Datatrafik hos Bibob
Fra : Claus E Beyer

Dato : 23-10-07 17:03

Jeg sad længe og uden held og baksede med at få gprs til at virke på mit
nye Bibob sim-kort. Jeg troede at det var Sonofons opsætninger der skal
bruges, men Bibob bruger egne opsætninger som jeg bringer her i tilfælde af
at andre er faldet i samme fælde som mig:

Sakset fra
https://www.bibob.dk/238/5/213/hvordan_saetter_jeg_mobilen_op_til_gprs.html

APN / adgangspunkt for WAP: internet.bibob.dk
Bruger ID / username: Feltet skal være blankt
Adgangskode / password: Feltet skal være blankt
Godkendelsestype: Normal
WAP-server: 212.088.064.008
Port: 8080
Startside: http://wap.sonofon.dk

APN adgangspunkt for MMS: mms.BiBoB.dk
Bruger ID / username: Feltet skal være blankt
Adgangskode / password: Feltet skal være blankt
Godkendelsestype: Normal
MMSC adr./ startside: http://mms.sonofon.dk
IP-adr: 212.088.064.008
Port: 8080

APN/ adgangspunkt: internet.BiBoB.dk
Bruger ID/username: Feltet skal være blankt
Adgangskode/password: Feltet skal være blankt
Primær DNS: (Dynamisk)
Sekundær DNS: (Dynamisk)

-cb

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-11-07 11:57

Claus E. Beyer skrev:

> [...]
> virke på mit nye Bibob sim-kort. Jeg troede at det var Sonofons
> opsætninger der skal bruges, men Bibob bruger egne opsætninger

Ærgerligt at jeg ikke så dit indlæg noget før, jeg sad og baksede
i nogle dage med netop dét problem, inden jeg fik den lyse idé at
oprette et adgangspunkt selv:

· http://mink.zone237.dk/2007/10/bibob-paa-nokia-6300.html

Det der snød mig var at fx telefonens browser godt kunne komme på
nettet, men ikke andre programmer, og derfor troede jeg at det
hele var sat op som det skulle. Men der manglede altså et adgangs-
punkt...

Nu kører det bare.

Mvh,

--