagt, så sker det jo at en dåse bliver utæt og
> indholde bliver fordærvet, det er nok den mest almenlige reklamation
> de får, du får et takke brev og nogen nye dåser majs og mere bliver
> der ikke gjort ved det fra producentens side.
> Men hvis du havet fundet en død mus eller en skrue i en af deres
> dåser, så kan vi snakke om uhensigtsmæssigt og noget de vil gå videre
> med, men så havet du vel også gået til Ekstra Bladet

jeg har aldrig fået en rådden dåse majs... (hint - svar den rigtige... )

--
mvh
Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw



Barney Gumble (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 31-10-07 22:32

Carsten skrev:

> Det er jo hvad der kan ske, dåsen har ikke været tæt, der er sluppet
> luft ind og det ser ud til at de er begyndt at gære og mugne.

Tror du alligevel det? ;)

> Klamt men ikke noget specielt, prøv at tænk over for mange dåse majs de
> sælger, det kan ikke undgås at der er en defekt dås nogen gange og det
> kan lige så godt være i butikken at det er sket, at dåsen er blevet utæt
> eller hjemme hos dig selv, hvis du har haft den i længere tid.

Dåsen blev købt i går, så det er næppe noget der er sket på de par timer
fra det var min ejendom, til jeg åbnede den.

>
> Hvad koster sådan en dåse majs?

Tror det var en 4-5 kroner.

> Smid den ud, er de par kroner værd at reklamere over?

Næh, men som andre også skriver, så er de fleste firmaer jo interesseret
i at høre om den slags tilfælde (og det bør et hæderligt firma vel også
være). Det er vel de færreste firmaer, som blot ville ignorere sådan en
henvendelse?

Jeg skrev jo derfor også til dem i går (og vedhæftede billede); min
e-mail var dog ikke en reklamation, men mere en oplysning fra forbruger
til producent.

I dag fik jeg så (naturligvis) et svar fra dem. Der stod sådan set alt
hvad man kunne forvente i svaret:

- Obligatorisk beklagelse
- Indrømmelse af, at noget er (og jeg citerer) "helt galt med majsene" :)
- Oplysninger sendt videre til fabrik
- Opfordring til at sende dåsen ind til dem (hvis jeg stadig havde den)
- Lovning på en kompensation


Altså et svar lige efter bogen. Derfor vil jeg da naturligvis også være
dem behjælpelig og sende dem dåsen (specielt når nu Bo Warming ikke har
vist sin interesse :) )


BG

Max (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 31-10-07 22:48

Hej

> Altså et svar lige efter bogen. Derfor vil jeg da naturligvis også
> være dem behjælpelig og sende dem dåsen.

Så har du vidst også gjort hvad du kan for at prøve at sikre vi
andre imod den samme trælse oplevelse som du var ude for.
Det siger jeg dig tak for.

--
Mvh Max



Barney Gumble (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 31-10-07 23:02

Max skrev:
> Hej
>
>> Altså et svar lige efter bogen. Derfor vil jeg da naturligvis også
>> være dem behjælpelig og sende dem dåsen.
>
> Så har du vidst også gjort hvad du kan for at prøve at sikre vi
> andre imod den samme trælse oplevelse som du var ude for.
> Det siger jeg dig tak for.

Selv tak da :)

Hende der Karma kommer jo sikkert en anden gang og hjælper mig, hvis jeg
for brug for det :)


BG

Barney Gumble (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 31-10-07 23:09

Barney Gumble skrev:

> hvis jeg for brug for det :)

Får får ikke får, for får får lam...

Nogen gange fatter jeg ikke, hvorfor jeg bliver ved med at skrive "for"
når jeg mener "får" - det er da lidt for lamt! :(


BG

Carsten (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 01-11-07 09:40


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
news:4728f809$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
>> Altså et svar lige efter bogen. Derfor vil jeg da naturligvis også
>> være dem behjælpelig og sende dem dåsen.
>
> Så har du vidst også gjort hvad du kan for at prøve at sikre vi
> andre imod den samme trælse oplevelse som du var ude for.
> Det siger jeg dig tak for.

Nu har man haft det problem med dåsemad siden man begyndte at komme mad på
dåse for mere end 100 år siden, jeg tror sgu ikke at du bliver sparet for
den oplevelse i fremtiden


Tove Krieger (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 01-11-07 14:19

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
news:472990ea$0$21928$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> news:4728f809$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hej
>>
>>> Altså et svar lige efter bogen. Derfor vil jeg da naturligvis
>>> også være dem behjælpelig og sende dem dåsen.
>>
>> Så har du vidst også gjort hvad du kan for at prøve at sikre vi
>> andre imod den samme trælse oplevelse som du var ude for.
>> Det siger jeg dig tak for.
>
> Nu har man haft det problem med dåsemad siden man begyndte at
> komme mad på dåse for mere end 100 år siden, jeg tror sgu ikke at
> du bliver sparet for den oplevelse i fremtiden

Lige mine ord. Det kan sikkert ikke undgås, men man kan også
risikere at det kun sker én gang.

