Lager plads til en sever ?? Hvad skal man ~
Fra : Dovenlas

Dato : 12-07-01 18:58

Hej NG

Jeg er ved at løbe ind i plads problemer på min server og ville gerne sætte
en nu STOR harddisk i den.

Men hvad skal man dog købe, det er udelukkende til lagerplads til
installpoint etc. Ej OS.

Jeg har kigger lidt rundt omkring på bla edbpriser etc for at finde
priser...jeg vil gerne have 75 - 80 gb på en disk, men er kommet lidt i
tvivl om hvilket mærke som jeg skal købe..

IBM DeskStar 75GXP 75GB 2MB / 8,5ms / 7200RPM / IDE100
/ 3 Years 2.725 kr.

Maxtor DiamondMax 80 81,9GB 2MB / 9ms / 5400RPM / IDE100 /
3 Years 2.525 kr.

Western Digital Caviar WD800BB 80GB 2MB / 8,9ms / 7200RPM / IDE100 / 3
Years 2.469 kr.
Western Digital Caviar WD9180 80GB 2MB / 8,9ms / 7200 RPM / IDE100 / 3
Years 2.579 kr.
Kan ikke lige finde forskellen på de 2 western digital......

Så kommer det store spørgsmål...er der nogen som har en preference for det
ene eller det andet ?? og i givet fald hvorfor ??

Jeg hælder lidt til IBM, det er vist mere en vane sag, det gør da heller
ikke noget hvis den ikke lyder som et savværk på overarbejde...

Hvad siger I ??

PFHT

Christian ;)

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-07-01 19:08

> [...]
>
> Jeg hælder lidt til IBM, det er vist mere en vane sag, det gør da heller
> ikke noget hvis den ikke lyder som et savværk på overarbejde...

Hmm - dårlige erfaringer med IBM <- det ene crash efter det andet, og har
hørt andre med lignende problemer, så derfor ikk ibm.
Har nu haft en western digital 18 gb i disk i et pænt stykke tid - ja, da 18
gb var moderne og den kører perfekt.

Mvh. Peter Jensen

Fra : Erik Hansen

Dato : 12-07-01 19:42

>Jeg hælder lidt til IBM, det er vist mere en vane sag, det gør da heller
>ikke noget hvis den ikke lyder som et savværk på overarbejde...
>
>Hvad siger I ??

Hold dig langt væk fra GXP75'er, der er utrolig mange som har
problemmer med den.

Maxtor har skulle have lidt problemmer med at fungere som slave.

....Erik

Fra : -=Madsen=-

Dato : 12-07-01 20:05

En 7200 Rpm. HD bliver meget varm i en HD skuffe i modsætning til en 5400
Rpm. som forbliver rimlig kølig, så hvis det som du siger er til en server
ville det måske være en god ide' at vælge den som laver minst varme........
*blot en tanke*

/

Fra : Allan Nielsen

Dato : 12-07-01 20:51

Køb IBM. De laver de bedste diske. Jeg kender MANGE der har IBM diske, og
har ALDRIG hørt om nogle med problemer. de går vist også for at være de mest
lydsvage.
jeg har selv en IBM 20,5 GB, go den kører bare derudaf. den har jeg vel haft
i et par år nu. desuden hyar jeg også en IBM 45 GB, og der har heller ikke
været noget at komme efter i det ½ år jeg har haft den.

Mvh Allan

Fra : Madsen

Dato : 12-07-01 21:12

"Allan Nielsen" <allan@computer.dk> skrev:

> Køb IBM. De laver de bedste diske. Jeg kender MANGE der har IBM diske, og
> har ALDRIG hørt om nogle med problemer. de går vist også for at være de mest
> lydsvage.

Ikke desto mindre er der mange der har haft problemer
med GXP75 som tidligere nævnt i tråden. En kig rundt i mange
nyhedsgrupper vil hurtigt afsløre det. Jeg har også selv IBM og
er godt tilfreds indtil videre, men man ved jo aldrig hvor lang tid
skidtet det holder.
Det er første gang jeg har siddet med harddiske fra IBM.
Tidligere har jeg sværget til Western Digital, men er så blevet
anbefalet GXP60 (som er afløser for GXP75) - og valgte at
tage chancen.

--
Mvh. Madsen
Remove »who« in email.

Fra : Dovenlas

Dato : 12-07-01 21:49

Hej igen

Jeg er lidt i vildrede...Jeg har pt en 10 gb IBM Deskstar samt en IBM
Deskstar 25 gb som aldrig haft nogle problemer over hovedet. Men jeg er lidt
betænkelig idet jeg går over i de STORE diske.

Jeg har som der bliver påpeget flere steder i tråden, hørt lidt om de store
diskes problemer, og bragte derfor spørgsmålet på banen.

Måske skal man geare lidt ned.. og satse på GXP 60 eller ligende ??

Men flere input tak :)

Mvh

Christian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-07-01 23:17

"Dovenlas" <dovenlasXXX@hotmail.com> wrote in news:33o37.5041$ae6.327857
@news010.worldonline.dk:

> Måske skal man geare lidt ned.. og satse på GXP 60 eller ligende ??

Jeg har haft en del GXP75'ere gennem hænderne, og også oplevet en enkelt der
stod af. Der var til gengæld ingen problemer med at få den byttet. Jeg har
selv 2 GXP75 30Gb diske, som kører helt problemfrit. Jeg stoler så meget på
diskene, at jeg uden tøven kører RAID0 med dem.

Men skulle jeg købe en ny disk idag, ville jeg bestemt gå efter en GXP60.

Iøvrigt understøtter de begge IBM's acoustic tool, der gør dem stortset
lydløse på bekostning af en smule performance. Men det skulle jo ikke betyde
noget til dit brug.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 12-07-01 22:38

Hej Christian

> [...]
> Jeg er ved at løbe ind i plads problemer på min server og ville gerne sætte

Hvis det er til en server skal det jo være en SCSI disk.
Hvad med IBM Ultra73LZX på 73GB ?

Jeg kører selv med to UltraStar diske og de kører som en drøm.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Dovenlas

Dato : 14-07-01 18:26

Hej igen

Scsi disk skla det ikke være...så meget skal den server heller ikke trække.

Jeg tror jeg hopper på endnu en IBM, nok ikke en af de største men omkring
60 gb

Men tak for alle jeres input....

Mvh

Christian