Achillesene spørgsmål
Fra : Heidi

Dato : 05-11-07 16:43

Nogen der har erfaring med hvor lang tid det gør ondt i et ben efter
operation for sprængt achille sene?
Det er nu 9 dage siden jeg blev opereret og fik gips på, og det gør stadig
ondt på den lede måde. Både i læggen (periodisk) og i hasen (konstant)(eller
hvad det nu hedder bag/uner anklen) hvor det føles som små fiskekroge med
modhagere. Jeg fik anden gips på efter 6 dage, da den var lagt for højt
(kunne ikke bøje benet) og alt så fint ud ifgl. sygeplejersken. Men der var
nogle store grove sting som jeg frygter skal blive siddende til jeg får
denne gips af og den ny på om små 2 uger.

Jeg tager 2 Ipren og 2 Panodiler af gangen 3-4 gange i døgnet og kan kun
have benet oppe, ellers hæver det og, bliver koldt og underligt...

Hilsen Heidi GipsenBein

Fra : Hansen

Dato : 05-11-07 17:17

"Heidi" <nogo@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg tager 2 Ipren og 2 Panodiler af gangen 3-4 gange i døgnet og kan kun
> have benet oppe, ellers hæver det og, bliver koldt og underligt...

Jeg kan ikke svare på det første men blandingen Ipren / Panodil skulle være
ret god ifølge læger/sygeplejersker på en ortopædkirurgisk afdeling hvor min
mor lige har været indlagt. Hvis du har købt Ipren i håndkøb så vær lige
opmærksom på at du kan få noget der er stærkere på recept.