1gb usb fundet på Frederiksberg
Fra : JOB

Dato : 13-11-07 20:58

Jeg samlede idag en lille fætter op ved siden af min bil - hvis den er din
og du kan fortælle mig hvad der er lagret på dimsen (beskrivelse af
specifikke billeder og programmer) og hvilket fabrikat den er, vil jeg sende
den til dig efter nærmere aftale - hvis den ikke finder sin ejermand vil den
blive formatteret og formentlig kastet bort...mvh JOB - fjern vrøvlet i min
email

Fra : Henning

Dato : 13-11-07 21:08

>den til dig efter nærmere aftale - hvis den ikke finder sin ejermand vil den
>blive formatteret og formentlig kastet bort...mvh JOB - fjern vrøvlet i min

Ulovlig omgang med hittegods - aflever den til politiet eller
hittegodskontoret i stedet, her vil ejermanden formodentlig lede efter
den!

Fra : JOB

Dato : 13-11-07 21:22

du har vel egentlig næsten ret, bortset fra mit retmæssige forsøg på selv at
finde ejeren...men jeg har vist fundet ejermanden.udfra indholdet på
dimsen...ellers bliver den er sendt til hittegodskontoret på Frederiksberg
med posten...hmmmm...JOB

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-11-07 21:27

Hej!

JOB wrote:

> [...]
> finde ejeren...men jeg har vist fundet ejermanden.udfra indholdet på
> dimsen...ellers bliver den er sendt til hittegodskontoret på Frederiksberg

Alternativt kunne du jo sætte en besked op hvor du fandt den. Det er muligt, at
ejeren prøver at finde tilbage til hvor han havde den sidst...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : JOB

Dato : 13-11-07 21:38

God ide Kim - bortset fra at jeg nu er et ganske andet sted i verden, men
jeg skal nok finde ejeren...har hans (lidt almindelige) navn, men også en
beboerforening - på et hittegodskontor er der totalt kaos og de aner intet
om nogetsomhelst, så mandens chancer er bedst når jeg prøver at finde
ham....JOB

Fra : JOB

Dato : 13-11-07 21:57

"JOB" <job@removeimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sende den til dig efter nærmere aftale - hvis den ikke finder sin ejermand
> vil den blive formatteret og formentlig kastet bort...mvh JOB - fjern

Manden er helt aldeles utvivlsomt fundet - han er flypilot, og efter
telefonisk aftale formatterer jeg dimsen og har fået lov til at beholde
den - han blev enormt glad over mit lille detektivarbejde...jeg tilbød at
sende den til ham men han har de data der er på den, og han flyver til
Singapore i morgen, så det kunne ikke nås alligevel...han bor i
Singapore...sagen er afsluttet og opklaret...mvh JOB

Fra : ShutEye

Dato : 14-11-07 00:16

> [...]
> Singapore i morgen, så det kunne ikke nås alligevel...han bor i
> Singapore...sagen er afsluttet og opklaret...mvh JOB

Super indsats efter min mening, jeg havde sgu nok bare stukket skidtet i
lommen :)

Fra : JOB

Dato : 14-11-07 20:14

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Super indsats efter min mening, jeg havde sgu nok bare stukket skidtet i
> lommen :)

Tak shuteye - jeg er s'gu også lidt stolt! - mvh JOB

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-07 07:24

JOB wrote:
> [...]

Du skal osse lige ha' en tommel op herfra. Du hører til en (desværre)
sjælden type, som verden godt ku' bruge lidt flere af

mvh Ebbe

Fra : Tonni Madsen

Dato : 14-11-07 13:55

Ja, folk her i verden der gider gøre den slags for folk de ikke kender er
desværre ved at være i mindretal...

Vi er enige om at det nok var en "forkert" måde at gøre det på, men også
meget enige om at hittegodtkontoret nok ikke havde hjulpet, de fleste incl
mig selv ville ikke ha ledt der aligevel, simpelhen fordi chancen for at den
var blevet indleveret var så microskopisk...

Et buk, og tak på ejerens vegne...
Tonni Madsen

Fra : Khawk

Dato : 01-12-07 01:00

Ebbe (7000) wrote:
> Du skal osse lige ha' en tommel op herfra. Du hører til en (desværre)
> sjælden type, som verden godt ku' bruge lidt flere af
>
> mvh Ebbe
De er heldigvis ikke helt så sjældne igen. Ellers har jeg bare været heldig med mine oplevelser.
Medmindre du tænker på detektivarbejdet, så kan du godt have ret.
Dette gør ikke JOB's reaktion mindre værd.
Stort klap på skulderen herfra til JOB

mvh
Kim

Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-11-07 16:13

On Tue, 13 Nov 2007 21:56:47 +0100, "JOB" <job@removeimage.dk> wrote:

> [...]
>sende den til ham men han har de data der er på den, og han flyver til
>Singapore i morgen, så det kunne ikke nås alligevel...han bor i

Bare der var flere ærlige mennesker som dig

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-07 16:56

> [...]
> Singapore i morgen, så det kunne ikke nås alligevel...han bor i
> Singapore...sagen er afsluttet og opklaret...mvh JOB

Vi kunne godt bruge mange flere af din type.

