Er du tilfreds med CC
Fra : J.Elmer

Dato : 05-11-07 22:20

Hej Alle brugere af CC.
Som følge af mit tidligere indlæg "Hvem er Bedst". Vil jeg gerne lave en
lille undersøgelse af brugernes tilfredshed med CyberCity.
Jeg har prpblemer med min IP-tlf. som jævnligt melder optaget, selom den
ikke er det. Mit problem er at CC har svært ved at erkende at fejlen ligger
hos dem og ikke hos mig hvor all min hardware er udskiftet og TDC har
checket ledninger/kabler og skiftet til et nyt par. Hver gang jeg ringer for
at fejlmelde spørger de om det samme - min hardware. Det mest irriterende er
at selv er svagstrømstekniker og derfor ved lidt om sagerne. Jeg ved ofte
mere end de stakkels supportere som sidder ved telefonerne ved CC.
Læs også Flemmings indlæg under "Hvem er bedst"
Det mest irriterende er dog at produktet er lige hvad jeg gerne vil have og
jeg kan ikke finde det andre steder til den pris. (FR dækker ikke hos mig).

Jørgen: en sur CC-kunde

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 06-11-07 10:59

"J.Elmer" <virker@ikke.dk> wrote in

> Hej Alle brugere af CC.

Du mener vist IP-telefoni brugere som har CC som leverandør:

> [...]
> udskiftet og TDC har checket ledninger/kabler og skiftet til et nyt
> par. Hver gang jeg ringer for at fejlmelde spørger de om det samme -

Jeg har samme type problemer. Jeg har haft en ZyXEL 650R-31 (der virkede),
så fik jeg ADSL2 (med 1 Mbit/s upload hurra!), men hverken den 660R-D1 jeg
fik først eller den 660R-61 som CC sendte da jeg fejlmeldte den anden
virker. Jeg har styr på port forward og disable af SIP ALG, intet af det
hjælper. Og jeg har en UPS på udstyret, så det er ikke der problemerne
stammer fra.

Det skal lige siges at alle andre forhold jeg kan komme i tanker om hos CC
er meget fine. Supporten (SOLO, dvs. mail) virker fint, prisen er OK og
stabiliteten har været upåklagelig. Der er kun den ene "knast" at de ZyXEL
660 routere bare ikke kan lade SIP trafikken være i fred.

Fra : Bent

Dato : 06-11-07 17:20

Niels Kristian Jensen skrev:
> [...]
> stabiliteten har været upåklagelig. Der er kun den ene "knast" at de ZyXEL
> 660 routere bare ikke kan lade SIP trafikken være i fred.

Jeg har en CC linie og IP telefoni hos Telsome. Jeg havde også problemer
med den Zyxel P-660HW-D1 router som CC leverede. Det gav sig også udslag
i at telefonen meldte optaget eller at den ringede men der bare var en
"død" linie når man tog den. Efter en del fejlsøgning,
firmware-opdatering og søgning på nettet gav jeg op. Jeg opdagede at når
problemerne opstod (telefonen rigende og linien var død) rebootede
Zyxel-routeren af sig selv. Så det var simpelthen fordi den ikke kunne
håndtere SIP/RTP-trafik.

Jeg købte så et Linksys AM200 ADSL modem i stedet og satte min Linksys
WRT54G router bagefter. Siden da har internet og IP telefoni kørt
upåklageligt.

Mvh. Bent

Fra : J.Elmer

Dato : 06-11-07 19:57

"Bent" <bents_*takeout*trash@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg købte så et Linksys AM200 ADSL modem i stedet og satte min Linksys
WRT54G router bagefter. Siden da har internet og IP telefoni kørt

Min Router er en Zyxel 2602R-61.( Jeg har fået den skiftet én gang - uden
resultat) Er det Zyxel som ikke kan finde ud af at lave VOIP i deres
Routere?
Det lader jo til at det godt kan virke med noget andet hardware.
Jeg har ellers været helt overbevist om at problemet har været i CC's
"central".

Fra : J.Elmer

Dato : 06-11-07 19:59

> [...]

Jeg købte så et Linksys AM200 ADSL modem i stedet og satte min Linksys
WRT54G router bagefter. Siden da har internet og IP telefoni kørt

Min Router er en Zyxel 2602R-61, som er ombyttet én gang. Er det Zyxel, som
ikke kan lave VOIP i deres routere. Det ser jo ud til at det virker med
noget andet hardware.
Jeg var længe overbevist om at det var en fejl i CC's "central"

Jørgen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-11-07 21:18

> [...]
> det virker med noget andet hardware.
> Jeg var længe overbevist om at det var en fejl i CC's "central"

Jeg har skrevet i din anden tråd at jeg har haft samme problem.

