Er det en joke? (gmail)
Fra : saneman

Dato : 05-11-07 19:22

Alle jeg kender snakker om hvor genialt gmail er. Nu har jeg så fået en
konto og som det første vil jeg lave nogle mapper til løn, familie etc.
Men det lader til at man kun kan lave "labels".

Slette man post der har fået en label fra sin inbox forsvinder det også
fra "labels". Det giver jo ikke nogen mening at lave labels til nogle
beskeder og så stadig havde dem i sin inbox!

Kan det virkelig passe at man ikke kan lave mapper til forskellige
breve, det virker jo som en dårlig joke at gmail skulle være så
amatøragtigt så jeg antager at de har gemt funktionen et eller andet
sted (hvilket også er helt til grin at det ikke fremgår så en 5 årig kan
finde det).

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-11-07 20:48

saneman skrev:

> Men det lader til at man kun kan lave "labels".

Gmail er anderledes, men efter min mening bliver man hurtigt rigtig glad
for den nye måde at håndtere sin post på. Som med alt andet, kræver det
dog lidt tilvænning.

> Slette man post der har fået en label fra sin inbox forsvinder det også
> fra "labels". Det giver jo ikke nogen mening at lave labels til nogle
> beskeder og så stadig havde dem i sin inbox!

Pointen er, at du ikke skal slette, men "Arkivere" din post. Når du
arkivere beskederne, forsvinder de fra indbakken og kan så stadig findes
via dine labels. Meningen er så, at man altid har en tom indbakke, og
hver gang man læser/besvare en e-mail, så arkivere man den så der er
"rent bord" igen.

Du kan lave automatisk tildeling af labels, så det eneste du skal gøre
er at trykke "Arkiver" for en meddelelse. Jeg synes det er rigtig smart
og overskueligt. Giv det en chance, det vil du ikke fortryde.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 05-11-07 20:52

Jeg bruger Gmail, og jeg vil da også klart anbefale det.
Har næsten ingen spam/spyware.

- Men du skal kende en der kan lave en invitation til dig, for at du kan få
oprettet en konto...

Fra : -= JF =-

Dato : 05-11-07 21:54

Anders (6400 Sønderborg) skrev:

> - Men du skal kende en der kan lave en invitation til dig, for at du kan få
> oprettet en konto...

Det var 'i gamle dage'
Nu går man bare på www.gmail.com og klikker på "Tilmeld dig Gmail"

--
Mvh. John

Fra : N_B_DK

Dato : 07-11-07 13:27

"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> wrote in message
> Jeg bruger Gmail, og jeg vil da også klart anbefale det.
> Har næsten ingen spam/spyware.
>
> - Men du skal kende en der kan lave en invitation til dig, for at du
> kan få oprettet en konto...

Nej, gmail er for længe siden efterhånden blevet frigivet.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 05-11-07 22:06

Michael Rasmussen wrote:

> smart og overskueligt. Giv det en chance, det vil du ikke fortryde.

Og med dete lille program kan man bruge det til en 4gb hd

http://www.download.net.pl/d2850/GMail-Drive-Pobierz/
--
ad

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-11-07 22:57

> [...]
> amatøragtigt så jeg antager at de har gemt funktionen et eller andet
> sted (hvilket også er helt til grin at det ikke fremgår så en 5 årig kan

Som de andre er inde på så skal du ændre din måde, at arbejde med mails
på.

Der gik også noget tid før jeg fangede det geniale.. og nu er jeg blandt
hylekoret der "messer" Gmail.. det er hamrende genialt.

Men vend dig til det først og glem alt om de gamle vaner.. ellers ender
du og gmail som de største rygende uvenner ;)

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 05-11-07 23:24

saneman wrote:
> Alle jeg kender snakker om hvor genialt gmail er. Nu har jeg så fået
> en konto og som det første vil jeg lave nogle mapper til løn, familie

Slut med mapper, sortering eller fumlen rundt for at finde din mail

http://mail.google.com/mail/help/intl/da/why_gmail.html
--
ad

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-11-07 19:47

On 2007-11-05 23:23:41 +0100, "Awul Dasfilshabeda"
<awul.dasfilshabeda@gmail.com> said:

> Slut med mapper, sortering eller fumlen rundt for at finde din mail

Det synes jeg nu ikke passer helt.