SUPER indsats.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila (2730).

Fra : Akadut

Dato : 15-11-07 00:42

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Vi kunne godt bruge mange flere af din type.
>
> SUPER indsats.

Ja. Ikke et øje er tørt.

Fra : JOB

Dato : 16-11-07 01:11

"Akadut" <akadut@div.xx> skrev i en meddelelse

> "kimila" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse

> Ja. Ikke et øje er tørt.

Hej Akadut - skal jeg så sende dig en kleenex?
(-:
JOB

Fra : JOB

Dato : 14-11-07 20:23

> [...]
> sende den til dig efter nærmere aftale - hvis den ikke finder sin ejermand
> vil den blive formatteret og formentlig kastet bort...mvh JOB - fjern

Tusind tak til alle de positive tilkendegivelser - det var faktisk en sjov
nød at knække - jeg fandt et meget, meget almindeligt navn på nogle
flyplaner, et navn på en boligforening - så søgte jeg navnet på de gule
sider i det pågældende boligområde og fik 10-15 muligheder - en af disse
adresser matchede en netværksbeskrivelse - og bingo i første hug...det var
også lidt spændende for mig...men altså tak for roserne! - Mvh JOB

Fra : JSM

Dato : 14-11-07 21:07

> [...]
> adresser matchede en netværksbeskrivelse - og bingo i første hug...det var
> også lidt spændende for mig...men altså tak for roserne! - Mvh JOB
Jeg synes også det var meget sympatisk af dig, at du gad at finde frem til
rette ejermand.
Men jeg kunne ikke lade være med at tænke på den her historie fra det
virkelige liv, mens jeg læste din.
http://www.darkreading.com/document.asp?doc_id=95556&WT.svl=column1_1.
Den synes jeg, man bør have i baghovedet inden man smider en ukendt(s)
USB-.pind i sin PC.

/Jesper

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 15-11-07 17:40

JSM wrote:

> http://www.darkreading.com/document.asp?doc_id=95556&WT.svl=column1_1.
> Den synes jeg, man bør have i baghovedet inden man smider en ukendt(s)
> USB-.pind i sin PC.

Det er jo kun et problem for Windows-brugere...

Jesper Poulsen

Fra : ShutEye

Dato : 15-11-07 21:34

> Det er jo kun et problem for Windows-brugere...

LOL! Ja så er det godt at der ikke er så mange af dem (os)
Hvad skulle den udtalelse vise ?

Fra : Sune

Dato : 15-11-07 22:07

On Thu, 15 Nov 2007 21:33:34 +0100, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>LOL! Ja så er det godt at der ikke er så mange af dem (os)
>Hvad skulle den udtalelse vise ?

At linux-brugere er nogle underlige individer.

Mvh
Sune

Fra : ShutEye

Dato : 15-11-07 22:41

> At linux-brugere er nogle underlige individer.

Hmm tja.
Han ved for det meste hvad han taler om, men det der gavner sgu ikke nogen.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-11-07 12:28

ShutEye wrote:

> LOL! Ja så er det godt at der ikke er så mange af dem (os)
> Hvad skulle den udtalelse vise ?

At der findes bedre løsninger - Linux og Mac OS X, for bare at nævne et
par stykker.

Jesper Poulsen

Fra : ShutEye

Dato : 16-11-07 12:51

> At der findes bedre løsninger - Linux og Mac OS X, for bare at nævne et
> par stykker.

For h..... Jesper, hvad har det med sagen at gøre?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-11-07 23:27

ShutEye wrote:

> For h..... Jesper, hvad har det med sagen at gøre?

At det kun er usikkert at smide en ukendt USB-stick i en
Windows-maskine. Man skal passe på med at råbe "ulv", hvis der ikke er
noget der bider på ulven...

Jesper Poulsen

Fra : ShutEye

Dato : 18-11-07 11:21

> At det kun er usikkert at smide en ukendt USB-stick i en
> Windows-maskine. Man skal passe på med at råbe "ulv", hvis der ikke er
> noget der bider på ulven...

Ooookay så ....

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-11-07 13:09

ShutEye wrote:

> Ooookay så ....

Advarslen virker feks. ikke på alle de Mac-brugere der sidder rundt om.
Der er ingen grund til at de skal få paranoia uden grund (det er langt
fra alle der køber Mac der ved noget om IT-sikkerhed).

Jesper Poulsen

Fra : ShutEye

Dato : 18-11-07 13:17

> Advarslen virker feks. ikke på alle de Mac-brugere der sidder rundt om.
> Der er ingen grund til at de skal få paranoia uden grund (det er langt
> fra alle der køber Mac der ved noget om IT-sikkerhed).

Du er måske af den opfattelse at en Mac bare er sikker og Windows ikke er?
Bruger du også Firefox fordi DER er der ingen sikkerhedsbrists i?

Fra : Andreas Corneliussen

Dato : 18-11-07 19:37

Generelt er det sådan i Linux-verdenen at man skal have adgang til at
ændre i filer. Dette gør som hovedregel det at vira og andet skadeligt
software ikke kan ødelægge andet end hvad brugeren selv har adgang til
(DVS. ikke hele systemet). Jeg har dog det indtryk af Mac har slækket
lidt på denne sikkerhed, hvorfor jeg bestemt ikke mener at det er helt
ufarligt at smide en USB-disk i en macintosh computer.

Derfor synes jeg bestemt ikke at der på noget tidspunkt skal tales imod
almindelig sund fornuft som Jesper udviser. Man bør altid sikre sig at
ens virusscanner kører og systemet også på alle andre måder er sikkert
inden man begynder at benytte sig af USB-disk hvorpå man ikke kender
ejermanden. Det gør sig i øvrigt også gældende for al software man kan
hente på nettet.

Til sidst vil jeg sige, at en computer er ikke mere sikker end brugeren
af den har forstand til. Hvis ikke brugeren/brugerne har forstand på sit
styresystem, og ikke holder øje med hvilke typer sikkerhedsfejl der er i
systemet, så vil systemet være stort set lige så åbent som var det en
windows der ikke er opdateret!

Med venlig hilsen

Andreas

Fra : ShutEye

Dato : 18-11-07 20:26

Topposting ... tsk tsk :)

> [...]
> på denne sikkerhed, hvorfor jeg bestemt ikke mener at det er helt ufarligt
> at smide en USB-disk i en macintosh computer.

Der er sikkert lige så mange fejl i mac og linux som i windows.
Men hvem gider skrive vira til 1% (kender ikke den reelle markedsandel) af
markedet?

> [...]
>Det gør sig i øvrigt også gældende for al software man kan hente på nettet.

Snakker ikke imod sund fornuft, får bare knopper når 'det osse altsammen er
windows skyld' :)

Helt enig!

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-11-07 20:57

ShutEye wrote:

> Der er sikkert lige så mange fejl i mac og linux som i windows.

Men det kræver root-adgang at få lov til at gøre skade.

> Men hvem gider skrive vira til 1% (kender ikke den reelle markedsandel) af
> markedet?

Der er stor forskel på hvordan systemerne virker, hvilket Andreas
tilsynelande forgæves har forsøgt at forklare dig.

Apple har dog lavet Windows-brøleren med iPhone:
http://www.wired.com/politics/security/news/2007/10/iphone_windows

> Snakker ikke imod sund fornuft, får bare knopper når 'det osse altsammen er
> windows skyld' :)

Det _er_ altsammen Windows' skyld at uskyldige Mac-brugere render rundt
og er paranoide.

Jesper Poulsen

Fra : ShutEye

Dato : 18-11-07 21:15

> Men det kræver root-adgang at få lov til at gøre skade.

> Der er stor forskel på hvordan systemerne virker, hvilket Andreas
> tilsynelande forgæves har forsøgt at forklare dig.

Det er så den arrogante måde at svare på der får mig til at lukke ørene.
Det er tydeligt at du ved hvad du snakker om, men hvorfor faen så
storsnudet?

lol :)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-11-07 22:45

ShutEye wrote:

> Det er tydeligt at du ved hvad du snakker om, men hvorfor faen så
> storsnudet?

Jeg hører nok for meget Monrad & Rislund...

Jesper Poulsen

Fra : ShutEye

Dato : 19-11-07 14:18

> Jeg hører nok for meget Monrad & Rislund...

Jaja :) Nogengange bliver jeg nemt fornærmet.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-11-07 20:51

Andreas Corneliussen wrote:

> Derfor synes jeg bestemt ikke at der på noget tidspunkt skal tales imod
> almindelig sund fornuft som Jesper udviser. Man bør altid sikre sig at

Der er forskel på at tale om almindelig sund fornuft og at male fanden
på væggen. Specielt da de fleste Mac-brugere har købt maskinen pga.
designet.

> ens virusscanner kører og systemet også på alle andre måder er sikkert
> inden man begynder at benytte sig af USB-disk hvorpå man ikke kender

Korrekt.

> ejermanden. Det gør sig i øvrigt også gældende for al software man kan
> hente på nettet.

Præcis.

> Med venlig hilsen
> Andreas

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-11-07 20:47

ShutEye wrote:

> Du er måske af den opfattelse at en Mac bare er sikker og Windows ikke er?

Mac anvender Unix. Af samme årsag bider Windows-snavset ikke.

> Bruger du også Firefox fordi DER er der ingen sikkerhedsbrists i?

Jeg bruger Firefox fordi Mozilla tager ansvar for det software de står bag.

Jesper Poulsen

Fra : ShutEye

Dato : 18-11-07 20:55

> Mac anvender Unix. Af samme årsag bider Windows-snavset ikke.

> Jeg bruger Firefox fordi Mozilla tager ansvar for det software de står
> bag.

Så dine svar er: ja og ja ?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-11-07 22:52

ShutEye wrote:

> Så dine svar er: ja og ja ?

Nej. Der er sikkerhedsbrister i både IE og FF, men Mozilla retter de
brister der er i deres software. Det er ikke længe siden at der var en
brist mellem Firefox/Opera og IE. Fejlen ligger hos Microsoft, men både
Mozilla og Opera har patchet deres browsere således at Microsofts
manglende sikkerhed ikke går ud over andre...

Der er mange andre grunde til at jeg anvender Firefox.

Jesper Poulsen

Fra : ShutEye

Dato : 19-11-07 14:19

> [...]
> Mozilla og Opera har patchet deres browsere således at Microsofts
> manglende sikkerhed ikke går ud over andre...

Skummelt hvis sandt.

> Der er mange andre grunde til at jeg anvender Firefox.

Tja smag og behag kan jo ikke diskuteres :)

Fra : N/A

Dato : 20-11-07 14:53

Fra : N/A

Dato : 20-11-07 14:53

Fra : N/A

Dato : 20-11-07 14:53

Fra : N/A

Dato : 20-11-07 14:53

Fra : N/A

Dato : 20-11-07 14:53

Fra : N/A

Dato : 20-11-07 14:53

Fra : JOB

Dato : 16-11-07 01:09

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.darkreading.com/document.asp?doc_id=95556&WT.svl=column1_1.
> Den synes jeg, man bør have i baghovedet inden man smider en ukendt(s)

Hej igen gutter og gutinder - min pc er godt beskyttet og paranoia er ikke
min hofret - almindelig forsigtighed....ja selvfølgelig...men den her lille
fyr var klart bare tabt...med knækket holder....juleknus til jer alle fra
JOB

Fra : Johan N

Dato : 20-11-07 02:24

On 19 Nov., 14:18, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:

> Skummelt hvis sandt.

> Tja smag og behag kan jo ikke diskuteres :)

Dertil kan tilføjes at man jo i værste fald kan komme til at vente en
måned eller forevigt mellem at MS faktisk retter en fejl !!!

Mozilla folkene retter tingene ASAP !!

Fra : Jesper Juul

Dato : 20-11-07 14:53

Johan N skrev:

> Dertil kan tilføjes at man jo i værste fald kan komme til at vente en
> måned eller forevigt mellem at MS faktisk retter en fejl !!!
>
> Mozilla folkene retter tingene ASAP !!

Ja hold da op:

http://www.computerworld.dk/art/42738?cid=1&a=cid&i=1&pos=9

Jesper

Fra : ShutEye

Dato : 20-11-07 15:24

> Ja hold da op:
>
> http://www.computerworld.dk/art/42738?cid=1&a=cid&i=1&pos=9

Ja det er den slags jeg snakker om.
MS er bare nogen sløve bavianer, ALLE andre er ansvarlige ... lol

Fra : Søren Andersen

Dato : 20-11-07 16:45

Jesper Juul wrote:

> Ja hold da op:
>
> http://www.computerworld.dk/art/42738?cid=1&a=cid&i=1&pos=9
>
> Jesper

Hehe... timing is everything :D

--
-- Hvad er forskellen på uvidenhed og ligegyldighed?
-- Det ved jeg ikke og jeg er også ligeglad.

Fra : N/A

Dato : 20-11-07 14:53

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-12-07 13:30

JOB skrev den 14-11-2007 20:22:

> [...]
> adresser matchede en netværksbeskrivelse - og bingo i første hug...det var
> også lidt spændende for mig...men altså tak for roserne! - Mvh JOB

skulderklap herfra også.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til