Hvad hedder denne teknik på "fint" kokkesp~
Fra : Peter eller Line

Dato : 26-10-07 23:37

Hej alle

Havde i aften en rigtig dejlig kulinarisk oplevelse. Da jeg spurgte kokken
om hvordan han havde lavet den dejlige lakridssovs han serverede til
andeleveren, svarede han: "Den er lavet af kalvefond, lakridspulver og XXX
der er reduceret meget længe". XXX var brunt farin, eddike og soya sovs, men
han brugte et eller andet fint navn. Er her nogen der er lidt mere bekendt
med hvad den korrekte teknik hedder? Jeg forstod på ham at det var en
"standard" sammenblanding.

Venligst
Peter

Fra : Marianne

Dato : 26-10-07 23:54

> [...]
> men han brugte et eller andet fint navn. Er her nogen der er lidt mere
> bekendt med hvad den korrekte teknik hedder? Jeg forstod på ham at det var

Hoisin sauce?

mvh
Marianne

Fra : Peter eller Line

Dato : 27-10-07 00:10

Var også i mine tanker, men det lød mere fransk end asiatisk....

Fra : Davidsen

Dato : 27-10-07 08:45

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> men han brugte et eller andet fint navn. Er her nogen der er lidt mere
> bekendt med hvad den korrekte teknik hedder? Jeg forstod på ham at det var

Det lyder som en teriyaki-sauce.
Men det lyder jo ikke særligt fransk kan jeg godt selv høre...

Mvh
Davidsen

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 27-10-07 11:10

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men han brugte et eller andet fint navn. Er her nogen der er lidt mere
> bekendt med hvad den korrekte teknik hedder? Jeg forstod på ham at det var

Det hedder gastrique...

Anders

Fra : Simon Olsen

Dato : 27-10-07 11:18

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> men han brugte et eller andet fint navn. Er her nogen der er lidt mere
> bekendt med hvad den korrekte teknik hedder? Jeg forstod på ham at det var

En gastrik?

Fra : Peter eller Line

Dato : 27-10-07 11:47

Fra : kjaer

Dato : 28-10-07 11:41

> Det var da det han sagde...tak for det :)
>
> "Simon Olsen" <simon@olsen.invalid> skrev i en meddelelse

Altså fransk mavesår? Det lyder fint.