For det føste er det efter "søg og du skal finde". Man finder ikke bare
lige *knips* en mail som er skrevet af en du i forvejen har modtaget
800 mails fra. Ihvertfald ikke nemmere end hvis du har foldere til
sortering.

GMail måde at vise en hel korrespondance på er umulig at arbejde med.
Og skal man svare på noget skal man sidde og kigge om det er over eller
under det man svarer på... Det er ganske simpelt for rodet. Det ville
ingen forskel gøre at give folk muligheden for foldere.

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 06-11-07 19:59

I demand that Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> may or
may not have written in news:4730b6b0$0$90264$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> lige *knips* en mail som er skrevet af en du i forvejen har modtaget
> 800 mails fra. Ihvertfald ikke nemmere end hvis du har foldere til

Det er rigtig nok, men netop ved at bruge labels kan du kategorisere dine
mails korrekt, da du kan "placere" dem i flere foldere samtidigt og det
betyder ofte at man kan klare sig med færre "foldere".

> GMail måde at vise en hel korrespondance på er umulig at arbejde med.

Det er jeg fuldstændig uenig. På den måde GMail arbejder på, gør det
meget nemmere at overskue en hel korrepondance - men da det er webbaseret
er det ikke altid helt brugervenligt at styre rundt mellem beskederne.

> Og skal man svare på noget skal man sidde og kigge om det er over eller
> under det man svarer på... Det er ganske simpelt for rodet. Det ville
> ingen forskel gøre at give folk muligheden for foldere.

Øh, hvis du svarer "inline", dvs. skriver svaret lige under der hvor
"spørgsmålet" er, så undgår du det med at skulle bladre frem og tilbage
(ligesom jeg gør her).

GMail længe leve! Jeg frygter bare den dag, hvor GMail forsvinder -
specielt nu, hvor jeg har uploaded 1GB gamle mails!!!

Andrew Engels Rump
--
Software Engineer
E-mail: mailto:newandrew@rump.dk

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 08-11-07 13:54

Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump) skrev:

> GMail længe leve! Jeg frygter bare den dag, hvor GMail forsvinder -
> specielt nu, hvor jeg har uploaded 1GB gamle mails!!!

Har du uploaded gamle mails fra harddisk til webmail? Hvordan gør man det?

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 09-11-07 15:25

I demand that Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> may or may not
have written in news:473306d7$0$90267$14726298@news.sunsite.dk:
> Har du uploaded gamle mails fra harddisk til webmail? Hvordan gør man
> det?

GMail har implementeret IMAP, som de er ved at rulle ud til alle brugere.
Jeg har alle mine gamle mails liggende i en pst-fil (Offline Exchange), som
jeg så beder Outlook om at bruge samtidig med at jeg har lavet en
forbindelse (Outlook konto) via IMAP til GMail og så er det bare at trække
over! 1GB tager nogle timer - det er sku' bare helt fjong!

Andrew Engels Rump

Fra : Thomas Arildsen

Dato : 08-11-07 11:33

Den Mon, 05 Nov 2007 19:21:48 +0100 skrev saneman:

> [...]
> amatøragtigt så jeg antager at de har gemt funktionen et eller andet
> sted (hvilket også er helt til grin at det ikke fremgår så en 5 årig kan

Der er netop kommet en ny mulighed med Gmail. Man kan nu tilgå Gmail som
en IMAP-server. Jeg er netop begyndt at teste det. Her kan man oprette
mapper på IMAP-kontoen fra sit email-program, og de opfører sig nøjagtigt
ligesom mapper plejer, når du ser dem i dit email-program. I Gmail-
webinterfacet bliver mapperne, du har oprettet, til labels, men det
behøver man jo ikke engang bekymre sig om, når man bruger det fra sit
email-program.

Mvh. Thomas Arildsen