Agernsnaps
Fra : Inger Pedersen

Dato : 26-10-07 21:30

15. sept. samlede jeg et par håndfulde agern, afskallede dem og skar dem i
kvarte.
En flaske Svendborg Gylden over.
Det er lige nu min aller-bedste kryddersnaps til at drikke uden mad: mild,
blød og rund og lidt glycerin-agtigt tyktflydende. Fantastisk.
Kan anbefales på det varmeste (ved godt, der er længe til september-agern
igen).

Hilsen Inger

Fra : Inger D.

Dato : 27-10-07 11:40

> [...]
> blød og rund og lidt glycerin-agtigt tyktflydende. Fantastisk.
> Kan anbefales på det varmeste (ved godt, der er længe til september-agern

Jeg printede straks opskriften ud - håber jeg husker den om et års tid.
Man kan altid bruge en spændende kryddersnapsopskrift.

Jeg har en opskrift på en god julesnaps:

1 usprøjtet appelsin med 40 huller (prik i den med en gaffel)
20 sukkerknalder
40 kaffebønner
1 vanillestang
1 flaske neutral snaps f.eks. Brøndum Klar eller Blå Ålborg

Lad det hele trække sammen i 40 dage og si.

Sød, krydret likør-agtig. Tydelig smag af appelsin og kaffe.

Inger D.