Det gjorde det for min datter for et par år siden. En dåse Whiskas
kattemad eksploderede lige op i hendes ansigt. Hun havde fordærvet
kattemad overalt, også køkkenet var blevet rigeligt forsynet. Hun
brugte et par timer på at vaske og desinficere køkkenet, og derefter
måtte hun tage bad og vaske hår et par gange, inden "duften" var
forsvundet.

Hun tog det dog som en oplevelse og gjorde ikke mere ud af det, men
hun tålte ikke lugten af kattemad længe efter, så hun gik over til
et lødigt tørfoder i stedet for.

Når jeg køber bønner, flåede tomater o.l. checker jeg grundigt for
eventuelle buler, og hvis det et en dåse med blødt låg, trykker jeg
ganske let på låget og hvis der kommer et lille klik, så bliver
dåsen overgivet til en fra personalet i forretningen (som sikkert
stiller den tilbage igen hvor den stod, når jeg er gået).

Det er meget få gange jeg har oplevet en dåse fordærvet konserves.
Jeg tror faktisk at det kun er sket én gang i årenes løb, (og det er
mange år), men jeg køber så til gengæld heller ikke dåsemajs, jeg
vil meget hellere have de frosne.

Barney kan så være glad for, at det ikke var kattemad. Det lugter
ikke så godt når det er fordærvet, skulle jeg altså lige hilse og
sige.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Morten (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 01-11-07 14:31

"Tove Krieger"

> Det gjorde det for min datter for et par år siden. En dåse Whiskas
> kattemad eksploderede lige op i hendes ansigt. Hun havde fordærvet
> kattemad overalt, også køkkenet var blevet rigeligt forsynet. Hun brugte
> et par timer på at vaske og desinficere køkkenet, og derefter måtte hun
> tage bad og vaske hår et par gange, inden "duften" var forsvundet.

Svenskerne har noget ala samme koncept. Det hedder "surströmning" :)
Det er så bare sild på dåse og her er det hensigten at det skal gære og
lugte dårligt. Er sikker på de fleste katte vil slikke sig om munden ved
tanken om indholdet ;)
Det anbefales ikke at fortære indenfor og dåsen bør åbnes under vand for at
undgå sprøjt.

Mvh
Morten



Tove Krieger (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 01-11-07 14:44

"Morten" <hifi_centret@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4729d508$0$90270$14726298@news.sunsite.dk
> "Tove Krieger"
>
>> Det gjorde det for min datter for et par år siden. En dåse
>> Whiskas kattemad eksploderede lige op i hendes ansigt. Hun havde
>> fordærvet kattemad overalt, også køkkenet var blevet rigeligt
>> forsynet. Hun brugte et par timer på at vaske og desinficere
>> køkkenet, og derefter måtte hun tage bad og vaske hår et par
>> gange, inden "duften" var forsvundet.
>
> Svenskerne har noget ala samme koncept. Det hedder "surströmning"
> :) Det er så bare sild på dåse og her er det hensigten at det skal
> gære og lugte dårligt. Er sikker på de fleste katte vil slikke
> sig om munden ved tanken om indholdet ;)
> Det anbefales ikke at fortære indenfor og dåsen bør åbnes under
> vand for at undgå sprøjt.
>

Pyha Morten. Så skal man da vist takke nej til en svensker, hvis han
inviterer på frokost

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Rasmus M. Jensen (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 31-10-07 23:58

Barney Gumble wrote:
>
> (specielt når nu Bo Warming
> ikke har vist sin interesse :) )
>
hvorfor tænkte jeg nøjagtigt det samme... LOL



