Syg syg syg sweety :(
Fra : Sabina H.

Dato : 12-11-07 22:23

Jeg har lige brug for at læsse en smule af, så jeg håber i vil bære over med
mig....

her i går aftes bemærkede jeg at min gamle ( 8 år, ingen alder altså)
hankat, sweety, ikke opførte sig helt normalt.... han havde ligesom halvt
gemt sig under sofaen ved sengetid, hvilket ikke ligner ham, men jeg slog
det hen som værende fordi han var træt fordi han havde været ude det meste
af aftenen....

her til morgen kl 6.30 vågner jeg så og går på toilettet og finder ham
liggende derude totalt klappet sammen og slap.... kiggede ham lidt efter og
opdagede at hans mund var totalt klistret og fedtet sammen :(
han har tabt sig på det sidste (de sidste 14 dage) men igen, det gør han
normalt på denne årstid, altså bliver lidt slankere, så det havde jeg ikke
taget for noget, men her i weekenden er han virkelig blevet tynd, nærmest
skind og ben...., det bekymrede mig sæfølig også....
jeg bemærkede også at han var slingrende, sløv og let ugidelig... altså
satte sig bare og hang nærmest på sig selv.... på et tidspunkt gik han ud
til vandskålen og sad og hang over den og prøvede at drikke, men hans mund
ville ikke samarbejde, så han endte med at sidde og komme til at dyppe næsen
i vandet og smånyse, i stedet for at drikke... vi prøvede at give ham vand
fra en engangssprøjte, men det gik slet ikke....

sæfølig ringede jeg til doktor dyr som det allerførste og fik en tid her
omkring middag, som min kæreste så kørte ham til.... kun for at få
konstateret at der var en lille mislyd på hjertet, og at han var VOLDSOMT
dehydreret og at han havde mundbetændelse, der var vist også en antydning af
gulsot i slimhinderne... han blev indlagt og er der i nat til rehydrering og
i morgen bliver der så taget blodprøver, og så får vi endeligt svar....

efter hvad vi selv har kunne læse os frem til og ud fra hvad dyrlægen sagde
er det sansyneligvis organsvigt, muligvis endda leversvigt (min
tolkning).... hvorfor vides ikke endnu.... måske forgiftning..... måske
alder.... i morgen ved jeg mere....

håber i alle vil tænke på sweety... vi vil så gerne have ham hjem igen....

--
Knus,
Sabina

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 12-11-07 23:26

Ej sikke da noget trist noget, håber det viser sig at være noget harmløst!

Op med hovedet, og tro på det bedste, og læse du bare af her i gruppen, det
er også det vi er her til :)
Hold os lige opdaterede når du får mere atvide fra dyrlægen.....

Mange trøstende tanker fra

Heidi, Miver og Mulles moar
http://choco.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-11-07 06:36

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige brug for at læsse en smule af, så jeg håber i vil bære over
> med mig....

Æv Gys..!

Jeg håber det bedste for den søde, og kom med en tilbagemelding her når der
er nyt!

Mvh. Marie

Fra : Siri

Dato : 13-11-07 09:45

> [...]
> hankat, sweety, ikke opførte sig helt normalt.... > håber i alle vil tænke
på sweety... vi vil så gerne have ham hjem igen....

Åh kære Sabina!
Håber og ber for din Sweety!
Sender dig en tanke i ny og næ, på, hvordan det hele går, med persere og
andet godt. Du hjalp mig med så mange gode råd, da jeg lige havde fået
Gia, min lille skat, og tusind tak for det!
Alle gode tanker og ønsker for Sweetys snarlige bedring!
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina H.

Dato : 13-11-07 10:46

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> håber i alle vil tænke på sweety... vi vil så gerne have ham hjem igen....

hej alle.... lige en update...
sweety blev aflivet for en halv time siden... dyrlægen konkluderede at der
var tale om kronisk nyresvigt, sansyneligvis pga kræft i nyrerne.....
nu ligger han herhjemme og giver de andre mulighed for at sige farvel...

--
Knus,
Sabina

Fra : Louise

Dato : 13-11-07 10:54

Sabina H. skrev:
> [...]
> nu ligger han herhjemme og giver de andre mulighed for at sige farvel...

Hvor gør det mig ondt at høre at I måtte sende Sweety afsted til
Regnbuebroen. Men jeg er overbevist om at han sidder og venter på jer
deroppe...

Hvor lyder det godt at de andre har mulighed for at sige farvel til ham.
Katte forstår det bedre når de kan se at deres ven ikek er mere, det er
jeg overbevist om.

Mange tanker til jer, det er hårdt at sige farvel til et højt elsket
medlem af familien

Kns og potedask fra Louise og Buster

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 13-11-07 11:35

> [...]
> var tale om kronisk nyresvigt, sansyneligvis pga kræft i nyrerne.....
> nu ligger han herhjemme og giver de andre mulighed for at sige farvel...

