Killinger fra to kuld?
Fra : MRN

Dato : 12-11-07 20:24

Hejsa gruppe

Min kæreste og jeg har, efter længere tids overvejelser, besluttet os for at
blive katteejere
Vi havde forelsket os i to friske og aktive killinger (indekatte) som vi
kender forældrene til (både menneske- og katteforældrene), men desværre løb
den ene killing ud af en åben terrassedør i to sekunders uopmærksomhed, og
de har ikke set den siden Det er snart et par uger siden, så vi begynder
at tvivle på at den har overlevet

Så ville jeg spørge om hvilke forholdsregler man skal have hvis man får en
killing på ca samme alder, men bare fra et andet kuld et andet sted?
Ummiddelbart kunne jeg forestille mig at det er nemmere at introducere to
killinger til hinanden, end to voksne katte, men hvad siger I? Og skal man
tage dem begge to med sig hjem den samme dag? Eller er det bedre at tage
først den ene, og så den anden?

Det skal være indekatte, da vi bor tæt op ad en rimelig trafikeret vej, og
grunden til at vi vil have to er at det ikke kan undgåes at de skal være
alene hjemme et par timer eller tre om dagen.

MRN

"I don't know half of you half as well as I should like, and I like less
than half of you half as well as you deserve!"
Bilbo Baggins

Fra : Ragna

Dato : 13-11-07 14:23

Hvis det var mig, ville jeg tage de to killinger med hjem samme dag.
Så undgår I, at den først ankomne vil forsvare sit territorium over for den
nye.
To killinger vil hurtigt blive glade for hinanden og begynde at lege sammen.
Nogle katteejere mener, at det går bedst med to af samme køn, men vi har
prøvet begge dele, og det har fungeret fint.
Lad os høre, hvad i finder ud af.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Gainsbourg

Dato : 13-11-07 15:25

> Så ville jeg spørge om hvilke forholdsregler man skal have hvis man får en
> killing på ca samme alder, men bare fra et andet kuld et andet sted?

De SKAL begge være over 12 uger gamle før de bliver taget fra deres mor. Om
den ene så er 13 uger og den anden 16 uger den dag I får dem hjem, er
fuldstændigt ligemeget. Sørg også for at de begge er færdigvaccinerede og
har fået et killingecheck hos dyrlægen.

> Ummiddelbart kunne jeg forestille mig at det er nemmere at introducere to
> killinger til hinanden, end to voksne katte, men hvad siger I?

Ja, meget lettere.

>Og skal man tage dem begge to med sig hjem den samme dag? Eller er det
>bedre at tage først den ene, og så den anden?

Nej, hent dem samtidig, så I slipper for territorieproblemer. Der vil ikke
gå længe før de tror de er søskende.

> Det skal være indekatte, da vi bor tæt op ad en rimelig trafikeret vej, og
> grunden til at vi vil have to er at det ikke kan undgåes at de skal være
> alene hjemme et par timer eller tre om dagen.

Fornuftigt. 2 killinger samtidig er den allerbedste løsning. Vælg nogle der
har ens temperament og samme type og kan blive ligeværdige i sind og styrke.

Med venlig hilsen
Gainsbourg