Mail til 2 forskellige pc'er
Fra : SB

Dato : 10-11-07 11:39

Jeg har en mailkonto hos TDC og har lige købt en bærebar, begge bruger
Thunderbird som mailprogram, men jeg vil gerne have at når jeg modtager
en mail, bliver den sendt til begge pc'er, også selv om den er hente ned
på den ene af mine pc'er.

Jeg har købt en domæne, hvor jeg har lavet en mail adresse og har
mulighed for at de mail der bliver sendt til mig, bliver vidersendt til
flere mail adresser.

Så jeg mangler nogle gode tips/løsning:

Freemail hos TDC er ikke en løsning, da mail automatisk skal hentes ned.

På forhånd tAk.

--
SB

Fjern "mk", hvis du vil sende en mail direkte til mig

Fra : Holst

Dato : 10-11-07 12:00

SB wrote:

> Jeg har købt en domæne, hvor jeg har lavet en mail adresse og har
> mulighed for at de mail der bliver sendt til mig, bliver vidersendt til
> flere mail adresser.

Så er det nemmeste da at oprette 1 alias på dit domæne, som videresender
til to egentlig mailkonti på dit domæne. Og så sørger du naturligvis
for, at din afsenderadresse er adressen brugt som alias.

Og så henter du fra hver sin mailkonto på hver sin computer.

Et problem er så naturligvis, at de af dig afsendte mails, kun vil være
at finde på den computer, hvorfra du sendte de forskellige mails.

Fra : Henning

Dato : 10-11-07 16:17

On Sat, 10 Nov 2007 11:39:04 +0100, SB <sbmknospam@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har købt en domæne, hvor jeg har lavet en mail adresse og har
>mulighed for at de mail der bliver sendt til mig, bliver vidersendt til

Hvorfor ikke bare hente en kopi af mailen og dermed lade den ligge på
mailserveren? Er der pladsproblemer sætter du mailen til automatisk at
blive slettet f.eks. en uge efter den er hentet første gang. Jeg
kender ikke Thunderbird, men løsning bruger jeg på både Outlook og
Outlook Express, så mon ikke du også har muligheden i dit program?

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 13-11-07 09:57

Den Sat, 10 Nov 2007 11:39:04 +0100 skrev SB:

> [...]
>
> Så jeg mangler nogle gode tips/løsning:
>
> Freemail hos TDC er ikke en løsning, da mail automatisk skal hentes ned.

Hvis du har mulighed for at tilgå mailserveren som IMAP, mener jeg, at
det absolut er at foretrække. Her bliver det hele liggende på serveren,
og du vil kunne se den samme mailboks på serveren fra så mange computere,
det skal være.

Mvh. Thomas Arildsen