Åhh det gør mig usigeligt ondt!
Han har fred nu, og du gjorde det eneste rigtige.
Det er trods alt godt at man har det valg, at slutte et liv, selvom det er
hårdt.

tanker herfra..

Mvh. Marie

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 13-11-07 14:28

Sabina H. skrev:
> [...]
> nu ligger han herhjemme og giver de andre mulighed for at sige farvel...

Ej, hvor gør det mig ondt. Prøver at finde de rigrige ord til at
fortælle, at jeg føler med i din sorg.

Kærlig hilsen Dikte

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-11-07 14:53

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

Hej Sabina.

Det gør mig forfærdeligt ondt for dig. Jeg har selv prøvet det samme
med en elsket hanmis for nogle år siden. Man håber til det sidste,
selv om man godt kan se hvad vej det går. Sweety har fået fred nu,
men savnet er meget stort når man mister et kæledyr, og 8 år er jo
ingen alder.

Mange trøsteknus også herfra.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Sabina H.

Dato : 13-11-07 20:03

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in message
> ingen alder.
>
> Mange trøsteknus også herfra.

tak til jer alle for tankerne og hilsnerne, selvom det er hårdt at læse.....
jeg har kæmpet mig igennem dagen og heldigvis undgået at tude for meget på
mit arbejde.... i morgen skal jeg igen arbejde, så torsdag bliver vist min
oficielle tude/sørge dag, for der har jeg fri....

puha det er hårdt alt sammen.. nu er han lige blevet begravet i haven, og i
weekenden gør vi stedet til "hans" sammen med ungerne..... har aldrig haft
så unik en kat som ham.....

--
Knus,
Sabina

Fra : Denise

Dato : 13-11-07 21:49

Sabina H. wrote:
> [...]
> haven, og i weekenden gør vi stedet til "hans" sammen med
> ungerne..... har aldrig haft så unik en kat som ham.....

Åhh, hvor er det synd for jer og for Sweety
Det er bare så hårdt at miste sine misser.

Måske kan du finde lidt trøst i dette smukke kinesiske ordsprog:
"Sorgen er som en trekant i hjertet, der drejer rundt.
Det gør forfærdeligt ondt, indtil trekantens spidser er slidt af og der
tilbage blot er en kugle, som drejer - da uden smerte."

Mange tanker fra mig

--
Hilsen Denise
Se: www.mit-katteforum.dk

Fra : Ragna

Dato : 14-11-07 09:04

Hvor er det sørgeligt for dig at miste en kat i så forholdsvis ung en alder,
og så hurtigt fra det første symptom viste sig.
Jeg har selv prøvet noget i samme retning, hvor det kom som et chok, at det
kunne gå så stærkt.
Selv om det er hårdt at læse alle de velmente hilsener fra os andre, så
husker jeg alligevel, at man følte sig en lille smule trøstet ved andres
deltagelse.
Jeg føler med dig.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 13-11-07 23:15

> [...]
>
> puha det er hårdt alt sammen.. nu er han lige blevet begravet i haven, og
> i weekenden gør vi stedet til "hans" sammen med ungerne..... har aldrig

sender bare de bedste tanker til dig...

*knus* fra Heidi
Miver og Mulles mor

Fra : Kate

Dato : 13-11-07 20:47

> [...]

> konkluderede at der var tale om kronisk nyresvigt, sansyneligvis
> pga kræft i nyrerne..... nu ligger han herhjemme og giver de andre

Åhhh, hvor er jeg ked på jeres vegne. Som du selv skriver er 8 år jo
ingen alder. Men uanset alder, er det hårdt at miste en elsket
missekat.
Trøstekram til jer. Føler med jer.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Henny

Dato : 13-11-07 21:27

> [...]
> var tale om kronisk nyresvigt, sansyneligvis pga kræft i nyrerne.....
> nu ligger han herhjemme og giver de andre mulighed for at sige farvel...

Lige netop i dag for et år siden måtte vi lade vores kære "Pinhead" aflive
på grund af kronisk nyresvigt, problemer med bugspytkirtlen og en hel del
andet, som blodprøven viste. Vi kunne se, at han var nået til vejs ende, og
at vi måtte hjælpe ham lempeligt over den sidste hurdle, men hold op, hvor
var det hårdt. Det er stadig hårdt at tænke tilbage på det, også selv om vi
nu har to dejlige misser fra det lokale internat, så glemmer vi aldrig
Pinhead. Jeg føler virkelig med dig!

--
Mvh.
Henny

Fra : Siri

Dato : 13-11-07 12:06

Så må jeg kondolere.
Ord rækker ikke - kæmpekrammer igen til dig og dine, det er så
forfærdeligt at miste, også fordi han jo var ret syg. Godt, at der blev
sat ind, så han ikke led.
Alle varme tanker...