--
mvh
Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw



Carsten (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 01-11-07 09:38


"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i meddelelsen
news:4728f45f$0$2679$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Carsten skrev:
>
>> Det er jo hvad der kan ske, dåsen har ikke været tæt, der er sluppet luft
>> ind og det ser ud til at de er begyndt at gære og mugne.
>
> Tror du alligevel det? ;)
>
>> Klamt men ikke noget specielt, prøv at tænk over for mange dåse majs de
>> sælger, det kan ikke undgås at der er en defekt dås nogen gange og det
>> kan lige så godt være i butikken at det er sket, at dåsen er blevet utæt
>> eller hjemme hos dig selv, hvis du har haft den i længere tid.
>
> Dåsen blev købt i går, så det er næppe noget der er sket på de par timer
> fra det var min ejendom, til jeg åbnede den.
>
>>
>> Hvad koster sådan en dåse majs?
>
> Tror det var en 4-5 kroner.
>
>> Smid den ud, er de par kroner værd at reklamere over?
>
> Næh, men som andre også skriver, så er de fleste firmaer jo interesseret i
> at høre om den slags tilfælde (og det bør et hæderligt firma vel også
> være). Det er vel de færreste firmaer, som blot ville ignorere sådan en
> henvendelse?
>
> Jeg skrev jo derfor også til dem i går (og vedhæftede billede); min e-mail
> var dog ikke en reklamation, men mere en oplysning fra forbruger til
> producent.
>
> I dag fik jeg så (naturligvis) et svar fra dem. Der stod sådan set alt
> hvad man kunne forvente i svaret:
>
> - Obligatorisk beklagelse
> - Indrømmelse af, at noget er (og jeg citerer) "helt galt med majsene" :)
> - Oplysninger sendt videre til fabrik
> - Opfordring til at sende dåsen ind til dem (hvis jeg stadig havde den)
> - Lovning på en kompensation

Det skal de jo skrive, din dåse ender i skraldespanden lige så snart den
kommer, det er jo et klassisk eksempel og du får deres standart
undskyldnings kit med et par dåser majs og måske andet af deres produkter.
Eller en check på 5 kr.


Holst (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 01-11-07 09:55


Carsten wrote:

> Det skal de jo skrive, din dåse ender i skraldespanden lige så snart den
> kommer, det er jo et klassisk eksempel og du får deres standart
> undskyldnings kit med et par dåser majs og måske andet af deres produkter.
> Eller en check på 5 kr.

Jeg ved fra en bekendt, som arbejdede på en fødevarevirksomhed, at
returnerede varer faktisk blev taget meget alvorligt og undersøgt
nærmere på deres laboratorium.

I det her tilfælde vil man jo nok undersøge, om der måtte ligge en død
mus i bunden eller andre fremmedlegemer. Gør der ikke det, vil man nok
blot konkludere, at dåsen er blevet tæt med et uhensigtsmæssigt indhold
til følge.

Og måske kunne du klippe lidt i dine citater.

Rado (02-11-2007)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 02-11-07 14:36

On Thu, 01 Nov 2007 09:55:16 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

>I det her tilfælde vil man jo nok undersøge, om der måtte ligge en død
>mus i bunden eller andre fremmedlegemer. Gør der ikke det, vil man nok
>blot konkludere, at dåsen er blevet tæt med et uhensigtsmæssigt indhold
>til følge.

Hvis der lå en død mus i bunden ville den vel bare blive kogt (under
autoklaveringen) under produktionen, ligesom resten af indholdet, og
ikke nødvendigvis forårsage fordærv.



--
Rado

"The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge."

Morten (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 01-11-07 10:00

"Carsten"

> Det skal de jo skrive, din dåse ender i skraldespanden lige så snart den
> kommer, det er jo et klassisk eksempel og du får deres standart
> undskyldnings kit med et par dåser majs og måske andet af deres produkter.
> Eller en check på 5 kr.

Synes du det er forkert at nogen ønsker at gøre producenten opmærksom på der
er et problem med deres produkt?
Hvis alle havde den holdning ville det se skidt ud med fødevarer i DK :/

Ja, det er småpenge det drejer sig om og det er småting man får ud af at
henvende sig, men hvorfor synes du det skal afholde folk fra at gøre
producenten opmærksom på problemet?

Se også f.eks. Kims, de opfordrer jo til at man sender posen ind hvis man
synes noget er i vejen med den. Også småbeløb. Har jeg dog personligt ikke
haft behov for, deres produkter har ikke fejlet noget. Ikke som nogle for et
par år siden, hvis navn ikke er nævnt her (det var ikke Kims), svenske
chips, hvor køberne fandt en friteret mus i posen efter at have spist
halvdelen. De synes også posen havde smagt "noget mere krydret end normalt".
Hvad er værre end at finde en friteret mus i sin pose chips? At finde én,
der ikke er friteret :D

Mvh
Morten



Barney Gumble (01-11-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 01-11-07 16:17

Morten skrev:

> Synes du det er forkert at nogen ønsker at gøre producenten opmærksom på der
> er et problem med deres produkt?
> Hvis alle havde den holdning ville det se skidt ud med fødevarer i DK :/

Præcis mine ord.


> Ja, det er småpenge det drejer sig om og det er småting man får ud af at
> henvende sig, men hvorfor synes du det skal afholde folk fra at gøre
> producenten opmærksom på problemet?

