Overførsel af programmer fra én til en and~
Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 11-11-07 11:17

Hej NG

Jeg har en 6280 og har nu fået en N 73, der er programmer på den "gamle"
telefon der er bedre end dem på den nye. Kan disse overføres? og er det
noget jeg kan finde ud af, eller skal jeg have fat i en 12 årig?

Mange hilsner
charlotte

Fra : Jubii

Dato : 11-11-07 12:38

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:4736d679$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> telefon der er bedre end dem på den nye. Kan disse overføres? og er det
> noget jeg kan finde ud af, eller skal jeg have fat i en 12 årig?

Du kan ikke overføre ophavsretslige programmer, men ellers kan du bruge
nokia pc suite på computeren med kabel, bluetooth, og infrarød hvis du har
det.
Alternativt lade de 2 mobiler overføre via den indbyggede infrarøde port så
længe de to porte er synlige for hinanden. På 6280 tændes for den infrarøde
port i menu/indstillinger/forbindelse (menu 7).
På 6280 kan du se hvad du kan overføre da der under "valg" kan stå "send" og
så "via f.eks. infrarød" og ved valg overføres der så længe de 2 porte kan
se hinanden. Infrarødporten på 6280 sidder på venstre side under TOT knappen
og over hukommelseskortholderen.
Der er timeout (tidsbegrænsning) på hvor lang tid portene venter på at der
overføres. Så et tips er at først finde det der kan overføres så man ved
præcis hvor og hvordan man finder det og så tænde for porten. (og finder
stedet igen og trykker "send".)
Og 73'eren skal have porten aktiv imens selvfølgelig.
Håber det var forståeligt.

Fra : Jubii

Dato : 11-11-07 13:03

> [...]
> telefon der er bedre end dem på den nye. Kan disse overføres? og er det
> noget jeg kan finde ud af, eller skal jeg have fat i en 12 årig?

Tænker på at de 2 modeller har forskelligt program/spil-software. 6280 kører
java software og n73 med sympian?
Kan n73 så læse og køre java software/spil?

Fra : Brian Lund

Dato : 11-11-07 19:15

> Tænker på at de 2 modeller har forskelligt program/spil-software. 6280
> kører java software og n73 med sympian?
> Kan n73 så læse og køre java software/spil?

Nokia 6110 nav har også symbian OS men kan også godt køre java programmer.

Brian