Grafik for stor i Outlook 2007
Fra : Karsten Jensen

Dato : 09-11-07 20:12

Er netop skiftet fra Outlook 2003 til Outlook 2007 DK - har kørt alle
opdateringer. (bruger XP SP2).

Jeg modtager flere forskellige nyhedsbreve, deriblandt fra www.bt.dk
og Erhvervsbladet. Når jeg (bla.) modtager disse så passer grafikken
ikke i mine mails - grafikken er simpelthen for stor i mine modtagne
filer og jeg får vandret scroll bar - noget, der ikke skete i
2003-versionen.

Når jeg bruger en af de indbyggede templates til baggrundstapet i mine
mails er grafikken tydeligvis også for stor - ligesom jeg også tror
tekst-størrelsen er det. Når man skrive ren ny mail kan man dog
justere på zoom - og på 75 pct virker det bedre.

Men tager jeg evt. et screenshot og paster ind i min mail er det
TYDELIGT at det bliver forstørret.

Hvad gør jeg galt?

Måske er dette den forkerter gruppe, men hvor skal jeg så spørge?

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-11-07 13:26

Ingen der har et bud på dette? Eller evt. mere relevant gruppe?

Fra : Lars E. P.

Dato : 10-11-07 15:45

Sat, 10 Nov 2007 13:26:11 +0100, skrev Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> :

>Ingen der har et bud på dette? Eller evt. mere relevant gruppe?

Ha' lidt tålmodighed - det er weekend

Hilsen Lars

Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-11-07 10:53

On Sat, 10 Nov 2007 15:44:41 +0100, Lars E. P.
<nyheder@SLETplakaten.dk> wrote:

>Ha' lidt tålmodighed - det er weekend

Kan være lidt svært når mails ser irriterende ud

Fra : Carl Drud

Dato : 11-11-07 11:32

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> writes:

> Kan være lidt svært når mails ser irriterende ud

Måske noget med at 2007 bruger Word til at vise HTML mails og ikke IE
som i tidligere versioner.

http://www.sitepoint.com/blogs/2007/01/10/microsoft-breaks-html-email-rendering-in-outlook/

--
Carl

Fra : Karsten Jensen

Dato : 11-11-07 12:54

On Sun, 11 Nov 2007 11:32:23 +0100, Carl Drud
<carl.drud@myrealbox.com> wrote:

>Måske noget med at 2007 bruger Word til at vise HTML mails og ikke IE
>som i tidligere versioner.
>
>http://www.sitepoint.com/blogs/2007/01/10/microsoft-breaks-html-email-rendering-in-outlook/

Suk.... Det er da derfor, det er der ingen tvivl om længere. Har
Microsoft fået en hjerneblødning eller hvad?

Er der virkelig ingen måder at afhjælper problemerne på? Jeg er da
ligeglade med hvilket program der afkoder, det skal bare se ok ud -
det gør det bestemt ikke.....

Fra : Carl Drud

Dato : 11-11-07 17:51

> [...]

> Microsoft fået en hjerneblødning eller hvad?
>
> Er der virkelig ingen måder at afhjælper problemerne på?

Modtag brevene som ren tekst. Nogle nyhedsbreve giver den mulighed.

--
Carl

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-11-07 17:56

On Sun, 11 Nov 2007 17:51:24 +0100, Carl Drud
<carl.drud@myrealbox.com> wrote:

>Modtag brevene som ren tekst. Nogle nyhedsbreve giver den mulighed.

Ja, men det er jo så sandelig ikke løsningen.... Det er godt nok
irriterende.... Overvejer at downgrade.

Det er galt med breve fra:
Tomshardwareguide
aldi
jp
politiken
idag
bt
eb
berlingske (+business)
comon
dansk amp
dr
forbrug
og flere..... Jeg kunne blive ved..... suk......

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-07 07:57

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:68rdj3dpvorsiju8bvksv62n4dvihbsobh@4ax.com...

> [...]
>
> Er der virkelig ingen måder at afhjælper problemerne på? Jeg er da
> ligeglade med hvilket program der afkoder, det skal bare se ok ud -

Du kan ændre visning ved at fjerne flueben i "indstillinger/postformat Brug
Microsoft Office Word til at redigere....."

/Michael

Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-11-07 16:19

On Tue, 13 Nov 2007 07:56:54 +0100, "Michael" <JADa> wrote:

>Du kan ændre visning ved at fjerne flueben i "indstillinger/postformat Brug
>Microsoft Office Word til at redigere....."

Hej Michael, vil du ikke lige forklare mig hvor den genvej er. Den
kan jeg ikke finde. Husk det er 2007 jeg bruger og IKKE 2003.

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-07 09:17

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
meddelelse news:vd4mj3lk1jfmcdukv70bssdre7msdqium5@4ax.com...

> Hej Michael, vil du ikke lige forklare mig hvor den genvej er. Den
> kan jeg ikke finde. Husk det er 2007 jeg bruger og IKKE 2003.

Hej Karsten

Jeg kan ikke sige hvor den er i 2007. Bruger pt. stadig 2003
har du prøvet at kigge i indstillnger, om der er noget der ligner det jeg
har foreslået

Michael

Fra : Lars Klintholm

Dato : 15-11-07 18:38

Den 15 nov 2007 skrev Michael i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg kan ikke sige hvor den er i 2007

Forståeligt. Den er der ikke (mere)

Lars Klintholm

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-11-07 21:54

On Thu, 15 Nov 2007 09:16:42 +0100, "Michael" <JADa> wrote:

>Jeg kan ikke sige hvor den er i 2007. Bruger pt. stadig 2003
>har du prøvet at kigge i indstillnger, om der er noget der ligner det jeg
>har foreslået

Ja - det har jeg forlængst prøvet, men sådan en indstilling findes
ikke i 07-versionen.