Og jeg kan da også garantere, at det ikke er for et "score" en
kompensation. Den tid jeg har brugt på at skrive til dem og sende
dåserne til dem holdt op imod min normale timeløn skulle i så fald
betyde, at jeg intet havde gjort (ellers skal de godt nok sende et par
gode flasker whisky eller andet godt). Som jeg har skrevet et andet
sted, så indskyder det forhåbentlig bare lidt på min karma-konto :)

Dog finder jeg det alligevel ikke helt uinteressant hvordan et firma (i
dette tilfælde Bonduelle) håndterer den slags henvendelser, og hvilken
"kompensation" de rent giver. Men det skyldes så i lige så høj grad, at
den slags sagtens kunne være et område, inden for hvilket jeg selv en
dag skal arbejde.


BG

Rasmus M. Jensen (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 06-11-07 11:26

Morten wrote:
> Hvad er værre end
> at finde en friteret mus i sin pose chips? At finde én, der ikke er
> friteret :D

hvad er værre end at finde en orm i et æble...?

en halv orm...


--
mvh
Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw



Tove Krieger (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 05-11-07 20:30

"Carsten" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
news:472832a6$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk
>
> Hvad koster sådan en dåse majs?
> Smid den ud, er de par kroner værd at reklamere over?
>
> Carsten


Netto har iøvrigt en 6-pack Bonduelle gourmet majs på tilbud i denne
uge til 20 kr.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Barney Gumble (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 05-11-07 23:18

Tove Krieger skrev:

> Netto har iøvrigt en 6-pack Bonduelle gourmet majs på tilbud i denne uge
> til 20 kr.

Men, hvis det er samme slags dåser som i kataloget, så er de med de
almindelige hårde låg. Ved den slags låg er chancen for at få en dåse
med "spændende" indhold jo meget mindre er derfor er der ikke rigtig
noget sjovt ved Nettos dåser :)


BG

Tove Krieger (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 06-11-07 10:54

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:472f969a$0$14999$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
> Tove Krieger skrev:
>
>> Netto har iøvrigt en 6-pack Bonduelle gourmet majs på tilbud i
>> denne uge til 20 kr.
>
> Men, hvis det er samme slags dåser som i kataloget, så er de med
> de almindelige hårde låg. Ved den slags låg er chancen for at få
> en dåse med "spændende" indhold jo meget mindre er derfor er der
> ikke rigtig noget sjovt ved Nettos dåser :)
>

Nårh nej, det kan jeg da godt se. Så er det jo ligesom om at
underholdningsværdien er blevet forringet en del. LOL
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Barney Gumble (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Barney Gumble


Dato : 06-11-07 13:34

Tove Krieger skrev:

> Netto har iøvrigt en 6-pack Bonduelle gourmet majs på tilbud i denne uge
> til 20 kr.

Og i dag modtog jeg sjovt nok et gavekort på 200 kr. til Netto fra
Bonduelle. Så kan jeg købe 60 dåser Bonduelle majs :)

Jeg tror dog det bliver til dåser fra s. 18 i kataloget i stedet. Der
kan jeg fx få 48 dåser øl; alle med hårdt låg


BG

Tove Krieger (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 06-11-07 16:40

"Barney Gumble" <nope@nospam.com> skrev i en meddelelse
news:47305f29$0$12263$ba624c82@nntp06.dk.telia.net
> Tove Krieger skrev:
>
>> Netto har iøvrigt en 6-pack Bonduelle gourmet majs på tilbud i
>> denne uge til 20 kr.
>
> Og i dag modtog jeg sjovt nok et gavekort på 200 kr. til Netto fra
> Bonduelle. Så kan jeg købe 60 dåser Bonduelle majs :)
>
> Jeg tror dog det bliver til dåser fra s. 18 i kataloget i stedet.
> Der kan jeg fx få 48 dåser øl; alle med hårdt låg
>


LOL Der kan du bare se. Det betaler sig at klage, og så er
"julebajserne" hjemme. Jeg har da i hvert fald fået en god idé efter
dine indlæg. Jeg har da tænkt mig at klage næste gang en vare ikke
holder standarden, og måske er fordærvet. Det ser jo ud til at give
pote .

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Rasmus M. Jensen (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 06-11-07 19:28

Tove Krieger wrote:
>
> LOL Der kan du bare se. Det betaler sig at klage, og så er
> "julebajserne" hjemme. Jeg har da i hvert fald fået en god idé efter
> dine indlæg. Jeg har da tænkt mig at klage næste gang en vare ikke
> holder standarden, og måske er fordærvet. Det ser jo ud til at give
> pote .

helt sikkert... jeg er nærmest ved at have en skabelon i word til
klagedokumenter...
du kan finde listen over firmaer jeg har "klaget" til andet steds i denne
tråd...

--
mvh
Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste