Nyt simkort hvorfor?
Fra : Lars Raaby

Dato : 24-10-07 20:07

Jeg er skiftet fra Telmore til BiBoB.
Hvorfor skal jeg have et nyt sim kort selv om jeg beholder det
gamle nummer?

Da det er muligt at flytte sit nummer til hvem man ønsker det så
syntes jeg også det kunne være smart at man bare kunne beholde
det kort jeg havde. Jeg skulle jo oplyse om hvad sim kort
nummeret var da jeg skiftede. De kunne vel bare blive flyttet til
ny udbyder.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 24-10-07 22:19

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> havde. Jeg skulle jo oplyse om hvad sim kort nummeret var da jeg skiftede.
> De kunne vel bare blive flyttet til ny udbyder.

Det kommer nok en gang i fremtiden, når man feks. ikke gider at simlåse
telefonerne mere.
Det vil også være billiger hvis selskaberne gik sammen og stiftet et fælles
selskab der produceret de simkort og man bare nøjes med at flytte nummerene
mellem selskaberne og beholdte simkortet, det er et utrolig resurce spild.

Carsten

Fra : snuden

Dato : 25-10-07 01:21

"Carsten (H)" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> [...]
> fælles selskab der produceret de simkort og man bare nøjes med at flytte
> nummerene mellem selskaberne og beholdte simkortet, det er et utrolig

Hmm, så enkelt er det vist ikke. Simkortet er registreret som hjemmehørende
på nettet...f.eks Tdc`s net. Skal nummeret flyttes til eksempelvis bibob og
da det ligger i simkortet at bibob er et fremmed net...og national roaming
ikke er muligt...vil det ikke kunne lade sig gøre.....men lad os høre nogle
eksperter omkring dette...

Snuden

Fra : Paw P Larsen

Dato : 25-10-07 06:55

snuden wrote:
> [...]
> ikke er muligt...vil det ikke kunne lade sig gøre.....men lad os høre nogle

SIM-kortnummeret er en identifikation på hvor GSM-netværket skal
sende opkald til MSISDN hen. Svagt metaforisk kan det
sammenlignes med IP-adresse og hostnavn i en internetverden. Har
man mistet eller får udskiftet sit SIM-kort, så mister man ikke
sit MSISDN, men nummeret bliver blot peget over på det nye
SIM-kort. Det samme gør sig gældende ved en nummerportering.

SIM-kortets første seks cifre er specifikke til den enkelte
udbyder. T.eks. har TDC 8945 01, Telia 8945 04 (og 8945 05 på
tidligere Orange/Mobilix kort), osv. (nogle operatører udelader
8945 på teksten på kortet, da den er generisk for danske
udbydere) Bibob kan ikke styre et 8945 xx SIM fra Telmore, men er
nødt til at få det over på et af deres egne 8945 yy SIM.

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-10-07 23:00

Lars Raaby skrev den 24-10-2007 21:07:
> Jeg er skiftet fra Telmore til BiBoB.
> Hvorfor skal jeg have et nyt sim kort selv om jeg beholder det gamle
> nummer?

Tja, hvis du skifter bank, så skal du også have nyt hævekort, selvom du
skal hente dine egne penge.

> [...]
> havde. Jeg skulle jo oplyse om hvad sim kort nummeret var da jeg
> skiftede. De kunne vel bare blive flyttet til ny udbyder.

Telmore kører efter taletids-princippet, hvorfor der ikke er registreret
nogen kontraktansvarlig i forbindelse med din aftale med Telmore.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til