Jeg har haft CC på flere forskellige adresser og haft telefoni på to af
adresserne. Den første adresse med telefoni der fik jeg en Aethra router og
der oplevede jeg aldrig at der var optaget (uden grund) eller at den
pludselig genstartede. Til gengæld var der en masse andre problemer fordi
det var i de helt tidlige telefoni-dage hos CC så de skulle lige have styr
på teknikken.

På min nye adresse fik jeg en Zyxel 2602 og telefoni kørte fint i 2-3
måneder indtil de lavede en hardware opgradering i deres netværk i marts i
år. Efter den opgradering fik jeg mange "klager" fra venner og familie om
at jeg hele tiden talte i telefon - hvilket jeg stort set aldrig gør - så
det var routeren/linjen den var gal med i de tilfælde. På samme tidspunkt
som de påstod at have ringet har jeg kørt streaming af TV uden afbrydelser
så jeg har ikke oplevet at routeren har genstartet - kun at den har meldt
optaget selvom jeg ikke benyttede telefonen.

Som nævnt så bruger jeg sjældent min telefon - så om problemet også var der
de første 2-3 måneder - men at mine venner bare ikke tænkte over det kan
jeg ikke sige med sikkerhed. Men for mig virkede det ikke som om der var
problemer.

//flemming

Fra : J.Elmer

Dato : 06-11-07 22:30

"Flemming Joensson" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> de første 2-3 måneder - men at mine venner bare ikke tænkte over det kan
> jeg ikke sige med sikkerhed. Men for mig virkede det ikke som om der var

Hmmmm. Det er jo netop det som er problemet - at du ikke selv bemærker
noget. Mit I-net virker også perfekt hele tiden.
Jeg har ikke bemærket at routeren genstarter selv, men det kan jeg
selvfølgelig se i log'en.

Men vi er åbenbart ikke mange som har IP-telefoni-problemer med CC?

Jørgen

Fra : Per Hansen

Dato : 06-11-07 16:37

"J.Elmer" <virker@ikke.dk> mentioned this

> [...]
> indlæg under "Hvem er bedst" Det mest irriterende er dog at produktet
> er lige hvad jeg gerne vil have og jeg kan ikke finde det andre steder

Det er da klart at de spørger om din hardware, for der ER vitterlig nogle
derude der kun er i besiddelse af 10 tommelfingre når det kommer til at
sætte noget hardware sammen med nogle kabler.
Enten så sætter de det forkert sammen, de anvender ikke den rigtige
hardware (dvs ikke CC godkendt hardware),de anvender overhovedet ikke
den lille telefon splitter der følger med i pakken, de gidder overhovedet
ikke at læse manualen eller den mest kendte:
De anvender overhovedet ikke den CD-ROM der følger med fra CyberCity der
sætter hele hardwaren rigtig op.

Derfor spørger de til din hardvare da de ved at der er folk derude der ikke
aner hvad det er at de laver, ikke at jeg siger at du ikke ved det, men
har man 10 personer, så har måske de 7 af dem ingen anelse af hvad det er
at de egentlig foretager sig.

Jeg har ikke IP telefoni, for jeg bruger kun CyberCity som det de blev født
som, en ren internet udbyder og det fungerer perfekt her hos mig.

--
Per Hansen

Fra : J.Elmer

Dato : 06-11-07 20:02

"Per Hansen" <onoman99****opoetikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> født
> som, en ren internet udbyder og det fungerer perfekt her hos mig.

Ja selvfølgelig, men de spørger også når det er 10. gang jeg ringer og jeg
fået checket og udskiftet hardware.
Jeg fortæller dem også at jeg selv er tekniker og udmærket ved hvad det
drejer sig om.
m.v.h.
Jørgen

Fra : Per Hansen

Dato : 07-11-07 16:40

> [...]

> og jeg fået checket og udskiftet hardware.
> Jeg fortæller dem også at jeg selv er tekniker og udmærket ved hvad

Det er fordi de har tonsvis af henvendelser hver dag, de har ikke lister
liggende med alle personer der har ringet om det ene eller det andet.
Det har vist ingen af tele/internet firmaerne og så er der også lige
den at man ikke kan være heldig at kommer til at snakke med den man tidl.
har talt med.
Tip kunne være at prøve at skrive en mail med ATT til den person som man
begyndte at kommunikere med, så er chancerne vist lidt større at få kontakt
til den rette person istedet for en der ikke kender noget til sagen.

--
Per Hansen

Fra : Rene

Dato : 08-11-07 20:49

Jeg er slet ikke tilfreds med CC lige pt. Har en 6mbit/512 som køre a h til,
om natten/dag køre det fint men når vi kommer til klokken 17 og så frem til
23 kan man faktisk ikke bruge det til noget se min lille test her.

har lige lavet en ping på www.dix.dk

Svar fra 130.228.7.51: byte=32 tid=95ms TTL=242
Svar fra 130.228.7.51: byte=32 tid=150ms TTL=242
Svar fra 130.228.7.51: byte=32 tid=185ms TTL=242
Svar fra 130.228.7.51: byte=32 tid=100ms TTL=242
Svar fra 130.228.7.51: byte=32 tid=167ms TTL=242
Svar fra 130.228.7.51: byte=32 tid=149ms TTL=242
Svar fra 130.228.7.51: byte=32 tid=100ms TTL=242
Svar fra 130.228.7.51: byte=32 tid=150ms TTL=242
Svar fra 130.228.7.51: byte=32 tid=93ms TTL=242
Svar fra 130.228.7.51: byte=32 tid=105ms TTL=242

og en tracert på www.cybercity.dk

2 1 ms 1 ms 1 ms 10.0.0.1
3 * 127 ms * loop0.mxc1-kolx.ip.cybercity.dk
[212.242.2.164]
4 132 ms 130 ms 130 ms ge-0-1-1-10.mcr1-kolx.ip.cybercity.dk
[212.242.8.49]
5 179 ms 184 ms * ge-1-0-0.mcr1-albx.ip.cybercity.dk
[212.242.6.5]
6 167 ms 173 ms 188 ms ge-0-1-0.mcr2-alb.ip.cybercity.dk
[212.242.6.42]
7 144 ms 165 ms 162 ms pos4-1.cr2-by.ip.cybercity.dk
[212.242.6.185]
8 147 ms 143 ms 137 ms pos4-0.cr1-by.ip.cybercity.dk
[212.242.6.165]
9 153 ms 99 ms 70 ms geth0-1.ar1-by.ip.cybercity.dk
[212.242.18.139]
10 108 ms 112 ms 124 ms geth0-2.er1-oers.ip.cybercity.dk
[212.242.6.106]
11 186 ms 179 ms 169 ms fxp0.fnord2-oers.ip.cybercity.dk
[212.242.4.197]

og så lige en speedtest.
http://img143.imageshack.us/my.php?image=speedtestpl4.jpg

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-11-07 11:14

On Thu, 8 Nov 2007 20:48:36 +0100, "Rene" <nemlig@gmail.com> wrote:

> [...]
> om natten/dag køre det fint men når vi kommer til klokken 17 og så frem til
> 23 kan man faktisk ikke bruge det til noget se min lille test her.

Du har naturligvis kontaktet supporten med dette?
Hvad sagde de?

-A

Fra : kaare.brandborg@gmai~

Dato : 24-12-07 08:29

On Nov 5, 10:20 pm, "J.Elmer" <vir...@ikke.dk> wrote:
> [...]
> jeg kan ikke finde det andre steder til den pris. (FR dækker ikke hos mig).

Hejsa, jeg vil anbefale dig at tage et kig på disse to sider:
http://www.adsltips.dk/zyxel-gp-sip.php for de Zyxel routere der ender
på -D1 eks. Zyxel P660R-D1 ell. P2602HW-D1
Hvis du har en Zyxel router der ender på -61 så kan du evt. prøve at
deaktivere filter firewall'en i routeren som de guider dig igennem
her:
http://www.adsltips.dk/zyxel-filter-firewall.php

De her ting plejer at hjælpe, håber også at det kan hjælpe dig så du
kan blive glad igen :)

Fra : pwkondrup@gmail.com

Dato : 05-01-08 09:50

On 6 Nov. 2007, 19:59, "J.Elmer" <vir...@ikke.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg købte så et Linksys AM200 ADSL modem i stedet og satte min Linksys
> WRT54G router bagefter. Siden da har internet og IP telefoni kørt

Hej.
Jeg er lidt i samme båd som dig.
Har en CC solo 2mb/512 og IP abonnement hos Telefin.
Det virker ganske upåklagelig..... når det virker. Og sådan har det
faktisk været siden at jeg opgraderede min CC modem til ADSL2+.
Dengang for at kunne køre med en 20 /1 mbit linie.
Men nu skal jeg genstarte udstyret 1 til 2 gange dagligt, for at være
"nogenlunde sikker" på at det virker.
Købte en Xyxel 2302HW hos Telefin, som leverer en ganske god lyd og
kvalitet.
Men disse 2 Zyxel produkter kan bare ikke rigtig enes.(det erkender
zyxels kundeservice)
Derfor lyder det ret spændene, at du tilsyneladende med held, har
kunnet konfigurere din Linksys AM200 til at kunne køre CC.
Overvejer at købe sådan et modem.. kan jo sendes retur inden 14 dage,
hvis ikke det virker...

Hvor avanceret er denne proces? Er det muligt for dig at sende en
udskrift eller print screeen af dine konfigurationer?
Selvfølgelig med dine koder osv. overstreget? Det vil sikkert lette
opsætningen en del for mig.

Venlig Hilsen

Peter